B207 koneen äärirajat
Re: B207 koneen äärirajat
Näyttää siltä että enemmän porukkaa on kiinnostunut ostamaan dp, minä voin hommata niitä saamaan hintaan eli 350e jos tulee 5kpl kimppaan. Jos voisitte ystävällisesti ottaa yhteyttä vaikka sähköpostitse, Krister.kolar@hotmail.com
Re: B207 koneen äärirajat
Laitetaan tännekin tiedoksi omakohtainen kokemus jos jollain sattuu olemaan td04L-14t ahdin tai hankkii käytetyn, niin sen saa modattua esim. Kuopiossa (en laita nimeä kun en tiedä saako ns. mainostaa). Hyvä ja nopea palvelu oli kuitenkin.
Hintaa modaukselle tulee 16t valusiivellä 100€, 16t billetillä 150€
Keskiöhuolto 240€
Hinnat sis. alv.
Kysyin myös hukkiksen modauksesta ja säädettävä kello halutulla paineenkestolla istutettuna orkkisjalkaan olisi maksanut yht. 250€. Jousiviritys paljon halvempaa itse tehtynä
Ja lähetin siis vain kompuran keskiöllä ja pakosiivellä, pakopesä jäi autoon kiinni. Paljon helpompaa näin.
Hintaa modaukselle tulee 16t valusiivellä 100€, 16t billetillä 150€
Keskiöhuolto 240€
Hinnat sis. alv.
Kysyin myös hukkiksen modauksesta ja säädettävä kello halutulla paineenkestolla istutettuna orkkisjalkaan olisi maksanut yht. 250€. Jousiviritys paljon halvempaa itse tehtynä
Ja lähetin siis vain kompuran keskiöllä ja pakosiivellä, pakopesä jäi autoon kiinni. Paljon helpompaa näin.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: B207 koneen äärirajat
No halpaa tuntuu olevan
Muistanko väärin vai oliko Supersaabilla? Billet 15t laitettu ja hintaa 600 euroa
Muistanko väärin vai oliko Supersaabilla? Billet 15t laitettu ja hintaa 600 euroa
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: B207 koneen äärirajat
Itse hommasi aikoinaan tehdasuuden ahtimen johon sitten billet 15T, kustannukset yhteensä 400€ (sis. Uuden ahtimen)
Teetin modauksen tuossa samaisessa Kuopion puljussa. Palvelu todella asiallista. Mutta en muistaakseni ihan 150€ tainnut selvitä.
Teetin modauksen tuossa samaisessa Kuopion puljussa. Palvelu todella asiallista. Mutta en muistaakseni ihan 150€ tainnut selvitä.
Re: B207 koneen äärirajat
Nyt kun porukka laittaa näitä 16T yms ahtimia niin käykää ihmeessä hakee lappua tai ainakin jakakaa tietoa kuinka setupit toimii. Logia t8suitesta tai vastaavaa.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 134
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07
Re: B207 koneen äärirajat
teki boschin ev14 670cc temput kun kakkosen suutin jäi auki ja raaka etanoli valui putkenpäistä, johan ne oli reilun vuoden vanhat ja 30tkm ajeltu ja bensallakin välillä.
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Ex Vectra GTS Biopower
Re: B207 koneen äärirajat
Kannattaa EV14 suuttimia asentaessa olla tarkkana, että suuttimen o-rengas ei mene suutinholkin läpi. Eli suutin menee helposti suutinholkin sisällä liian pitkälle. Vuoto on helppo testata painetestillä.
3mm prikat suutinkiskon alle auttaa estämään tätä ongelmaa.
300hv jää todennäköisesti haaveeksi, jos pääsee vuotamaan suutinten juuresta. Myös startti ongelmia voi tulla E85 sella.
Tässä oli myös jotain juttua aiheesta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... t&start=45
3mm prikat suutinkiskon alle auttaa estämään tätä ongelmaa.
300hv jää todennäköisesti haaveeksi, jos pääsee vuotamaan suutinten juuresta. Myös startti ongelmia voi tulla E85 sella.
Tässä oli myös jotain juttua aiheesta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... t&start=45
#6052
9-3 SC 1.8t -06 BioPower TD04HL-18T, do88 cooleri, yms
9-5 Aero man. wagon -00 BioPower stage 3
9-3 SC 1.8t -06 BioPower TD04HL-18T, do88 cooleri, yms
9-5 Aero man. wagon -00 BioPower stage 3
-
- "Ruisku"
- Viestit: 134
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07
Re: B207 koneen äärirajat
3mm prikat juu auttaa, itsehän olen sen tuonne toiseen topicciin kirjoittanut jos siis kyse olisi ilmavuodosta.
mutta nyt siis itse suutin hajosi ja vuoti kokoajan täydellä paineella polttoainetta sylinteriin.
mutta nyt siis itse suutin hajosi ja vuoti kokoajan täydellä paineella polttoainetta sylinteriin.
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Ex Vectra GTS Biopower
Re: B207 koneen äärirajat
Juu, vuotava polttoainesuutin on eri homma. Siihen ei prikat auta.
Ajattelin lähinnä tuoda esiin mahdolliset ongelmat suutinten ilmavuodoissa. Nuo 3mm prikat oli hyvä idea asennukseen.
Onko ideoita miten saadaan estettyä holkin nouseminen? Itse mietin että suuttimeen voisi asentaa spacerit. Vakio suuttimessahan se holkki pysähtyy suuttimen olakkeeseen.
Ajattelin lähinnä tuoda esiin mahdolliset ongelmat suutinten ilmavuodoissa. Nuo 3mm prikat oli hyvä idea asennukseen.
Onko ideoita miten saadaan estettyä holkin nouseminen? Itse mietin että suuttimeen voisi asentaa spacerit. Vakio suuttimessahan se holkki pysähtyy suuttimen olakkeeseen.
#6052
9-3 SC 1.8t -06 BioPower TD04HL-18T, do88 cooleri, yms
9-5 Aero man. wagon -00 BioPower stage 3
9-3 SC 1.8t -06 BioPower TD04HL-18T, do88 cooleri, yms
9-5 Aero man. wagon -00 BioPower stage 3
-
- "Ruisku"
- Viestit: 134
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07
Re: B207 koneen äärirajat
joo aattelin kun rupesit suuttimien asennuksesta ja o renkaista puhumaan että oli mulle osoitettu.
itse estin holkin nousemisen pienellä nippusiteellä sopi ainakin tuohon omaan "mittakaavaan" 3mm prikoilla todella hyvin.
itse estin holkin nousemisen pienellä nippusiteellä sopi ainakin tuohon omaan "mittakaavaan" 3mm prikoilla todella hyvin.
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Ex Vectra GTS Biopower
Re: B207 koneen äärirajat
Kiitokset hyvästä vinkistä . Pitää omaankin setuppiin lisäillä nippusiteet, vielä varmuuden vuoksi.
Suosittelen muissakin b207(03-06) ja EV14 suuttimet yhdistelmällä varustetuissa tarkastamaan mahdolliset Ilmavuodot suutinten juuresta. Esimerkiksi startti spray:ta (brake cleaner käy myös) suutinten juureen suihkuttamalla tai painetestillä. Vuodon huomaa kuplinnasta ja/tai muuttuneesta käynnistä.
Oireena oli alentunut teho (mittaa vuodon takia ilmamassaa väärin) ja koventuneet suhinat ahdoilla.
Käynnistyvyyteen ei vaikuttanut 98E5 käyttäessä. E85 käyttäessä voi aiheuttaa käyntihöiriötä kylmänä.
Suosittelen muissakin b207(03-06) ja EV14 suuttimet yhdistelmällä varustetuissa tarkastamaan mahdolliset Ilmavuodot suutinten juuresta. Esimerkiksi startti spray:ta (brake cleaner käy myös) suutinten juureen suihkuttamalla tai painetestillä. Vuodon huomaa kuplinnasta ja/tai muuttuneesta käynnistä.
Oireena oli alentunut teho (mittaa vuodon takia ilmamassaa väärin) ja koventuneet suhinat ahdoilla.
Käynnistyvyyteen ei vaikuttanut 98E5 käyttäessä. E85 käyttäessä voi aiheuttaa käyntihöiriötä kylmänä.
#6052
9-3 SC 1.8t -06 BioPower TD04HL-18T, do88 cooleri, yms
9-5 Aero man. wagon -00 BioPower stage 3
9-3 SC 1.8t -06 BioPower TD04HL-18T, do88 cooleri, yms
9-5 Aero man. wagon -00 BioPower stage 3
Re: B207 koneen äärirajat
Pitääkö olla huolissaan?
Kävin huvikseni tallentamassa livedataa Vectrasta OP-COMilla, huomasin sitten että nelosella kiihdyttäessä boost pressure on 225 kpa. Pitää käydä vielä myöhemmin mittaamassa uudestaan että saa ilmamassat ja muitakin arvoja tallennettua samalla, mutta voiko tuo 2.25 baria ahtoja pitää ihan paikkaansa?
Vectrassa TD04-14T, 550cc suuttimet, 3'' dp ja Carlsonin softa.
Kävin huvikseni tallentamassa livedataa Vectrasta OP-COMilla, huomasin sitten että nelosella kiihdyttäessä boost pressure on 225 kpa. Pitää käydä vielä myöhemmin mittaamassa uudestaan että saa ilmamassat ja muitakin arvoja tallennettua samalla, mutta voiko tuo 2.25 baria ahtoja pitää ihan paikkaansa?
Vectrassa TD04-14T, 550cc suuttimet, 3'' dp ja Carlsonin softa.
Opel Vectra C GTS Z20NET -06 'JC tune'
Re: B207 koneen äärirajat
Ei pidä olla huolissaan. Arvo on absoluuttista painetta eli ulkoilman paine vähennetään jotta saadaan imusarjan ylipaine. Todellinen ahtopaine siis noin 1,25 bar.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: B207 koneen äärirajat
No niimpä tietysti... Sittenhän kaikki on kunnossa, hienoa
Opel Vectra C GTS Z20NET -06 'JC tune'
-
- "Ruisku"
- Viestit: 134
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07
Re: B207 koneen äärirajat
sain vihdoin suuttimet lähetettyä finjectorille huoltoon, kaluthan niistä tuli ja eipä oo ennemmin käynyt tyhjäkäyntiä noin nätisti kuin nyt, eli niissä oli tai siis yhdessä jo alkujaan jotain häikkää.Signum 2.0T kirjoitti:teki boschin ev14 670cc temput kun kakkosen suutin jäi auki ja raaka etanoli valui putkenpäistä, johan ne oli reilun vuoden vanhat ja 30tkm ajeltu ja bensallakin välillä.
vitutti niin koko suuttimet ja se vian selvittäminen että hiukan kesti kuin jaksoi asiaan paneutua uudestaan
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Ex Vectra GTS Biopower