Saab 9-3 ostamassa
Re: Saab 9-3 ostamassa
Jotain parikymppiä pitäisi olla varaosaviiksen merkkitiskilläkin. Jos menee kysymään vakionopeudnsäätimen asennustarvikkeena niin maksaa moninvertoin enemmän. Apinaa koijataan nääs
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saab 9-3 ostamassa
18,50e marmorilla, onpas kallista Tilaukseen meni.AZP kirjoitti:Jotain parikymppiä pitäisi olla varaosaviiksen merkkitiskilläkin. Jos menee kysymään vakionopeudnsäätimen asennustarvikkeena niin maksaa moninvertoin enemmän. Apinaa koijataan nääs
9³ SS Aero '04 (Stage 1)
Re: Saab 9-3 ostamassa
Tarviit sen puhelinsysteemillä varustetun naviboksin, että toi bluetooth tulee käyttöön. Sillä BT:llä ei tosin kylläkään tee kännyköiden kanssa just yhtään mitään. Läppärillä/kännykällä voi ottaa sen kautta nettiyhteyden ja surffata huimalla GPRS-vauhdilla.tonyyqi kirjoitti:Mitäs eroa on 03 ja 04 laitteistoissa, kun 03:sessa ei löydy mitään Bluetoothiin vihjaavaakaan?
Tosta boksista on siis kyse:
http://en.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=21565672
Re: Saab 9-3 ostamassa
Laita sinne hattuhyllyn alla olevaan boksiin SIM-kortti, niin voit sitten käytellä sitä integroitua HF-sarjaa. Bluetoothin käytön voit unohtaaklarion kirjoitti:Selailinpa tuon auton SID:n valikoita ja huomasin yllätyksenä, että siellä oli myös bluetooth. Yritin naittaa sitä oman WP -puhelimen kanssa, mutta yhteys katkeaa muutamien sekuntien jälkeen yhteyden onnistuneesta muodostuksesta. Saako tuon toimimaan HF:nä? Kukaan käyttänyt tuota?
Re: Saab 9-3 ostamassa
Näin vähän ajattelinkin. En kuitenkaan taida hyödyntää tuota. Ps. vakkarillinen viiksi tilauksessa ja kun saan sen käsiini, niin olen yhteyksissä ja tulen piipahtamaan, niin voit vähän koodailla autoa parempaan kuosiinkarg kirjoitti:Laita sinne hattuhyllyn alla olevaan boksiin SIM-kortti, niin voit sitten käytellä sitä integroitua HF-sarjaa. Bluetoothin käytön voit unohtaaklarion kirjoitti:Selailinpa tuon auton SID:n valikoita ja huomasin yllätyksenä, että siellä oli myös bluetooth. Yritin naittaa sitä oman WP -puhelimen kanssa, mutta yhteys katkeaa muutamien sekuntien jälkeen yhteyden onnistuneesta muodostuksesta. Saako tuon toimimaan HF:nä? Kukaan käyttänyt tuota?
9³ SS Aero '04 (Stage 1)
Re: Saab 9-3 ostamassa
Joo, noita tulee vastaan vähän väliä. Aiemmasta -04:sta fiksasin nuo peilinjalat, aika simppeli homma ja lopputulos oli todella siisti kun viitsi vain hioa kunnolla. Ovenkahvat/niiden taustat on tässä vanhemmassa kopassa muuten samaa matskua ja hapettuu ihan samalla tavalla ja menee rumaksi. Sitä en oo kokeillu fiksata, helppo sekin jos lähtevät irti nätisti. Samoissa yksilöissä on yleensä myös keulamerkeistä pelkät pohjat jäljellä, maalit kun ei pysy kovin kauaa. Niitä saa kaupasta Nykyinen pirssi on muuten -08 ja siinäkin alkaa olla selvää kulumaa peilinjaloissa, näköjään uudemmassa korissakin sama homma.petrisa kirjoitti:Lisäksi nuo ulkopeilien jalat eivät tarkasti ottaen ruostu, koska ovat jotain kevytmetalliseosta, vaan maali lohkeilee ja ne syöpyvät. Tämän ilmiön voi myös pistää tyyppiviaksi, jos sitä nyt viaksi voi kutsua.
-Saappi kait se on autojen mersu
Re: Saab 9-3 ostamassa
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/6354614 Osaisikohan kukaan palstalta kertoa auton historiasta mitään? Liikkeessä eivät kuulemma tiiä auton historiasta mitään 70tkm jälkeen...
Saab 9-3 1.8t SS Linear -08 BioPower by jcarlsson
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
Re: Saab 9-3 ostamassa
Moi. Oli pakko liittyä tänne foorumille, kun saab kuume on valtaisa
Eka kysymys, että onko tämä auto kenellekkään tuttu: https://www.nettiauto.com/saab/9-3/8953844
Käyn huomenna tuota katsomassa ja olisi mahtavaa, kun joku tietäisi auton entuudesta.
Edit: Muutkin kommentit autosta ovat tervetulleita. Piru kun tuosta ei tiedä onko turboa vielä vaihdettu,kun ei löytynyt edellistä omistajaa mistään.
Eka kysymys, että onko tämä auto kenellekkään tuttu: https://www.nettiauto.com/saab/9-3/8953844
Käyn huomenna tuota katsomassa ja olisi mahtavaa, kun joku tietäisi auton entuudesta.
Edit: Muutkin kommentit autosta ovat tervetulleita. Piru kun tuosta ei tiedä onko turboa vielä vaihdettu,kun ei löytynyt edellistä omistajaa mistään.
Saab 9-3ss aero -03
Re: Saab 9-3 ostamassa
Omaan -06 farmariin ei ole vielä turboa vaihdettu vaikka kilometrejä on likimain yhtä paljon kuin linkin sedanilla. Oma on toki eri turbolla, mutta tehoja on yhtä paljon joten yhtä kovilla se hyrrä siellä on. Vaalea sisusta noilla mustilla inserteillä on ainakin omaan makuuni tosi sopiva.Keltsu kirjoitti:Moi. Oli pakko liittyä tänne foorumille, kun saab kuume on valtaisa
Eka kysymys, että onko tämä auto kenellekkään tuttu: https://www.nettiauto.com/saab/9-3/8953844
Käyn huomenna tuota katsomassa ja olisi mahtavaa, kun joku tietäisi auton entuudesta.
Edit: Muutkin kommentit autosta ovat tervetulleita. Piru kun tuosta ei tiedä onko turboa vielä vaihdettu,kun ei löytynyt edellistä omistajaa mistään.
Käy kokeilemassa, hyviähän nämä on ajaa, mutta hinnasta voi olla montaa mieltä.
FAQ:n lienet jo lukenut
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=154251
edit. Lisätään vielä, että omaan on tehty viimeisen reilun 15 tkm sisään:
- etu- ja takajarrut (palat+levyt), takaa oli ihan loppu
- jarrutehostimen alipainepumppu (reilu 100e)
sitä edellisten 20 tkm aikana on laitettu ainakin:
- ohjaustehostimen tyyppivikavuoto
- toinen etuiskarin yläpään kääntölaakereista
- "jotain alustan puslia" ja koiranluu muistaakseni
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: Saab 9-3 ostamassa
Kiitos vastauksesta. Myyjä lähetti kuvia huoltokirjasta ja ainakin: Imm,laakeri+abs eteen,lambdat ja katti on tuossa muutaman kympin sisällä vaihdettu ja taakse jotain puslia.Di17 kirjoitti:Omaan -06 farmariin ei ole vielä turboa vaihdettu vaikka kilometrejä on likimain yhtä paljon kuin linkin sedanilla. Oma on toki eri turbolla, mutta tehoja on yhtä paljon joten yhtä kovilla se hyrrä siellä on. Vaalea sisusta noilla mustilla inserteillä on ainakin omaan makuuni tosi sopiva.Keltsu kirjoitti:Moi. Oli pakko liittyä tänne foorumille, kun saab kuume on valtaisa
Eka kysymys, että onko tämä auto kenellekkään tuttu: https://www.nettiauto.com/saab/9-3/8953844
Käyn huomenna tuota katsomassa ja olisi mahtavaa, kun joku tietäisi auton entuudesta.
Edit: Muutkin kommentit autosta ovat tervetulleita. Piru kun tuosta ei tiedä onko turboa vielä vaihdettu,kun ei löytynyt edellistä omistajaa mistään.
Käy kokeilemassa, hyviähän nämä on ajaa, mutta hinnasta voi olla montaa mieltä.
FAQ:n lienet jo lukenut
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=154251
edit. Lisätään vielä, että omaan on tehty viimeisen reilun 15 tkm sisään:
- etu- ja takajarrut (palat+levyt), takaa oli ihan loppu
- jarrutehostimen alipainepumppu (reilu 100e)
sitä edellisten 20 tkm aikana on laitettu ainakin:
- ohjaustehostimen tyyppivikavuoto
- toinen etuiskarin yläpään kääntölaakereista
- "jotain alustan puslia" ja koiranluu muistaakseni
Tuohon kyseiseen autoon on laitettu J.Carlsonin softa, joten voiko sielä olla paljonkin enempi tehoa kun normaalisti? Toi lisäteho ei sinänsä kiinnosta, mutta voisko olla syönyt turboa tai kytkintä? Mä en näistä kaikista "virityksistä"ole ehtinyt vielä oikein opiskella joten ollaan vielä hieman piirillä
Saab 9-3ss aero -03
Re: Saab 9-3 ostamassa
En ole itsekään ihan täysin perillä, mutta luokkaa 240hv / 350nm stage1 softa tarkoittaa enimmillään. Kytkin on se heikko kohta, enkä osaa yhtään sanoa aeron kytkimen kestosta, turbosta taas en olisi huolissani.
Yleensä kuitenkin softassa otetaan huomioon myös kytkimen asettama rajoitus ja rajataan vääntö sen mukaan. Silti totuus on, ettei kytkin kestä ikuisesti - saabissakaan.
Yleensä kuitenkin softassa otetaan huomioon myös kytkimen asettama rajoitus ja rajataan vääntö sen mukaan. Silti totuus on, ettei kytkin kestä ikuisesti - saabissakaan.
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: Saab 9-3 ostamassa
Dodiin. En uskaltanut tehdä kauppoja yllä linkittämästä vehkeestä. Vuoti nestettä moottorin takaa ja mielestäni jakopää raksutti!? En tiedä kuinka tollanen kone käy, mutta mielestäni jotain outoa siinä oli,vai kuuluuko koneen ominaisuuteen pieni raksutus? Pohjassa näytti olevan paljon ruostetta, mutta en tiedä onko vaarallista? Muuten oli hyvä ajolleen, mutta ei niin tehokas kun luulin.
Saab 9-3ss aero -03
Re: Saab 9-3 ostamassa
Raksutus ei ole normaalia. Luultavasti jakopäässä on remontoitavaa.
Re: Saab 9-3 ostamassa
Pitikö tässä mallissa nostaa konetta ja poistaa öljypohja jos tuon remontin tekee? Mitähän korjaamo veloittaa ja kannattaako vaihtaa rattaat vai riittääkö laahaimet ja ketju? En löytäny oikein haulla asiasta mitään selkeää vastausta.karg kirjoitti:Raksutus ei ole normaalia. Luultavasti jakopäässä on remontoitavaa.
Saab 9-3ss aero -03
Re: Saab 9-3 ostamassa
Aina kaikki uusiks jos meinaa ajaa.
Coltti hinnotellu reilun tonnin hommaks, tuskin monikaa paja halvemmalla tekee.
http://et-autotech.fi/index.php?id=4
Coltti hinnotellu reilun tonnin hommaks, tuskin monikaa paja halvemmalla tekee.
http://et-autotech.fi/index.php?id=4
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09