Lisää kylmää ilmaa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Re: Lisää kylmää ilmaa

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

turbobaas kirjoitti:Eli siis itseltäni ei siis löydy SAI, sillä moista komponenttia ei konehuoneesta löydy, ja auto manuaali. Entä onko kokemuksia BSR optiflowsta, eli onko muka siis totta että BSR optiflow ei aiheuttaisi CEL. Ja mikäli aiheuttaa, niin eikös silloin vika löytyisi ilmamassa anturista?
Itselläni oli vuoden päivät BSR:n optiflow eikä sinä aikana esiintynyt siitä johtuvia ongelmia kertaakaan. Ei vikavaloja eikä ilmamassamittari ongelmia. Muistaa vaan putsata n. 5000-10000km välein / n. 3kk välein niin pysyy suodatin parhaassa toimintakunnossa. Muistaa vaan olla lutraamatta sen öljyn kanssa ja antaa kuivua/imeytyä hyvin ennen kiinni laittoa. Ilmamassamittarin irroitin ja putsasin myös joka kerta suodattimen huollon yhteydessä. CRC:n ilmamassamittarin puhdistusaineella uitin mittarin sisukset / langat ja annoin kuivua ennen takaisin laittoa.
turbobaas kirjoitti:Ensimmäisenä pitää kysyä, että parantaako tuo suodatin äänimaailmaa. Tuo Maptunin sudatinhan olisi varma valinta luotettavuuden kannalta.
Ennen optiflowta mulla oli orkkiskotelossa bsr:n suodatin, antoi hyvin minimaalisesti lisää ääntä. Dramaattinen muutos tulee vasta tuolla optiflowlla, kuullostaa lähes lentokoneen lähtökiihdytykseltä täyskaasulla :D Vakio bypass kuuluu myös hyvin selvästi, itse pidin ainakin näistä äänen muutoksista kovasti. Omakohtaisten kokemusten perusteella voin suositella lämpimästi optiflowta.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Lisää kylmää ilmaa

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

Itselläni on ollut todella kauan Bsr:n optiflow...Laitoin nyt kiinni alkuperäisen kotelon.Tuntee todella radikaalisen eron kun turbo ei saa ilmaa kunnolla.Liikkeelle lähtiessä normaalisti parhaiten huomaa ala väännöissä puutetta. 1.8t:n kotelo lähtee heti kun kerkeän.Ilmanmassa mittari juuri vaihdettu uuteen.Hirch:in 0,8 virityksessä ei ollut väliä kumpi filsu oli käytössä mutta uusimmassa +1,3ahdon virityksessä jo täytyy olla parempi ilmansaanti. PS:Bilteman filsua ei missään nimessä saa laittaa Saabiin.Auto ei toimi ollenkaan sillä :)
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Lisää kylmää ilmaa

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Mielenkiintoista testailua.
Vastaa Viestiin