Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä
Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä
Pahoittelut, jos tuli yksi "kaikkimulleheti" -topic lisää, mutta en mielestäni löytänyt haulla vastauksia juuri näihin kysymyksiin. Tuli ostettua Tuusulan autokusettamosta tuollainen -03 2.0t Vectori.
1.Heti kauppojen jälkeen sytytti CE -valon. Koodina tuli P1312. Autoon on juuri vaihdettu tulpat. Käytöksessä en huomaa mitään outoa (ei tee mitään temppuja tai hauku minua rumaksi läskiksi eikä nyi mielestäni). Voisiko olla joku sytkämoduuli menossa tms? Ilmeisesti näissä lienee vielä samankaltaisia sytkäosia kun jossain vanhemmassa 9000 oli (puhutaan kasetista). Koodi tulee uudestaan kun hetken ajaa.
2. Ohjaustehostimen säiliö on hikoilleen näköinen. Tähän löysinkin jo threadin miten korjataan.
3. Autossa on kaksi näyttöä. Toinen on siinä tuulilasilla (viallinen, alaosassa näkyy jotain). Olisiko helpoin tie tilata vaan uusi ebaysta ja vaihtaa? Onko jossain foorumilla tarkkaa ohjetta tähän? Löysin jonkun 9-5 koskevan ohjeen jossa ei kuvat enää toimineet. Siinä näytössä, joka on ns soittimessa eli siinä puhelimen nappuloiden vieressä, ei ole mitään eloa. Pimeällä kyllä huomaa että jonkinlainen taustavalo palaa.
4. Onko mahdollista saada millään kytkettyä auxia tähän ? Audiojärjestelmä lienee se keskimmäinen versio eli 7 kaiutinta yhteensä. Eka saabi jota ajoin oli 4 kaiuttimella ja oli kyllä täysin luokaton. Haluisin että johonkin ilmeistyisi 3.5mm naarasplugi niin kytken puhelimen bt:llä soittamaan musaa ja olen tyytyväinen. Cd-soitin on mutta se nyt on turhake....
5. Käsijarru meinaa jumittaa ylös. Onko tyyppivika?
Näistä pienistä ongelmista huolimatta olen toistaiseksi tyytyväinen. Vakio ahtopaine näyttäisi olevan noin 0.7 bar. Katsoinkin jo että E85 päivitys on jäätävän kallis kun ei mene vakiopalikoilla. Harmillista...Tulisi pikkaisen jäätävä takaisinmaksuaika
1.Heti kauppojen jälkeen sytytti CE -valon. Koodina tuli P1312. Autoon on juuri vaihdettu tulpat. Käytöksessä en huomaa mitään outoa (ei tee mitään temppuja tai hauku minua rumaksi läskiksi eikä nyi mielestäni). Voisiko olla joku sytkämoduuli menossa tms? Ilmeisesti näissä lienee vielä samankaltaisia sytkäosia kun jossain vanhemmassa 9000 oli (puhutaan kasetista). Koodi tulee uudestaan kun hetken ajaa.
2. Ohjaustehostimen säiliö on hikoilleen näköinen. Tähän löysinkin jo threadin miten korjataan.
3. Autossa on kaksi näyttöä. Toinen on siinä tuulilasilla (viallinen, alaosassa näkyy jotain). Olisiko helpoin tie tilata vaan uusi ebaysta ja vaihtaa? Onko jossain foorumilla tarkkaa ohjetta tähän? Löysin jonkun 9-5 koskevan ohjeen jossa ei kuvat enää toimineet. Siinä näytössä, joka on ns soittimessa eli siinä puhelimen nappuloiden vieressä, ei ole mitään eloa. Pimeällä kyllä huomaa että jonkinlainen taustavalo palaa.
4. Onko mahdollista saada millään kytkettyä auxia tähän ? Audiojärjestelmä lienee se keskimmäinen versio eli 7 kaiutinta yhteensä. Eka saabi jota ajoin oli 4 kaiuttimella ja oli kyllä täysin luokaton. Haluisin että johonkin ilmeistyisi 3.5mm naarasplugi niin kytken puhelimen bt:llä soittamaan musaa ja olen tyytyväinen. Cd-soitin on mutta se nyt on turhake....
5. Käsijarru meinaa jumittaa ylös. Onko tyyppivika?
Näistä pienistä ongelmista huolimatta olen toistaiseksi tyytyväinen. Vakio ahtopaine näyttäisi olevan noin 0.7 bar. Katsoinkin jo että E85 päivitys on jäätävän kallis kun ei mene vakiopalikoilla. Harmillista...Tulisi pikkaisen jäätävä takaisinmaksuaika
Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä
Kertoisitko ensimmäiseksi vaikka että mikä vuosimalli ja mitä mallia saabisi on.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä
Toisessa lauseessahan se lukee, -03 2.0t vector eli ss kyseessä...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä
Ohi meni.Eli siis t7.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä
...vai T8
Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä
Eikös -03 voi olla kumpi tahansa (ainakin jos käyttöönottovuodesta puhutaan)? Toki jos kysymys on oikeassa osiossa, niin sitten T8.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä
Uudempaa mallia tämä on kyllä joo vuosimallin ollessa 03 (varmisten että oikeessa paikassa)ja sedan, 9-3. Tosiaan ei ole aiempaa kokemusta näistä laitteista.
Katsoin juuri tulpat mitkä olivat vaihtaneet. Boschilaisethan siellä oli FR6KPP33+, lukasin jostain että nämä olisivat tarkkoja tulpistaja ngk olisi parempi. So far so good kun ei oireile? Check engine vaan valaisee matkustamoa.
Katsoin juuri tulpat mitkä olivat vaihtaneet. Boschilaisethan siellä oli FR6KPP33+, lukasin jostain että nämä olisivat tarkkoja tulpistaja ngk olisi parempi. So far so good kun ei oireile? Check engine vaan valaisee matkustamoa.
Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä
Tuurillaan Aux-in voi löytyä sieltä kyynärnojan alta lokerosta. Jos ei, niin sen hommaaminen ja asentaminen jälkikäteen ei ole mikään amöriikan temppu. Aktivointi voi vaatia tech2:lla ohjelmointia.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä
No jos sen liikkeestä ostit (ehjänä), niin ihan ekana yhteys myyjään ja pyydät korjaamaan viat.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä
SS kirjoitti:No jos sen liikkeestä ostit (ehjänä), niin ihan ekana yhteys myyjään ja pyydät korjaamaan viat.
Mietin viittinkö ton takia, tosi ikävää tapella varsinkin näitten häkkikauppiaiden kanssa. Sopuratkaisu olisi että he maksaisi sen tilille mitä maksaa uudet tulpat motonetissä. Joku autoasihan ton on huoltanut. Myyjä tuli tutkimaan vielä kauppojen jälkeen ja en jaksanut jäädä vääntämään siinä tilanteessa asiasta, ehkä olisi pitänyt. Toki liikkeellä on se virhevastuu...ärsyttävää mutta toivotaan nyt ettei ole isommasta jutusta kiinni Tämä ei sentään syönyt öljytikunväliä hetkessä tyhjäksi niinkuin edeltävällä kerralla kävi kun ostin liikkeestä ahdetun auton (siitä jäi ikävät fiilikset).
Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä
Pääkaupunkiseudun liepeillä on harrastajien TECH laitteita lähettyvillä, joten käy luetuttamassa vikakoodit , niin ei tarvi arvailla, jos sytkäpalikoista on menny (4kpl) niin sitten tietää mistä myyjän kanssa neuvotella. Ja tulpat samalla vaihtoon. NGK one and only ....
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä
Siis saako tällä TECH -laitteella jotenkin tarkemman tiedon aiheesta kuin tuo pelkkä P1312. "sytkäpalikoilla" meinaat varmaankin niitä puolia, jotka näyttäisi olevan siinä tulppien päällä?Fakiiri kirjoitti:Pääkaupunkiseudun liepeillä on harrastajien TECH laitteita lähettyvillä, joten käy luetuttamassa vikakoodit , niin ei tarvi arvailla, jos sytkäpalikoista on menny (4kpl) niin sitten tietää mistä myyjän kanssa neuvotella. Ja tulpat samalla vaihtoon. NGK one and only ....
Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä
Tech2 kertoo tarkan vikakoodin ja selityksen sille. Lisäksi tarkentavaa tietoa voi katella esim. WIS-ohjelmistosta.
Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä
Tuulilasilla oleva näyttö (SID) ei ole kallis ainakaan käytettynä, mutta radion näyttö (ICM) on vähän kalliimpi projekti. Muistaakseni noin 400€ on hintaa uudella, jos vika on siinä. Käytettyjä ei hirveästi liiku tai jos liikkuu, niin napit on usein surkeassa kunnossa.
Aux piuha on helppo asentaa itsekin. Piuha maksaa noin 50€, ja vaatii ohjelmoinnin. Jos viet auton techin ääreen, niin pyydä samalla ohjelmoimaan tuon auxin sisään. Ei haittaa, vaikka piuhan asentaa vasta myöhemmin.
Aux piuha on helppo asentaa itsekin. Piuha maksaa noin 50€, ja vaatii ohjelmoinnin. Jos viet auton techin ääreen, niin pyydä samalla ohjelmoimaan tuon auxin sisään. Ei haittaa, vaikka piuhan asentaa vasta myöhemmin.
Re: Uuden Saab-kuljettajan kysymyksiä
Kappas vaan ei olekaan tunnettu tyyppivika tämä UUDEMMAN mallin SID näytön hajoaminen. Sattui vaan molempiin koeajamiini tämä vika. Taidan ottaa riskin ja ostaa ebaysta käytetyn.
Mitäs lisäinfoa se ICM tuo siihen radion käyttöön? Tarvitaanko se näyttö jos haluaa käyttää AUX -toimintoa?
Mitäs lisäinfoa se ICM tuo siihen radion käyttöön? Tarvitaanko se näyttö jos haluaa käyttää AUX -toimintoa?