BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

http://www.autoblog.com/2009/10/02/repo ... nese-baic/

Varaosien saanti on siis turvattu piiiiiiiiiitkälle tulevaisuuteen :D

Tosin nyt varmaan aivan kaikkiin osiin tulee se legendaarinen, luotettava ja sykähdyttävä "made in China"-merkki.

Tuli kylmät väreet kun luin ton artikkelin, en vain tiedä miksi...
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Heh, ei varmaan oo kovin kallis tommonen "Saab"..
En kuitenkaan pidä ajatuksesta että kiinalaiset touhuaa Saabin kanssa
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!

Viesti Kirjoittaja tnt »

Laskeeko myös hinta :? tuntuu nuo monet alkuperäisosatkin kalliista hinnasta huolimatta olevan sekundatavaraa..
9-3Aero-01
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!

Viesti Kirjoittaja Poy »

Ymmärsin että BAIC tekis Kiinan markkinoille 9-5:sia ja siksi ne osatkin siellä tehtäis.
Edit: siis aiemmin kun sijoitti saabiin ja tekee ennestään jo muita merkkejä samalla periaatteella, niin hyvinkin mahdollista vanhemmalle 9-5:lle.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!

Viesti Kirjoittaja oju »

Roverin elvytystä:
http://www.motorauthority.com/blog/1028 ... ht-testing

Santana on halpisvolkkari sikäläisille markkinoille. Halpa muovisisustus, ei turvavöitä takana. http://jalopnik.com/254302/black-magic- ... en-santana

Muut VW:t antavat laadukkaamman vaikutelman. Tuo Santana on tarkoituksella tehty tuollaiseksi ja on tehtävässään varmaan ihan pätevä peli.

Mikä on 9-5:n kohtalo? Laatua osataan Kiinassa tehdä, jos halutaan. Toisaalta laadun alaraja on alempana kuin täällä.

9-5 Saabistille se voi tarjota joitain:
-Halvempia osia, mahdollisesti samoin laatukriteerein tai sitten ei. Sinkitys? Bosch vs. sikäläinen merkki jne. Myös tuo Bosch saattaa tulla sikäläisiltä tehtailta joten pelkkä alkuperäismaa ei ratkaise laatua.
-Uusia helmasarjoja, halpoja Xenon-sarjoja jne. Voihan olla että elvytetty 9-5 innostaa lisävarustevalmistajia. Näiden hyöty edellyttää sitä että korin muutokset ovat maltillisia ja että osat sopivat yhteen.
-Pidennetty 9-5 johtotasolle todella 'ylellisellä' sisustuksella 8O
-Budjetti 9-5 todella halvoilla osilla toteutettuna.

Aika näyttää. Farmarimalleja ei aasiassa näe, niitä tuskin tullaan siellä tekemään. Tämä siitäkin huolimatta että taksien kaasupullo vie tavaratilasta suuren osan. Tämä pätee myös Koreaan ja Japaniin, ihmisiä kuljetetaan sedanilla :lol:

Veikkauksia Saabin nimestä? Tuo Rover -> Roewe (ruotsalaisittain Röv???) liittynee paikalliseen ääntämiseen, joten miten Saabin käy?
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!

Viesti Kirjoittaja mike »

Onhan tuossa nykymallissa ainakin jo valmiiksi "itämaiset silmät"...
Järkeväähän tuo on että tuotantolinjoille löytyy jatkokäyttöä. Hyppää kkiinautojen turvallisuuskin vähän eteenpäin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

mike kirjoitti: Hyppää kkiinautojen turvallisuuskin vähän eteenpäin.
Tota mäkin mietin...
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

9-5T kirjoitti:
Pekko_Å kirjoitti:
mike kirjoitti: Hyppää kkiinautojen turvallisuuskin vähän eteenpäin.
Tota mäkin mietin...
Ette taida tietää mitä autoja kiinassa tehdään.
No ensinnäkin koko lause mihin sisältyy toisiinsa liittyen sanoja "Kiinassa tehdään autoja" on vaikea suhtautua. Mutta en kyllä tiedä yhdestäkään Kiinassa tehdystä autosta. Menneestä tai tulevasta.

Onk jottai lisäinfoo tähä?
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
OIZXXX
"Hirsch"
Viestit: 848
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 17:20

Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

Tuleeko nää "uudet" kiinanysivitoset juuri tuonnäköisenä hihnalta ulos kuin antaa tuo linkin kuva ymmärtää...?

Eikö sinne kuitenkin ole vähän koriakin aina "päivitetty" :D
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

9-5T kirjoitti:
Pekko_Å kirjoitti:No ensinnäkin koko lause mihin sisältyy toisiinsa liittyen sanoja "Kiinassa tehdään autoja" on vaikea suhtautua. Mutta en kyllä tiedä yhdestäkään Kiinassa tehdystä autosta. Menneestä tai tulevasta.

Onk jottai lisäinfoo tähä?
Onk lisäinfoo mitä yrität tarkoittaa?
kyl...
niisiis. Vastauksesi antaa olettaa että emme tiedä mitä autoja Kiinassa aiotaan tehdä. Enkä siis tosiaankaan sitä tiedä. Mutta samalla annat olettaa, että itse sen tietäisit. Ja tuota tietoa yritin kysellä, eli mitä autoja siellä Kiinassa aiotaan tehdä?
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
OIZXXX
"Hirsch"
Viestit: 848
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 17:20

Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

OIZXXX kirjoitti:Tuleeko nää "uudet" kiinanysivitoset juuri tuonnäköisenä hihnalta ulos kuin antaa tuo linkin kuva ymmärtää...?

Eikö sinne kuitenkin ole vähän koriakin aina "päivitetty" :D
Niintäh?
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!

Viesti Kirjoittaja mike »

Minä uskon ainakin siihen että jos 9-5 syrjäyttää tuotannossa jonkun vanhan perinteisen kiina-auton niin turvallisuus paranee taatusti. Toki siellä tehdään ihan modernejakin autoja mutta suuri osa lienee edelleen vanhempaa satoa.

Kovin laadukkaastihan nämä kaiken mailman Brilliancet, Cheryt ja Landwindit ei oo menestyny törmäilyissä. Eivät toki taida olla BAICin tekemiä autoja mutta kuitenkin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!

Viesti Kirjoittaja Pola »

joo, tästä ei paljoa enää turvallisuus parane :roll:

Kuva
#3272
Arcer
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!

Viesti Kirjoittaja Arcer »

baichan taitaa tehdä mb:ta kiinassa. Pekingissa näkyy paljon audi A6L ja 700 bemareita, liekko nekin made in china... Kuten myos vw:t.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!

Viesti Kirjoittaja oju »

Tuoltahan noita BAICin sivuja voi ihailla: http://www.bqkgdjw.com/
Englanninkielistä lisäinfoa: http://www.chinacarforums.com/forum/sho ... php?t=3369

Ilmeisesti sieltä valmistuu Huyndaita,Chrysleria, Jeeppiä ja mersuja paikallisten merkkien ohella. En usko että kiinalainen M300 painaa yhtään sen vähemmän kuin alkuperäinen, ei sieltä kukaan ole vetänyt pellinpaloja välistä.

Vaikkaisin lonkalta että Saabista tehdään Koralaisen SsangYong Chairmanin tapainen auto (http://en.wikipedia.org/wiki/SsangYong_Chairman) paikalliseen käyttöön. Korealaiset firmat voivat käyttää Chairmania firman sisäisen nokkimisjärjestyksen selventämiseksi, perusjätkät eivät Chairmanin penkkejä kuluta. Autolla ei siis turhaan ole tuollaista nimeä.

Saab 9-5 sopisi kiinalaisen 'Chairmanin' alustaksi hyvin, siitä saisi todella ylellisen pohjalevyä hieman pidentämällä ja (nojatuolimaisia) nahkapenkkejä lisäämällä. Peltiin hieman uutta pokkausta ja uutta lamppua niin auto näyttää 15 vuotta nuoremmalta :D Jos luette tuon Chairmanin artikkelin niin näette että se on vanhan E-mallin pohjalle rakennettu S-mallin näköiskopio. Ei 9-5 ole ässämersu mutta täytyy huomata että V6 riittää jos puitteet ovat muuten kohdallaan. Kohtuullinen hinta houkuttaa pienempiä yrityksiä ja niitähän siellä riittää. Onkohan merkki 'oma' vai yritetäänkö Saabia lanseerata sikäläisille markkinoille? Merkin historia on merkittävä asia autokaupassa, eihän uudessa 'Bugatissa' olisi muuten mitään järkeä.

Eivät ne Kiinalaiset ole turvallisuusajattelua vastaan, ei tuo surullinen katumaasturi sitä osoita. Halpa hinta saattaa kuitenkin olla suurempi tekijä kuin turvallisuus mikäli oman elämän riskit eivät pyöri pyöräilykypärän ja turvavyön ympärillä (niinkuin vaikkapa minulla enimmäkseen). Jos pärjätäkseen on pistänyt päänsä pölkylle useamman kerran, ei auton kolariturvallisuus ole välttämättä se ensimmäinen asia mielessä. Toisaalta uusien nykyautojen turvallisuus alkaa oikeasti olla 'vakiovaruste', joten siinä mielessä ymmärrän ettei se oikeasti ole myyntivaltti uusilla markkinoilla.

EDIT: Tarkoitukseni ei ole sen kummemmin ylistää Kiinalaisten tuotteiden laatua, olen nähnyt varsin ala-arvoisiakin suorituksia. Osa sikäläisille kotimarkkinoille tarkoitetusta tavarasta on hämmästyttävän huonoa. Suureen maahan mahtuu kuitenkin koko skaala, laidasta laitaan, joten yleistäminen johtaa yleensä väärään johtopäätökseen.
Vastaa Viestiin