Ratkaistu, kts viimeinen viesti... 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnist
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
kun vaihdoit pumpun uusitko pensaletkua sinne ämpäriin ja mistä ostit sitä?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
Orig ketju 280k, pitää etsiä oikea paikka onko korjattavissa (nesteet ei sekaisin jne) järkevästi tuon ikäiseen.
Kiitokset, luovuttanen asian suhteen ainakin kunnes lumet loppuu.
Tarkennuksia jne saa tietty lähettää mielellään !
Kiitokset, luovuttanen asian suhteen ainakin kunnes lumet loppuu.
Tarkennuksia jne saa tietty lähettää mielellään !
Saab 9-3 2004 ns3f(? olikohan, katsotaan rekkari kun ehtii...). Saab/Scania parhaita ajaa !
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
Ketjun hyppäämistä hankala paljain käsin todeta, kun nokkapyörissä tai akseleissa ei ole mitään merkkejä. Tarvitsee olla nokka-akselien ajoituspalikat jotta voi pelata varman päälle. Eli semmoselle pajalle josta nuo löytyy kannattaapi viedä.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
Voisko tässä olla kyseessä saabissa kovinkin harvinainen liimaventtiiliongelma? Tulee mieleen tuosta "stumppamisesta", mikä itsellä aiheutti OG900:ssa vastaavaa probleemaa. Sen sai käyntiin vain pitkällä startilla reilun kaasun kanssa.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
mites tuon tilanne
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
Liimaventtiili on varmasti todennäköisin vika. Käynnistysäänestä kyllä kuulee onko puristuksia vai ei.
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
Jos noin olisi, apuvirtaa ja starttaamaan. Miten muuten sen jumiutuneen venttiilin käy? Eihän siellä ole joustovaraa?Voisko tässä olla kyseessä saabissa kovinkin harvinainen liimaventtiiliongelma? Tulee mieleen tuosta "stumppamisesta", mikä itsellä aiheutti OG900:ssa vastaavaa probleemaa. Sen sai käyntiin vain pitkällä startilla reilun kaasun kanssa.
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
En vaihtanut johtoja polttoainepumppua vaihdossa. Pumppu ja ne härpäkkeet. Tukista ja tulppa pois molemmista tulee bensasumua.
Tiet aurattu, jos veisi Motonetin testiin, osaavatkohan sanoa mitään ?
Se 37€ Tokmanni obd ei kerro virheitä, enkä osta tech2, jos jollakin lähellä alle tuhansien tech2... Näyttäisikö mitään ?
Tai joku idea, kaikki käy mitä voisi arvailla...
Tiet aurattu, jos veisi Motonetin testiin, osaavatkohan sanoa mitään ?
Se 37€ Tokmanni obd ei kerro virheitä, enkä osta tech2, jos jollakin lähellä alle tuhansien tech2... Näyttäisikö mitään ?
Tai joku idea, kaikki käy mitä voisi arvailla...
Saab 9-3 2004 ns3f(? olikohan, katsotaan rekkari kun ehtii...). Saab/Scania parhaita ajaa !
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
Voin parilla akulla kyllä yrittää käynnistää, varon vain sulattamasta starttia.
Mutta startattu joku 5 akullista myös kaksi rinnan, ja hinattu riittävästi
Mutta startattu joku 5 akullista myös kaksi rinnan, ja hinattu riittävästi
Saab 9-3 2004 ns3f(? olikohan, katsotaan rekkari kun ehtii...). Saab/Scania parhaita ajaa !
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
Kaikki käy.....
Tulpat irti ja puoliin takaisin kiinni niin, että tulpan runko vastaa moottoriin
Bensapumpun sulake irti
Starttausta 10 sek x 3 välillä pikku tauko.
Tulpanreijistä n. Kahvilusikallinen moottoriöljyä jokaiseen sylinteriin.
Vedä jokin suoja tulpanreikien päälle, pahvi tms.
Starttaus 10 sek.
Kuivat tulpat paikalleen ja johdot kiinni.
Starttaus 5 sek.
Pumpunsulake paikalleen
Käynnistä auto
Ja kaikki tuo omalla vastùulla. Tarkoitus saada bensan huhtelemiin sylintereuhin puristus takaisin .
Tulpat irti ja puoliin takaisin kiinni niin, että tulpan runko vastaa moottoriin
Bensapumpun sulake irti
Starttausta 10 sek x 3 välillä pikku tauko.
Tulpanreijistä n. Kahvilusikallinen moottoriöljyä jokaiseen sylinteriin.
Vedä jokin suoja tulpanreikien päälle, pahvi tms.
Starttaus 10 sek.
Kuivat tulpat paikalleen ja johdot kiinni.
Starttaus 5 sek.
Pumpunsulake paikalleen
Käynnistä auto
Ja kaikki tuo omalla vastùulla. Tarkoitus saada bensan huhtelemiin sylintereuhin puristus takaisin .
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
On tuossa kosankkin... No, hain uudet tulpat kun edullista, en usko että öljyä lisään (kun on ollut ok niin kyllä se nokka/venttiilit voideltuja).
Onko ajonesto kipinän poistaminen ?
No, mietin, mikähän paja näkisi ajastuksia vai näkeekö mikään Lahden seutuvilla ?
Muuten läks rautaromuksi, paljonko katalysaattorista saa ?
Onko ajonesto kipinän poistaminen ?
No, mietin, mikähän paja näkisi ajastuksia vai näkeekö mikään Lahden seutuvilla ?
Muuten läks rautaromuksi, paljonko katalysaattorista saa ?
Viimeksi muokannut Suchros, Pe Helmi 18, 2022 14:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 2004 ns3f(? olikohan, katsotaan rekkari kun ehtii...). Saab/Scania parhaita ajaa !
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Re: 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnisty/ // Kipinä bensa tulee, onko Lh Tech2 tai se obd saisi tietoa
---SELKISI---
Eli jeps, kuljettajan puolelta apukuskia kohden 3s sylinteri ei löydy paineita. Kumma ettei silti edes lupaa, mutta kyllä, pitää muistaa että itse tekee sen sijaan että pyytää kaveria tekemään nuo mittaukset. Kun olisi ollut niin helppo itse katsoa alunperin (kuten tehtiin, itse tosin käänsin virta-avainta enkä kokeillut sylintereiden paineita)... Eli koska ei edes lupaa on ketju hypännyt.
Lienee liian kallis itse tehdä ja lainata täällä jollain rahalla ajoituspalikat (työkalut yms on), osat oliko 270-1000€ ? Tuo 270 ehkä... pitää katsoa missä nähnyt.
Joten virallinen KIITOS ja anteeksipyyntö kaikille, vika löytyi kun itse hain. Siirränpä juttua osioon ostan tällaisen ja myyn tällaisen. Jollei jollekin kelpaa niin osia irti, pääosa varmaan tuolta pakoputkesta saanee rahaa hieman rälläköityä...
Toki saa laittaa jos on kokemusta hintoja jne, on tuossa autotalli jossa voisi tehdä, takometri on mutta ajastinpalikoita ei. Kuitenkin, turhan kallis remontti varmaankin.
Hitto, pari senttiä kesä- ja talvirenkaissa, nekin kannattanee hoitaa. Hyvin palvellut saab 6v, ja nyt huomaa kun liikkunut kavereiden autoilla että niissä ei tilaa ihmisen istua vaikka onkin vain 80kg tms, niin kädetkin mahtuu olemaan tuossa autossa. Kiitos saab :/
Eli jeps, kuljettajan puolelta apukuskia kohden 3s sylinteri ei löydy paineita. Kumma ettei silti edes lupaa, mutta kyllä, pitää muistaa että itse tekee sen sijaan että pyytää kaveria tekemään nuo mittaukset. Kun olisi ollut niin helppo itse katsoa alunperin (kuten tehtiin, itse tosin käänsin virta-avainta enkä kokeillut sylintereiden paineita)... Eli koska ei edes lupaa on ketju hypännyt.
Lienee liian kallis itse tehdä ja lainata täällä jollain rahalla ajoituspalikat (työkalut yms on), osat oliko 270-1000€ ? Tuo 270 ehkä... pitää katsoa missä nähnyt.
Joten virallinen KIITOS ja anteeksipyyntö kaikille, vika löytyi kun itse hain. Siirränpä juttua osioon ostan tällaisen ja myyn tällaisen. Jollei jollekin kelpaa niin osia irti, pääosa varmaan tuolta pakoputkesta saanee rahaa hieman rälläköityä...
Toki saa laittaa jos on kokemusta hintoja jne, on tuossa autotalli jossa voisi tehdä, takometri on mutta ajastinpalikoita ei. Kuitenkin, turhan kallis remontti varmaankin.
Hitto, pari senttiä kesä- ja talvirenkaissa, nekin kannattanee hoitaa. Hyvin palvellut saab 6v, ja nyt huomaa kun liikkunut kavereiden autoilla että niissä ei tilaa ihmisen istua vaikka onkin vain 80kg tms, niin kädetkin mahtuu olemaan tuossa autossa. Kiitos saab :/
Saab 9-3 2004 ns3f(? olikohan, katsotaan rekkari kun ehtii...). Saab/Scania parhaita ajaa !
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
Re: Ratkaistu, kts viimeinen viesti... 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnist
Ok. Älä nyt vielä pura varaosiksi, oliko niin että ajettu 280tkm niin jos ei muuta rikki niin jakopää kuntoon ja se kulkee ehkä 100tkm lisää.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Ratkaistu, kts viimeinen viesti... 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnist
Jos nyt perus mottorremontilla selviää nin jos vaan kori on kunnossa ja sisustus asiallinen, niin kannattaa korjata. Koneen hinnalla ei kovin moista riisinkeitintä käyttöautoksi kaupasta saa ja tosiaan kuten mainitsit kun on autoon tottutunut muut liikkumisavustimet on pidemmänpäälle aika tuskasia omistaa. 300tkm on Saabiin aika vähän.
Re: Ratkaistu, kts viimeinen viesti... 9-3 2l 2004 kai solenoidi rikki ei vetämällä käynnist
Aivan, moni hieman vähemmän ajettu ja nuorempi tai muunmerkkinen niin jossain vaiheessa se "touhutonni" kuitenkin osuu satsattavaksi.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..