TTiD
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: TTiD
Mesessä hiukkasen vääntöä ja painoa enemmän, tehoissa ei isoa hittoa 224hv vääntö 540nm 1400-2400. Automaattilaatikko antaa vähän etua 7 lovisessa paremmat välitykset kiihdytyksessä, ilmotettu 0-100 aika kova automaatti dieselille 6,8 s.
Hyvä suoritus hirvisaabilta neloskoneella.
Hyvä suoritus hirvisaabilta neloskoneella.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: TTiD
Saappihan tosiaan lähtee paikaltaan paremmin pakkokakkosella kuin D:llä, ykkönen tahtoo D:llä rynnätä ylikierrosten puolelle kun vaihto kestää ja kestää. Tuskin pääsee mese tuohon 6,8 sekuntiinsa, totuus löytynee jostain noitten aikojen välimaastosta.
En tähän hätään löydä/jaksa etsiä linkkiä (joka varmaan on jossain tässä ketjussa jo), jossa Ruotsissa oli penkitetty TTiD Hirschistä 200hp 450Nm.
Perkele, näinköhän sitä joutuu tämänkin kanssa penkkiin menemään.
En tähän hätään löydä/jaksa etsiä linkkiä (joka varmaan on jossain tässä ketjussa jo), jossa Ruotsissa oli penkitetty TTiD Hirschistä 200hp 450Nm.
Perkele, näinköhän sitä joutuu tämänkin kanssa penkkiin menemään.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: TTiD Ahtoputki halki & tehot hukassa
Noni!
Annoin happea vähän runsaammin Murhasaaren mäessä, +30 asteen kelissä, liekö tuo aiheuttanut normaalia korkeampaa ahtopainetta , koska ahtoputki on nyt halki..
Tuntui jälkeenpäin vähän tehottomalta, "Turbo"-mittari ei ottanut normaalille korkeudelle ja moottoritiellä testatessa sain sitten Limited Performance ilmoituksen ja moottori meni aika selkeesti Limb home-tilaan.. Voin kertoa, että siinä kohtaa mopoauto kiihtyy paremmin..
Uudelleenkäynnistettäessä tehoja oli, mutta alle puolet ehkä.. Syy selvisi pellin alta, tuuman vekki ahtoputkessa..
Pikafix lauantai-aamuna: Pikaliimaa vekkiin, Hesuz-tape päälle ja pari klemmaria ympäri:
Oliskos ehdotuksia varaosanumerosta?
Annoin happea vähän runsaammin Murhasaaren mäessä, +30 asteen kelissä, liekö tuo aiheuttanut normaalia korkeampaa ahtopainetta , koska ahtoputki on nyt halki..
Tuntui jälkeenpäin vähän tehottomalta, "Turbo"-mittari ei ottanut normaalille korkeudelle ja moottoritiellä testatessa sain sitten Limited Performance ilmoituksen ja moottori meni aika selkeesti Limb home-tilaan.. Voin kertoa, että siinä kohtaa mopoauto kiihtyy paremmin..
Uudelleenkäynnistettäessä tehoja oli, mutta alle puolet ehkä.. Syy selvisi pellin alta, tuuman vekki ahtoputkessa..
Pikafix lauantai-aamuna: Pikaliimaa vekkiin, Hesuz-tape päälle ja pari klemmaria ympäri:
Oliskos ehdotuksia varaosanumerosta?
Re: TTiD
Osa tulossa, 2 päivää. Käsittää koko putken alhaalta lähtien, vaikka vain päällä oleva ~40 cm pätkä vaihdetaan. Ilman alennusta 225,-.
EPC:n kuva ei ihan vastaa totuutta, päällä tosiaan erillinen 40cm klemmarikiinnitteinen kumiletku, pystyputki välijäähdyttimen kyljestä mielestäni kovaa muovia.
Vaikka edellä kerroin mäkeen kiihdyttämisestä, niin oireita oli kyllä jo 5 päivää aiemmin, kulutus nousi 8 litraan. Arvelin tuolloin johtuvan helteen vaikutuksesta ilmastointiin.
EPC:n kuva ei ihan vastaa totuutta, päällä tosiaan erillinen 40cm klemmarikiinnitteinen kumiletku, pystyputki välijäähdyttimen kyljestä mielestäni kovaa muovia.
Vaikka edellä kerroin mäkeen kiihdyttämisestä, niin oireita oli kyllä jo 5 päivää aiemmin, kulutus nousi 8 litraan. Arvelin tuolloin johtuvan helteen vaikutuksesta ilmastointiin.
Re: TTiD
http://www.einszweidrei.de/mercedes/mbe ... 2006-1.htmjoukolainen kirjoitti:Mesessä hiukkasen vääntöä ja painoa enemmän, tehoissa ei isoa hittoa 224hv vääntö 540nm 1400-2400. Automaattilaatikko antaa vähän etua 7 lovisessa paremmat välitykset kiihdytyksessä, ilmotettu 0-100 aika kova automaatti dieselille 6,8 s.
Hyvä suoritus hirvisaabilta neloskoneella.
tuossa ovat testanneet tuota nelivetomursua. 8,4s 0-100
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: TTiD
Perhanan Hirsch kun lopetti TiD/TTiD:n putkistojen valmistuksen alkuunsa, huomasin vasta nyt nauhoitetun äänileikkeen. Jopa nelosdieselin äänistä saa näköjään matalan sporttiset.
Nyt tuo kuulostaa kyllä todella hengettömältä. Mitään leluja ei uskalla laittaa, niissä kun ei ole DPF:aa.
Nyt tuo kuulostaa kyllä todella hengettömältä. Mitään leluja ei uskalla laittaa, niissä kun ei ole DPF:aa.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
TTiD Ahtoputki
Noniin, ahtoputken yläosa vaihdettu, varaosa siis käsitti "liikaa" putkea.
Uusi putki tuntuisi olevan paljon pehmeämpi, kuin vaihdettu. Voisiko olla kovettunut/haurastunut vanha ahtoputki..
Uusi putki tuntuisi olevan paljon pehmeämpi, kuin vaihdettu. Voisiko olla kovettunut/haurastunut vanha ahtoputki..
Re: TTiD
Ilmeisesti puhut Misukan EnergySavereista. Itse kun olen ajellut niillä jo yli 2000 km, niin melu ei ole mielestäni mitenkään paha, jota väitettiin niiden ongelmaksi. Kestävät varmasti hyvin.2xturbo kirjoitti:Kesärenkaan kulutuspinnan kestävyyttä kannattaa myös arvostaa. Tästä on todella vähän mitään julkaisua autolehtien rengastesteissä. Michelin energyä kestävyyden suhteen suositteli nuuka insinööri. Olen samaa mieltä. Tuo on ollut kestävin kesärengas minulla ja varmaan jatkoonkin samat. Edellyttää toki, että saa 17" 235/45 koossa. Tulee sellaista kiihtyvyyden ja voiman tunnetta, kun auto pikkasen vetelee kiihdytyksissä
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: TTiD
Koska en kehtaa ja jaksa lukea koko topickia alusta alkaen, niin kysyn tässä kohdassa.
Onko mielestänne suorituskyky sitä, mitä valmistaja lupaa? Onko alakierrosvääntö riittävä ja onko yläkierroksilla puhti poes? Mitä mieltä olette verrattuna vaikka 2.0T:hen tai jopa 2.8T:hen (280hv)? Kyselen vain jatkoa ajatellen josko meidän taloudessa on joskus hamaisessa tulevaisuudessa laitettavana uusi Saab - joko diisel tai bensa. Käsittääkseni näissä Fiatin alkuperää olevissa diiseleissä kulutus on hyvän eli varsin alhainen verrattuna tehoihin. Ja vielä kysymys: onko luotettavuus diiseliksi hyvänlainen?
Ainakin omassa hiiluxissa alakierros vääntö on kohtuullinen eli kohtuullisen hyvä siihen nähden, että se painaa jotain 1900 kiloa ja tehot ovat aika alhaiset siihen nähden mitä kilpailijat työntävät ulos kuten Nissan Navara.
Ja omasta kohdastani entinen 2.0T(R) OG9-3 oli raju väännöltään - liekkö sitten pelannut oikein - nelosvaihteella mitattiin parhaimmillaan 240hv @ 411Nm ja varmaan vitosvaiheella ne olisivat olleet asteen korkeammat. Vääntö ja teho olivat siinä autossa vähintäänkin kohdillaan, eli sitä riitti ja riitti.
Onko mielestänne suorituskyky sitä, mitä valmistaja lupaa? Onko alakierrosvääntö riittävä ja onko yläkierroksilla puhti poes? Mitä mieltä olette verrattuna vaikka 2.0T:hen tai jopa 2.8T:hen (280hv)? Kyselen vain jatkoa ajatellen josko meidän taloudessa on joskus hamaisessa tulevaisuudessa laitettavana uusi Saab - joko diisel tai bensa. Käsittääkseni näissä Fiatin alkuperää olevissa diiseleissä kulutus on hyvän eli varsin alhainen verrattuna tehoihin. Ja vielä kysymys: onko luotettavuus diiseliksi hyvänlainen?
Ainakin omassa hiiluxissa alakierros vääntö on kohtuullinen eli kohtuullisen hyvä siihen nähden, että se painaa jotain 1900 kiloa ja tehot ovat aika alhaiset siihen nähden mitä kilpailijat työntävät ulos kuten Nissan Navara.
Ja omasta kohdastani entinen 2.0T(R) OG9-3 oli raju väännöltään - liekkö sitten pelannut oikein - nelosvaihteella mitattiin parhaimmillaan 240hv @ 411Nm ja varmaan vitosvaiheella ne olisivat olleet asteen korkeammat. Vääntö ja teho olivat siinä autossa vähintäänkin kohdillaan, eli sitä riitti ja riitti.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: TTiD Ahtoputki halki & tehot hukassa
Katsoin vähän tarkemmin k.o. putkea ja sama vika Rahikaisen TTID:ssa. Vielä ei ole mennyt kokonaan halki, kuten sinulla, mutta halkeaman alut jo kasassa. Laitoin Maptunelle postia, josko niillä olisi kiinnostusta tehdä myös TTID koneeseen valmista silikoniletkusarjaa. Tuo kohta koneessa on todella kuuma ja varsinkin näin kesähelteillä, että ihmekös se, jos rakoilee.Ristom kirjoitti:Noni!
Annoin happea vähän runsaammin Murhasaaren mäessä, +30 asteen kelissä, liekö tuo aiheuttanut normaalia korkeampaa ahtopainetta , koska ahtoputki on nyt halki..
Tuntui jälkeenpäin vähän tehottomalta, "Turbo"-mittari ei ottanut normaalille korkeudelle ja moottoritiellä testatessa sain sitten Limited Performance ilmoituksen ja moottori meni aika selkeesti Limb home-tilaan.. Voin kertoa, että siinä kohtaa mopoauto kiihtyy paremmin..
Uudelleenkäynnistettäessä tehoja oli, mutta alle puolet ehkä.. Syy selvisi pellin alta, tuuman vekki ahtoputkessa..
Pikafix lauantai-aamuna: Pikaliimaa vekkiin, Hesuz-tape päälle ja pari klemmaria ympäri:
Oliskos ehdotuksia varaosanumerosta?
BMW f11 535xd -13
Re: TTiD
Joo, jäi kyllä tosta ahtoputken materiaalista vähän hampaankoloon. Uusi putki on aika paljon pehmeämpää kumia, joten tässä on aineksia materiaalipohjaiseen tyyppivikaan.
Suorituskyvystä juhokare, voisin sanoa olevani vähintään tyytyväinen. Edelliset meillä oli Hirschitettyjä 1,8teitä (195hv/310Nm) ja kyllä tämä TTiD ihan virittämättäkin on vähintään samaa tasoa. Alavääntö on rajua, mikä on tieliikenteessä erittäin käyttökelpoista esim. ohituksiin. SS TTiD kiihtyy 60-100km/h nelosella 6,5s (2.8T 6,2s), 80-120km/h vitosella 8,4s (2.0T 10,5s)
Lähde: http://www.hirsch-performance.ch/
Suorituskyvystä juhokare, voisin sanoa olevani vähintään tyytyväinen. Edelliset meillä oli Hirschitettyjä 1,8teitä (195hv/310Nm) ja kyllä tämä TTiD ihan virittämättäkin on vähintään samaa tasoa. Alavääntö on rajua, mikä on tieliikenteessä erittäin käyttökelpoista esim. ohituksiin. SS TTiD kiihtyy 60-100km/h nelosella 6,5s (2.8T 6,2s), 80-120km/h vitosella 8,4s (2.0T 10,5s)
Lähde: http://www.hirsch-performance.ch/
Re: TTiD
Eli diiselissä voi olla alavääntöä? Sitä on juuri täällä väitetty olevan liian vähän verrattuna bensaan. Minullakin on ollut käsitys, että ainakin tässä TTiD:ssä vääntöä kyllä löytyy. No, mites sitten yläkierroksilla?Ristom kirjoitti:Joo, jäi kyllä tosta ahtoputken materiaalista vähän hampaankoloon. Uusi putki on aika paljon pehmeämpää kumia, joten tässä on aineksia materiaalipohjaiseen tyyppivikaan.
Suorituskyvystä juhokare, voisin sanoa olevani vähintään tyytyväinen. Edelliset meillä oli Hirschitettyjä 1,8teitä (195hv/310Nm) ja kyllä tämä TTiD ihan virittämättäkin on vähintään samaa tasoa. Alavääntö on rajua, mikä on tieliikenteessä erittäin käyttökelpoista esim. ohituksiin. SS TTiD kiihtyy 60-100km/h nelosella 6,5s (2.8T 6,2s), 80-120km/h vitosella 8,4s (2.0T 10,5s)
Lähde: http://www.hirsch-performance.ch/
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: TTiD
Kyllä tämä kaksois-turbotus näkyy juuri siinä, että tämä kulkee myös alakierroksilla. Tämän ketjun ekassa viestissä on vääntökäyrä ihmeteltäväksi.
Itse en paljonkaan käytä kierroksia, mutta kyllä meno jatkuu kivast ainakin 3500rpm asti.
Itse en paljonkaan käytä kierroksia, mutta kyllä meno jatkuu kivast ainakin 3500rpm asti.
Re: TTiD
Paljonko on maksimikierroslukumäärä?Ristom kirjoitti:Kyllä tämä kaksois-turbotus näkyy juuri siinä, että tämä kulkee myös alakierroksilla. Tämän ketjun ekassa viestissä on vääntökäyrä ihmeteltäväksi.
Itse en paljonkaan käytä kierroksia, mutta kyllä meno jatkuu kivast ainakin 3500rpm asti.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003