Asiakastyytyväisyysohjelma 15451

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

mulle sanottiin kouvolan laakkosella että tuo valojen vilkkuminen EI ole osa sitä takaisin kutsu kampanjaa, vaan se on joku muu juttu mihin ei vielä ole korjausta. laakkosella korjaamopäällikkö soitti tehtaalle ja kysyi! olivat muutamaan autoon valojenvilkkumisen takia tehneet sen kampanja korjauksen, mutta kuulemma vika ei ollut poistunut ja sanoivat mulle että kampanja koskee ainoastaan -06 malleja...
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja MRe »

On havaittu,että tuotantoprosessista johtuen oikeanpuoleisen etupyörän nopeustunnistimen johtosarjan liitos voi olla riittämättömästi tiivistetty.
Käytin tänään auton pajalla tuon takaisinkutsun takia. Johtosarjan lisäksi samalla tsekattiin ohjaustehostin, ei tarvinut kuulemma vaihtaa (?) sekä päivitettiin ECM:n (?) softa. Tosin varmistin etu- ja takakäteen ettei Hirvi päässyt karkuun.

Tiedä näitä.
93se.tj
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 17:59

Viesti Kirjoittaja 93se.tj »

Bob kirjoitti:
mek kirjoitti:
pasijalmari kirjoitti:Eiköhän nuo kaikki autot ylipäätänsä kolahtele pakkasessa enempi tai vähempi...
No ei kyllä muuten kolise. Vaikka muuten Saabista pidänkin, niin etupää kuullostaa pakkasella samalta kuin 300 t ajetussa Mondeossa. Vaimon 100 t ajetun Clion jousitus ei ääntele vielä lainkaan. Muutenkin saisivat ottaa oppia ranskalaisista, kuinka yhdistetään jämäkkyyys ja mukavuus. Ei kolissut edellinen Audi A4:kään 130 t ajettuna, vaikka niihinkin kuulemma on koiranluita jotkut vaihdattaneet. No, nyt meni jo kolinafoorumin puolelle.
Minun SportSedanini ei kolise pakkasellakaan.
ei mullakaan kolise eikä ole mitään alustalle tehty ikinä
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ilmoittaudun "jouluvalokerhoon"! :oops:

Vaimolle oli auto heittänyt ABS, TCS etc. jne. failure tekstit näyttöön kun tuossa -26 asteen pakkasessa lähti kruisailemaan. Säihkähti tietysti, mutta onneksi olin asiasta jo ennakoivasti varoittanut kun tuli täältä luettua näitä juttuja. Sammutus ja uudelleen käynnistys poisti huomautukset. Aivan mahtavaa...

Onko kukaan vielä saanut tähän mitään helpotusta/selitystä, vai jääkö tämä vain "normaaliksi pakkaskelin ominaisuudeksi"?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Marko A kirjoitti:Ilmoittaudun "jouluvalokerhoon"! :oops:

Vaimolle oli auto heittänyt ABS, TCS etc. jne. failure tekstit näyttöön kun tuossa -26 asteen pakkasessa lähti kruisailemaan. Säihkähti tietysti, mutta onneksi olin asiasta jo ennakoivasti varoittanut kun tuli täältä luettua näitä juttuja. Sammutus ja uudelleen käynnistys poisti huomautukset. Aivan mahtavaa...

Onko kukaan vielä saanut tähän mitään helpotusta/selitystä, vai jääkö tämä vain "normaaliksi pakkaskelin ominaisuudeksi"?
Tervetuloa vaan mukaan joukkoon "tummaan ".Yhden kerran mulla teki samat jouluvalot.Nyttemmin ei ole esiintynyt.

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Soitin aiheesta Kajaanin Deltaan. Erittäin asiallista palvelua sain sieltä, 10 pistettä siitä heille :D Reklamaatio aiheesta lähti välittömästi Saabin suuntaan ja sieltä oli kyselty mahdollisuutta saada vikakoodeja autosta.

Asia oli tiedostettu ja kaksi autoa ollut tutkittavana aiheesta. Mukaanlukien liikkeen oma koeajo auto. Tuo tyytyväisyys ohjelma ei vaikuta tähän vikaan, se oli jo todettu tutkimusten perusteella.

Eli, jos ja kun kyseinen vika ilmenee niin ilmoittakaa siitä ainakin liikkeeseen jos ette viitsi vaivautua paikalle näyttämään. Saavat hieman palautetta Saksan päähän. Kun useampia tapauksia ilmenee, niin asiaa aletaan tutkia. Se, että jos Suomessa tulee alle 10 ongelmatilannetta jotka ei jätä tielle niin ei siellä mihinkään toimenpiteisiin ruveta. Alustavien tietojen mukaan kyseessä on väylävika, joka ilmenee kylmäkäynnistyksen yhteydessä. Eli ei ilmeisesti silti ole ABS anturivika, vaan kommunikaatio ongelma järjestelmien välillä.

Onko kellään toistunut sama vika uudestaan? Deltalla ei ollut tiedossa tällaista tapausta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

kouvolassa on yksi saabbi mikä on tehnyt saman jo ainakin kolme kertaa, auto on 06 malli... laakkosella on ainakin jo 6 tapausta mistä kaikista on ilmoitettu saksaan ja tutkivat ja selvittelevät ongelmaa palaavat kuulemma asiaan kun tulee selvyyttä mistä johtuu ja miten korjataan.
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

pakko kommentoida noita kolinoita:
saabin huolto ainakin T:reella sanoo suoraan,
jotta 93:n alusta on hieman äänekäs.
Eikä häiritse ainakaan minua, niin hyvät ovat
ominaisuudet sinänsä! Työreisulla Norjassa mulla oli vuokralla
A4/2006: hirveän uraherkkä ja renkaat ihan vakiokamaa.
Ja vaimolla on V50/2006: pahin ongelma ainakin mun selälle,
kuskin penkin säädöistä riippumatta, jotta pakko pitää
pausseja 200-300 kilsan välein Lapin reissulla.
SS:llä oon ajellut 800km työmatkoja yhteen suuntaan
ilman selkävaivoja lähes pelkällä bensan tankkaus paussilla.
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Vastaa Viestiin