Stability control failure. Contact service
-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: Pe Heinä 24, 2009 10:04
Re: Stability control failure. Contact service
Minulla tulee myös kyseinen ilmoitus, mutta se ilmestyy aina joskus syksyllä ja lähtee alkukesästä pois, eli on koko talven. Joskus tuli vikakoodit luettua, ja jotain ratin asentoanturia näytti. Osaatteko sanoa onko kyseinen vika CIMissä vai onnistuisko korjaaminen hieman helpommin?
Re: Stability control failure. Contact service
Sama vika jo 3 vuotta. Ilmoitus tulee syksyllä/talvella ja poistuu itsestään kevään aikana. Nyt ei ole vielä poistunut.
Re: Stability control failure. Contact service
Ratin asentotunnistin on CIM:ssä - eli jos vikakoodi viittaa asentotunnistimeen, on "virallinen" lääke CIM:n uusiminen.Thunderforce kirjoitti:Minulla tulee myös kyseinen ilmoitus, mutta se ilmestyy aina joskus syksyllä ja lähtee alkukesästä pois, eli on koko talven. Joskus tuli vikakoodit luettua, ja jotain ratin asentoanturia näytti. Osaatteko sanoa onko kyseinen vika CIMissä vai onnistuisko korjaaminen hieman helpommin?
Saabiton Saabisti
Re: Stability control failure. Contact service
Ja jos hommaat käytetyn, mutta toimivan CIM:in niin muista, että siihen pitää tulla mukaan ainakin yksi juuri siihen CIM:iin kuuluva avain.TommyW kirjoitti: Ratin asentotunnistin on CIM:ssä - eli jos vikakoodi viittaa asentotunnistimeen, on "virallinen" lääke CIM:n uusiminen.
Jos ostat uuden kuuluu siihen mukaan kaksi avainta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Stability control failure. Contact service
Joku oli muistaakseni vaihtanut käytetystä CIM:stä vain tuon asentoanturin oman alkuperäisen kenkkuilevan tilalle.
Näin ollen välttyy muilta lisätöiltä "hajota ja kokoa-askartelua" lukuunottamatta, jotka koituisi CIM:n vaihtohommassa.
Näin ollen välttyy muilta lisätöiltä "hajota ja kokoa-askartelua" lukuunottamatta, jotka koituisi CIM:n vaihtohommassa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Stability control failure. Contact service
Jep, "ohje" on edellisellä sivullapetrisa kirjoitti:Joku oli muistaakseni vaihtanut käytetystä CIM:stä vain tuon asentoanturin oman alkuperäisen kenkkuilevan tilalle.
Näin ollen välttyy muilta lisätöiltä "hajota ja kokoa-askartelua" lukuunottamatta, jotka koituisi CIM:n vaihtohommassa.
Saabiton Saabisti
Re: Stability control failure. Contact service
Vikakoodit luettu.
Kaikki viittaavat CIMmiin:
C0544, Ohjauskulma-anturin sisäinen vika.
C0253, Ohjauskulma-anturi ei kalibroitu.
C0460, Ohjauskulma-anturi viallinen.
Jos muistan oikein nuo selitykset.
Kalibrointia ei pystynyt tekemään, muut vikakoodit estivät kalibroinnin.
Kaikki viittaavat CIMmiin:
C0544, Ohjauskulma-anturin sisäinen vika.
C0253, Ohjauskulma-anturi ei kalibroitu.
C0460, Ohjauskulma-anturi viallinen.
Jos muistan oikein nuo selitykset.
Kalibrointia ei pystynyt tekemään, muut vikakoodit estivät kalibroinnin.
Re: Stability control failure. Contact service
Tuli tuossa mieleen, kun luki näitä CIM-probleemoja, että onkohan todellinen syy noihin Stability Control Failure - viesteihin kontaktiviat ?
Omassa autossani ilmeni kevättalvella ko. imoitus aika pitkään, kunnes alkukeväästä hävisi kokonaan eikä ole sen koommin näkynyt. Vika tuli aika nopeasti liikkeellelähdon jälkeen, yleensä risteyksestä oikealle käännettäessä. Joskus pääsi toistakymmentä kilometriä, ennen pling plingiä.
Teoriani on seuraava.
Samalla kun ihmiset nyt vaihtavat noita CIM-yksiköitä, heidän pitää myös koskea CIMin kontakteihin (=liittimet) ja kontaktit jälleen toimivat eikä vikaa ole. Vaikuttaa, että CIM oli se ongelma.
Saattaisi kuitenkin olla, että pelkkä kontaktien "huolto" riittäisi. Joku, kellä ao. vika on päällä voisi kokeilla CIMin liittimien avausta ja kontaktispreyllä läpikäyntiä.
Mitä mietteitä näistä ajatuksista ?
Omassa autossani ilmeni kevättalvella ko. imoitus aika pitkään, kunnes alkukeväästä hävisi kokonaan eikä ole sen koommin näkynyt. Vika tuli aika nopeasti liikkeellelähdon jälkeen, yleensä risteyksestä oikealle käännettäessä. Joskus pääsi toistakymmentä kilometriä, ennen pling plingiä.
Teoriani on seuraava.
Samalla kun ihmiset nyt vaihtavat noita CIM-yksiköitä, heidän pitää myös koskea CIMin kontakteihin (=liittimet) ja kontaktit jälleen toimivat eikä vikaa ole. Vaikuttaa, että CIM oli se ongelma.
Saattaisi kuitenkin olla, että pelkkä kontaktien "huolto" riittäisi. Joku, kellä ao. vika on päällä voisi kokeilla CIMin liittimien avausta ja kontaktispreyllä läpikäyntiä.
Mitä mietteitä näistä ajatuksista ?
Re: Stability control failure. Contact service
Voi olla, että kontaktitkin reistaavat, mutta kun talvella askartelin oman CIM:n kanssa, oli yksikkö pariinkin otteeseen pöydällä (siis liittimet irti), eikä toiminta siitä parantunut. Kontaktispraytä en kyllä kokeillut.
Ohjauskulma-anturin vaihto sen sijaan ratkaisi asian välittömästi. Sittemmin olen saanut tehdasuuden CIM:n myyjäliikkeen kustantamana - vanha "korjattu" jäi toki varaosaksi.
Ohjauskulma-anturin vaihto sen sijaan ratkaisi asian välittömästi. Sittemmin olen saanut tehdasuuden CIM:n myyjäliikkeen kustantamana - vanha "korjattu" jäi toki varaosaksi.
Saabiton Saabisti
Re: Stability control failure. Contact service
CIM vaihdettu merkkihuollossa ja osa marmoritiskiltä (2 v takuu).
Uuden CIMmin matkassa ei tullut uusia avaimia.
Uuden CIMmin matkassa ei tullut uusia avaimia.
Re: Stability control failure. Contact service
No niin nyt tämä viesti tuli omaankin rassiin. Eilen parkkiin ajaessa ekan kerran, tänään sitten uudestaan joka kerta kun kääntää jyrkästi johonkin. Sammuttaessa nollaantuu. Pitääpä kattella huomenna vikakoodeja.
Re: Stability control failure. Contact service
Muistuikin tämä "vika" taas mieleen. Pari vuotta ollut saabbi mulla ajossa. Talvella ostin tammikuussa sen ja silloin ei pahemmin näkynyt tätä "pling plongia". Ensimmäisenä keväänä, yhdistän kesärenkaiden vaihdon jotenkin tähän, alkoi hitaasti livutellessa ilmestyä tätä ilmotusta(parkkiin ajaessa, valoihin pysähtyessä). Kesällä sitä tuli silloin tällöin, talvi tuli ja ongelmaa ei ollut. Nyt viime kesänä tätä ilmoitusta ei ole enään tullut kuin ehkä kerran, sen jälkeen kun kesärenkaat sai alle(?).
Ehkä nää on näitä auton sielunelämän juttuja tai sitten enteilee jotain pahempaa Koska ilmotus on poistunut aina kerran tai parin käynnistymisen jälkeen. En ole asialle sen enempää aikaa tuhlannut.
Ehkä nää on näitä auton sielunelämän juttuja tai sitten enteilee jotain pahempaa Koska ilmotus on poistunut aina kerran tai parin käynnistymisen jälkeen. En ole asialle sen enempää aikaa tuhlannut.
ex: 9-3 1.8t Vector
Re: Stability control failure. Contact service
Kävin techin äärellä auton kanssa. Vikakoodi näytti juurikin rattiakselin suuntaan ja sitä Ohjauskulma-anturia kohden. Livedataa katsottaessa ohjauskulma ei muuttunut mihinkään rattia pyörittäessä. Mihinkähän hintaan se koko CIM irtoaa kaupasta. Tosin minun luonteenlaatuun sopisi paremmin pelkän anturin vaihto
Re: Stability control failure. Contact service
Käytin CIMmin palasina.
Piirilevyn toisella puolen on tuo pyörivä systeemi
Kääntökulma-anturi, käsittääkseni
Eipä tuossa mitään vikaa tietenkään näkyny
Kasailin takasin, laitoin autoon ja sama tuttu valitusteksti tuli näyttöön. Aattelin hommata jostain purkuosana tuon CIMmin ja kokeilla vaihtaa vain tuon anturin.
Piirilevyn toisella puolen on tuo pyörivä systeemi
Kääntökulma-anturi, käsittääkseni
Eipä tuossa mitään vikaa tietenkään näkyny
Kasailin takasin, laitoin autoon ja sama tuttu valitusteksti tuli näyttöön. Aattelin hommata jostain purkuosana tuon CIMmin ja kokeilla vaihtaa vain tuon anturin.
Re: Stability control failure. Contact service
Alkuperäiseen kysymykseen, kannattaa selvittää onko autoon päivitetty ko ohjelma. Omassa 05 SS ainakin loppui vikailmoitukset, mitkä tulivat pakkaskelillä, ohjelma päivityksellä. Selittivät, että pyöräantureihin muodostuu kovalla pakkasella huurretta joka aiheuttaa ko ilmoituksen. Ilmeisesti ohjelmapäivitys viivästyttää vikailmoitusta, jotta pyörivät kappaleet ehtisivät hiukan puhdistua?
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
#406