Vikakoodi P0327 Löytyykö tietoo??

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
The Black 9-5
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
Paikkakunta: Wilppula
Viesti:

Vikakoodi P0327 Löytyykö tietoo??

Viesti Kirjoittaja The Black 9-5 »

Siis P0327 Nakutustunnistin 1 (lohko 1) Liian alhainen signaali.

Koodi löytyi tuolta T7:n vikamuistista nyt sitten pitäisi saada selvyys että mitä se oikeasti tarkoitaa suomeksi.
Hakua käyttelin ja löysin koodin 900ng/9-3 puolelta siellä syy oli ollut ilmeisesti DI-kasetti?!

Mitataanko T7:ssa nakutus siis "kasetilla" vai onko koneessa erillinen nakutusanturi?
Vai mitä toi koodi oikein tarkoittaa?
A.K.A JETPILOT 9-5 -98
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
The Black 9-5
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
Paikkakunta: Wilppula
Viesti:

Re: Vikakoodi P0327 Löytyykö tietoo??

Viesti Kirjoittaja The Black 9-5 »

Eli Di-kasetti vika, ilmeisesti... :roll:
A.K.A JETPILOT 9-5 -98
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Vikakoodi P0327 Löytyykö tietoo??

Viesti Kirjoittaja nipa »

P0327 koodi päällä, löytyyköhän arvon foorumilta tietoa mistä kyse...
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3104
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Vikakoodi P0327 Löytyykö tietoo??

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tulpat ensin sitten kasetti vaihtoon jos ei tulppien vaihto auta.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Vikakoodi P0327 Löytyykö tietoo??

Viesti Kirjoittaja nipa »

V-M kirjoitti:Tulpat ensin sitten kasetti vaihtoon jos ei tulppien vaihto auta.

V-M
Kiitos tack, uudet tulpat vaihdettu. Koodin nollausoperaatioon seuraavaksi...
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Vikakoodi P0327 Löytyykö tietoo??

Viesti Kirjoittaja core2 »

nipa kirjoitti:P0327 koodi päällä, löytyyköhän arvon foorumilta tietoa mistä kyse...
Syitä tähän koodiin saattaa olla useampi mahdollisuus esimerkiksi: nakutussensori löysällä, huono kytkentä, johdoissa oikosulkua, väärin kiristetty, itse nakutussensori rikki ja myös vika voi olla moottorin ohjauksessakin.

Kaikkein paras olis käydä Tech'in päässä tutkimassa, ennen kuin jatkat muita kokeiluja.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Vikakoodi P0327 Löytyykö tietoo??

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Trionic autossa ei ole mekaanista nakutustunnistinta. Vika on DI-kasetissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Vikakoodi P0327 Löytyykö tietoo??

Viesti Kirjoittaja nipa »

jcarlson kirjoitti:Trionic autossa ei ole mekaanista nakutustunnistinta. Vika on DI-kasetissa.
Auts...

core2 kirjoitti: Kaikkein paras olis käydä Tech'in päässä tutkimassa, ennen kuin jatkat muita kokeiluja.
Näin teen.
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Vikakoodi P0327 Löytyykö tietoo??

Viesti Kirjoittaja nipa »

Ei auttanut tulpat, huolto totesi kasetin vialliseksi joten vaihtoon meni. No, jos tällä mennään taas seuraavat 12 vuotta...

Otin vanhan kasetin itselle, muistaakseni joku putiikki antoi takuukorjattuun kasettiin alennuksen jos antoi vanhan vaihdossa?

Meinaan että voisi varmaan olla paikallaan olla varakasetti fölissä reissunpäällä...
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Vikakoodi P0327 Löytyykö tietoo??

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

nipa kirjoitti:Otin vanhan kasetin itselle, muistaakseni joku putiikki antoi takuukorjattuun kasettiin alennuksen jos antoi vanhan vaihdossa?
Öö... Takuukorjattu DI kasetti, kerro lisää!
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Vikakoodi P0327 Löytyykö tietoo??

Viesti Kirjoittaja nipa »

9000 automaatilla kirjoitti:
nipa kirjoitti:Otin vanhan kasetin itselle, muistaakseni joku putiikki antoi takuukorjattuun kasettiin alennuksen jos antoi vanhan vaihdossa?
Öö... Takuukorjattu DI kasetti, kerro lisää!
Tää on tällaine hämärä muistikuva vuoden parin takaa... Surffailin etsien kasetin myyjiä, ja muistin mukaan osuin sivuille joka möi näitä, mutta edellytti vanhan vaihdossa...
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Vikakoodi P0327 Löytyykö tietoo??

Viesti Kirjoittaja pocky »

nipa kirjoitti:
9000 automaatilla kirjoitti:
nipa kirjoitti:Otin vanhan kasetin itselle, muistaakseni joku putiikki antoi takuukorjattuun kasettiin alennuksen jos antoi vanhan vaihdossa?
Öö... Takuukorjattu DI kasetti, kerro lisää!
Tää on tällaine hämärä muistikuva vuoden parin takaa... Surffailin etsien kasetin myyjiä, ja muistin mukaan osuin sivuille joka möi näitä, mutta edellytti vanhan vaihdossa...
Varmaan yhtä hyviä kuin PCS:n VNT-turbot, joissa ne tahtoo risan ehjän tilalle.
#3431
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Vikakoodi P0327 Löytyykö tietoo??

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

pocky kirjoitti:
nipa kirjoitti:
nipa kirjoitti:Otin vanhan kasetin itselle, muistaakseni joku putiikki antoi takuukorjattuun kasettiin alennuksen jos antoi vanhan vaihdossa?
Öö... Takuukorjattu DI kasetti, kerro lisää!
Tää on tällaine hämärä muistikuva vuoden parin takaa... Surffailin etsien kasetin myyjiä, ja muistin mukaan osuin sivuille joka möi näitä, mutta edellytti vanhan vaihdossa...
Varmaan yhtä hyviä kuin PCS:n VNT-turbot, joissa ne tahtoo risan ehjän tilalle.[/quote]

tiiä noista di yksiköistä mutta kyllähän ahdin toimii vaihto-osana siinä kuin muutkin mekaaniset osat
aapee73
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 09:17
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Vikakoodi P0327 Löytyykö tietoo??

Viesti Kirjoittaja aapee73 »

Itselläni toinen auto generoi kyseisen virhekoodin startin yhteydessä. Parilla sytytyskasetilla kokeiltu ja kummallakin käytös samanlaista (toinen kasetti noin puolivuotta vanha). Toisessa autossa kumpikin kasetti toimii moitteetta. WISsin mukaan tarkistettu myös johtosarja, trionic pin 38 ja sytytyskasetin liittimen pin 7, näiltä osin kunnossa. Maadoituspisteet tarkistettu, termarin kyljestä ja imusarjan kyljestä, lisäksi vielä akulta vaihteiston kylkeen menevä maakaapeli. Vikakoodin kun nollaa startin jälkeen ei se ajossa enää generoidu uudelleen. Olisiko kenelläkään antaa lisää vinkkejä mistä tuota ongelmaa voisi vielä etsiä?

Edit: Akkukin on vaihdettu noin kuukausi sitten ja akun "silmä" näyttää vihreää.
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
aapee73
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 09:17
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Vikakoodi P0327 Löytyykö tietoo??

Viesti Kirjoittaja aapee73 »

Vaihtelin tulpat ja ongelma jatkaa olemassa oloaan. Piti testata vielä mäkilähdöllä :) , jotta sain varmistettua ettei itse starttaus aiheuta esim. jännitetason laskua tms. joka voisi vikakoodin aiheuttaa, mutta samalla tavalla tuli vikakoodi. WIS kertoi koodista, että vikakoodi tulee kun 25 sytytyskerran jälkeen/aikana nakutussignaalin taso jää alle 0,25V. Ilmeisesti täytyy sitten vielä purkaa moottorin johtosarja ja tutkia josko vika löytyisi sieltä. Tosin kun vikakoodi ei tule ajonaikana, jotenkin epäilyttää että vika olisi johtosarjassa, riippuu tietenkin miten trionic tuon diagnoosin tekee, ainoastaan startissa vai aina moottorin ollessa käynnissä? Muita hyvä ideoita kenelläkään?
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Vastaa Viestiin