Alpine taitaa edelleen tehdä oikeasti HiFiä, verrattuna.. noh, moneen muuhun. Siinä on vaan se ongelma, että joutuu raottaa kukkaroa hieman enemmän kuin Kiinan LoFin kohdalla.
Toisekseen soittimen vaihtaminen äänentoiston parantamiseksi on vähän sama asia kuin laittaisi laastaria haavan viereen. Tohdin olla niin tunnealueella, että esitän homekorvan näkemyksiä ajatuksesta "autoäänentoiston parannusjärjestys".
- Elementit (Diskantit ensin, osta kalleimmat mihin rahat riittää! ...siitä sitten alaspäin)
- DSP aktiivijakareilla (Mikäli rahaa jää, niin johonkin väliin tuollainen)
- Vaimennus (Ainakin etuovet, mielellään koko auto)
- Vahvistus (Monikanavavahvistin riittää kun on laadukas)
- Piuhat (Mitä pidempi veto sitä parempaa)
- Soitin (Käyttöliittymän mukaan; toinen tykkää äidistä jne...)
Todellinen äänilähde lienee kuitenkin se puhelin, mutta unohda Bluetooth. Hanki yksikkö jossa dataa siirtävä ja lataava USB-liityntä jolla saat kunnon signaalin soittimelle. Jos mahdollista niin hanki soitin joka on CD/DVD-asemalla varustettu. Kiekolta saat
varmasti laadukasta signaalia esim. säätämistä varten.)
Tällainen puritaanin (lue: homekorva) mielipide tämä siis.
Ai niin, unohdin sen subwooferin. Pieni ja nopea, jonka voi kytkeä vaikka siihen DSP:n ohjelmoitavaan liitäntään. Ettei ala mölistä.
Mölinää saa halvemmallakin, silloin voi hypätä suoraan yo. listalla kohtaan neljä.
edit: Hyvällä aktiivi-DSP:lla saa muuten korjattua orggiselementtien toistoa, eli sen puoleen tuo lista voisi ekan ja tokan kohdalla olla toisinpäin jos ei äänenlaadulla ole niin väliä.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10