Käsijarruvaijeri

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Jan89
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: La Syys 22, 2018 10:54

Käsijarruvaijeri

Viesti Kirjoittaja Jan89 »

Katsastuksessa tuli hylky käsijarrusta. Vasemmalta pitää vain 0.5kn/oikea 2.1kn.
Käyttöjarru toimii tasaisesti 2.0kn/2.0kn.
Vaihdoin jo jarrusatulan vasemmalle puolelle, mutta käsijarruvaijeri ei kiristy tarpeeksi. Olen kiristänyt keskikonsolin säätöruuvista vaijerin jo maksimikireyteen ja käsijarru ei siltikään pidä yläasennossa ja meinaa myös lukkiutua. Ilmeisesti vika on vaijerissa. Pitääkö ne vaihtaa molemmille puolille? Myös käsijarrun muovisen kahvan lukitus klipsit ovat hajalla. Saako näitä enää uusia mistään?
9-3 aero 2.0T -03 Stage3 Biopoweroitu
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4635
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Käsijarruvaijeri

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Mikäli vaijeri ei palauta kunnolla, ei satulan automaattisäätö toimi. Satulassa olevan vivun, mitä vaijeri liikuttaa, pitää palautua aivan perimmäiseen lepoasentoon eli vipu likimain stopparissa kiinni.

Vaijerin ja männän säädön toimiessa vipu satulassa ei liiku kovinkaan paljon lepoasennosta, kun se jo nappaa kiinni.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Jan89
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: La Syys 22, 2018 10:54

Re: Käsijarruvaijeri

Viesti Kirjoittaja Jan89 »

Korjaamolla sanottiin että kuvan vaijeri on venynyt ja täytyy ostaa kokonaan uusi käsijarrumekanismi. https://ibb.co/xJGQC4K
9-3 aero 2.0T -03 Stage3 Biopoweroitu
Vastaa Viestiin