Garrett--> Mitsu, softa ja muutoskatsastus
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Garrett--> Mitsu, softa ja muutoskatsastus
2.3t:n (vm.99) Garrett rupeaa ilmeisesti hiljakseen lähestymään vaihtoikää - tosin sillä onkin jo kohtuulliset 300 tkm takana. Tilalle mennee käytetty Aeron ahdin, jollei nyt sattumalta jostain osu käsiin tosi halvalla ehjää Garrettia.
Ilmeisesti vakio-ohjelmakin toimii ihan ok tuolla ahtimella, mutta onko tuohon yhdistelmään (2.3t + Mitsu) olemassa sellaista softaa, jonka saisi laillisesti muutoskatsastettua. Aeron ohjelmaan ei taida saada papereita Saabilta, Hirschillä ei liene tuollaiseen kombinaatioon ohjelmaa (virallisesti). Noilla BSR/Nordic/Maptun yms. ei taas taida olla ylipäänsäkään tarjolla papereita.
Onko kukaan onnistunut tekemään muutoskatsastusta tuollaiselle yhdistelmälle tai edes yrittänyt? Lähinnä siis päästömielessä, kyllähän sitä aina jarruja tai alustaa päivittää.
(Toki jos oikein tiukasti asiaa ajattelee, niin olisihan pelkkä ahtimenkin vaihtaminen vakio-ohjelmallakin varmaan periaatteessa muutoskatsastettava... Eri asia sitten on, ketä tämä muutos kiinnostaa enää.)
E
Ilmeisesti vakio-ohjelmakin toimii ihan ok tuolla ahtimella, mutta onko tuohon yhdistelmään (2.3t + Mitsu) olemassa sellaista softaa, jonka saisi laillisesti muutoskatsastettua. Aeron ohjelmaan ei taida saada papereita Saabilta, Hirschillä ei liene tuollaiseen kombinaatioon ohjelmaa (virallisesti). Noilla BSR/Nordic/Maptun yms. ei taas taida olla ylipäänsäkään tarjolla papereita.
Onko kukaan onnistunut tekemään muutoskatsastusta tuollaiselle yhdistelmälle tai edes yrittänyt? Lähinnä siis päästömielessä, kyllähän sitä aina jarruja tai alustaa päivittää.
(Toki jos oikein tiukasti asiaa ajattelee, niin olisihan pelkkä ahtimenkin vaihtaminen vakio-ohjelmallakin varmaan periaatteessa muutoskatsastettava... Eri asia sitten on, ketä tämä muutos kiinnostaa enää.)
E
Re: Garrett--> Mitsu, softa ja muutoskatsastus
No joo. Yhtä "laiton" siitä tulee pelkkä mitsun ahdin garrettin tilalle vaihtamalla kuin jos pistät samalla Aeron softan niin että toimii paremmin. Kumpaakaan ei saa muutoskatsastettua (ilman VTT testejä, ~1ke), mutta eipä tuosta haittaa ole kuin mahdollisesti ylitunnollisen kansalaisen omalletunnolle. 

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Garrett--> Mitsu, softa ja muutoskatsastus
Näinhän se on. Täytyypi katsoa, millaisen omantunnon venymisen sitä voisi sallia.jcarlson kirjoitti:No joo. Yhtä "laiton" siitä tulee pelkkä mitsun ahdin garrettin tilalle vaihtamalla kuin jos pistät samalla Aeron softan niin että toimii paremmin. Kumpaakaan ei saa muutoskatsastettua (ilman VTT testejä, ~1ke), mutta eipä tuosta haittaa ole kuin mahdollisesti ylitunnollisen kansalaisen omalletunnolle.

E
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Garrett--> Mitsu, softa ja muutoskatsastus
Ihan hyvä lowest cost -vaihtoehto sekin, kun tuon yksilön ehkä korjaamalla ainakin joksikin aikaa varmaan saisi toimimaankin. (Vikana siis kylmänä vaalea savutus eli ilmeisesti vuotaa pakopuolelle. Ajossa tuntuu täysin normaalilta - ei ääntele, normaalit tehot jne.) Tämä kaikki tietysti olettaen, että sieltä ei löydy mitään varsinaisia yllätyksiä sisältä. Homma tietysti pitää tehdä itse - teetettynä tuskin kannattaa. Kaipa ne Platonoffin ohjeet tuohonkin jotenkin toimii. Tosin en tiedä, kuinka tasapainoon se kotikonstein menee, vaikka kuinka yrittäisi merkitä asennot yms.9-5T kirjoitti:Olisko 55e hintainen garretin korjaussarja mitään.
Toisaalta Ruotsinmaalta saa n. 100 tkm ajettuja purku-Mitsuja siinä 3000 kruunua kieppeillä, joten kustannus on melko kohtuullisessa suuruusluokassa siinäkin. Siihen tietysti sitten vähän banjoa, tiivistettä ja muuta pientarviketta päälle (ja varmaan sitten se Aeron softa).
E
Re: Garrett--> Mitsu, softa ja muutoskatsastus
Vaaleaa? Valkoista? Vaalean sinistä?eeskola kirjoitti:(Vikana siis kylmänä vaalea savutus eli ilmeisesti vuotaa pakopuolelle. Ajossa tuntuu täysin normaalilta - ei ääntele, normaalit tehot jne.E
Kuulostaa enemmän siltä että kansi vähän halki tai kansipahvi olisi mennyt. Kuluneet turbon laakerit ja öljyrenkaat aiheuttaa yleensä sinistä savutusta ahdoilla. Toki kyllähän noita pikku garretteja femmoissa on tainnut mennä kuin leipää.
Re: Garrett--> Mitsu, softa ja muutoskatsastus
Pakoputkeen öljyä työntävä turbo savuttaa valkoista. Sitten riittävästi lämmettyään savu voi alkaa saada sinistä sävyä enemmänkin. Mutta kyllä se valkoista osaa olla palava öljykin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Viggen"
- Viestit: 547
- Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Re: Garrett--> Mitsu, softa ja muutoskatsastus
Olishan se hienoa kun 1500e:n turbonvaihto selviäisikin 55e:lla9-5T kirjoitti:Olisko 55e hintainen garretin korjaussarja mitään.

Mutta mikä firma niitä ottaa irti autosta ja kunnostaa 55e:n osilla ???
Ainakaan Auto Westerlund ei suostu edes asentamaan muuta kuin hänen kauttaa tilattua turboa, eli omaa turboa kiikuttaenkaan ei tuolla vaihto onnistu. Syy on takuukäsittelyissä, mikäli tulee vikaa, alkaa tappelu onko vika turbossa vai asennuksessa.
Mulla pölläyttää sinistä aina kylmänä startissa hetken aikaa, ovat todenneet huolloissa vuotavan pakopuolelle hiukan öljyä.
TERO
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Garrett--> Mitsu, softa ja muutoskatsastus
Juuri tämä yllämainittu on lähes täydellinen tilanteen kuvaus... Sinistä ei (vielä) pahemmin tule.jcarlson kirjoitti:Pakoputkeen öljyä työntävä turbo savuttaa valkoista. Sitten riittävästi lämmettyään savu voi alkaa saada sinistä sävyä enemmänkin. Mutta kyllä se valkoista osaa olla palava öljykin.
(Kannen vika ja/tai vuotava kannentiiviste ilmenisi todennäköisesti myös vähenevänä jäähdytysnesteen määränä, jos se noin näkyvää olisi. Nyt nestettä ei kulu ollenkaan.)
E
Re: Garrett--> Mitsu, softa ja muutoskatsastus
9-5T mitä tuo mainitsemasi 55e setti sisältää? 

Re: Garrett--> Mitsu, softa ja muutoskatsastus
myydäänkö tota korjaus sarjaa saabilla? muualla? minkälainen asentaa kotiolosuhteissa?
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Garrett--> Mitsu, softa ja muutoskatsastus
9-5T kirjoitti:ei
joo
helppo mutta tietty kotiolosuhteet vaikuttaa
Näin niin kuin ihan mielenkiinnosta, että kukas/mikäs/missäs tuota korjaussarjaa sitten myy?
E
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Garrett--> Mitsu, softa ja muutoskatsastus
9-5T kirjoitti:Googleen esim. garrett gt17 kit niin löytynee useita myyjiä.
Hinnat näkyi olevan muutamassa ekassa 85-150 USD:tä. EU:sta päälle rahti. EU:n ulkopuolelta rahti+tulli+alv.
Purku&kasaamisvaivan suuruusluokan, asianharrastuksen, onnistumistodennäköisyyden ja yleisen viihdyttävyyden mukaan voi sitten arvioida näitä eri vaihtoehtoja vanhan korjaamisen, käytetyn (Mitsun), uuden Garrettin tai uuden Mitsun välillä. Jokaiselle vaihtoehtoja!

E
Re: Garrett--> Mitsu, softa ja muutoskatsastus
49.99£+9.99£ = 59.98£. Mielestäni tämä on enemmän kuin 55€.
sivustolta löytyy painonappi, jota klikkaamalla hintojen valuuttayksikkö
vaihtuu.
sivustolta löytyy painonappi, jota klikkaamalla hintojen valuuttayksikkö
vaihtuu.
Sauli Seppälä
jäsen #1690
9-5 2.3t Maptun 1
9-5 2.0 NappeNol Wagon, viirusilmä
jäsen #1690
9-5 2.3t Maptun 1
9-5 2.0 NappeNol Wagon, viirusilmä
Re: Garrett--> Mitsu, softa ja muutoskatsastus
No. Kukin syö miten syö,mutta laskep(p)a erotus esittämästäsi 55€ verrattuna
oikeaan hintaan.. No antaa tämä olla. Halpahan setti on verrattuna
uuteen Garret(in paskaan) tai Mitsuun.
oikeaan hintaan.. No antaa tämä olla. Halpahan setti on verrattuna
uuteen Garret(in paskaan) tai Mitsuun.
Sauli Seppälä
jäsen #1690
9-5 2.3t Maptun 1
9-5 2.0 NappeNol Wagon, viirusilmä
jäsen #1690
9-5 2.3t Maptun 1
9-5 2.0 NappeNol Wagon, viirusilmä