Xenon- muutossarjaa
Re: Xenon- muutossarjaa
Muistattekos oliko teillä 55W H7 sarja vai 35W H7 sarja? ja vilkkuko molemmilla?
Saab 9-3ss 2.0t vm.2003
Re: Xenon- muutossarjaa
Itselläni ei ole xenoneita, mutta veikkaisin vilkkumisen oireilevan ihan samalla tavalla riippumatta xenonin wattimäärästä. Syynä lienee halogeneille tarkoitettu pulssisähkö, jolla teho pidetään vakiona.
Halogeni poltin palaa vakiokirkkaudella eikä reagoi "pätkivään" sähköön, mutta xenonsarjalla tilanne mahtaa olla toinen. Tuo ballasti ei aina toimi kunnolla. Jotkut mallit voivat toimia. Joko tuurilla osuu kohdalle toimiva sarja tai sitten toimivien kokemusten perusteella. Paras tapa välttää ongelma on ohjelmoida tuo sähkökeskus xenoneille halogenien sijaan. Sitten pitäisi varmasti toimia.
Halogeni poltin palaa vakiokirkkaudella eikä reagoi "pätkivään" sähköön, mutta xenonsarjalla tilanne mahtaa olla toinen. Tuo ballasti ei aina toimi kunnolla. Jotkut mallit voivat toimia. Joko tuurilla osuu kohdalle toimiva sarja tai sitten toimivien kokemusten perusteella. Paras tapa välttää ongelma on ohjelmoida tuo sähkökeskus xenoneille halogenien sijaan. Sitten pitäisi varmasti toimia.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Xenon- muutossarjaa
Selvä! itsellä vaan on toi 55W H7 sarja eikä vilku tai palamitään valoja mut vois tottakai käydä varmistamassa sen asian jollain ja vetää noi xenon asetukset päälle ja voi kyll ruveta vilkkuun kun vasta päivän ollu kiinni kun joillain oli myöhemmin ruvennu
Saab 9-3ss 2.0t vm.2003
Re: Xenon- muutossarjaa
Kertokaas joku mikä on ongelmana. Muutos sarja asennettu ja kaikki toimii hienosti ilman virheilmoituksia, valokuvio on mahtava ja valoteho parani merkittävästi.
Ongelmana tosiaan ns. Lediviirujen toiminta. Eli viirut syttyvät hehkutusvaiheessa sekä auton ollessa sammutettuna ja laittamalla valot päälle. Mutta kun auton starttaa eivät ledinauhat enää toimikkaan. Xenonit palavat hienosti mutta nauhat eivät. Ideoita?
Ongelmana tosiaan ns. Lediviirujen toiminta. Eli viirut syttyvät hehkutusvaiheessa sekä auton ollessa sammutettuna ja laittamalla valot päälle. Mutta kun auton starttaa eivät ledinauhat enää toimikkaan. Xenonit palavat hienosti mutta nauhat eivät. Ideoita?
Saab 9-3 TiD -08
Saab 9-5 Aero -05
Saab 9-5 Aero -05
Re: Xenon- muutossarjaa
Onko uec ohjelmoitu xenoneille?
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Xenon- muutossarjaa
Missä orkkisballastit on kiinni pre-facelift 9-3:ssa? Mitä eroa halogeeniumpiolla on xenon-umpioon tässä vanhemman mallisessa umpiossa? Eli onko sama laittaa tarvikexenonit vai hommata alkuperäiset xenon-umpiot? Hinta xenon-umpiolla on melkoinen vs halogeeni.
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: Xenon- muutossarjaa
ballastit on umpion alla ja niistä on läpivienti umpion sisään. Säätö syteemi on erillainen, kun halogeeni umpiossa. Eli ei voi laittaa halogeeni umpion tilalle. Tai voi jos lisää ahl yksikön ja etu ja taka akselille automaattisen säädön anturit.
Johtoa joutuu vetämään aikas lailla. Esim joutuu muuttamaan johdotusta umpioiden liittimistä.
Valokytkin on myös vaihdettava yms
Edeliseen kulkineeseen vaihdoin halogeenien tilalle xenon systeemin!
Helpomalla selviät, kun laitat tarvikesarjan ja ohjelmoit uec xenon asetukselle. Mutta katsastuksessa tulee sitten ongelmia.
Johtoa joutuu vetämään aikas lailla. Esim joutuu muuttamaan johdotusta umpioiden liittimistä.
Valokytkin on myös vaihdettava yms
Edeliseen kulkineeseen vaihdoin halogeenien tilalle xenon systeemin!
Helpomalla selviät, kun laitat tarvikesarjan ja ohjelmoit uec xenon asetukselle. Mutta katsastuksessa tulee sitten ongelmia.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Xenon- muutossarjaa
Tuota halogeenien valokytkintä ei tarvitse käsittääkseni vaihtaa jos laittaa orkkis xenonit lyhkäsiin halogeenien tilalle, muuten nuo Kallen ilmoittamat muutokset pitää autoon tehdä. Normaali valokatkaisija pitäisi toimia myös xenoneilla, näin ainakin toimii minun autossa. En tiedä miksi minun autoon on vaihdettu halogeeninen valosäädin jossain välissä vai onko asennettu tehtaalla jostain kummasta syystä. Autoon asennettu kuitenkin tehtaalla xenonit paikallaan, ainakin auton mukana tulleiden papereiden mukaan. Tuota säädintä ihmeteltiin "Tobbanan" kanssa syksyllä, eikä oikein keksitty syytä, miksi autossani tuollainen katkaisija on paikallaan. Oisko mennyt orkkis katkaisija rikki, eikä ole oikeanlaista löytynyt tilalle...kalle37 kirjoitti:Johtoa joutuu vetämään aikas lailla. Esim joutuu muuttamaan johdotusta umpioiden liittimistä.
Valokytkin on myös vaihdettava yms
Oikeastaan tuo katkaisija on aiheuttanut katsastuksessa vain enemmän ja vähemmän ihmettelyä, että miksi ajovalojen korkeuden säätö ei toimi. Joka kerta pitänyt sanoa, että sammuta auto ja laita virrat päälle uudestaan.
-Kari
9-3 SC 1,9 TiD -08
#2678
#2678