kiitos yhteistyöstänne.

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Lukittu
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

kiitos yhteistyöstänne.

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Moni varmasti tietää, että olen tehnyt saabeihin putkistoja männä aikoina paljon.
Nyt on kuitenkin tullut aika siirtyä tekemään muuta.

Moni on varmasti olettanut, että outotalli.fi on iso ja mahtava yritys joka tekee suurta voittoa ja tiliä tällä putkihommalla.
Korjaan sen verran, että luulo ei ole haitannut minua, mutta on tuonut monta lieveilmiötä mukanaan, johtuen epätietoisuudesta.Olisinhan aloittaessani tietysti voinut kertoa, että tämä on aika puhtaasti harrastetoimintaa ja tarkoitus oli saada itselle harjoitusta rst käsittelyssä, sillä en ole yli 20 työvuoteni aikana sen kanssa juuri töitä tehnyt, vaan materiaali on ollut musta teräs.

Oli myös ilo tehdä samalla harjoitellessani myös jotain hyödyllistä muiden iloksi, eikä vain kasaa harjoituskappaleita hallin nurkkaan lojumaan ja siitä romukoppaan. Putkihomma oli oiva tilaisuus tähän ja mielestäni kehityin varsin mallikkaasti ja jälki alkoi olla ihan ok kun loytyi oikeat menetelmät langat ja kaasut...aluksi ne olivat aivan väärät jolloin sain kuraa niskaan korkeista saumakuvuista ka oli kuin puolalaista pallosaumaa kuulemma ja rälläkällä katkaistut kiertävät katkomiset, vaikkakaan se ei pitänyt kutiansa, sillä käytin vaakavannesahaa kuitenkin.

Parin vuotavan saumankin olen korvannut asiakkaalle ja palauttanut rahaa käyttämättömästä putkesta joka huhupuheiden mukaan ei sovi automaatin kanssa. sekään ei pidä paikkaansa, mutta otin putken takaisin ja maksoin rahatkin takaisin. olen myös vahingossa lähettänyt väärän adpterinkin ja korvasin sen oikealla maksaen tietysti kuljetuskustannukset saamatta ja vaatimattakaan väärää osaa takaisin, koska olisin joutunut nekin kulut maksamaan, joten anti olla vaan.
Avaan hieman toiminta malliani.
outotalli.fi ei ole yritys, vaan freelancer työntekijän markkinointinimi laskutuspalvelussa ja nettisivuston domain nimi.
Kimppatilauksissa toimin seuraavasti.
putket tilataan(esim 10kpl)
putket maksetaan.
Tilaan materiaalit,katit joustot, teetän laipat,lambdamutterit jne...
valmistan putket.
lähetän putket.
Kirjoitan laskun odeal laskutusohjelmalla ja osoitan sen itselleni, koska yksittäiselle asiakkaalle en voi, sillälaskuun pitää sisällyttää kulukuitit joita en yhteen putkeen voi laittaa, koska ylittää yhden putken arvon moninkertaisesti ja laskua ei hyväksytä.
Tämä on hankalaa, mutta ainoa tapa. sillä pienimuotoisen sivutoimen vuoksi verottajakaan ei suositellut y tunnuksen hankintaa, sillä minulla on kuitenkin 40 tuntinen normaali viikkotyökin.
materiaalit hankin työnantajani kautta. ja työnantajani laskuttaa ne minulta.

Laskun kirjoitettuani lähetän kulukuitit odealille kirjepostina.
itselleni osoitettu lasku saapuu ja maksan sen. odeal maksaa minulle palkan saatuaan suoritukseni.
ja vähennettyään alv:n tyellit verot ja lisättynä kuluosuuksilla.
olen siis palkansaaja.
No se palkka sitten... putken hintarakenne on seuraava.
esim ng 9-3 ss saab hinta 355€ kimppahintana yksittäisessä hinta lisääntyy vain materiaalirahdeilla yksittäisiin osiin, ei enempää.

Katti 114€ sis alv
jousto 27€ sis alv
lambdamutterit 2x8€ + alv 3.84€
8mm kiinnikepinna n.300mm 2.50€+alv 60cent
putkea n metri 19.90+alv 4.78€
mutkat 3x 8.90+alv 6.4€
laippa 17€+alv 4.08€
rahteja kateista/joustoista ja materiaaleista jaettuna yhdelle putkelle = n.9€

putken valmistuskulut siis ovat 251.75
laskutettaessa siihen tulee alv jonka osuus kasvattaa hintaa 60.42€
jolloin lopputulos on
312.17€

verotettava tuloni siis per putki on 355€-312.17€=42.83€
josta vähennetään työnantaja kulut +laskutusyhtiön komissio min 15€
bruttopalkaksi jää 15.47€ josta maksan veroa ja tyelliä yhteensä 5.47€
tilille maksetaan palkkaa 10€+ kulukorvaukset, eli tuo 251.75€
tuon kympin törsään lankaan joka maksaa 15kg rulla n.200€ plus kaasut ja sähkön/putki. voi vitonen jäädä. paitsi, että kun vien putken matkahuoltoon jonne matkaa 12km ja takaisin sama. chevy vanilla 6.5l tdi 18 smiles/gallon jää ajamisen ilo.

joten voitte kuvitella kun ihminen asentaa/ asennuttaa putken autoon ja se sopii paikoilleen ja toimii, mutta kun toinen asentaja joutuu sen ottamaan jonkin toimenpiteen takia irti, eikä saa ja sen jälkeen soittaa minulle, enkä kerkeä siltä istumalta seuraavana päivänä tulemaan(sunnuntai) katsomaan, niin hänen mielestään olin haluton tulemaan vaikka en kerennyt yksinkertaisesti.
Hän katkaisee putken ja hitsaa sen takaisin ja veloittaa tästä minulta 50/60€ tunti irrotusta ja hitsausta, koska olin putken tehnyt niin huonosti.

eihän siinä siis mitään, mutta jos tekeleeni joita on maailmalla likempänä kolmea sataa, sopii paikoilleen 99.8%
Kyllähän siis mikäli itse asentaisin autoosi 55ah akun tilalle 100 ah akun ja remmiahtimen koneen niskaan ja 3" putkiston 2" putkistolle tarkoitettuun koloon, en oleta, että ajovalonpolttimon asennusaika on enää korjaamokäsikirjan ohjearvon mukainen, mutta tämäkin putki oli ilo valmistaa vaikka sen tekemisestä nyt maksamaan joudunkin, jotta minusta ei kirjoitettaisi ikävämpään sävyyn,kuten minulle luvattiin( siis mikäli en maksa) joten maksan, sillä enhän halua että minusta rumia kirjoitellaan. Anteeksi kun tein niin huonon putken, että irrottaminen ei ollutkaan niin helppoa ja vielä enemmän anteeksi kun en omilta töiltäni kerinnyt sunnuntaina tulemaan sitä irrottamaan ja asentamaan uudelleen.

Mutta kyllähän normaalistikin ihminen harrasteistaan maksamaan joutuu. minun harrasteeni nyt oli tämä putkien hitsailu ja sen kehittäminen omilla ehdoillani. ei kenenkään käskystä.

Lopetan harrasteen sillä se on liian kallis ja alan vapaa-aikanani pelaamaan x boxilla.

Mutta kiitos kaikille tekeleitäni tilanneille, että sain niitä tehdä ja kokemusta karttui. positiivista palautetta tuli niin paljon kuitenkin, että se ylittää haukut heittämällä ja kivaa oli ja tutustuin moneen uuteen ihmiseen.
ps, en ole mulk*u vaikka eräiden mielestä olen kun en halunnut kaikkia muutoksia alkaa tekemään ja putkesta liian kallista.

ja sinulle joka lähetit tilinumerosi jolle voin maksaa putkesi tekemisestä. saat rahasi 80€ viimeistään tilipäivänäni kuun viimeisenä päivänä. siihen ei ole pitkä aika, mutta en ole kroisos.

Hyvää kesän odotusta kaikille :D
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
Nimimerkki
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: La Touko 07, 2011 09:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: kiitos yhteistyöstänne.

Viesti Kirjoittaja Nimimerkki »

Moi

Arvostan, että joku on valmis tekemään tuollaisen työmäärän käytännössä ilman minkäänlaista palkkaa. Vaikka kehittävä harrastus onkin niin ei kissakaan kiitoksella elä.

Mutta ihmettelen tuota laskuoppiasia noista tuloista. Mitäpä jos perustat oman toiminimen itsellesi? Sen perustaminen maksaa 110€ (vähennät sen 1. vuoden verotuksessa). Sen jälkeen ilmoittaudut alv velvolliseksi (olettaen että saat tuloja putkista ja muista töistä yli 8500€ vuodessa => 40 myytyä downpipeä tai enemmän. jos tuloja vähemmän, et ole edes alv. velvollinen). Sitten pyydät pidentämään alv. maksuväliä 1 kuukaudesta 1/4 vuosittain tehtäväksi (vähentää kirjanpidon työmäärää), perustelet pienellä liikevaihdolla. Otat YEL-vakuutuksen (uusi yrittäjä saa 25% alennuksen 4 vuodeksi (minimitulolla 7 430,59 maksat 4 ensimmäistä vuotta vakuutusta ~18,0%), maksat sitä 1340€ vuodessa). Sitten ilmoittaudut ennakkoperintärekisteriin ja arvioit 1. vuoden tuloiksi 2000€.

Sitten alat myymään downpipeja 286,30€ + alv. yht. 355€. Myyt yhden downpipen josta saat tuon 286,30€ rahaa. Alvin maksaa ostaja ja sinä vähennät ostamistasi tarvikkeista ja laitteista alvit valtiolta eli et sinä maksa mitään alveja.

Jos teet vuodessa 50kpl downpipeja saat alvitonta tuloa 14314,52€ vuodessa. Tästä vähennät kaikkien niiden suorien kulujen osuuden eli tarvikkeiden osuuden (alviton hinta), laitteiden ja vehkeiden hinnan mitä olet ostanut ja käyttänyt, sanotaan 10000€. Sinulla jää 4314,52€ rahaa viivan alle. Sen jälkeen vähennät nettisivujen ylläpidon, puolet nettilaskuista, puolet puhelinlaskuista koska käytät niitä yritystoimintaasi, sponsoroit jokamiesluokan rallitiimiä yms. sanotaan n.500€. Lisäksi teet työhuonevähennyksen 410€ oman autotallisi käytöstä. Vähennät kaikki toimintaan liittyvät kilometrit (käynnit rautakaupassa, pulttikaupassa, matkahuollossa, potkijaisissa yrityksesi mainostusmatkalla jne.) pitämäsi ajopäiväkirjan mukaisesti, saat vähentää normaalin kilometrikorvauksen 0,44€ km. Jos kilsoja tulee esim. 1000km vuodessa, vähennät 440€. Sen jälkeen vähennät vielä tuon maksamasi YEL-vakuutuksen 1340€ tuloista. Sinulle jää viivan alle siis 4314,52-500-410-1340=2064,52€.

Koska olet myynyt 50 downpipeä ja saanut siitä 17750€, olet oikeutettu alv alarajahuojennukseen (liikevaihtovälillä 8500-22500€) ja saat valtiolle maksamista alveista n.500€ takaisin joka on sinulle tuloa. 2064,52€+500€=2564,52€ ja summasta maksat verot oman veroprosenttisi mukaan, arvataan 27% => Sinulle jää kaiken tämän jälkeen noin 1872€ käteen. Ja tämä siis kirjanpidollista voittoa, todellisuudessa olet tienannut vielä enemmän, koska sinulla on puoli-ilmainen nettiliittymä, puhelinliittymä, talli täynnä uusia (alvittomia) hitsausvehkeitä, lankaa, kaasua, ilmaiset pulttikauppareissut jne.

Noin minä sen tekisin. Ja jos ei kiinnosta opetella hyvin yksinkertaista yksinkertaista kirjanpitoa, maksat tilitoimistolle 500-1000€ vuodessa siitä, että ne tekevät sen puolestasi (ja vähennät tämän kulun tietysti verotuksessa).

Ja jos teet liikevaihtoa alle 8500€ vuodessa et ole alv velvollinen eli et veloita asiakkaalta alvia (halvempi hinta, voitto 50/50 tekijälle ostajalle). Lisäksi sinun ei tällöin tarvitse maksaa YEL:ilä, koska työtulosi on niin pieni, alle 7 430,59€, jolloin sekin 1340€ säästyy kulupuolelta. Ja kirjanpito on vielä yksinkertaisempaa.

Elä siis heitä kirvestä kaivoon vaan perehdy tuon toiminimen perustamiseen. Yrittäminen Suomessa perustuu verovähennyksiin jota noissa laskutuspalveluissa ei voi täysimääräisesti hyödyntää. Ja siis ihan laillisesti, ei mitään laitonta.

PS.
Noiden alle listaamiesi hintojen perusteella downpipen valmistushinta (suorat kulut) on (ja nimenomaan alviton) on noin 203€ eikä 251,75€. Jolloin saamasi tulo per downpipe olisi 286,3-203€= n. 83,30€ eikä 42,83€. Eli älä laske alvia valmistuskulujen päälle, ainoastaan myyntihinnasta.
9-3 SS 1,8t Vector bsr stg2 vm. 2004
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: kiitos yhteistyöstänne.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Tänäänkin asensin mossemiehen og9-3:n täyspitkän putkiston autoon. Aikaa kului noin tunti vanhan putkiston irrotuksen kera. Kaikki osat sopivat täsmälleen paikkaansa, liitoksissa käytin kevyesti pakoputkitahnaa ja perusmallin u-klemmareita. Putki ei roiku eikä pihise saumoista, todella laadukasta työtä käsityönä tehdyksi ja tuolla hinnalla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
AkiSan
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Touko 01, 2012 13:50
Paikkakunta: Kerava

Re: kiitos yhteistyöstänne.

Viesti Kirjoittaja AkiSan »

Olen asentanut noita 3" downpipejä 2kpl, toinen manuaaliin ja toinen automaattiin. Ne osui ainakin molemmat hyvin paikalleen.
Asennuksessa käytettiin vaarnaruuveja.

Kiitokset hyvästä tuotteesta.
#6052
9-3 SC 1.8t -06 BioPower TD04HL-18T, do88 cooleri, yms
9-5 Aero man. wagon -00 BioPower stage 3
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: kiitos yhteistyöstänne.

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Ikävä kuulla, että tekeminen loppuu :( Täällä olisi ollut suunnitelmissa tilailla kunhan talous kohenee hieman.

Surullista että yhden pultin irtoamattomuus saa aikaan tällaista. Aina täytyy ymmärtää kun ostetaan viritysosa, että se ei ole välttämättä asennus-/purkutavaltaan samanlainen kuin alkuperäisosa.


Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: kiitos yhteistyöstänne.

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ikävä kuulla, että muutaman rakentavan palautteen ja valituksen takia lyöt hanskat tiskiin.
Sitä se "yrittäjän" arki on...

Ikävä myös, että syyllistät muita kun sun tekemä putki ei nyt sen yhen kerran ollutkaan ihan sellainen kun sen piti, Ja kun se jouduttiin korjaustöitä jatkaakseen irrottelemaan rälläkällä ja hitsaamaan uudelleen nippuun.
Selkeästi annoit myös ymmärtää, että olisi jotenkin mun vika, että lopetat näiden putkien tekemisen.

Toki rajansa on kaikella, mutta kyllä reklamaatioitakin pitää osata käsitellä ja ottaa vastaan, eikä luovuttaa.
Kuten itse totesit, positiiviset palautteen ylitti negatiiviset heittämällä :).

Eipä allekirjoittaneellakaan ole huonoa sanottavaa mossemiehen putkista, päin vastoin. Aiemmat tuota 9-3ss DPn irrotusta lukuunottamatta on istuneet varsinkin hankintahintaan nähden hyvin paikalleen :).


Edit.
Linkki alkuperäiseen ketjuun:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=154989
Viimeksi muokannut Coltti, To Huhti 23, 2015 20:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: kiitos yhteistyöstänne.

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Mossemies! Hyvää jatkoa ja pidä lippu korkealla. Kova kädenpuristus vielä sinulle! Me arvostamme tekemääsi työtä kovin.

Kun näin ensimmäisen kerran DP:n hinnan, tiesin että hartiapankkina teet näitä käytännössä ilmaiseksi. Tilasin sinulta DP:n laipan, ja päädyin lopulta kötöstelemään DP:n itse, tuli semmonen kuin sattu tulemaan ja ainakin 100€ kalliimpi. Mutta pääsin harrastamaan ja oppimaan kuin sinä.

Valitettavasti meistä monet eivät osaa arvostaa kaverin tekemistä. Kerran tein viikon hommia kaverin Poloon ja maksun formaatti oli oman tunnon mukaan. "Onko 20€ hyvä?" Uskomatonta kuinka vuosia tuntemani kaveri kehtaa sanoa noin.
EX: 9³SS BioPower
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: kiitos yhteistyöstänne.

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Nimimerkki kirjoitti:Moi

Arvostan, että joku on valmis tekemään tuollaisen työmäärän käytännössä ilman minkäänlaista palkkaa. Vaikka kehittävä harrastus onkin niin ei kissakaan kiitoksella elä.

Mutta ihmettelen tuota laskuoppiasia noista tuloista. Mitäpä jos perustat oman toiminimen itsellesi? Sen perustaminen maksaa 110€ (vähennät sen 1. vuoden verotuksessa). Sen jälkeen ilmoittaudut alv velvolliseksi (olettaen että saat tuloja putkista ja muista töistä yli 8500€ vuodessa => 40 myytyä downpipeä tai enemmän. jos tuloja vähemmän, et ole edes alv. velvollinen). Sitten pyydät pidentämään alv. maksuväliä 1 kuukaudesta 1/4 vuosittain tehtäväksi (vähentää kirjanpidon työmäärää), perustelet pienellä liikevaihdolla. Otat YEL-vakuutuksen (uusi yrittäjä saa 25% alennuksen 4 vuodeksi (minimitulolla 7 430,59 maksat 4 ensimmäistä vuotta vakuutusta ~18,0%), maksat sitä 1340€ vuodessa). Sitten ilmoittaudut ennakkoperintärekisteriin ja arvioit 1. vuoden tuloiksi 2000€.

Sitten alat myymään downpipeja 286,30€ + alv. yht. 355€. Myyt yhden downpipen josta saat tuon 286,30€ rahaa. Alvin maksaa ostaja ja sinä vähennät ostamistasi tarvikkeista ja laitteista alvit valtiolta eli et sinä maksa mitään alveja.

Jos teet vuodessa 50kpl downpipeja saat alvitonta tuloa 14314,52€ vuodessa. Tästä vähennät kaikkien niiden suorien kulujen osuuden eli tarvikkeiden osuuden (alviton hinta), laitteiden ja vehkeiden hinnan mitä olet ostanut ja käyttänyt, sanotaan 10000€. Sinulla jää 4314,52€ rahaa viivan alle. Sen jälkeen vähennät nettisivujen ylläpidon, puolet nettilaskuista, puolet puhelinlaskuista koska käytät niitä yritystoimintaasi, sponsoroit jokamiesluokan rallitiimiä yms. sanotaan n.500€. Lisäksi teet työhuonevähennyksen 410€ oman autotallisi käytöstä. Vähennät kaikki toimintaan liittyvät kilometrit (käynnit rautakaupassa, pulttikaupassa, matkahuollossa, potkijaisissa yrityksesi mainostusmatkalla jne.) pitämäsi ajopäiväkirjan mukaisesti, saat vähentää normaalin kilometrikorvauksen 0,44€ km. Jos kilsoja tulee esim. 1000km vuodessa, vähennät 440€. Sen jälkeen vähennät vielä tuon maksamasi YEL-vakuutuksen 1340€ tuloista. Sinulle jää viivan alle siis 4314,52-500-410-1340=2064,52€.

Koska olet myynyt 50 downpipeä ja saanut siitä 17750€, olet oikeutettu alv alarajahuojennukseen (liikevaihtovälillä 8500-22500€) ja saat valtiolle maksamista alveista n.500€ takaisin joka on sinulle tuloa. 2064,52€+500€=2564,52€ ja summasta maksat verot oman veroprosenttisi mukaan, arvataan 27% => Sinulle jää kaiken tämän jälkeen noin 1872€ käteen. Ja tämä siis kirjanpidollista voittoa, todellisuudessa olet tienannut vielä enemmän, koska sinulla on puoli-ilmainen nettiliittymä, puhelinliittymä, talli täynnä uusia (alvittomia) hitsausvehkeitä, lankaa, kaasua, ilmaiset pulttikauppareissut jne.

Noin minä sen tekisin. Ja jos ei kiinnosta opetella hyvin yksinkertaista yksinkertaista kirjanpitoa, maksat tilitoimistolle 500-1000€ vuodessa siitä, että ne tekevät sen puolestasi (ja vähennät tämän kulun tietysti verotuksessa).

Ja jos teet liikevaihtoa alle 8500€ vuodessa et ole alv velvollinen eli et veloita asiakkaalta alvia (halvempi hinta, voitto 50/50 tekijälle ostajalle). Lisäksi sinun ei tällöin tarvitse maksaa YEL:ilä, koska työtulosi on niin pieni, alle 7 430,59€, jolloin sekin 1340€ säästyy kulupuolelta. Ja kirjanpito on vielä yksinkertaisempaa.

Elä siis heitä kirvestä kaivoon vaan perehdy tuon toiminimen perustamiseen. Yrittäminen Suomessa perustuu verovähennyksiin jota noissa laskutuspalveluissa ei voi täysimääräisesti hyödyntää. Ja siis ihan laillisesti, ei mitään laitonta.

PS.
Noiden alle listaamiesi hintojen perusteella downpipen valmistushinta (suorat kulut) on (ja nimenomaan alviton) on noin 203€ eikä 251,75€. Jolloin saamasi tulo per downpipe olisi 286,3-203€= n. 83,30€ eikä 42,83€. Eli älä laske alvia valmistuskulujen päälle, ainoastaan myyntihinnasta.
jep. minähän sen palkkakuitin saanut olen ja siinä on juuri nuo luvut. joten odealkin siis haluaa varastaa rahani. ovat vieneet yli 40e siis joka kerta. haastan oikeuteen.
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: kiitos yhteistyöstänne.

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Coltti kirjoitti:Ikävä kuulla, että muutaman rakentavan palautteen ja valituksen takia lyöt hanskat tiskiin.
Sitä se "yrittäjän" arki on...

Ikävä myös, että syyllistät muita kun sun tekemä putki ei nyt sen yhen kerran ollutkaan ihan sellainen kun sen piti, Ja kun se jouduttiin korjaustöitä jatkaakseen irrottelemaan rälläkällä ja hitsaamaan uudelleen nippuun.
Selkeästi annoit myös ymmärtää, että olisi jotenkin mun vika, että lopetat näiden putkien tekemisen.

Toki rajansa on kaikella, mutta kyllä reklamaatioitakin pitää osata käsitellä ja ottaa vastaan, eikä luovuttaa.
Kuten itse totesit, positiiviset palautteen ylitti negatiiviset heittämällä :).

Eipä allekirjoittaneellakaan ole huonoa sanottavaa mossemiehen putkista, päin vastoin. Aiemmat tuota 9-3ss DPn irrotusta lukuunottamatta on istuneet varsinkin hankintahintaan nähden hyvin paikalleen :).

Et siis ymmärtänyt pointtia.

Edit.
Linkki alkuperäiseen ketjuun:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=154989
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: kiitos yhteistyöstänne.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Minä asensin tuon ric_91:sen ahtimen, DP:n ja loppuputkiston vajaa vuosi sitten paikoilleen eikä siinä tarvittu mitään maagisia keinoja, vaivannäköä kylläkin. DP:n muttereiden kiristäminen vaati hieman luovuutta mutta pinnapultit oli jo paikallaan turbossa kun DP:n paikalleen sujutin.

Hankalin tuo on asentaa, heti seuraavaksi vaikein tonnarin viri-DP:n jälkeen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
simizek
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2014 15:16

Re: kiitos yhteistyöstänne.

Viesti Kirjoittaja simizek »

vesa67 kirjoitti:Minä asensin tuon ric_91:sen ahtimen, DP:n ja loppuputkiston vajaa vuosi sitten paikoilleen eikä siinä tarvittu mitään maagisia keinoja, vaivannäköä kylläkin. DP:n muttereiden kiristäminen vaati hieman luovuutta mutta pinnapultit oli jo paikallaan turbossa kun DP:n paikalleen sujutin.

Hankalin tuo on asentaa, heti seuraavaksi vaikein tonnarin viri-DP:n jälkeen.
Sohastaan tähän soppaan myös.

Itelle tuli tämä kyseinen DP myös 1kk sitten C Vectraan. Istuvuus autoon on 100% ja ainakaan omaan silmään ei osunut mitään "vikaa". Ehkä tuon olis voinu harjalaikalla vetää tasaväriseksi :lol:

Asennuksessa ei ollut mitään ihmeellistä. Seuraavilla ohjeilla menee kivutta, jos nyt joku vielä ohjetta kaipaa.

-vanha katti/putki pois
-termarikotelo irti ja siirtää alipainepumpun alle
-3" DP paikalleen
-kannen ja dp:n välissä olevan mutterin kirimiseen pitää olla kartikoksi hiottu 13mm hylsy ja pitkä jatko, tuollanen kombo mahtuu suorassa paikalleen ja saa oikeeseen momenttiin 1/4" momenttiavaimella.

Asennus suoritettu kaksi kertaa noilla ohjeilla ja menee ku strömssöössä.
Saab foorumilla seikkaileva opel kuski. Vectra C GTS 2.0T Stage 1 (kohta 3)
Lukittu