"ESP ei toiminnassa" -varoitus?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

"ESP ei toiminnassa" -varoitus?

Viesti Kirjoittaja nipa »

Huomasin taas pöperökeleillä, että SS varoittelee ajovakaudenhallintajärjestelmän olevan rikki, ja kehoittaa ottaa yhteyttä korjaamoon?

Ensimmäisenä talvena kävi kerran niin, että pesusta tullessani jäisellä huoltiskan pihalla auto liukui hieman, ja varoitus syttyi. Oletin silloin että kyseessä oli vain märkien levyjarrujen kyvyttömyys toimia heti kuten systeemi toivoo, ja itsediagnoosi tai vastaava varajärjestelmä toteaa että nyt ei kaikki ole kohdallaan, kytkeytyen pois...

Tänä talvena tätä on esiintynyt muutaman kerran tavallisessakin ajossa, siinä nollan ja alapuolen keleissä. Pysähtymisen ja moottorin sammuttamisen jäljeen jossain välissä järjestelmä taas on päällä???

Onko kellään vastaavia kokemuksia? En ole vielä Länsiauton suunnalta kysellyt mitään, tällä porukalla kun on kuitenkin paras tietämys :D

ESP nimittäin kerran oikaisi aivan upeasi yllättävän kahvaedellä- liittymään saapumisen, joten toivoisi että systeemit olisivat aina käytössä :roll:
joukom
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Su Elo 22, 2004 15:29

Re: "ESP ei toiminnassa" -varoitus?

Viesti Kirjoittaja joukom »

nipa kirjoitti:Huomasin taas pöperökeleillä, että SS varoittelee ajovakaudenhallintajärjestelmän olevan rikki, ja kehoittaa ottaa yhteyttä korjaamoon?

Ensimmäisenä talvena kävi kerran niin, että pesusta tullessani jäisellä huoltiskan pihalla auto liukui hieman, ja varoitus syttyi. Oletin silloin että kyseessä oli vain märkien levyjarrujen kyvyttömyys toimia heti kuten systeemi toivoo, ja itsediagnoosi tai vastaava varajärjestelmä toteaa että nyt ei kaikki ole kohdallaan, kytkeytyen pois...

Tänä talvena tätä on esiintynyt muutaman kerran tavallisessakin ajossa, siinä nollan ja alapuolen keleissä. Pysähtymisen ja moottorin sammuttamisen jäljeen jossain välissä järjestelmä taas on päällä???

Onko kellään vastaavia kokemuksia? En ole vielä Länsiauton suunnalta kysellyt mitään, tällä porukalla kun on kuitenkin paras tietämys :D

ESP nimittäin kerran oikaisi aivan upeasi yllättävän kahvaedellä- liittymään saapumisen, joten toivoisi että systeemit olisivat aina käytössä :roll:
Itselläni myös kaksi kertaa nyt talvella sama ilmoitus. Molemmilla kerroilla oli tiellä paksulti sohjoa/lunta. Korjaamolla sanottiin syyksi lumen kasautuminen pyörän antureihin. Samaa ilmenee kuulemma kaikissa ESP:llä varustetuissa autoissa. ESP:n toimintaan ei minullakaan tuntunut tuo hälytys vaikuttavan.
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja nipa »

Hyvä tietää...

Toivotaan että asia on todellakin niin että se ei vaikuta ESP:n toimintaan. Minullakin on sellainen kuva että ESP toimii varoituksesta huolimatta.

Ikäväähän se tosin on ajella "ESP-pois päältä" valon palaessa, vaikka sitä ei usein tapahdukaan :cry:

Muistankohan juurikin lukeneeni jonkin germaanien ylpeyden esitteestä (uusi BMW 3-sarja?), että fiitsöreihin kuuluu jarrulevyjen automaatitinen kuivaaminen ESP:n ollessa päällä ... Joten olisiko tosiaankin yleisempikin ongelma, johon tehtaatkin ovat heräämässä? Meillä pohjolassahan tätä varmasti esiityy uesammin kuin esimerkiksi Saksassa.
mikkoma
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:03
Paikkakunta: Vaasa

ESP-varoitus

Viesti Kirjoittaja mikkoma »

Eipä ole itselläni vielä ESP-ilmoitellut mitään,toinen talvi on menossa ja
on ajettu kaikenlaisilla talvikeleillä.Muutaman kerran ESP on toiminut tosi
hienosti.

terv.mikkoma
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2711
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

nipa kirjoitti:Hyvä tietää...

Toivotaan että asia on todellakin niin että se ei vaikuta ESP:n toimintaan. Minullakin on sellainen kuva että ESP toimii varoituksesta huolimatta.

Ikäväähän se tosin on ajella "ESP-pois päältä" valon palaessa, vaikka sitä ei usein tapahdukaan :cry:

Muistankohan juurikin lukeneeni jonkin germaanien ylpeyden esitteestä (uusi BMW 3-sarja?), että fiitsöreihin kuuluu jarrulevyjen automaatitinen kuivaaminen ESP:n ollessa päällä ... Joten olisiko tosiaankin yleisempikin ongelma, johon tehtaatkin ovat heräämässä? Meillä pohjolassahan tätä varmasti esiityy uesammin kuin esimerkiksi Saksassa.
Volvon käyttöohjeessa lukee, että talvella voi tuo ESP:n varoitusvalo syttyä, jonka jälkeen pitää käynnistää uudestaan ja jos valo vielä silloin palaa, niin sitten käydä huollossa tarkistamassa....

TOi jarrulevyjen automaattinen kuivaaminen on aika Mersuissa, joissa on SBC-jarrut..
Tomppa & Saabit myyty :(
chri1391
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 16:30
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja chri1391 »

Heip,

Joo on käynyt samoin mulla kerran ajettaessa sohjoista tietä.
Olin silloin Venäjällä liikkeellä (tiet hirveitä) ja käytin tietokoneen
kehoituksesta autoa huollossa merkkiliikkeessä. Mitään vikaa ei
löytynyt eikä virheilmoitus ole toistunut, joten ehkä se on se sohjo
ja lumi joka sen aiheuttaa...

E
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja nipa »

Olisiko aika taas kysellä kansan kokemuksia SS:n elektroniikasta?

Eilen vailitettiin että lukitusjärjestelmä ei ole toiminnassa, tosin olin juuri käynyt pesussa joten en sen kummemmin ajatellut asiaa.

Tänään taas vuorostaan varoitettiin että ESP ei ole toiminnassa.

Asiaan tietysti kuuluu että a) kaikki toimii koko ajan, b) ilmoitus ei toistu seuraavan kerran liikkeelle lähdettäessä, ja c) tämä on liisari, joten en jaksaisi tehdä mitään asian eteen :oops:

Kuulostaako tutulta?

2003 rek vm04 1.8t....
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

nipa kirjoitti:Olisiko aika taas kysellä kansan kokemuksia SS:n elektroniikasta?

Eilen vailitettiin että lukitusjärjestelmä ei ole toiminnassa, tosin olin juuri käynyt pesussa joten en sen kummemmin ajatellut asiaa.

Tänään taas vuorostaan varoitettiin että ESP ei ole toiminnassa.

Asiaan tietysti kuuluu että a) kaikki toimii koko ajan, b) ilmoitus ei toistu seuraavan kerran liikkeelle lähdettäessä, ja c) tämä on liisari, joten en jaksaisi tehdä mitään asian eteen :oops:

Kuulostaako tutulta?

2003 rek vm04 1.8t....
Ei ole ollut sähköongelmia (pitäisikö koputtaa puuta)? Tosin kerran on ovikaiuttimien vahvistin kytkeytynyt ihan yht'äkkiä pois päältä ja mankka "huudatti" vain neljää (tai oikeastaan viittä keskikaiutin mukaan luettuna) kaiutinta. Homma korjautui, kun sammutin mankan ja laitoin sen uudestaan päälle. Outoa :roll:

Ja ESP:tä ei meikäläisen työsuhdekärrystä löydy, koska raja oli 30000 €, ja ESP olisi maksanut suolaiset 1000 €. Mieluummin otin autoon muita härveleitä tuolla 1000 €:lla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja nipa »

Jep, kalliita härveleitä, ja vielä tuntuu että gremlineitä asukkaina kompuuttereiden seassa.

Olisi pitänyt varmaan huolestua siinä vaiheessa, kun uutena auto rupesi ilmoittamaan että toinen takaovi on auki, vaikka se oli kiinni. Oven kytkin oli viallinen, mutta huoltomiehen ensimmäinen reaktio (tai toinen, ensin sitä ovea paukuteltiin kiinni muutama kerta) oli ottaa konepelti auki, ja ottaa akun piuhat irti ja takaisin kiinni.

Kaikille tietsikoiden käyttäjillehän tämä "IVO"-buutti on tuttu, mutta että autotkin 8)

No, mainio autohan tämä on, ja eivät ne muut nykyautot sen parempia ole. Eli ei heitetä kirvestä kaivoon! :wink:
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Turbo Sensonic kirjoitti:Tosin kerran on ovikaiuttimien vahvistin kytkeytynyt ihan yht'äkkiä pois päältä ja mankka "huudatti" vain neljää (tai oikeastaan viittä keskikaiutin mukaan luettuna) kaiutinta. Homma korjautui, kun sammutin mankan ja laitoin sen uudestaan päälle. Outoa :roll:
ja
nipa kirjoitti:No, mainio autohan tämä on, ja eivät ne muut nykyautot sen parempia ole. Eli ei heitetä kirvestä kaivoon
Juuri näin. Työreissulla uudenkarhea (n.2000km ajettu) vuokra-autonkorvike o*el astma piti kuskin viretilaa yllä vääntämällä omatoimisesti mankasta nupit kaakkoon säännöllisen epäsäännöllisesti, kerrassaan hieno "feature". Ja OFFTOPICkina: uskomattoman hirveen kamalaa ajaa jollain 1,4 litrasella (?) astralla Itävallan motareita (A1), se voimanpuute on sanoinkuvaamaton...vertailukohtana kun tuli viime kesänä ajettua sama tie 2,3T tonnarilla...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
TK
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 01, 2004 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TK »

Sama legendaarinen PYÖRÄHDYKSENESTOJÄRJESTELMÄ on nyt muutaman kerran siirtynyt pois toiminnasta myös eräässä tutussa autossa - tässä yksilössä kostealla, sateisella kelillä pikkukatuja pitkään pyöriessä. Auto on lähes uusi (MY2005) ja automaattivaihteinen, voisivatko laahaavat jarruttelut vaikuttaa asiaan?

Onko kukaan ollut yhteydessä huoltoon asian tiimoilta?
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2711
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

TK kirjoitti:Sama legendaarinen PYÖRÄHDYKSENESTOJÄRJESTELMÄ on nyt muutaman kerran siirtynyt pois toiminnasta myös eräässä tutussa autossa - tässä yksilössä kostealla, sateisella kelillä pikkukatuja pitkään pyöriessä. Auto on lähes uusi (MY2005) ja automaattivaihteinen, voisivatko laahaavat jarruttelut vaikuttaa asiaan?

Onko kukaan ollut yhteydessä huoltoon asian tiimoilta?
No huoltoon vaan lukemaan vikakoodit :wink:
Tomppa & Saabit myyty :(
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja nipa »

Olen muuten huomannut samaa ihan hyvälläkin kelillä, jotain pientä hämärää ilmeisesti joissakin yksilöissä on. Omakin on automaatti, vaikuttaisiko asiaan?

Nyt on uutena piirteenä nimittäin tullut sitä, että esim parkkiksella, hyvin hiljaisessa mateluvauhdissa, tiukkaa käännöstä tehdessä ikäänkuin abs röpsäyttää kerran pari ja ESP-varoitusvalo syttyy. Ja on poissa seuraavan käynnistyksen yhteydessä.

Pitääpä käydä itsekin luetuttamassa vikakoodit. Kerro mitä sanoivat omastasi!

- nipa
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2711
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

nipa kirjoitti:Olen muuten huomannut samaa ihan hyvälläkin kelillä, jotain pientä hämärää ilmeisesti joissakin yksilöissä on. Omakin on automaatti, vaikuttaisiko asiaan?

Nyt on uutena piirteenä nimittäin tullut sitä, että esim parkkiksella, hyvin hiljaisessa mateluvauhdissa, tiukkaa käännöstä tehdessä ikäänkuin abs röpsäyttää kerran pari ja ESP-varoitusvalo syttyy. Ja on poissa seuraavan käynnistyksen yhteydessä.

Pitääpä käydä itsekin luetuttamassa vikakoodit. Kerro mitä sanoivat omastasi!

- nipa
Mersussa ihan sama juttu käynyt pari kertaa, kuitenkin järjestelmä toiminut täysin moitteetta 3-vuotta sen jälkeen. Ei varmaan liiemmin syytä huoleen :roll:
Tomppa & Saabit myyty :(
Vastaa Viestiin