9³ Sport Sedan Aero 2.8V6 Turbo

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

9³ Sport Sedan Aero 2.8V6 Turbo

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

GM Media Onlinen sivuilla suitsutetaan, että 9³ Sport Sedan Aero 2.8V6 on kaikista nopein koskaan valmistettu vakio-Saab:

http://media.gm.com/servlet/GatewayServ ... ocid=14076
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Eikös se nykyinen 9-4 Aerokin huilaa tuon 250km/h?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Joo-o siinä sitä on miettimistä, että jos 6-vaihteella sedan kiihtyy 8.3s 80-120km/h ni mitenkähän on pienemmillä vaihteilla asian laita.

Puhumattakaan siitä miten huikea potentiaali siinä koneessa on.
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

dimebak kirjoitti:Eikös se nykyinen 9-3 Aerokin huilaa tuon 250km/h?
235km/h on ilmoitettu ja tässähän ei ole kyse huippunopeudesta vaan kiihtyvyyksistä.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

dimebak kirjoitti:Eikös se nykyinen 9-4 Aerokin huilaa tuon 250km/h?
Siis 9³ SS Aero? Sen huippunopeus on 235 km/h.

Tosin kirjoitin ehkä hieman virheellisesti tuohon topiciin.

Artikkelissa kirjoitettiin seuraavasti:

"The Saab 9-3 Sport Sedan Aero with its new 2.8V6 Turbo engine is, quite simply, the fastest accelerating car ever to carry the Saab badge."
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Saabilla on kumman lyhyt muisti. Oman muistin mukaan Viggen on edelleen nopein sarjavalmisteinen Saab :?:
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Heh, heh - jos verrataan noita tehtaan ilmoittamia kiihtyvyysaikoja 0-100:aan niin vaikuttaa siltä, että Viggen voittaa 0,1 sekunnilla :wink:
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Bob kirjoitti:Heh, heh - jos verrataan noita tehtaan ilmoittamia kiihtyvyysaikoja 0-100:aan niin vaikuttaa siltä, että Viggen voittaa 0,1 sekunnilla :wink:
Aivan valtava ero. :D Olympiakultakin on hiihdossa hävitty sadasosasekunnilla. :lol:
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Uusi 9-3 Aero

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Ainakin Ruotsin autolehdistö vaikuttaa varauksettoman tyytyväiseltä uuteen Aeroon. Jopa Robert Collin pudotteli suorastaan ylisanoja koeajoraportissaan :D

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 04,00.html

Eikun lottoamaan, Aero farkku olisi aika lähellä unelmaa 8)
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

HMK kirjoitti:Saabilla on kumman lyhyt muisti. Oman muistin mukaan Viggen on edelleen nopein sarjavalmisteinen Saab :?:
Ikävähän se on myöntää tehtaankin, että "ikiwanhalla" 2,3 turbollakin päästiin kaksi sylinteriä ja puoli litraa vähemmällä vähintään yhtä nopeasti etenemään jo aikoja sitten. :lol:
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Millä tavalla tuo kone nyt sitten on sukua sille 3.6 V6-motille, joka on käytössä esim. caddyssä? 3.6 V6 turbo vaan kuulostaa aika häijyltä :twisted:
Vastaa Viestiin