On vähän ongelmia saada osaa kyseisen vuoden 2007/2008 9-3SS man.6 pakkia pysymään paikalle. Hankin lukon, mutta vika ei ole hyvin todennäköisesti siinä. Epäiltiin asentajan kanssa, että jotain hiluja on lähtenyt huitsinnevadaan, joten tarvitsisin varaosakuvan eli niinkutsutun räjäytyskuvan vaikka KOKO vaihdekeppijärjestelmästä.
Onko raadilla WISin tai vastaavia kuvia kohteesta? Pdf tai jpg esimerkiksi.
Kiitän.
6-manuaali-vaihteisto - vaihdekeppi & räjäytyskuva
6-manuaali-vaihteisto - vaihdekeppi & räjäytyskuva
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 6-manuaali-vaihteisto - vaihdekeppi & räjäytyskuva
Jos saat kepin vietyä pakkiasentoon, niin vaihteisto pitää huolen siitä, että keppi pysyy paikallaan samoin kuten muutkin vaihteet.
Jos et saa keppiä pakille, niin sitten tuossa kehikossa on jotain vikaa tai siellä on jotain välissä, ettei vaijerit mahdu liikkumaan. Keppiin tulee yksi vaijeri ja kehikkoon toinen. Kepin sivuttaisliike siirtää kehikon yhdystankoa jossa toinen vaijeri on kiinni. Tämän liikkeen toimivuuden näkee helposti kun ottaa keppipussin irti ja kurkkaa mitä siellä tapahtuu. Jos sivuttaisliikkeen yhdystangon muoviholkki on liian kulunut (kepissä paljon välystä sivuttain heiluttaessa) niin se voisi mahdollisesti aiheuttaa, ettei liikerata riitä pakille asti.
Jos et saa keppiä pakille, niin sitten tuossa kehikossa on jotain vikaa tai siellä on jotain välissä, ettei vaijerit mahdu liikkumaan. Keppiin tulee yksi vaijeri ja kehikkoon toinen. Kepin sivuttaisliike siirtää kehikon yhdystankoa jossa toinen vaijeri on kiinni. Tämän liikkeen toimivuuden näkee helposti kun ottaa keppipussin irti ja kurkkaa mitä siellä tapahtuu. Jos sivuttaisliikkeen yhdystangon muoviholkki on liian kulunut (kepissä paljon välystä sivuttain heiluttaessa) niin se voisi mahdollisesti aiheuttaa, ettei liikerata riitä pakille asti.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Re: 6-manuaali-vaihteisto - vaihdekeppi & räjäytyskuva
En ole vielä lukenut tuota isompaa kappalettasi, mutta ensimmäiseen virkkeeseen olen eri mieltä. Meillä EI pitänyt auton voimasiirto pakkia paikoillaan kun oli pakkimekanismi rikki.hasha kirjoitti:Jos saat kepin vietyä pakkiasentoon, niin vaihteisto pitää huolen siitä, että keppi pysyy paikallaan samoin kuten muutkin vaihteet.
Jos et saa keppiä pakille, niin sitten tuossa kehikossa on jotain vikaa tai siellä on jotain välissä, ettei vaijerit mahdu liikkumaan. Keppiin tulee yksi vaijeri ja kehikkoon toinen. Kepin sivuttaisliike siirtää kehikon yhdystankoa jossa toinen vaijeri on kiinni. Tämän liikkeen toimivuuden näkee helposti kun ottaa keppipussin irti ja kurkkaa mitä siellä tapahtuu. Jos sivuttaisliikkeen yhdystangon muoviholkki on liian kulunut (kepissä paljon välystä sivuttain heiluttaessa) niin se voisi mahdollisesti aiheuttaa, ettei liikerata riitä pakille asti.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 6-manuaali-vaihteisto - vaihdekeppi & räjäytyskuva
Kokeilitko laittaa pakin päälle käsin konehuoneesta ilman, että vaihteensiirtomekanismi laatikon puolella oli kiinni keppiin menevissä kilkkeissä?juhokare kirjoitti:En ole vielä lukenut tuota isompaa kappalettasi, mutta ensimmäiseen virkkeeseen olen eri mieltä. Meillä EI pitänyt auton voimasiirto pakkia paikoillaan kun oli pakkimekanismi rikki.hasha kirjoitti:Jos saat kepin vietyä pakkiasentoon, niin vaihteisto pitää huolen siitä, että keppi pysyy paikallaan samoin kuten muutkin vaihteet.
Jos et saa keppiä pakille, niin sitten tuossa kehikossa on jotain vikaa tai siellä on jotain välissä, ettei vaijerit mahdu liikkumaan. Keppiin tulee yksi vaijeri ja kehikkoon toinen. Kepin sivuttaisliike siirtää kehikon yhdystankoa jossa toinen vaijeri on kiinni. Tämän liikkeen toimivuuden näkee helposti kun ottaa keppipussin irti ja kurkkaa mitä siellä tapahtuu. Jos sivuttaisliikkeen yhdystangon muoviholkki on liian kulunut (kepissä paljon välystä sivuttain heiluttaessa) niin se voisi mahdollisesti aiheuttaa, ettei liikerata riitä pakille asti.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Re: 6-manuaali-vaihteisto - vaihdekeppi & räjäytyskuva
Huoltomies totesi seuraavaa: Vika ei ole vaijereissa. Pakki menee Kyllä päälle, vain siinä nostomekanismissa vika. Yritän itsekin katella löytyykö netistä kuvia.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 6-manuaali-vaihteisto - vaihdekeppi & räjäytyskuva
Eipä löytynyt Wissistä mitään fiksua vaihdekeppiin, ainoa vaihtoehto oli irroittaa koko yksikkö. Tarvisi EPC:n räjäytyskuvia varten mutta Jim Ellis Saab taas pelastaa.
http://www.jimellissaabparts.com/showAs ... gory=19612
Siitä nyt jonkinlainen räjäytyskuva, ilmeisesti saabin mielestä kehikkoa ei ole tarkoitus edes avata.
http://www.jimellissaabparts.com/showAs ... gory=19612
Siitä nyt jonkinlainen räjäytyskuva, ilmeisesti saabin mielestä kehikkoa ei ole tarkoitus edes avata.
2004 9-3 SS vector sport 2.0t A
Ex 2000 9-3 3d se tbo
"skull just means the good stuff"
Ex 2000 9-3 3d se tbo
"skull just means the good stuff"