Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
lateshow
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Kesä 13, 2015 13:19

Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja lateshow »

Pahoittelut, jos tuli yksi "kaikkimulleheti" -topic lisää, mutta en mielestäni löytänyt haulla vastauksia juuri näihin kysymyksiin. Tuli ostettua Tuusulan autokusettamosta tuollainen -03 2.0t Vectori.

1.Heti kauppojen jälkeen sytytti CE -valon. Koodina tuli P1312. Autoon on juuri vaihdettu tulpat. Käytöksessä en huomaa mitään outoa (ei tee mitään temppuja tai hauku minua rumaksi läskiksi eikä nyi mielestäni). Voisiko olla joku sytkämoduuli menossa tms? Ilmeisesti näissä lienee vielä samankaltaisia sytkäosia kun jossain vanhemmassa 9000 oli (puhutaan kasetista). Koodi tulee uudestaan kun hetken ajaa.

2. Ohjaustehostimen säiliö on hikoilleen näköinen. Tähän löysinkin jo threadin miten korjataan.

3. Autossa on kaksi näyttöä. Toinen on siinä tuulilasilla (viallinen, alaosassa näkyy jotain). Olisiko helpoin tie tilata vaan uusi ebaysta ja vaihtaa? Onko jossain foorumilla tarkkaa ohjetta tähän? Löysin jonkun 9-5 koskevan ohjeen jossa ei kuvat enää toimineet. Siinä näytössä, joka on ns soittimessa eli siinä puhelimen nappuloiden vieressä, ei ole mitään eloa. Pimeällä kyllä huomaa että jonkinlainen taustavalo palaa.

4. Onko mahdollista saada millään kytkettyä auxia tähän ? Audiojärjestelmä lienee se keskimmäinen versio eli 7 kaiutinta yhteensä. Eka saabi jota ajoin oli 4 kaiuttimella ja oli kyllä täysin luokaton. Haluisin että johonkin ilmeistyisi 3.5mm naarasplugi niin kytken puhelimen bt:llä soittamaan musaa ja olen tyytyväinen. Cd-soitin on mutta se nyt on turhake....

5. Käsijarru meinaa jumittaa ylös. Onko tyyppivika?

Näistä pienistä ongelmista huolimatta olen toistaiseksi tyytyväinen. Vakio ahtopaine näyttäisi olevan noin 0.7 bar. Katsoinkin jo että E85 päivitys on jäätävän kallis kun ei mene vakiopalikoilla. Harmillista...Tulisi pikkaisen jäätävä takaisinmaksuaika :)
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Kertoisitko ensimmäiseksi vaikka että mikä vuosimalli ja mitä mallia saabisi on.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tturku »

Toisessa lauseessahan se lukee, -03 2.0t vector eli ss kyseessä...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Ohi meni.Eli siis t7.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja supersaab »

...vai T8 8O
kribe
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 14:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja kribe »

Eikös -03 voi olla kumpi tahansa (ainakin jos käyttöönottovuodesta puhutaan)? Toki jos kysymys on oikeassa osiossa, niin sitten T8.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
lateshow
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Kesä 13, 2015 13:19

Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja lateshow »

Uudempaa mallia tämä on kyllä joo vuosimallin ollessa 03 (varmisten että oikeessa paikassa)ja sedan, 9-3. Tosiaan ei ole aiempaa kokemusta näistä laitteista.

Katsoin juuri tulpat mitkä olivat vaihtaneet. Boschilaisethan siellä oli FR6KPP33+, lukasin jostain että nämä olisivat tarkkoja tulpistaja ngk olisi parempi. So far so good kun ei oireile? Check engine vaan valaisee matkustamoa.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5262
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Tuurillaan Aux-in voi löytyä sieltä kyynärnojan alta lokerosta. Jos ei, niin sen hommaaminen ja asentaminen jälkikäteen ei ole mikään amöriikan temppu. Aktivointi voi vaatia tech2:lla ohjelmointia.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3491
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja SS »

No jos sen liikkeestä ostit (ehjänä), niin ihan ekana yhteys myyjään ja pyydät korjaamaan viat.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
lateshow
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Kesä 13, 2015 13:19

Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja lateshow »

SS kirjoitti:No jos sen liikkeestä ostit (ehjänä), niin ihan ekana yhteys myyjään ja pyydät korjaamaan viat.

Mietin viittinkö ton takia, tosi ikävää tapella varsinkin näitten häkkikauppiaiden kanssa. Sopuratkaisu olisi että he maksaisi sen tilille mitä maksaa uudet tulpat motonetissä. Joku autoasihan ton on huoltanut. Myyjä tuli tutkimaan vielä kauppojen jälkeen ja en jaksanut jäädä vääntämään siinä tilanteessa asiasta, ehkä olisi pitänyt. Toki liikkeellä on se virhevastuu...ärsyttävää mutta toivotaan nyt ettei ole isommasta jutusta kiinni :) Tämä ei sentään syönyt öljytikunväliä hetkessä tyhjäksi niinkuin edeltävällä kerralla kävi kun ostin liikkeestä ahdetun auton (siitä jäi ikävät fiilikset).
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1856
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Pääkaupunkiseudun liepeillä on harrastajien TECH laitteita lähettyvillä, joten käy luetuttamassa vikakoodit , niin ei tarvi arvailla, jos sytkäpalikoista on menny (4kpl) niin sitten tietää mistä myyjän kanssa neuvotella. Ja tulpat samalla vaihtoon. NGK one and only ....
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
lateshow
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Kesä 13, 2015 13:19

Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja lateshow »

Fakiiri kirjoitti:Pääkaupunkiseudun liepeillä on harrastajien TECH laitteita lähettyvillä, joten käy luetuttamassa vikakoodit , niin ei tarvi arvailla, jos sytkäpalikoista on menny (4kpl) niin sitten tietää mistä myyjän kanssa neuvotella. Ja tulpat samalla vaihtoon. NGK one and only ....
Siis saako tällä TECH -laitteella jotenkin tarkemman tiedon aiheesta kuin tuo pelkkä P1312. "sytkäpalikoilla" meinaat varmaankin niitä puolia, jotka näyttäisi olevan siinä tulppien päällä?
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja karg »

Tech2 kertoo tarkan vikakoodin ja selityksen sille. Lisäksi tarkentavaa tietoa voi katella esim. WIS-ohjelmistosta.
J-P
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 01:27

Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja J-P »

Tuulilasilla oleva näyttö (SID) ei ole kallis ainakaan käytettynä, mutta radion näyttö (ICM) on vähän kalliimpi projekti. Muistaakseni noin 400€ on hintaa uudella, jos vika on siinä. Käytettyjä ei hirveästi liiku tai jos liikkuu, niin napit on usein surkeassa kunnossa.

Aux piuha on helppo asentaa itsekin. Piuha maksaa noin 50€, ja vaatii ohjelmoinnin. Jos viet auton techin ääreen, niin pyydä samalla ohjelmoimaan tuon auxin sisään. Ei haittaa, vaikka piuhan asentaa vasta myöhemmin.
lateshow
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Kesä 13, 2015 13:19

Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja lateshow »

Kappas vaan ei olekaan tunnettu tyyppivika tämä UUDEMMAN mallin SID näytön hajoaminen. Sattui vaan molempiin koeajamiini tämä vika. Taidan ottaa riskin ja ostaa ebaysta käytetyn.

Mitäs lisäinfoa se ICM tuo siihen radion käyttöön? Tarvitaanko se näyttö jos haluaa käyttää AUX -toimintoa?
Vastaa Viestiin