Helinää konehuoneesta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
george
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Marras 22, 2007 15:15

Helinää konehuoneesta

Viesti Kirjoittaja george »

Viime syksynä kävin keskusteluja moottoritilasta kuuluvasta kilinästä/helinästä, joka kuuluu minuutin parin verran kylmäkäynnistyksen jälkeen. Se kuuluu parhaiten, kun auto käynnistetään tallissa. Ikkunan on oltava auki, jos haluaa sen kuuluvan auton sisään. Resonanssi on 1250 rpm:ssä. Äänen lähde on ollut vaikea paikallistaa, ja se ei ole onnistunut. Minusta ääni tuntuu kuuluvan turbosta. Auto on kunnossa. Se on 9.5 vm 2007 2.0 T (185 hv).
Olin eräässä Saab-liikkeessä, kun uusi Saab ajettiin sisään. Kuulin saman helinän heikkona vajaan 10 metrin päästä. Kysyin tuosta helinästä automyyjältä. Hän sanoi, että kaikki Saabit, joissa on bensakone ja turbo (ei dieselit), pitävät tuota helinää. Eräs tuttavani lähti meiltä 9-3:lla, jolloin kuulin heidänkin autostaan hetkellisesti tuon helinän.
Sattuuko joku tunnistamaan asian? Minua se vaivaa. Huollossa minulle sanottiin, että helinä kuuluu asiaan ja se ei ole vika.

Terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Helinää konehuoneesta

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

saattaneepi olla ketju, mutta sellainen tietty sirinä näissä kaikissa on ;)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Helinää konehuoneesta

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

george kirjoitti:Viime syksynä kävin keskusteluja moottoritilasta kuuluvasta kilinästä/helinästä, joka kuuluu minuutin parin verran kylmäkäynnistyksen jälkeen. Se kuuluu parhaiten, kun auto käynnistetään tallissa. Ikkunan on oltava auki, jos haluaa sen kuuluvan auton sisään. Resonanssi on 1250 rpm:ssä. Äänen lähde on ollut vaikea paikallistaa, ja se ei ole onnistunut. Minusta ääni tuntuu kuuluvan turbosta. Auto on kunnossa. Se on 9.5 vm 2007 2.0 T (185 hv).
Olin eräässä Saab-liikkeessä, kun uusi Saab ajettiin sisään. Kuulin saman helinän heikkona vajaan 10 metrin päästä. Kysyin tuosta helinästä automyyjältä. Hän sanoi, että kaikki Saabit, joissa on bensakone ja turbo (ei dieselit), pitävät tuota helinää. Eräs tuttavani lähti meiltä 9-3:lla, jolloin kuulin heidänkin autostaan hetkellisesti tuon helinän.
Sattuuko joku tunnistamaan asian? Minua se vaivaa. Huollossa minulle sanottiin, että helinä kuuluu asiaan ja se ei ole vika.

Terv,
george
jos jopa huollossa (merkkihuollossa?) sanotaan että mitään vikaa ei ole niin voi varmaan olla turvallisin mielin...
yleensähän noilla oireilla merkkihuolto olisi vaihdattanut kytkimen, moottorin ja kaikki ovet...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Helinää konehuoneesta

Viesti Kirjoittaja Termos »

mienkoiv kirjoitti:
jos jopa huollossa (merkkihuollossa?) sanotaan että mitään vikaa ei ole niin voi varmaan olla turvallisin mielin...
yleensähän noilla oireilla merkkihuolto olisi vaihdattanut kytkimen, moottorin ja kaikki ovet...
...ja mahdollisesti poistanut kuskin kuulolaitteesta patterin projektin päätteeksi 8)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin