Service stöldalarm?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vehe
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: La Touko 17, 2008 21:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Service stöldalarm?

Viesti Kirjoittaja Vehe »

Mimmi kirjoitti:ACC pitää puhallusta pienellä koneen ollessa kylmä.

Hieman kyllä kuullostaa ACCn paneelivialta, kun automatiikka ei osaa nostaa nopeutta eikä osaa kalibroida oikein.
Näin varmaan on. Sitten se osaa mielestäni aika kivasti, kun toiminnot heräävät. Herättyään se ei ole kenkkuillut kertaakaan, vaan kylmänä lähdöt on se ongelma.

Vielä olisin kysynyt, kannattaako tuota edes yrittää (elektroniikasta tietävänäkään) tutkia itse, vai suoraan jonnekin Saab-asiantuntijalle?

Haen kysymyksellä sitä, että onkohan paneelin sisällä/takana jotain "perinteistä" elektroniikkaa, vai sitä nykyaikaista jota ei paljaalla silmällä tahdo nähdä. 8O
Vehe
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: La Touko 17, 2008 21:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Service stöldalarm?

Viesti Kirjoittaja Vehe »

Laitoin jo kyselyä yhdestä tuolla torilla.. Kiitos. Tovottavasti tuo ei olisi kovin jumalattoman kallis.
Vehe
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: La Touko 17, 2008 21:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Service stöldalarm?

Viesti Kirjoittaja Vehe »

Niinpä se on ACC pelannut ja lämmittänyt hyvin kun on lauhaa :) Ainut vika nyt ollut, että puhaltimen nopeuden palkeista osa välillä pimeänä. Uutta paneelia tässä joskus kait tosiaan hommaamaan.

Peilinsulatin ei vain toimi kuskin puolella, mutta vika varmaan itse vastuksessa..
Tontsa
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Maalis 31, 2010 09:40

Re: Service stöldalarm? acc puhaltimen korjausta

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Hei.
Eka viestini palstalle vaikka pitkään olenkin tätä lueskellut.
Itselläni on myös 9-5 vm. 98 jossa juuri sama ongelma. Kesällä
kaikki toimi moitteettomasti mutta talven tullen vehje alkoi tekemään
kalibrointia joka käynnistyksellä Eli se kirkas taustavalo ja nolla kuskin
puolella. Poistin kaikki ohjelmoinnit ja säädin acc:n käynnistymään "off" tilaan jotta akkua säästyisi käynnistyksessä. Näin ajelinkin sitten melkein koko talven mutta nyt puhallin on alkanut tekemään sitä että ei lähde päälle. Palkit nousee säädöt pelaa mutta puhallin ei pyöri. Ei vikakoodeja ja kalibrointi ei auta. Melko huono akku autossa on mutta sen lataaminenkaan ei puhaltimen toimintaan vaikuttanut. Pakkasella puhallin lähtee joskus satunnaisesti pyörimään.

Tutkailin etsi toiminnolla palstan ketjuja:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=93879
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=91589
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=85301
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=80070
jne.

Eli vika voisi olla hyvin suurella todennäköisyydella puhaltimen moottorissa ja sen hiilissä. Tarkoitus olisikin että alan tekemään pääsiäisen aikaan parkkipaikka remppaa ja nykkimään moottoria esiin. Ilmojen salliessa tietty. Ainut mikä tällä hetkellä ihmetyttää on se että voisiko vika olla sittenkin jossain muualla kuten ACC paneelissa koska vehje on tehnyt tuota kalibrointia nyt koko talven joka käynnistyksen yhteydessä. Mitäs muut on mieltä? Otin paneelin irti ja tsekkasin liittimen + koputtelin mutta ei vaikutusta. Elektroniikka osaamista löytyy ainakin repullinen mutta suotta tuota aukomaan jos siinä ei mitään vikaa ole. Näytti olevan suht tiivis paketti kuitenkin. Ennen kuin menetän hermoni pyyhkijän varsien kanssa niin kuulisin mielelläni palstan guruja. Tämä aihe on tietty vähän hankala löytää kun otsikko on jotain muuta. Mikäli syyksi paljastuu moottori niin kollektorin kunnosta riippuen olisi tarkoitus vaihtaa hiilet jos mahdollista. Uutta siitä ei tule, siitä on jo tapeltu aikasemmissa topikeissa. Kysytään ny varmuuden vuoksi etukäteen että tietääkö kukaan mistä Tampereella saisi uudet hiilet? 8mm*9mm*xxmm

Niin ja alkuperäinen kirjoittaja.. älä häviä mihinkään. Kun vika kerran on sama niin on ehdottomasti kummankin edun mukaista jakaa tieto miten se saadaan korjattua ja mielellään tämän palstan kautta niin siitä jää tieto muillekkin. :)
Vehe
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: La Touko 17, 2008 21:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Service stöldalarm?

Viesti Kirjoittaja Vehe »

Moi,

Alkuperäinen kirjoittaja bongasi aiheen nousun esiin. Olen täällä ja tuskin häviän saabismin parista (koputtaa puuta) :D

Itse en ole tehnyt sittemmin asialle mitään, kun laite pelittää niin kuin pitääkin. Ennen seuraavaa talvea olisi syytä tietty saada kuntoon. Hieman vaikea korjata, kun ei vikaa, hmm..

Ja todellakin, on kaikkien edun mukaista jakaa tietoa. So called reilu meininki :)

Edit: Niin, tämän ketjun otsikon vika on yhä jäljellä. Otsikko samalla ehkä harhaanjohtaa, kun tässä eri aiheeseen on siirrytty. Pitäisi se akku tsekata tuosta hälystä. Voi (kai) se johtua myös siitä, kun minulla takaovien keskuslukot ei toimi. Tutkii asiaa kesällä sitten.
dama
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Su Helmi 21, 2010 06:07

Re: Service stöldalarm?

Viesti Kirjoittaja dama »

Vehe kirjoitti:Moi,

Alkuperäinen kirjoittaja bongasi aiheen nousun esiin. Olen täällä ja tuskin häviän saabismin parista (koputtaa puuta) :D

Itse en ole tehnyt sittemmin asialle mitään, kun laite pelittää niin kuin pitääkin. Ennen seuraavaa talvea olisi syytä tietty saada kuntoon. Hieman vaikea korjata, kun ei vikaa, hmm..

Ja todellakin, on kaikkien edun mukaista jakaa tietoa. So called reilu meininki :)

Edit: Niin, tämän ketjun otsikon vika on yhä jäljellä. Otsikko samalla ehkä harhaanjohtaa, kun tässä eri aiheeseen on siirrytty. Pitäisi se akku tsekata tuosta hälystä. Voi (kai) se johtua myös siitä, kun minulla takaovien keskuslukot ei toimi. Tutkii asiaa kesällä sitten.

Onkos tietoa mistä saisi näin viikonloppuna uudet (CR17335SE) akut ostettua suur Helsingin alueelta ?
Bilteman luettelossa ei oo, Clas Ohlsonilla on mutta ilman niitä juotettuja liuskoja.
Motonet ?
Adita kiinni lauantai...

Muita ehdotuksia ...
Ex:
9-3 2,0T SS Aero A-05
9-3 2.0 SS Arc A -03
9-5 Aero -02 Sedan A
9-5 2.3t Sedan A -98
DAMA Järvenpää # 4778
dama
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Su Helmi 21, 2010 06:07

Re: Service stöldalarm?

Viesti Kirjoittaja dama »

Musti kirjoitti:
dama kirjoitti: Onkos tietoa mistä saisi näin viikonloppuna uudet (CR17335SE) akut ostettua suur Helsingin alueelta ?
Bilteman luettelossa ei oo, Clas Ohlsonilla on mutta ilman niitä juotettuja liuskoja.
Motonet ?
Adita kiinni lauantai...

Muita ehdotuksia ...
En tiedä löytyykö kyseistä akkua tuolta, mutta auki se taitaa olla http://www.partco.fi/- Sijaitsee Haagassa.
Ei taida olla :(
Ex:
9-3 2,0T SS Aero A-05
9-3 2.0 SS Arc A -03
9-5 Aero -02 Sedan A
9-5 2.3t Sedan A -98
DAMA Järvenpää # 4778
dama
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Su Helmi 21, 2010 06:07

Re: Service stöldalarm?

Viesti Kirjoittaja dama »

Luettelo, sivu 112, heti "juotoslipoilla" tekstin alla, hinta 6,90[/quote]

Minä puusilmä iso Kiitos.
Ex:
9-3 2,0T SS Aero A-05
9-3 2.0 SS Arc A -03
9-5 Aero -02 Sedan A
9-5 2.3t Sedan A -98
DAMA Järvenpää # 4778
Vastaa Viestiin