Noh, olihan tuo jo 350.000km poljettu, että ihan jo sisäänajettu tukevasti.
Saab 9-3 2.0, (YS3F) *jakoketju poikki*
Re: Saab 9-3 2.0, (YS3F) *jakoketju poikki*
∞ Ole varovainen kun puhut. Sanoilla luot maailman ympärillesi ∞
Re: Saab 9-3 2.0, (YS3F) *jakoketju poikki*
Ok. No kyllähän noilla sitten voi päästä ihan kiitettävän pitkänkin matkan kuitenkin. Jos siis alkuperäinen ketju oli paikoillaan.
Miun ajoilla tuo 350 000 rajapyykki ylittyy noin 15 vuoden päästä
Miun ajoilla tuo 350 000 rajapyykki ylittyy noin 15 vuoden päästä
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Re: Saab 9-3 2.0, (YS3F) *jakoketju poikki*
Auto oli ollu mulla vasta vuoden- pari, joten en oikeasti osaa sanoa. Käyttökin itsellä tosi vähäistä, alle 5000km/v. Eli, nyt kun/jos siihen mylly vaihdetaan, taitaa olla mulle autoa aika pitkään. Jos vaan muu kroppa siinä kestää.
∞ Ole varovainen kun puhut. Sanoilla luot maailman ympärillesi ∞
Re: Saab 9-3 2.0, (YS3F) *jakoketju poikki*
Mulla 380tkm ajettu samalla ketjulla ja vielä mennään. Saattaa todelliset lukemat olla jo 400tkm paremmalla puolella kun silloin tällöin on palanut luistonesto yms vikavalot kun oli takaa anturin johto poikki, enkä jaksanut sitä olla heti korjaamassa silloinhan ei kerry mittariin kuin puolet kilsoista.
9-3 SC 1.8T Linear vm.06
(exä 9000 CD 2.0T vm.96)
(exä 9000 CD 2.0T vm.96)
Re: Saab 9-3 2.0, (YS3F) *jakoketju poikki*
Tarina on tullut päätökseensä.
Auto kävi Vantaalla päivähoidossa.
Alkuperäinen diagnoosi osoittautui vääräksi. Sekin selvisi pitkän tivaamisen jälkeen, etteivät olleet edes avanneet sitä. Kunhan hatusta heittivät. Jakoketju oli ehjä, sen ihan itsekin näin ja pääsin koittamaan, joskin superlöysäksi venynyt. Hypännyt oli, joten särki on. Ei alettu ehjäämään sitä enää.
Tehdasuusi, ei tehdaskorjattu kone (vm 2010) Jyväskylästä ihan sopuhintaan ja pellin alle sovittelu Vantaalla toiseen sopuhintaan.
Samalla vähän valoremppaa, lediportaat takaa viallinen ja apukuskin ulkopuolen ovenkahva toimintaan, pakoputkeen uusi pönttö taakse.
Kaikki litkut, nesteet, tiivisteet ja muu pieni sälä + AKKU ja nyt on..
Komea käyntiääni, tasainen kyyti.
Reipas päivän homma, kun kaikki osat eivät saapuneet samaan aikaan niin niitä piti odotella toinen päivä.
Kiitos parviälylle foorumilla, saatiin meikämandoliinille Saabia pitkäksi aikaa alle.
Koko remppa n.50% hintaan siitä, mitä se ensimmäinen korjaamo alunperin heitti ehdotuksena.
Olivatpa suuressa ystävällisyydessään jättäneet Sabavanhuksen seisomaan virrat päällä siellä ekassa paikassa ja näin sitten onnistuneet myös akun tappamaan tällä toiminnalla. En voi suositella tätä Herttoniemen paikkaa muutoin, kuin kiertämään kaukaa.
Heräsi tässä muuan kysymys peileihin liittyen.
Kun ovessa on palkissa peilin sisääntaittonappi, kuuluuko sen taittaa molemmat ovipeilit, vai vain kuljettajan puolelta?
Mitä näitä on tuossa katsellut, niin näyttää että vain kuskin puolelta. Ohjekirja ei osannut asiassa kertoa mitään, kun sitä tuolta netin uumenista kurkistelin.
Auto kävi Vantaalla päivähoidossa.
Alkuperäinen diagnoosi osoittautui vääräksi. Sekin selvisi pitkän tivaamisen jälkeen, etteivät olleet edes avanneet sitä. Kunhan hatusta heittivät. Jakoketju oli ehjä, sen ihan itsekin näin ja pääsin koittamaan, joskin superlöysäksi venynyt. Hypännyt oli, joten särki on. Ei alettu ehjäämään sitä enää.
Tehdasuusi, ei tehdaskorjattu kone (vm 2010) Jyväskylästä ihan sopuhintaan ja pellin alle sovittelu Vantaalla toiseen sopuhintaan.
Samalla vähän valoremppaa, lediportaat takaa viallinen ja apukuskin ulkopuolen ovenkahva toimintaan, pakoputkeen uusi pönttö taakse.
Kaikki litkut, nesteet, tiivisteet ja muu pieni sälä + AKKU ja nyt on..
Komea käyntiääni, tasainen kyyti.
Reipas päivän homma, kun kaikki osat eivät saapuneet samaan aikaan niin niitä piti odotella toinen päivä.
Kiitos parviälylle foorumilla, saatiin meikämandoliinille Saabia pitkäksi aikaa alle.
Koko remppa n.50% hintaan siitä, mitä se ensimmäinen korjaamo alunperin heitti ehdotuksena.
Olivatpa suuressa ystävällisyydessään jättäneet Sabavanhuksen seisomaan virrat päällä siellä ekassa paikassa ja näin sitten onnistuneet myös akun tappamaan tällä toiminnalla. En voi suositella tätä Herttoniemen paikkaa muutoin, kuin kiertämään kaukaa.
Heräsi tässä muuan kysymys peileihin liittyen.
Kun ovessa on palkissa peilin sisääntaittonappi, kuuluuko sen taittaa molemmat ovipeilit, vai vain kuljettajan puolelta?
Mitä näitä on tuossa katsellut, niin näyttää että vain kuskin puolelta. Ohjekirja ei osannut asiassa kertoa mitään, kun sitä tuolta netin uumenista kurkistelin.
∞ Ole varovainen kun puhut. Sanoilla luot maailman ympärillesi ∞
Re: Saab 9-3 2.0, (YS3F) *jakoketju poikki*
Vector -06, taittuu molemmat peilit.
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Re: Saab 9-3 2.0, (YS3F) *jakoketju poikki*
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Saab 9-3 2.0, (YS3F) *jakoketju poikki*
Tätä toimintoa ei mulla Sabassa ole.
Tätä miettinyt, mutta nähnyt esim. katujen varsilla vain kuskinpuolen taittuneena auotoissa, sama omassani.
Toki, voihan olla että on käännetty vain manuaalisesti lähtiessä kaiken varalta.
∞ Ole varovainen kun puhut. Sanoilla luot maailman ympärillesi ∞