Nahanhoitoaine?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
skabe
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: La Elo 25, 2007 23:34

Nahanhoitoaine?

Viesti Kirjoittaja skabe »

Mikä on hyvä nahanhoitoaine ja kuinka usein niitä pitää käyttää?

Ostin juuuri nahkapenkkisen Saabin ja itsellä ei ole mitään kokemusta nahoista...

Onkohan Saabilla jotain omaa esim.? Onko hyvä?
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: Nahanhoitoaine?

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

En tiedä voiko liikaa käsitellä, mutta itse olen laitellut jotain Turtle Waxin ainetta lähes kuukausittain. Tykkään tuoksusta! Neljä kertaa vuodessa voisi riittääkin, veikkaan. Ehdotuksia millä jo levinneen purkan saisi lepakoiden selkänojasta irti. Tuo nahanhoitoaine ei ole tuohon pystynyt, joten olen sormella rapsutellut ettei pinta mene pilalle.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nahanhoitoaine?

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Tän olympiavolkkarin kanssa selvittelin samaa ongelmaa ja konsensus oli että merkkiliikkeen "oman merkkiset" on yleensä pakko olla sen verran laadukasta että nahka ei hajoa siinä käsittelyssä ja toisaalta ne on yleensä kohtuullisen hintaisia verrattuna esim. Autoglymiin tms merkkituotteisiin.

Saabilta löytynee omat nahanhoitoaineet mutta voihan sitä käydä vieraankin merkin hyllyllä. Audin oma aine, muistaakseni 250 ml purkki, taisi maksaa kokonaiset 10,20€. Puolinahkasisustan tolla käsittelee näemmä ainakin 5 - 6 kertaa. Autoglymin purkki taisi olla lähempänä 20€ ja ilmeisen havaittavaa eroa Audin omaan ei tuntunut kukaan löytäneen.

Ai niin, ja Saab-palstan suosikki Nahkiss kannattaa tietty ottaa listalle.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Re: Nahanhoitoaine?

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Meillä on hoidettu beigejä nahkasohvia Erdalin, siis ihan ruokakaupasta ostetulla, nahanhoitoaineella, jo monta vuotta. Kun sitten kolme vuotta sitten hankin ekan auton, jossa oli nahkapenkit, päätin kokeilla miten Erdal toimii auto-oloissa. Kolmen vuoden kokemuksella sanoisin, että ihan hyvin.

Toki, jos on nahkapenkkeihin satsannut, ei muutama kymmenen euroa sen hoitoon saa tuntua missään. Maailmassa on kuitenkin varmaan monikymmenkertainen määrä nahkaisia kalusteita kuin autonpenkkejä, joten olettaisin että sillä puolellakin osataan.

Terv. nyk. vain puolinahka V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Nahanhoitoaine?

Viesti Kirjoittaja peinu »

Itse olen käyttänyt kolmea eri tuotetta:

Vanhat tontun jo hieman parkkiintuneet nahat olen hoitanut sekalaisesti nahkiksella, satularasvalla ja sohvan nahanhoitotuotteella. Nahkiksella ja satularasvalla olen saanut vanhan nahan kimmoisammaksi. Lapsen turvaistuimen jalan painaumat häviävät muutamassa päivässä.

9-3:n tuoreemmat penkit olen myös välillä hoitanut noilla rasvoilla, mutta pääasiaassa tuolla creemimäisellä sohvanhoitolitkulla. Tuolla sohvanhoitolitkulla tulee uudemman oloinen himmeä pinta, eikä nahka tunnu rasvaiselta.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin