Neliveto ongelmako?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Tuomas1990
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Su Tammi 17, 2016 10:20
Paikkakunta: Ähtäri

Re: Neliveto ongelmako?

Viesti Kirjoittaja Tuomas1990 »

Öljyt ja suodatin vaihdettu näyttäis että vika korjaantui. Tuskin oli aikaisemmin vaihdettu aika karseen näköstä mäskiä oli :D

Tuossa kuva jos tää nyt onnistui. [img][img]http://i11.aijaa.com/t/00911/14085793.t.jpg[/img][/img]
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Neliveto ongelmako?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Voi ne öljyt ollakkin vaihdettu joskus mutta tuo kotelointi on suunniteltu virheellisesti ja kerää vettä huohotuksen kautta sisäänsä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tuomas1990
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Su Tammi 17, 2016 10:20
Paikkakunta: Ähtäri

Re: Neliveto ongelmako?

Viesti Kirjoittaja Tuomas1990 »

Löysin tuolta saabin wis ohjelmasta takaisinkutsun liittyen haldexin huohotus letkuun. Tilasin sit huohotusletkun suodattimineen ja kiinnikkeineen rintajoupilta kun ei oo tietoa onko moista osaa sinne vaihdettu. En tiiä onko apua tuohon ongelmaan mikä aikaisemmin oli autossa että kerää vettä öljyn sekaan ja neliveto lakkaa toimimasta. Jännä nähä minkälainen vanha letku siellä on ja miten se toimii. Uus letku ei päästä puhaltaessa ilmaa läpi mutta imemällä tulee ihan vähän. Tänään hain paketin kotiin noin 25cm letkua päässä venttiilin tapainen ja yksi metalli kiinnike hintaan 50e melko kallis putkeksi :D Onko kukaan muu vaihtanut vastaavaa putkea?
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5262
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Neliveto ongelmako?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Eikö löytynyt kampanjakilvestä merkintää tuosta huohotuspäivityksestä?

Oma auto jäi juuri tuon kampanjan ulkopuolelle, kun runkonumero päättyy ..3876. Varmaan noin viikkoa aiemmin alettu laittamaan päivitettyä huohotusta jo tehtaalla. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Tuomas1990
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Su Tammi 17, 2016 10:20
Paikkakunta: Ähtäri

Re: Neliveto ongelmako?

Viesti Kirjoittaja Tuomas1990 »

Missä tuon kilven pitäis olla? Jostain siitä luin mutta en muista enää mistä.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5262
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Neliveto ongelmako?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Tuomas1990
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Su Tammi 17, 2016 10:20
Paikkakunta: Ähtäri

Re: Neliveto ongelmako?

Viesti Kirjoittaja Tuomas1990 »

Huoltokirjasta löytyi se kilpi mutta tyhjyyttä ammotti ei ainakaan merkitty oo mitään tehdyksi.
patonki
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Loka 27, 2010 19:53
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Neliveto ongelmako?

Viesti Kirjoittaja patonki »

Tere,hain autoni pari vuotta sitten ruotsista ja pari vkoa oston jälkeen lakkasi nelikko toimimasta. 80tkm oli silloin ajettu ja siihen vaihdettiin haldexin pumppu ja kytkin. Ruottin liike maksoi kiltisti kaikki muut paitsi alvin. Koko remontin hinta oli länkkärissä 6000e luokkaa. Talvisin kovilla pakkasilla syttynyt muutaman kerran tuo Service XWD,mutta etupyörien laakereiden vaihdon jälkeen tuo on loistanut poissa olollaan. Nyt 150tkm ajettu ja hyvin sutii joka nurkasta,varsinkin koko putkiston ja stage 3 ohjelmoinnin jälkeen.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Neliveto ongelmako?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Tuomas1990 kirjoitti:Huoltokirjasta löytyi se kilpi mutta tyhjyyttä ammotti ei ainakaan merkitty oo mitään tehdyksi.

Mulla oli merkinnät! On vaihdettu vetarin stefat, se huohotus systeemi ja paisuntasäiliö vaihdettu.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Mikido Maik
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Tammi 19, 2016 19:02

Re: Neliveto ongelmako?

Viesti Kirjoittaja Mikido Maik »

Onks kampanjakilven tiedot myös huoltokirjan sivun 52 taulukossa? (muutostyön vahvistus / Bekräftelse av ändringar)

Mulla on A1 kohdassa pieni viiva, B1 ja C4 kohdasa nr. 8. Mitäköhän muutoksia noi oikeen on?
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5262
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Neliveto ongelmako?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

B1 = Haldexin huohotuspäivitys
C4 = Paisarin päivitys

Numero 8 merkkaa, että päivitykset tehnyt jälleenmyyjä. 7 olisi maahantuojan tekemä.

Tuohon A1-merkintään en äkkiä löytänyt vastausta.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Neliveto ongelmako?

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Moi.
Onko kukaan teettänyt tuota 3D-huolto-ohjelmaan kuuluvaa osittaista momentinmuuntimen öljynvaihtoa, josta Sauli kirjoitti? Mitä on maksanut? Itsellä ei ole kampanjakilvessä mitään merkintöjä. Auto vm2010, joten luulisi, että jotain päivityksiä olisi tehtaalla jo tehty, kun kerta vm2009 autoihinkin on niitä jo laitettu. Tietääkö kukaan, mistä eteenpäin näitä on kuulunut tulla jo tehtaalta?

Historiana vielä, että kaksi vuotta sitten autosta meni rikki haldexin öljypumppu ja se vaihdettiin uuteen, suolaiseen hintaan. Nyt kysyin tarjousta haldexin öljynvaihdolle ja 500 euroa pitäisi moisesta maksaa. Aika hintavaa tämäkin.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Neliveto ongelmako?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Tuo hinta on kyllä aika kova! Eikös suodatin ollut joku 90€ ja öljy jotain.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Neliveto ongelmako?

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Suomalainen työ on kallista. Tunnin homma niin eihän tuosta tule kuin vähän yli 300€/h...
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Tuomas1990
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Su Tammi 17, 2016 10:20
Paikkakunta: Ähtäri

Re: Neliveto ongelmako?

Viesti Kirjoittaja Tuomas1990 »

Mulla makso 314e öljyn ja suodattimen vaihto sisälti suodatin+tiiviste noin 90e ja öljy oli jotain 60-70e/L työtä 3h/150e... tuossa kauhee homma ku pitää purkaa pakoputkia pois ja tiputtaa koko perää alas että saa sen kannen auki missä tuo suodatin on... tuo pelkkä osittainen vaihto niin sen täyttö propun saa irti ilman mitään purku toimenpiteitä. Sieltä imetään muutama desi öljyä pois (en nyt muista tarkkaa mittaa) ja uutta tilalle hommana varmaan 15min käsittämätön hinta tuo 500e.. Öljyä litra maksaa sen 60-70 ja siihen työ päälle maks 30min siinäkin on jo kahvitunti mukana paljoo yli satasta en maksais ite tuosta + jää vielä litrasta öljyä itelle seuraavaavia kertoja varten.
Vastaa Viestiin