Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Samaan sarjaan lisää... Tänään iski silmille ABS/luostonesto ym. valot, ja sen jälkeen "Battery is not charging". Pääsin Metrohuoltoon, ja ilmoitus että laturi sökö. Hintaa vaivaiset 900E + 300-350E työt.
Auto TTID, 110tkm, 2.5 v.
Auto TTID, 110tkm, 2.5 v.
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Tarvikkeena sama laturi n. 300€, jos WIS ja tila löytyy niin vaihtoon voi varata aiemmin tekemättömältä n. 2 tuntia.Kaitsu76 kirjoitti:Samaan sarjaan lisää... Tänään iski silmille ABS/luostonesto ym. valot, ja sen jälkeen "Battery is not charging". Pääsin Metrohuoltoon, ja ilmoitus että laturi sökö. Hintaa vaivaiset 900E + 300-350E työt.
Auto TTID, 110tkm, 2.5 v.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Laturihan se omastakin oli lauennut. Ei-merkkihuoltamolla uusi tilalle töineen 450€ eli ei nyt ihan hävyttämän kallista. Niin ja työn osuus oli pikkusen reilu 100€.
Saab 9-3SS 1.9l TiDS -07
Yamaha FZ6-N S2
Yamaha FZ6-N S2
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Tähänkin kerhoon piti liittyä. Denso levisi mittarilukemassa 133333km. Tilalle Elstock tarvikelaturi hintaan 265e + työt reilu 100e.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Ai niin, unohdin aikanaan vastata tähän ketjuun. Lopputulema oli se, että puoli vuotta takuuajan loppumisen jälkeen (tosin vain 43tkm ajettunaa) laturi vaihdettiin veloituksetta. Yhteisymmärrys oli siitä, että laturin tulisi kestää huomattavasti pidempään, eikä asiasta tarvinnut edes kiistellä, kuluttajansuojakorttikin pysyi visusti taskussa.
Kaiken kaikkiaan sekä huoltoliikkeen (Magneetti Raisio), että maahantuojan/valmistajan osalta hienosti hoidettu case. Asiakastyytyväisyyttä siis osataan (ainakin jossain) vaalia.
Kaiken kaikkiaan sekä huoltoliikkeen (Magneetti Raisio), että maahantuojan/valmistajan osalta hienosti hoidettu case. Asiakastyytyväisyyttä siis osataan (ainakin jossain) vaalia.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- "Kaasari"
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ti Helmi 24, 2004 08:30
- Paikkakunta: Perämeri
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
No niin, Tähän samaan ongelmaan tuli törmättyä tänä aamuna...
Onko kukaan kokeillut vaihtaa hiiliä laturiin vai oottako vaihtanu aina koko höskän?
Mietin että hakisko pussillisen hiiliä + pari olutta ja kokeilis jos niillä pärjäilis vähän aikaa.
Onko kukaan kokeillut vaihtaa hiiliä laturiin vai oottako vaihtanu aina koko höskän?
Mietin että hakisko pussillisen hiiliä + pari olutta ja kokeilis jos niillä pärjäilis vähän aikaa.
Nyk: Saab 9-3 Sportkombi Tids Vector Pilot -07
Ent: Saab 9-3 Sport 2.0t Sport -00
Ent: Saab 9-3 Sport 2.0t Sport -00
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Tervehdys,
nyt iski otsikon mukainen virheilmoitus minullekin (TTID SC aut ajettu 98tkm). Rautakaupassa tuli tehtyä -10 asteen pakkasessa kaksi lyhyttä 20metrin siirtoa (alla oli 100km motaria eli moottori lämmin ja akku oletettavasti latingissa). Rautakaupasta lähtiessä lisälämmitin ei enää lähtenyt käyntiin mutta muuten toimi normaalisti ja koneessa pysyi lämmöt. Sitten auto seisoi kotona 40min, ja kun piti taas lähteä tuli ym ilmoitus minuutti käynnistyksen jälkeen. Ja lämppäri ei enää suostu käynnistymään.
Onko muita epäiltyjä vikoja kuin laturi? Minne tuo kannattaisi pääkaupunkiseudulla viedä kohtuuhintaista mutta osaavaa diagnoosia ja korjausta varten?
nyt iski otsikon mukainen virheilmoitus minullekin (TTID SC aut ajettu 98tkm). Rautakaupassa tuli tehtyä -10 asteen pakkasessa kaksi lyhyttä 20metrin siirtoa (alla oli 100km motaria eli moottori lämmin ja akku oletettavasti latingissa). Rautakaupasta lähtiessä lisälämmitin ei enää lähtenyt käyntiin mutta muuten toimi normaalisti ja koneessa pysyi lämmöt. Sitten auto seisoi kotona 40min, ja kun piti taas lähteä tuli ym ilmoitus minuutti käynnistyksen jälkeen. Ja lämppäri ei enää suostu käynnistymään.
Onko muita epäiltyjä vikoja kuin laturi? Minne tuo kannattaisi pääkaupunkiseudulla viedä kohtuuhintaista mutta osaavaa diagnoosia ja korjausta varten?
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Terve,hz81 kirjoitti:Tarvikkeena sama laturi n. 300€, jos WIS ja tila löytyy niin vaihtoon voi varata aiemmin tekemättömältä n. 2 tuntia.Kaitsu76 kirjoitti:Samaan sarjaan lisää... Tänään iski silmille ABS/luostonesto ym. valot, ja sen jälkeen "Battery is not charging". Pääsin Metrohuoltoon, ja ilmoitus että laturi sökö. Hintaa vaivaiset 900E + 300-350E työt.
Auto TTID, 110tkm, 2.5 v.
aitojalonen ehdotti 1000€ korjausta alkuperäisellä laturilla. Mitkä ovat tuon tarvikelaturin speksit että osaisin ostaa oikean mallisen mutta sopuhintaisen?
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Itse otin TiD koneeseen randomina tarvikeliikkeestä mitä löytyi ja hyvin kait tuo on pelannu *kop* *kop*. Elstock sattui mulle.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Tähän vanhaan havaintoon täydennystä: tämän (Battery not charging...) herjan tosiaan saa siis esiin ilman akku-/laturivikaa jos starttaus keskeytyy jostain syystä (ennen koneen käynnistymistä) ja uusi startin pyöritys on pian edellisen perään.
Omassa kolkissa kampuran asentotunnistin on menossa (antaa vikakoodin). Eilen yllättäen meni puolilämpimänä sahaamiseksi. Toisella yrityksellä käynnistyi, mutta heitti latausvalituksen lisämausteena. Varoitukset hävisi kolmannella startilla ja CE 4. käynnistyksessä, mutta kampuran asentotunnistimen vikakoodi tallentui.
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Minä olen pikkasen skeptinen tuon asentotunnistimen vikakoodin suhteen. Nimittäin, millä logiikalla se osaa sen antaa? Tilannehan on se että jos tuo on rikki, ECU:n kannalta moottori ei pyöri ja sehän on aivan normaali tilanne. Jos se tuosta taas antaa vikakoodin, suurin osa on virheellisiä ilmoituksia.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Tietäähän se, että startatessa moottorin pitäisi pyöriä - tai ajossa ollessa jos laturi lataa, niin on se kumma jos ei moottori pyöri. Ja olikos näissä nokka-akseleilla asentoantureita? Jos on, niin ei sekään ihan normitilanne ole että nokka pyörii ja kampura ei...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Minulla palanut sama valo nyt yli puolivuotta tarvikelaturin vaihdon jälkeen. Kyseessä 9-3 2.0t 2003 vm.
Osaatteko sanoa, onko kyseessä nimenomaan tarvikelaturi ja se, ettei ajotietokone tunnista laturia ja sen lataamista, vai kentis joku muu vika?
Ongelma alkoi heti laturin vaihdettua, eikä syytä valon palamiseen löydetty. Jännitteet ja lataaminen ovat kaikki ok.
Osaatteko sanoa, onko kyseessä nimenomaan tarvikelaturi ja se, ettei ajotietokone tunnista laturia ja sen lataamista, vai kentis joku muu vika?
Ongelma alkoi heti laturin vaihdettua, eikä syytä valon palamiseen löydetty. Jännitteet ja lataaminen ovat kaikki ok.