takaiskarien vaihto
Re: takaiskarien vaihto
Eli sinulla ei siis ole XWD, jonka takaiskarit maksavat 390e/kpl, koska ovat tasosäätöiskarit, eli nivomatit?
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: takaiskarien vaihto
Tobbana kirjoitti:Eli sinulla ei siis ole XWD, jonka takaiskarit maksavat 390e/kpl, koska ovat tasosäätöiskarit, eli nivomatit?
Minulla on XWD ja iskarit maksavat 390e/kpl,mutta eivät ole nivomatit. Saabin alkuperäisosa listassakin lukee takaiskunvaimennin XWD 390e/kpl,mutta ei mainintaa nivomatista,kun taas saab 9-5 kohdalla lukee takaiskunvaimennin Nivomat?
Re: takaiskarien vaihto
Saabin osaluettelot eivät tarjoa xwd:n takaiskareiksi mitään muuta kuin nivomatia ja siihen tuo hintakin täsmää.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: takaiskarien vaihto
Tobbana kirjoitti:Saabin osaluettelot eivät tarjoa xwd:n takaiskareiksi mitään muuta kuin nivomatia ja siihen tuo hintakin täsmää.
>Eli silloin autooni on jo vaihdettu iskarit,koska paikallaan olevat eivät ole nivomatit. Kesällä mentiin monasti perse maata viistäen isolla kuormalla ja kärry perässä.
Re: takaiskarien vaihto
Sinua on siis petkuhuiputettu. ;)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: takaiskarien vaihto
Tobbana kirjoitti:Sinua on siis petkuhuiputettu.
>Aika paskaa laatua ovat,jos olivat jo vaihdettu alta 70tkm. Toin auton Ruottista reilut vuosi sitten ja nyt mennyt rahua yli 6000e osiin ja jos kaikki olisi joutunut itse maksamaan,niin hintalappu olisi hieman yli 10000e.
Re: takaiskarien vaihto
Laatu on kieltämättä huonoa muutenkin kuin iskarien osalta. Nuo nivomatit ovat kuuluisat huonosta kestostaan ja niitä menee muissakin merkeissä alle 100tkm ikäisinä. Omastani en löytänyt merkintää, että olisi aiemmin vaihdettu, mutta jossain 120tkm hujakoilla piti molemmat takaiskarit vaihtaa kun vuotivat.
Saabien osalta on toki jonkinlainen mahdollisuus, että loppupään xwd-tuotteista puuttuu nuo tasosäätöiskarit, mutta 2011 asti ei muille löydy osanumeroa.
Saabien osalta on toki jonkinlainen mahdollisuus, että loppupään xwd-tuotteista puuttuu nuo tasosäätöiskarit, mutta 2011 asti ei muille löydy osanumeroa.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: takaiskarien vaihto
Tobbana kirjoitti:Laatu on kieltämättä huonoa muutenkin kuin iskarien osalta. Nuo nivomatit ovat kuuluisat huonosta kestostaan ja niitä menee muissakin merkeissä alle 100tkm ikäisinä. Omastani en löytänyt merkintää, että olisi aiemmin vaihdettu, mutta jossain 120tkm hujakoilla piti molemmat takaiskarit vaihtaa kun vuotivat.
Saabien osalta on toki jonkinlainen mahdollisuus, että loppupään xwd-tuotteista puuttuu nuo tasosäätöiskarit, mutta 2011 asti ei muille löydy osanumeroa.
Hyvä tietää ja kiitos valistuksesta. Peruutan iskaritilauksen ja otan ne Nivomatit tilalle,jotka autoon kuuluvat. Ajo-ominaisuus on kyseisessä autossa paras,mitä tähän asti ajanut ja sellaisena haluan sen pitääkkin. Laatu on kyllä huonoa,mutta suuri osa korjaus summasta meni koko neliveto järjestelmän uusimiseen,joka oli jo rikki ostettaessa. Korjaamolla sanoivat etteivät nuo ole Nivomatit,mutta luulenpa,että ne ovat juurikin ne ja km nyt 115tkm. Perän maassa lyyhöttäminen oli ehkä turhautumisen aiheuttama liioittelu. eilen kokeilin kahden reilusti yli satakiloisen kaverin kanssa hypätä kontin päälle,eikä perä laskenut mihinkään
Re: takaiskarien vaihto
Nivomatic ei tasaa perää ennen kun autolla on ajettu jonkunverran.
Paikallaan kuormatessa siis käyttäytyy ihan samanlailla kuin perinteiset iskunvaimentimet.
Paikallaan kuormatessa siis käyttäytyy ihan samanlailla kuin perinteiset iskunvaimentimet.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: takaiskarien vaihto
Olepas coltti höpöttämättä. Sen perän voi "pumpata" paikallaankin ylös. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: takaiskarien vaihto
Eikä ole mitään letkuja tms muitakaan ulkoisia eroavaisuuksia normi-iskareihin. Esim Subarussa sama systeemi, menee niissäkin rikki noita.Tobbana kirjoitti:Olepas coltti höpöttämättä. Sen perän voi "pumpata" paikallaankin ylös.
9-5:ssa nivomatti kestänyt paljon paremmin, siinä taas vakiot ovat aika huonot kestämään.
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Re: takaiskarien vaihto
Ei kestä 9-5:ssakaan. Itse ostin edelliseen -06:seen aikoinaan kampanjasta sporttialustaan tasonsäätösarjan. Kahden vuoden aikana meni takuuseen kaksi kertaa (n. 40 tkm). Ja kun tuli peurakolari kun oli ajettu 57 tkm, niin kumpikin taas "hikoili". Eikä ollut kuljetettu raskaita kuormia tmv.
Tietysti kun oli kyse sarjasta, niin aina tuli uudet jousetkin mukana. Ja asennettu merkkiliikkeessä niin työkin meni takuuseen.
Kaveri vaihtoi farkkuun samoin tasonsäätösarjan, vakioalustaisen. Ei ehtinyt mennä takuuseen kuin kerran
Toisella kaverilla on -11 9-3 xwd. Juuri vaihdettiin tasonsäätöiskarit uusiksi kun toinen alkoi kolisemaan. Kumpikin vuoti. Autolla ajettu n. 50 tkm.
Aikoinaan oli juttua että normi takaiskarit ei kestä mutta tasonsäätö kestää. Omilla ja kaverien kokemuksilla voin sanoa että laatu on heikentynyt
Toki ehjänä pysyessään on aivan mahtavat kapistukset.
Tietysti kun oli kyse sarjasta, niin aina tuli uudet jousetkin mukana. Ja asennettu merkkiliikkeessä niin työkin meni takuuseen.
Kaveri vaihtoi farkkuun samoin tasonsäätösarjan, vakioalustaisen. Ei ehtinyt mennä takuuseen kuin kerran
Toisella kaverilla on -11 9-3 xwd. Juuri vaihdettiin tasonsäätöiskarit uusiksi kun toinen alkoi kolisemaan. Kumpikin vuoti. Autolla ajettu n. 50 tkm.
Aikoinaan oli juttua että normi takaiskarit ei kestä mutta tasonsäätö kestää. Omilla ja kaverien kokemuksilla voin sanoa että laatu on heikentynyt
Toki ehjänä pysyessään on aivan mahtavat kapistukset.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: takaiskarien vaihto
patonki kirjoitti:Tobbana kirjoitti:Laatu on kieltämättä huonoa muutenkin kuin iskarien osalta. Nuo nivomatit ovat kuuluisat huonosta kestostaan ja niitä menee muissakin merkeissä alle 100tkm ikäisinä. Omastani en löytänyt merkintää, että olisi aiemmin vaihdettu, mutta jossain 120tkm hujakoilla piti molemmat takaiskarit vaihtaa kun vuotivat.
Saabien osalta on toki jonkinlainen mahdollisuus, että loppupään xwd-tuotteista puuttuu nuo tasosäätöiskarit, mutta 2011 asti ei muille löydy osanumeroa.
Hyvä tietää ja kiitos valistuksesta. Peruutan iskaritilauksen ja otan ne Nivomatit tilalle,jotka autoon kuuluvat. Ajo-ominaisuus on kyseisessä autossa paras,mitä tähän asti ajanut ja sellaisena haluan sen pitääkkin. Laatu on kyllä huonoa,mutta suuri osa korjaus summasta meni koko neliveto järjestelmän uusimiseen,joka oli jo rikki ostettaessa. Korjaamolla sanoivat etteivät nuo ole Nivomatit,mutta luulenpa,että ne ovat juurikin ne ja km nyt 115tkm. Perän maassa lyyhöttäminen oli ehkä turhautumisen aiheuttama liioittelu. eilen kokeilin kahden reilusti yli satakiloisen kaverin kanssa hypätä kontin päälle,eikä perä laskenut mihinkään
Nivomatit tilattu ja noudettu ja tänään pultataan alle
Re: takaiskarien vaihto
Kyllä nyt on nivomatit nähty. Ei prkl. Vaihdettu uudet alkuvuodesta 2015, takuuseen keväällä 2016 ja nyt taas paskana, molemmat.Tobbana kirjoitti:Laatu on kieltämättä huonoa muutenkin kuin iskarien osalta. Nuo nivomatit ovat kuuluisat huonosta kestostaan ja niitä menee muissakin merkeissä alle 100tkm ikäisinä. Omastani en löytänyt merkintää, että olisi aiemmin vaihdettu, mutta jossain 120tkm hujakoilla piti molemmat takaiskarit vaihtaa kun vuotivat.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: takaiskarien vaihto
9-5:n alla on Nivomaticit olleet 8 v ja 145 000 km. Vaihdettu silloin sarja eli myös uudet jouset. Edelleen kunnossa, mutta lähdetty useimmiten lämpimästä tallista nesteet notkeana.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH