120tkm huolto

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Gryphon
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Joulu 19, 2006 19:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 120tkm huolto

Viesti Kirjoittaja Gryphon »

Bob kirjoitti: Varmaankin startatessa painettu kaasua - ainakaan omassani ei kärsi koskea kaasuun yhtään kylmäkäynnistyksessä - sen jälkeen saa startata tulppia kuiviksi kaasu täysin pohjassa.
Gryphon kirjoitti:Pitääpä kysyä tuota käynnistäjältä.
Ei oltu kaasuteltu käynnistettäessä.
BMW 520d Touring A -09 (KA)
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t A, Vector -04 (Myytävänä)
Suzuki DL650 V-Strom -04
Saab 99 GL -83 (OE)
Nissan Primera 2.0 SLX -91 (maatuu)
#3182
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 120tkm huolto

Viesti Kirjoittaja eljass »

Itsellä kohta edessä 120tkm huolto, pitäisi siis varmaan kysellä eri pk-seudun liikkeistä hintoja. Onko kellään suosituksia missä kannattaa kyseinen toimenpide suorittaa?

Tietysti olen myös harkinnut että itse tekisi... Hintaa osille ja öljyille ei montaa satasta tule :D

Mitenkäs muuten automaattilaatikon öljyjen vaihto, katsen WISsistä kyseistä toimenpidettä ja pitäisi hommata tiivisteitä ja vaikka mitä tilpehööriä, onko joku suorittanut tätä itse?
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: 120tkm huolto

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

eljass kirjoitti:Itsellä kohta edessä 120tkm huolto, pitäisi siis varmaan kysellä eri pk-seudun liikkeistä hintoja. Onko kellään suosituksia missä kannattaa kyseinen toimenpide suorittaa?

Tietysti olen myös harkinnut että itse tekisi... Hintaa osille ja öljyille ei montaa satasta tule :D

Mitenkäs muuten automaattilaatikon öljyjen vaihto, katsen WISsistä kyseistä toimenpidettä ja pitäisi hommata tiivisteitä ja vaikka mitä tilpehööriä, onko joku suorittanut tätä itse?

Tomaattilaatikkohan on tuossa vielä se vanhempi 5-vaihteinen, joten vaihto onnistuu itse ihan hyvin. Pidät vaan paikkojen, tratin ja kaadettavan öljyn puhtaudesta hyvää huolta.

Laatikossa on pohjassa/kyljessä proppu ja se täytetään mittatikun putkesta. Helpointa on vaihtaa vain propusta ulos tuleva määrä (~3.5 litraa) ja tehdä se jatkossa hiukan useammin kuin 120tkm välein, esimerkiksi joka toisen moottoriöljynvaihdon yhteydessä.

Täyttäessä laita mieluummin aluksi hiukan liian vähän öljyä kuin liikaa, aja auto kunnolla lämpimäksi (laatikko lämpeää hitaammin kuin moottori) ja katso tikusta lisättävä määrä.

Et tarvitse tilpehööriksi kuin öljyt sekä uuden kupariprikan proppuun. Itsellä piti tavallinen würthin prikka välin tiiviinä.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
olachka
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 13:55
Paikkakunta: Espoo

Re: 120tkm huolto

Viesti Kirjoittaja olachka »

eljass kirjoitti:Itsellä kohta edessä 120tkm huolto, pitäisi siis varmaan kysellä eri pk-seudun liikkeistä hintoja. Onko kellään suosituksia missä kannattaa kyseinen toimenpide suorittaa?

Tietysti olen myös harkinnut että itse tekisi... Hintaa osille ja öljyille ei montaa satasta tule :D

Mitenkäs muuten automaattilaatikon öljyjen vaihto, katsen WISsistä kyseistä toimenpidettä ja pitäisi hommata tiivisteitä ja vaikka mitä tilpehööriä, onko joku suorittanut tätä itse?
Itsellänäkin aika varata tuo 120t huolto, oliko jollain vinkkejä mihin kannattaisi pk-seudulla saabi viedä edulliseen ja hyvään huoltoon? Itse kun ei ole taitoa tai paikkaa tuota ruotsalaista kaunotarta itse huoltaa =)

Osaako joku vielä heittää neuvoa mistä mahtaisi johtua että pelkääjän puolen takaoven lukko toimii huonosti kaukosäätimellä varsinkin talvisin jolloin ei reagoi kaukoon kun satunaisia kertoja kuussa mutta kesäisin toimii suurimman osan ajasta??? Kannattaako antaa huollon selvittää asiaa vai onko kyseessä joku simppeli vika jonka voi ratkaista tietämätönkin?

Kiitokset vinkeistä.
Ajossa: 9-3 2,8TS Aero Cabriolet -08(ka)
Ex: 9-3 SS 1.8t Sentronic -04
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 120tkm huolto

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

olachka kirjoitti:
eljass kirjoitti:Itsellä kohta edessä 120tkm huolto, pitäisi siis varmaan kysellä eri pk-seudun liikkeistä hintoja. Onko kellään suosituksia missä kannattaa kyseinen toimenpide suorittaa?

Tietysti olen myös harkinnut että itse tekisi... Hintaa osille ja öljyille ei montaa satasta tule :D

Mitenkäs muuten automaattilaatikon öljyjen vaihto, katsen WISsistä kyseistä toimenpidettä ja pitäisi hommata tiivisteitä ja vaikka mitä tilpehööriä, onko joku suorittanut tätä itse?
Itsellänäkin aika varata tuo 120t huolto, oliko jollain vinkkejä mihin kannattaisi pk-seudulla saabi viedä edulliseen ja hyvään huoltoon? Itse kun ei ole taitoa tai paikkaa tuota ruotsalaista kaunotarta itse huoltaa =)

Osaako joku vielä heittää neuvoa mistä mahtaisi johtua että pelkääjän puolen takaoven lukko toimii huonosti kaukosäätimellä varsinkin talvisin jolloin ei reagoi kaukoon kun satunaisia kertoja kuussa mutta kesäisin toimii suurimman osan ajasta??? Kannattaako antaa huollon selvittää asiaa vai onko kyseessä joku simppeli vika jonka voi ratkaista tietämätönkin?

Kiitokset vinkeistä.
Lukkovaijeri saattaa jumitella. Kannattaa rasvailla vaijeria, niin kosteus ei pääse niin tiivistymään ja jäätymään.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 120tkm huolto

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Auto vaihtui äskettäin SS -08ksi ja seuraavaksi tulis tuo 120tkm huolto.
Mitä edullisia tulppia 210hv biopoweriin. Onko kukaan testaillut platinatulpalle korvikkeeksi Motonetissä myytävää NGK BKR7ESC-11. Hinta vain 5e kipale ja jos öljynvaihtovälin sillä ajelis. Lämpöarvohan tuolla on yhden pykälän kylmempi, mutta ei haitanne ainakaan bensalla ajellessa mitään. Hintahan noilla tulee tietty 120tkm aikana samaksi suunnilleen, mutta syljettää maksaa yli 100euroa kerralla tulpista ja saa itelleen mukavaa tekemistä kun öljyt valuu astiaan... :lol:
Öljyksi meinasin 15-20tkm välillä Mobilin newlife 0W-40.

Moniurahihna vissiin sit kuuluu kaikissa koneissa vaihtaa. Huoltovihossa tyhmästi suomennettu 9-3 bensakoneisten huoltokohteissa ja sekoiltu dieselin kanssa. Kiristin vaihtuu vain jos on puutunut niinkuin tuossa aiemmin oli puhetta.

Kokemuksia Motonetin hihnoista? Hinta 16 euroa... :lol:
Onko motonetin suodattimet minkälaatuisia? Raitisilma, moottori, öljy?

Manuaalilaatikolle ei nykysuuntauksen mukaan ole vaihtoa ollenkaan, vaikka saabin isossakirjassa niin murjaistiinkin. Taidettiin tarkoittaa vain tomaattilaatikkoa.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
Nypa
"Viggen"
Viestit: 515
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 17:20
Paikkakunta: Turku

Re: 120tkm huolto

Viesti Kirjoittaja Nypa »

NGK -11:set on passelit tulpat, hintakaan ei tosiaan paha. Motonetista niiden kanssa tosiaan mainitsemasi suodattimet. Omassani käytetty noita. En keksi moitittavaa. Hintaakin sen verran, että 10tkm välein noitaki vaihtelee. Tuota öljyä on tullut käytettyä, tai nyt meni toistamiseen sisään. Seuraavaksi varmaankin GM/Motox, sitäkin saa Motonetista. Hihnasta en osaa sanoa. Ja vaihteistoöljyjen vaihto kannattanee. Itselle tehtiin alle 130tkm kohdalla huuhtelemalla. Luulisi, että tuoreilla öljyillä pelaisi paremmin ja pysyy pidempään kunnossa, vaikkei vaihto-ohjelmissa näitä juuri mainitakaan.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Vastaa Viestiin