Griffin puutui yhtäkkiä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Jerkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 15:23
Paikkakunta: Vaasa

Re: Griffin puutui yhtäkkiä

Viesti Kirjoittaja Jerkka »

Kyllä täs on ollu kokopäivän fiilis ettei tiiä itkeäkkö vai nauraa. Mä kuitenki oon tykänny tosta Griffinistä niinku hullu puurosta, ja nyt se pitäs laittaa romukoppaan... Ei vaan tiiä että kenen kaa tästä nyt sit tappelis tai keneltä pyytäs apua.... Paikallinen koneistamo jonka kaa tuli tehtyä 15 vuotta sit yhteistyötä kun vielä rakenteln autoja selvitteli vähän ja osat sais varmaan kasaan n 1500 + tarvikkeet, tiivisteet sun muut... on vaan 15 vuodessa autot muuttunu sen verran että pitää miettiä että selviäsikö tuosta omin voimin tosta remontista ja eipä niitä oo tullu paljo ruuvvattua viimmeaikoina.. Muuten alkaa näyttään siltä että tuolle ei kannata tehä muutaku purkaa ja myydä osina eteenpäin se mitä myytävissä on, mut kyllä mä vielä tähän ratkasun koitan keksiä, 134t ajettua Griffiniä ei vaan raaskis millään laittaa purkuunkaan.....
Jerkka #3518
-99 9-5 Griffin
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Griffin puutui yhtäkkiä

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei se nyt niin ihmeellinen korjata varmasti ole jos saat vaan tarvittavat osat. Hullultahan tuo nyt tuntuu jos pitäisi 5k maksaa kansiremontista kun käytännössä siitä vain on kyse.

Koneistamon kautta varmaan saat kannet uusilla venttiileillä joten itselle jäisi vaan kansien irroitukset ja asennukset?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Griffin puutui yhtäkkiä

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Jerkka kirjoitti:on vaan 15 vuodessa autot muuttunu sen verran että pitää miettiä että selviäsikö tuosta omin voimin tosta remontista ja eipä niitä oo tullu paljo ruuvvattua viimmeaikoina..
Jos kerran entuudestaan kokemusta (isommista) remonteista niin ei tuo ylitse pääsemätön projekti ole. 15 vuodessa ei ole tapahtunut juuri muuta kuin tullut venttiileitä lisää. Bensa palaa edelleen samalla periaatteella kuin ennenkin.

Ei muuta kuin rohkeasti kansia irrottamaan. Jos asian ajattelee niin, että vanhalla ei kuitenkaan tee mitään niin eihän tuossa ainakaan purkuvaiheessa voi hävitä muuta kuin muutaman tunnin työn. Jos tuntuu ettei muista mikä osa mihinkin kasausvaiheessa tulee niin digikamera on hyvä apuväline purkuvaiheessa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Jerkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 15:23
Paikkakunta: Vaasa

Re: Griffin puutui yhtäkkiä

Viesti Kirjoittaja Jerkka »

9-5T mun mielestä 134000km ei oo 170000 joka olis seuraava suositeltu vaihtoväli ennen särkymistä... mikäs sun pointti tässä oli se meni vähän ohi ??
Jerkka #3518
-99 9-5 Griffin
Jerkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 15:23
Paikkakunta: Vaasa

Re: Griffin puutui yhtäkkiä

Viesti Kirjoittaja Jerkka »

Mä nyt kyllä missasin edelleen ton pointin, on se jakopää sitten huollettu siinä 90t tai 110t huollossa tai molemmissa niin se kiristirulla petti 134t joka on paljon ennen seuraavaa suositeltua huoltoväliä... se että tuo ei mee takuuseen tuli jo selväksi, niin tässä on ihan tarpeeksi paha mieli ilman ilkkumistakin.. Lähinnä kaipaan neuvoja että mitä nyt, kannattaako tästä esimerkiksi koittaa keskustella maahantuojan kanssa...
Jerkka #3518
-99 9-5 Griffin
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Griffin puutui yhtäkkiä

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kokeile ihmeessä, GM ainakin on jenkeissä myöntänyt että ko. koneessa on vikaa tuossa kiristinrullassa ja joutunut varmasti korvaamaan/kutsumaan takaisin. Tietenkään täällä ei jenkkilän recallit päde koska autonvalmistajilla ei ole vastuu yhtä kova kuin siellä. Vaan kannattaa se kuitenkin kysyä.

Jos päädyt itse korjaamaan, niin vaikkakaan ei ole tullut tuollaista V6 konetta ropailtua niin kokemusta isommistakin rempoista muihin vehkeisiin löytyy eli apua voi kysyä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Griffin puutui yhtäkkiä

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jerkka kirjoitti:Nyt tyli tuomio, Jakopään kiristin rulla pettänyt ja lähes kaikki venttiilit solmussa. Jakopää on kuulemma vaihdettu liikkeen mukaan 90t huollossa
Ja hajosi 134tkm kohdalla n. 44tkm ajettuna? Missä ja milloin tuo 90tkm huolto on tehty? Merkkiliikkeen osilla on kahden vuoden takuu, ilmeisesti 90tkm huollosta on yli 2 vuotta?
Jerkka kirjoitti: vaikka 110t huollossa merkkiliikkeen tiskillä sanoivat että jakopää on laitettu, eli ei mene takuuseen.
Pyydä liikkeestä erittely vaihdetuista osista, saattaa löytyäkin vaikka kuitissa ei mitään muuta luekkaan kuin "110tkm normaalihuolto" tjsp. Noiden merkkiliikkeiden palvelutiskien takaa löytyy kyllä kaikentasoista "palvelijaa", eli niiden sanomisiin noin niinkuin yleensäkin huollossa tehdyistä toimenpiteistä kannattaa suhtautua varauksella...juttelee sitten mieluummin työn tehneen asentajan tai korjaamopäällikön kanssa jos palvelutiskin blondin sanomiset kuulostaa epäilyttäviltä...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Griffin puutui yhtäkkiä

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Jerkka kirjoitti:Mä nyt kyllä missasin edelleen ton pointin, on se jakopää sitten huollettu siinä 90t tai 110t huollossa tai molemmissa niin se kiristirulla petti 134t joka on paljon ennen seuraavaa suositeltua huoltoväliä... se että tuo ei mee takuuseen tuli jo selväksi, niin tässä on ihan tarpeeksi paha mieli ilman ilkkumistakin.. Lähinnä kaipaan neuvoja että mitä nyt, kannattaako tästä esimerkiksi koittaa keskustella maahantuojan kanssa...
Kannattaa keskustella ja yrittää vielä saada osallistumaan kustannuksiin.

Jos kannet ovat saaneet liikaa kipeää korjattavaksi ja jos viitteliäisyyttä riittää, niin hommaa ns.ehjä auto ruotsista/Saksasta. Ota tarvitsemasi osat ja myy loput osina pois. Itse olen tehnyt kyseisellä tavalla varustellessani nykyistä tonnaria.

Ainakin automaatti laatikolle saattaisi löytyä ostajaa nettiauton ilmoituksien perusteella.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Griffin puutui yhtäkkiä

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9000LPT kirjoitti: jos viitteliäisyyttä riittää, niin hommaa ns.ehjä auto ruotsista/Saksasta. Ota tarvitsemasi osat ja myy loput osina pois....
Tai tekniikaltaan ehyt kolariauto Virosta, varmaan n. 1500€ irtoaisi tuokin:
http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Griffin puutui yhtäkkiä

Viesti Kirjoittaja viggen »

Kustannusarvio 6000-7000 euroa.

Hyviä ideoita otetaan vastaan.... Purkukonetta ei suomesta löydy.[/quote]

Tässä ois SDCC:n tiedot Ruotsin maalta, löytyy 5 kpl 3.0 moottoria. Hinnat alk. 18750kr-35000kr. Moottoreilla ajettu, 0-200000km.
Företag: SDCC Saab Development Center for Car Recycling
Adress: Box 921, Grafitv. 4 , TROLLHÄTTAN
Epost: sdcc@anatrollhattan.com
Telefon: 0046 520-47 26 25
Fax: 0046 520-147 10
Hemsida: www.sdcc.se
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Brewmaster
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Griffin puutui yhtäkkiä

Viesti Kirjoittaja Brewmaster »

http://www.vege.se/ tarjoaa täysremontoituja apulaitteettomia patoja. 15 000 kr v6sen hinta. Eivät ilmeisesti edes halua vanhaa vaihdossa.

Harmillista kuulla tuosta. Meillä toinen Griffin myytin 401tkm kohdalla ja toisessa on 300tkm lasissa ja kumpaakaan konetta ei ikinä avattu (toistaiseksi...). Paitsi tietty nuo hihnanvaihdot.
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: Griffin puutui yhtäkkiä

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

No tässähän tulikin tietoa ajetuista kilometreistä. Tonnaripalstalla niistä olikin aika paljon joskus. Vaikka Saksassa ei aina ajeta autoja "loppuun" olen kuullut että hyvinkin on mennyt reippaasti yli 500.000 ilman koneen avaamista.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Griffin puutui yhtäkkiä

Viesti Kirjoittaja Boiga »

opel omegan mv6 kone on aika identtinen tuon saabin koneen kanssa,jos männissä on eroa niin kannet on ainakin samat. koneen tyyppi on x30xe. kuitenkin 650 e löytyy kyseinen kone ilman apulaitteta kokkolasta ja itse tekisin niistä toimivan ja kestävän paketin. jakopäässä kuulemma jotain eroa mutta mitä? kuitenkin aivan samat koneet kyseessä.
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
JL79
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 20:10

Re: Griffin puutui yhtäkkiä

Viesti Kirjoittaja JL79 »

Jaahas. Itselläni tapahtui taas hyytyminen. Onneksi lähellä kotia niin ei niin paljoa vituta näillä keleillä.
Veto huononi selvästi ja tyhjäkäyntikin huonoa. Lisäksi oli pientä käryä konepellin alla. Mitään CE valoja ei kuitenkaan syttynyt.
Toivottavasti olisi pelkkä sytkäkasetti. Toiselle puolelle sen reilu vuosi sitten vaihdoin.
Täytyy maanantaina varata aika marmoritiskille. Aina tämä tietämättömyys vituttaa kaikkein eniten, kun ei rahaa paljoa olisi käytettävissä. :cry:
9-3ss 1.8t -07
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Re: Griffin puutui yhtäkkiä

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

JL79 kirjoitti:Toivottavasti olisi pelkkä sytkäkasetti. Toiselle puolelle sen reilu vuosi sitten vaihdoin.
Paljonko muuten ton kutosen sytkäkasetti maksoi? Itse ei ole vielä tarvinnut vaihtaa kumpaakaan, mutta varmasti sekin päivä koittaa.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Vastaa Viestiin