1.9tid limited performance
1.9tid limited performance
Moi,
Eli 150hv 1.9tid 2008 vm. Ng kolkki löytyy, pian on 350tkm mittarissa. Jo auton hankinnan jälkeen huomasin kehnon alaväännön lämpimillä keleillä, nyt keväällä tilanne oli huomattavasti surkeampi, ja auto hyytyikin tienvarteen = DPF tukossa. Uusi DPF ja taas ajoa, silti erittäin huonoilla alaväännöillä. Nyt on noin 200km ajettu uuden DPF:än jälkeen, ja ilmeni limited performance ruutuun. Mikä avuksi?
Niin, ja kun auto hyytyi pientareelle, muita vikakoodeja ei ollut kuin DPF:än tukkoisuuteen viittaava.
Eli 150hv 1.9tid 2008 vm. Ng kolkki löytyy, pian on 350tkm mittarissa. Jo auton hankinnan jälkeen huomasin kehnon alaväännön lämpimillä keleillä, nyt keväällä tilanne oli huomattavasti surkeampi, ja auto hyytyikin tienvarteen = DPF tukossa. Uusi DPF ja taas ajoa, silti erittäin huonoilla alaväännöillä. Nyt on noin 200km ajettu uuden DPF:än jälkeen, ja ilmeni limited performance ruutuun. Mikä avuksi?
Niin, ja kun auto hyytyi pientareelle, muita vikakoodeja ei ollut kuin DPF:än tukkoisuuteen viittaava.
Re: 1.9tid limited performance
Kannattaa selvittää miksi se DPF menee tukkoon, onko esimerkiksi TECH2 avulla selvitelty vikaa?
Yksi tyypilinen vikapaikka on ahtovuoto, vaikkapa letku halki.
Yksi tyypilinen vikapaikka on ahtovuoto, vaikkapa letku halki.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 1.9tid limited performance
Eilen illalla jumpattiin egr irti, venttiili täysin jumissa, mutta saatiin vapautettua. Samalla ajettu läpi forten diesel intake cleaneri. Forten käsittelyn aikana syttyi moottorivalo luultavasti irroitetun imuputken johdosta.
Nostaa nyt kierroksia tyhjäkäynnillä huomattavasti ripeämmin, ja vetää alhaalta paremmin. Tosin 50km kotimatkalla lakkasi ahtamasta pienen ajon jälkeen tyystin. Virrat pois ja takaisin niin toimi taas normaalisti. Erikoinen kaikenkaikkiaan. Taitaa olla parempi laittaa auto pikkuhiljaa vaihtoon.
Nostaa nyt kierroksia tyhjäkäynnillä huomattavasti ripeämmin, ja vetää alhaalta paremmin. Tosin 50km kotimatkalla lakkasi ahtamasta pienen ajon jälkeen tyystin. Virrat pois ja takaisin niin toimi taas normaalisti. Erikoinen kaikenkaikkiaan. Taitaa olla parempi laittaa auto pikkuhiljaa vaihtoon.
Re: 1.9tid limited performance
Olet Saabismin syvimmässä ytimessä.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: 1.9tid limited performance
Jos EGR on tukossa niin imusarja lienee tukossa. Irti ja kunnon liotus ja puhdistus auttanee. Fortekäsittely on tuossa vaiheessa vaan tekohengitystä luultavasti.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 1.9tid limited performance
Mitenkä dieselin EGR:n tai sen aiheuttamat ongelmat liittyvät jotenkin eritysesti Saabiin (Saabismiin)
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 1.9tid limited performance
^Minä yhdistin tuon saapismin ytimen tähän loppukaneettiin Eipä nämä egr-diisselit ja niiden sekoilu mikään pelkästään saabien erikoisuus ole...
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 1.9tid limited performance
eSID3:lla voisi tsekkailla DPF:ää vielä paremmin kuin eSID2:lla. Siinä on pakkopolttotoimintokin kuten Tech2:ssa.
Kannattaa ohjelmoida se EGR pois päältä, jos se ryppyilee.
Tuo 1.9TiD on loistava moottori, ja NG9-3:n luotettavin TTiD:n kanssa.
Lisäksi kulutus on todella kohtuullinen. Oltiin viime viikko cabbella mökillä. 170 km per sivu ja tarakka cabben takakontin päällä, jossa kaksi lentolaukkua. Keskikulutus 5,3 litraa satasella.
Se limited performance tulee joko siitä, että DPF:n poltto ei käynnisty (menee tukkoon) tai sitten ilma-/polttoaineseos on tilapäisesti raja-arvojen ulkopuolella. Itselle kävi juhannuksen reissulla jälkimmäinen, kun kiihdytti motarin ramppiin täysikaasulla ja -kuormalla. Seuraavasta liitymästä ulos ja vikakoodi pois eSID2:lla. Ja taas mentiin
Kannattaa ohjelmoida se EGR pois päältä, jos se ryppyilee.
Tuo 1.9TiD on loistava moottori, ja NG9-3:n luotettavin TTiD:n kanssa.
Lisäksi kulutus on todella kohtuullinen. Oltiin viime viikko cabbella mökillä. 170 km per sivu ja tarakka cabben takakontin päällä, jossa kaksi lentolaukkua. Keskikulutus 5,3 litraa satasella.
Se limited performance tulee joko siitä, että DPF:n poltto ei käynnisty (menee tukkoon) tai sitten ilma-/polttoaineseos on tilapäisesti raja-arvojen ulkopuolella. Itselle kävi juhannuksen reissulla jälkimmäinen, kun kiihdytti motarin ramppiin täysikaasulla ja -kuormalla. Seuraavasta liitymästä ulos ja vikakoodi pois eSID2:lla. Ja taas mentiin
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: 1.9tid limited performance
Puhdistitteko egr venan lisäks sen kaasuläpän takaisen egr:n uran?
Edit.
Edit.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 1.9tid limited performance
Meillä alkoi antamaan limited performance viestiä jokaisella ajokerralla. Syyksi paljastui välijäähyltä imusarjaan tuleva ahtoletku.
Oli suurehko reikä akun kohdalla ja siten ettei sitä nähnyt irrottamatta letkua.
Ihmettelin jo jonkin aikaa kohonnutta kulutusta. Letku vaihdettu ja kulutuskin palautui normaalille tasolle.
Oli suurehko reikä akun kohdalla ja siten ettei sitä nähnyt irrottamatta letkua.
Ihmettelin jo jonkin aikaa kohonnutta kulutusta. Letku vaihdettu ja kulutuskin palautui normaalille tasolle.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260