Paikkamaalia

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Paikkamaalia

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Moiks!

Olis tarvetta paikata pikkualueet maalipintaa takaovien takapuolelta korista ja kiveniskemiä konepellistä yms. pientä. Onko tovereilla vihjeitä mistä saisi oikeanlaista maalia ja/tai välinettä kiveniskemien paikkailuun? Tekeekö nuilla nykyisill paukkupulloon pakatuilla metallihohtomaaleilla mitään? Onko valmiiksi tehdyt sävyt lähelläkään oikeaa sävyä, kun kyseessä on metallinhohto hopea?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
tjl
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 18:09

Re: Paikkamaalia

Viesti Kirjoittaja tjl »

itte kyl ennemmin korjaisin ihan sellasella todella hienolla pensselillä kun alkaisin sprayllä maalaanmaan. hopee on ihan perse paikkaa, pilveilee helposti ja vaikee häippää, riippuu tietenkin laatutasosta mitä havittelee.värit osuu kyl lähelle useimmiten ,mutta tuo hopea...ja sit se tarttis lakkaa, ja ei oikein tuo spray lakka sovellu esim konepeltiin.

monesti jos esim takanurkka maalattu niin yli puoleen kylkeen joutuu häippäämään ettei erotu.omasta mielesta vaikein väri.
Pez13
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 19:19

Re: Paikkamaalia

Viesti Kirjoittaja Pez13 »

Itse olen käyttänyt kiveniskemien paikkaamiseen "saab original" kynsilakkapullon kokoista paikkamaalipulloa.

Marmoritiski tuota myy, mutta ainakin Rovaniemen Delta-Autolla ei ollut mitään aikomuksia myydä minulle kyseistä pulloa, joten tilasin sen elkpartsilta.

Tuossa linkki 9-5:n paikkamaaleihin elkpartsilla, löytyy myös kysymiäsi paukkupulloja noiden "kynsilakkapullojen" lisäksi: http://www.elkparts.com/saab-95-m98/acc ... 0_746.html
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Paikkamaalia

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Pez13 kirjoitti:Itse olen käyttänyt kiveniskemien paikkaamiseen "saab original" kynsilakkapullon kokoista paikkamaalipulloa.

Marmoritiski tuota myy, mutta ainakin Rovaniemen Delta-Autolla ei ollut mitään aikomuksia myydä minulle kyseistä pulloa, joten tilasin sen elkpartsilta.

Tuossa linkki 9-5:n paikkamaaleihin elkpartsilla, löytyy myös kysymiäsi paukkupulloja noiden "kynsilakkapullojen" lisäksi: http://www.elkparts.com/saab-95-m98/acc ... 0_746.html
Mitä jäi maksamaan? Tuo orggis paikkamaali olis ideaali tapaus niihin kiveniskemiin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Paikkamaalia

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Motonetistä ostin Motip merkkistä kilikalia ja sävy oli hyvä, kun maalasin kylkilistat ja päälle vedin paukkupullolla 2komp. lakan jonka teetin paikallisessa automaaleja myyvässä rengasliikkeessä.

Mutta en kyllä alkais konepellistä kiven iskuja paukkupullolla korjaamaan vaan tyytyisin niihin "kynsilakka"pulloihin joita saa myös noista automaaleja myyvistä kaupoista.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: Paikkamaalia

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Itse hankin paikkamaalit Jyväskylästä PRO-Carservicestä, löytyy alkuperäistä paikkamaalia niin "paukkupullossa" kuin myös pikkusivellin pulloissa- suositaampa "naapurin" poikia :) .
Elkparts ei toimittane "paukkupulloja" tänne Härmälandiaan ja syynä tuo lentorahdin rajoitukset?!
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Pez13
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 19:19

Re: Paikkamaalia

Viesti Kirjoittaja Pez13 »

Mertmi kirjoitti:
Mitä jäi maksamaan? Tuo orggis paikkamaali olis ideaali tapaus niihin kiveniskemiin.
Vähän tulee myöhässä vastaus mutta kuitenkin. Muistaakseni nuo kustannukset tuli sinne 15 euron tietämille, joka ei nyt minun mielestä mikään kovin paha hinta ole metallivärin paikkamaalipullolle (väri + lakka).

Maksaminen kävi kätevästi elkpartsiin ja kirje tuli alle viikossa postilaatikkoon.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Paikkamaalia

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Pez13 kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:
Mitä jäi maksamaan? Tuo orggis paikkamaali olis ideaali tapaus niihin kiveniskemiin.
Vähän tulee myöhässä vastaus mutta kuitenkin. Muistaakseni nuo kustannukset tuli sinne 15 euron tietämille, joka ei nyt minun mielestä mikään kovin paha hinta ole metallivärin paikkamaalipullolle (väri + lakka).

Maksaminen kävi kätevästi elkpartsiin ja kirje tuli alle viikossa postilaatikkoon.
Et ole myöhässä, asia on vielä pöydällä. Kiitos tiedosta. Saatanpa tilata postimiehen kyytiin tuolta sopivaa putelia.

Tossa joku kommentoi kiveniskemien maalauksesta paukkupullolla, siis ideahan oli siinä että joudun maalaamaan muualtakin kuin keulasta. Käytännössä joudun ostamaan sen paukkupullon jokatapauksessa. Ajattelinkin, että suhauttaa maalia johonkin pahviin tai purkkiin josta tökkii sitä kiveniskemiin. Silviisiin. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: Paikkamaalia

Viesti Kirjoittaja foppa »

Ei ehkä kätevin paikka Joensuusta käsin, mutta Vantaan magneetti(länsiauto) myy ainakin paikkamaaleja ulos. Ihan orkkis GM:ää.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Paikkamaalia

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

foppa kirjoitti:Ei ehkä kätevin paikka Joensuusta käsin, mutta Vantaan magneetti(länsiauto) myy ainakin paikkamaaleja ulos. Ihan orkkis GM:ää.
Joo, kyllä tuota Oulun Åströmmistäkin saa ihan itse hyllystä noukkimalla.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
maalari
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 19:41
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Paikkamaalia

Viesti Kirjoittaja maalari »

Menee vaan lähimpään automaalaamoon ja ostaa sen "orggis" maalin sieltä ! halvin ja yhtä orggis kuin marmoritiskin maalitkin ja veikkaan että jopa halvempaakin (jos et tarvii spray purnukkaa) ja tietty se pohjamaali ja lakka kanssa......
Nykyinen 9-5 2.0t-06
exät 900i -86,900i -89,900i -94,9-3t -98,9-5 aero -00
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Paikkamaalia

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joo, siis kertaan nyt tässä: saabin tiskiltä kävin ne "kynsilakkapullot". Sävy sattui aika ok, mutta automaalikaupassa teetettynä aerosolipurkiin värikoodilla ei sitten sattunutkaan. Että näin. Metallihohtoharmaa tosiaan kyseessä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: Paikkamaalia

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Tarkoituksena oli korjailla kiveniskemiä merkkiliikkeestä hankitulla "kynsilakkapulloilla". Vispasin hullun lailla vuoden ikäistä pulloa, mutta värisävy steel grey on muuttunut käytännössä mustaksi. Säilytyslämpötila stabiili 21 C. WTF?
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Paikkamaalia

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Ei mene maali noin nopeasti pilalle. Pakko joku kontaminaatio tapahtua, vaikka pensselin kautta?
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Vastaa Viestiin