MOI !
9-5 3.0 V6 diesel minkälainen peli? onko murheita? Vai huoletonta menoa?
Tällaista katselin -00 - 03 malleja.
Antakaa tietoa kellä on.
9-5 3.0 V6 Diesel
Re: 9-5 3.0 V6 Diesel
tiukka kirjoitti:MOI !
9-5 3.0 V6 diesel minkälainen peli? onko murheita? Vai huoletonta menoa?
Tällaista katselin -00 - 03 malleja.
Antakaa tietoa kellä on.
Autona erinomainen ajettava ja yleensä myös hyvin varusteltu. Auton luotettavuudesta löytyy varmaan mielipiteitä puolesta ja vastaan, mutta monessa 3,0 dieselissä on ongelmia ollut sylinteriputkien vajoamisen kanssa (etsi nappulaa käyttämällä tarkempaa tietoa). Monessa autossa kone on vaihdettu takuuna, mutta löytyy myös autoja joissa alkuperäinen kone paikalla. Kannattaa varmistaa ennen ostoa onko kone vaihdettu, sillä uuden koneen hinta pyörii 10 000 ja 20 000 euron välillä. En kyllä tiedä onko takuuna vaihdetuissa koneisiin tehty joku muutos sylinteriputkista johtuvien ongelmien poistamiseksi.
Re: 9-5 3.0 V6 Diesel
Hienosti mutuiltu. _Uusi_ moottori maksaa 7500e tai 17500e, riippuu millä osanumerolla tilaa. Kunnostettu kone maksaa 32000sek (~3000e) plus vanha moottori vaihdossa plus rahti Ruotsista Suomeen. On myös autoja liikenteessä joihin on vaihdettu jo useampikin moottori, se ei siis ole mikään tae, että kestää jatkossakin.LPT kirjoitti:Monessa autossa kone on vaihdettu takuuna, mutta löytyy myös autoja joissa alkuperäinen kone paikalla. Kannattaa varmistaa ennen ostoa onko kone vaihdettu, sillä uuden koneen hinta pyörii 10 000 ja 20 000 euron välillä. En kyllä tiedä onko takuuna vaihdetuissa koneisiin tehty joku muutos sylinteriputkista johtuvien ongelmien poistamiseksi.
Edit: Purkuautojen moottoreita on huonosti tarjolla, joten niiden hintoihin en ota kantaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).