Kuraläpät 2007 - "Originaalit"!
Kuraläpät 2007 - "Originaalit"!
2006 malliin muka päättyneet originaalit kuraläpät sopii myös MY07- helmoille.
Kuumailmapuhallinta ja pientä muotoilua, ei mikään erikoinen askare. Materiaali muotoutuu yllättävän hyvin, kun saa lämpöä. Jäljen saa jokainen arvostella, parempaankin pystyisi kyllä.
Vasen läppä "kuumakäsitelty", oikea originaali MY06.
Istuvuuden tarkkuus säätyi mielestäni enemmän kiinnityksen tiukkuudella, kuin muotoilulla. Toisin sanoen vasen läppä tuli kiinni enemmän vedolle, oikea tuli vain kiinni. Viimeisen lämmityksen tein ennen kahden alimman ruuvin kiinnitystä, jotka ovat yhtä kuin sisälokarin kiinnitysruuvit.
Kuumailmapuhallinta ja pientä muotoilua, ei mikään erikoinen askare. Materiaali muotoutuu yllättävän hyvin, kun saa lämpöä. Jäljen saa jokainen arvostella, parempaankin pystyisi kyllä.
Vasen läppä "kuumakäsitelty", oikea originaali MY06.
Istuvuuden tarkkuus säätyi mielestäni enemmän kiinnityksen tiukkuudella, kuin muotoilulla. Toisin sanoen vasen läppä tuli kiinni enemmän vedolle, oikea tuli vain kiinni. Viimeisen lämmityksen tein ennen kahden alimman ruuvin kiinnitystä, jotka ovat yhtä kuin sisälokarin kiinnitysruuvit.
Re: Kuraläpät 2007 - "Originaalit"!
Vinkkinä, kannattaa laittaa 3M kiveniskuteippi lokasuojaan roiskeläpän kohdalle. Voipi muuten aika nopeasti hiertää maalipinnan puhki nuo kuraläpät.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Kuraläpät 2007 - "Originaalit"!
Saman totesin kesällä kun "kokeilin" marmoritiskiläppiä läppiä edessä.lamar kirjoitti:Vinkkinä, kannattaa laittaa 3M kiveniskuteippi lokasuojaan roiskeläpän kohdalle. Voipi muuten aika nopeasti hiertää maalipinnan puhki nuo kuraläpät.
Alareunan saa hyvin kiinni, mutta yläkiinnitys jää väkisellä huteraksi ja muutenkin vetelä toteutus rungoltaan koko läppä.
Ajelin soratietä vesisadekelillä lomien aikaan parikymmentä kilsaa ja kun aloin pesemään seuraavan kerran autoa, niin huomasin että sehän kerää sinne lokarinkaaren ja läpän väliin jokapuolelle hiekkavelliä ja vähän kun nitkutteli läppää, niin rahina vaan tuntui. Ei hyvä.
Välillekkin olis pitäny laittaa kiinnike ja silti läpyskän tukevuus ei riitä, nitkuu sivusuunnassa.
Re: Kuraläpät 2007 - "Originaalit"!
Teippi vois olla hyvä lisä välissä. Kiinnitys on kohtalainen, 5 ruuvia, ottaen huomioon, että on sinänsä aika irrallisessa sisälokarissa pl. alimmaiset 2 lokarin kiinnitysruuvia.
Re: Kuraläpät 2007 - "Originaalit"!
Eipäs tullut edes mieleen ,kun viime keväänä ruuvasin orkkis läpät paikoileen
Pitänee purkaa irti kojata moka.
Kun aikoinaan ostin focukseen etuläpät niitten mukana tuli suojateippi.
Pitänee purkaa irti kojata moka.
Kun aikoinaan ostin focukseen etuläpät niitten mukana tuli suojateippi.
lamar kirjoitti:Vinkkinä, kannattaa laittaa 3M kiveniskuteippi lokasuojaan roiskeläpän kohdalle. Voipi muuten aika nopeasti hiertää maalipinnan puhki nuo kuraläpät.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Kuraläpät 2007 - "Originaalit"!
Mielestäni on kuitenkin sinänsä hyvä, että on suhteellisen joustavaa materiaalia, sillä ainakin aiemmin olen saanut noi ottamaan maahan kiinni jossain tilanteessa.
Mitähän tonne taakse kannattais MY07- malleihin kehitellä..? Takapuskurin kuori kerää hitosti törkyä, erityisesti sivuihin.. Puskurista roikkuvat ruohot, neulaset jne, eivät ole välttämättä kaunistus.
Mitähän tonne taakse kannattais MY07- malleihin kehitellä..? Takapuskurin kuori kerää hitosti törkyä, erityisesti sivuihin.. Puskurista roikkuvat ruohot, neulaset jne, eivät ole välttämättä kaunistus.
Re: Kuraläpät 2007 - "Originaalit"!
Jaaha.
Käyttelin läpät irti eilen, kun pidin sellaista 5 tunnin vahaussessiota talveksi. Auto onkin nyt naurettavan hyvässä vahassa, kun meinaa nahkahanska livetä ovenkahvalta..
No läpät, jotka olivat tähän asti ilman kiveniskuteippiä:
Pientä damagea maalissa läpän yläpäässä ja helman kulmassa. Tuli paikat nyt putsattua ja laitettua kiveniskuteippi peltiin. Kuraläpän ja auton väli on kyllä sellainen kestomärkä paikka, että vähän mietitytti pääseekö märkä myös sen teipin alle..?
Käyttelin läpät irti eilen, kun pidin sellaista 5 tunnin vahaussessiota talveksi. Auto onkin nyt naurettavan hyvässä vahassa, kun meinaa nahkahanska livetä ovenkahvalta..
No läpät, jotka olivat tähän asti ilman kiveniskuteippiä:
Pientä damagea maalissa läpän yläpäässä ja helman kulmassa. Tuli paikat nyt putsattua ja laitettua kiveniskuteippi peltiin. Kuraläpän ja auton väli on kyllä sellainen kestomärkä paikka, että vähän mietitytti pääseekö märkä myös sen teipin alle..?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Kuraläpät 2007 - "Originaalit"!
noi mudflapit sopii ihan hyvin tummaan autoon, mutta ei mun "laimean pissan väriseen"
Ellivuoressa oli samanlainen lätkillä ja päätös oli hyvin selvä - no way... vaikka olis varmaan hyvät käytössä.
Ellivuoressa oli samanlainen lätkillä ja päätös oli hyvin selvä - no way... vaikka olis varmaan hyvät käytössä.
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: Kuraläpät 2007 - "Originaalit"!
Nostellaanpas vanhaa ketjua, "originaali" läppiä modausta varten 2008 9-3 näyttää olevan yhä hankalampaa löytää. Onko kokemusta mitkä varaosaläpät olisivat parhaiten soviteltavissa 2008 SC?