Kone, onko yhtä susi kuin aiemmat??

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Kone, onko yhtä susi kuin aiemmat??

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eli lyhyt ja ytimekäs kysymys:
Onko näissä 9-3SS:n koneissa myöskin öljyloukko vai ei?
Jos on niin ovat ihan yhtä huonosti suunniteltuja kuin Trionic7-koneetkin.
Eli jos löytyy öljyloukko niin maks. öljynvaihtoväli on 10tkm.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Sport Sedanin Trionic 8 -koneita tuskin on suunniteltu kuten Trionic 7 -koneita, kun lohkokin on GM:n peruja. En ainakaan ole vielä kuullut, että Trionic 8 -koneita olisi hajonnut huohotusongelman takia, mutta olen kyllä kuullut, että mäntiä on sulanut ja leikannut kiinni viritetyistä Trionic 8 -koneista (tiedossa ainakin yksi tapaus), virittäjänä ollut B** (jokainen voi päätellä itse nuo kaksi viimeistä kirjainta :wink: ).

Lisäksi olen muistaakseni lukenut eräältä ulkomaalaiselta foorumilta, että jonkun vakio-Aeron kone oli leikannut kiinni (meni takuuseen, moottorissa oli ilmeisesti valmistusvika).

Diesel -koneissa ja 1.8i:ssä ei ilmeisesti ole vielä tähän mennessä ilmennyt ongelmia, mutta odotan kärsimättömästi, koska tuo jakopään hihna paukahtaa käytössäni olevasta Sport Sedanista :wink:

Edit: Herttoniemen Länsiauton huoltopäällikkö kertoi minulle Sport Sedanin Trionic 8 -koneen "alakerrasta" sellaisen jutun, että sitä ei edes kehtaa laittaa tälle palstalle, jos se todellakin oli totta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

OT

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Turbo Sensonic kirjoitti: Edit: Herttoniemen Länsiauton huoltopäällikkö kertoi minulle Sport Sedanin Trionic 8 -koneen "alakerrasta" sellaisen jutun, että sitä ei edes kehtaa laittaa tälle palstalle, jos se todellakin oli totta.
Laita vain palstalle, on se totta tai huhua.. Vaikka Saab on kiva merkki, niin suhteellisen kalliina investointina kaikki tieto on tarpeen.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Turbo Sensonic kirjoitti:Sport Sedanin Trionic 8 -koneita tuskin on suunniteltu kuten Trionic 7 -koneita, kun lohkokin on GM:n peruja. En ainakaan ole vielä kuullut, että Trionic 8 -koneita olisi hajonnut huohotusongelman takia, mutta olen kyllä kuullut, että mäntiä on sulanut ja leikannut kiinni viritetyistä Trionic 8 -koneista (tiedossa ainakin yksi tapaus), virittäjänä ollut B** (jokainen voi päätellä itse nuo kaksi viimeistä kirjainta :wink: ).

Lisäksi olen muistaakseni lukenut eräältä ulkomaalaiselta foorumilta, että jonkun vakio-Aeron kone oli leikannut kiinni (meni takuuseen, moottorissa oli ilmeisesti valmistusvika).

Diesel -koneissa ja 1.8i:ssä ei ilmeisesti ole vielä tähän mennessä ilmennyt ongelmia, mutta odotan kärsimättömästi, koska tuo jakopään hihna paukahtaa käytössäni olevasta Sport Sedanista :wink:

Edit: Herttoniemen Länsiauton huoltopäällikkö kertoi minulle Sport Sedanin Trionic 8 -koneen "alakerrasta" sellaisen jutun, että sitä ei edes kehtaa laittaa tälle palstalle, jos se todellakin oli totta.

No - nythän sitä vasta alkoikin huolestumaan, kun et kertonut millaisesta viasta "alakerrassa" on kysymys. Pistähän ihmeessä tietoa jakoon. -Bob-
SportSedan
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

Turbo Sensonic kirjoitti:Edit: Herttoniemen Länsiauton huoltopäällikkö kertoi minulle Sport Sedanin Trionic 8 -koneen "alakerrasta" sellaisen jutun, että sitä ei edes kehtaa laittaa tälle palstalle, jos se todellakin oli totta.
TM käyttötestissä purettu moottori oli ainakin hyvässä kunnossa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Toivotaan parasta ettei tule suurempia murheita, alulohkot aina askarruttavat.
Mutta onko noissa huohotus hoidettu öljyloukon kautta vai meneekö venakopasta suoraan hörhötinputki turbolle, kuten kuuluukin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

ng900aero kirjoitti:Toivotaan parasta ettei tule suurempia murheita, alulohkot aina askarruttavat.
Mutta onko noissa huohotus hoidettu öljyloukon kautta vai meneekö venakopasta suoraan hörhötinputki turbolle, kuten kuuluukin?
Käsittääkseni pienellä kuormituksella öljyloukon kautta imusarjaan ja suuremmalla kuormituksella huohotinputken kautta suoraan turbolle eli kannattaa ajella varmaankin pedaali lattiassa, niin välttää ongelmat 8) .
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9-5T kirjoitti:
Bob kirjoitti: Käsittääkseni pienellä kuormituksella öljyloukon kautta imusarjaan ja suuremmalla kuormituksella huohotinputken kautta suoraan turbolle eli kannattaa ajella varmaankin pedaali lattiassa, niin välttää ongelmat 8) .
Ehkä B2X5 koneiden ongelmat johtuu liian rauhallisesta ajosta :lol:
Tuo asia on helppo korjata :D
Jos omanikin on liannut itsensä kun siinä on liian pienet ahtopaineet :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
opardi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Alakerta

Viesti Kirjoittaja opardi »

Edit: Herttoniemen Länsiauton huoltopäällikkö kertoi minulle Sport Sedanin Trionic 8 -koneen "alakerrasta" sellaisen jutun, että sitä ei edes kehtaa laittaa tälle palstalle, jos se todellakin oli totta.
Taisi huoltopäällikkö puhua allekirjoittaneen "alakerrasta" joka meni vaihtoon lohkon valuvian ja puutteellisen tiivistesaumauksen johdosta...
Tietääkseni on kuitenkin ainoa laatuaan.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alakerta

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

opardi kirjoitti:Taisi huoltopäällikkö puhua allekirjoittaneen "alakerrasta" joka meni vaihtoon lohkon valuvian ja puutteellisen tiivistesaumauksen johdosta...
Tietääkseni on kuitenkin ainoa laatuaan.
Voi olla. Tämä keskustelu tosin käytiin 2004 vuoden alussa, juuri kun 9³ SS 1.8i oli tullut markkinoille. Kävin ostamassa jotain varaosia NG900:een ja tuli siinä sitten samalla juteltua tuon huoltopäällikön kanssa Trionic 8 -koneesta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin