Itselläni oli vuoden päivät BSR:n optiflow eikä sinä aikana esiintynyt siitä johtuvia ongelmia kertaakaan. Ei vikavaloja eikä ilmamassamittari ongelmia. Muistaa vaan putsata n. 5000-10000km välein / n. 3kk välein niin pysyy suodatin parhaassa toimintakunnossa. Muistaa vaan olla lutraamatta sen öljyn kanssa ja antaa kuivua/imeytyä hyvin ennen kiinni laittoa. Ilmamassamittarin irroitin ja putsasin myös joka kerta suodattimen huollon yhteydessä. CRC:n ilmamassamittarin puhdistusaineella uitin mittarin sisukset / langat ja annoin kuivua ennen takaisin laittoa.turbobaas kirjoitti:Eli siis itseltäni ei siis löydy SAI, sillä moista komponenttia ei konehuoneesta löydy, ja auto manuaali. Entä onko kokemuksia BSR optiflowsta, eli onko muka siis totta että BSR optiflow ei aiheuttaisi CEL. Ja mikäli aiheuttaa, niin eikös silloin vika löytyisi ilmamassa anturista?
Ennen optiflowta mulla oli orkkiskotelossa bsr:n suodatin, antoi hyvin minimaalisesti lisää ääntä. Dramaattinen muutos tulee vasta tuolla optiflowlla, kuullostaa lähes lentokoneen lähtökiihdytykseltä täyskaasulla Vakio bypass kuuluu myös hyvin selvästi, itse pidin ainakin näistä äänen muutoksista kovasti. Omakohtaisten kokemusten perusteella voin suositella lämpimästi optiflowta.turbobaas kirjoitti:Ensimmäisenä pitää kysyä, että parantaako tuo suodatin äänimaailmaa. Tuo Maptunin sudatinhan olisi varma valinta luotettavuuden kannalta.