veto loppuu... suurissa nopeuksissa!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

veto loppuu... suurissa nopeuksissa!

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

elikkä kun ajaa tarpeeksi lujaa(en viitsi kertoa nopeuksia, ettei asia riistäydy käsistä) niin tuntuu siltä kun joku paikka olisi tukossa, ei vaan kulje.
just sain nykimisen ja sammuilun loppumaan niin sitte alkaa uusi vika
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Re: veto loppuu... suurissa nopeuksissa!

Viesti Kirjoittaja jkotka »

vwkupla6 kirjoitti:elikkä kun ajaa tarpeeksi lujaa(en viitsi kertoa nopeuksia, ettei asia riistäydy käsistä) niin tuntuu siltä kun joku paikka olisi tukossa, ei vaan kulje.
just sain nykimisen ja sammuilun loppumaan niin sitte alkaa uusi vika
riippuen setupista voipi joko voima loppua tai sitten nopeusrajoitin tulla mukaan peliin (vakiona näköjään 240km/h)

käytännössä perus stage 3 vempelekkin kuolee aika totaalisesti siinä 150 yläpuolella. ei vaan riitä puhti.
-
Janne #2769 stcf #40
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: veto loppuu... suurissa nopeuksissa!

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Vaikio IC ainakin haittaa varsinkin kesäkeleillä. Suurimmassa osassa Stage 3:sia IC:tä ei vaihdeta.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

Re: veto loppuu... suurissa nopeuksissa!

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

joo en oo vielä kerjennyt laittamaan isompaa cooleria, ja kyllä se välillä tuntuu siltä että ahto putketkin käy iha stnan kuumina. talvella ei kyllä ollut tätä ongelmaa....... vieläkö tietäis minkä coolerin laittais, tai mikä olis suht sopiva sinne ilman suurempia muokkauksia. onko näillä kiinan coolerilla mitään virkaa
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: veto loppuu... suurissa nopeuksissa!

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Huomasin omassa autossa kanssa lauantaina kun oli lähes 20astetta lämmintä että eipä se Saab kiihy ihan niinkuin pitäis. Meinas joku juppi uuden mersun kans mennä ohi jyväskylässä rantaväylän liikennevaloissa mutta saapas piti pintansa ja selvisin säikähdyksellä :lol:. Täytyy pistää isompi ic tilaukseen kun vaan tietäisi että tekeekö niillä kiina ic:llä mitään?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: veto loppuu... suurissa nopeuksissa!

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Kyllä kiina kuulerit toimivat. Hirsch:ltä löytyy myös jos rahaa on ja ei viitsi suuremmin askarrella. Tietty jos enemmän kuin Stage3 tehoja on hakemassa niin tuo Hirsch:n oma jää pieneksi.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: veto loppuu... suurissa nopeuksissa!

Viesti Kirjoittaja Termos »

Oiskos tässä kyseessä jotkut Trionic seiskan "kevään sopeutumisviikot" häh? :lol:

Nimittäin itsekin kun vappuaattona lähdin ajelemaan Vaasasta kohti pohjoista, niin auto oli ajoittain ihan hengetön. GT 17 hajosi tasan vuosi sitten vappuna, samalla matkalla. Maalailinkin jo piruja seinille mystisen kirouksen muodossa, että ei se Mitsukaan kestä meidän vappumatkoja :evil:

No en tiedä syytä tukkoisuuteen, ei ollut paremmin mahdollisuutta tehdä diagnoosia tuolla reissun päällä: Tarkistin kaikki oleelliset letkut, irroitin ja kiinnitin DI-kasetin ja mankkuvenan liittimet, koitin kuunnella vuotoja puristelemalla ahtoletkuja yms.

Nappasin sitten vielä plussakengän irti akusta vartiksi, ennen paluumatkaa.
Siinähän se paluumatka menikin sitten tutun oloisilla tehoilla, nou proplem 8O

Täytyy tutustua asiaan vielä, nyt oli eka reissu stage nelosella yli +15 celsiuksen lämpötilassa...
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: veto loppuu... suurissa nopeuksissa!

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Eikös tuon MapTun setinkin kanssa 4:ssa ole perus IC. Vasta 4++ on isompi IC. (Riippuu tosin vuosimallista)

http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... 2&cid=2242
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: veto loppuu... suurissa nopeuksissa!

Viesti Kirjoittaja Termos »

eklunto1 kirjoitti:Eikös tuon MapTun setinkin kanssa 4:ssa ole perus IC. Vasta 4++ on isompi IC. (Riippuu tosin vuosimallista)

http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... 2&cid=2242
Juu, orkkiscooleri tähän munkin nelos-settiin kuuluu. Epäilen kyllä, ettei helteillä auto kovin pirteä ole, vaikka ilmastoinnin kennoakaan ei ole keulalla haittana.

Pitää kelien lämmetessä askarrella tallissa odottava kiina-IC kiinni, näkeepä sitten, miten softa osaa sopeutua :wink:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Janne T
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:53
Paikkakunta: Oulu

Re: veto loppuu... suurissa nopeuksissa!

Viesti Kirjoittaja Janne T »

Termos kirjoitti:
eklunto1 kirjoitti:Eikös tuon MapTun setinkin kanssa 4:ssa ole perus IC. Vasta 4++ on isompi IC. (Riippuu tosin vuosimallista)

http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... 2&cid=2242
Juu, orkkiscooleri tähän munkin nelos-settiin kuuluu. Epäilen kyllä, ettei helteillä auto kovin pirteä ole, vaikka ilmastoinnin kennoakaan ei ole keulalla haittana.

Pitää kelien lämmetessä askarrella tallissa odottava kiina-IC kiinni, näkeepä sitten, miten softa osaa sopeutua :wink:
Käythän sitten turinoimassa sekä asennuksesta & toiminnasta tuonne "MIkä IC" topicciin: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=52602. Jää katsos sitten jälkipolvillekin tuota pähkäiltävää. :)
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Vastaa Viestiin