Mukiteline kojelautaan

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Mukiteline kojelautaan

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Terve

Ei sinänsä liity tuohon mukipidikkeeseen, mutta tuli tehtyä itse tuon AUX-johdon asennus ja sitä työtä varten piti juuri kehitellä työkalu jolla saisi irti noita peitelevyjä ja ilmastoinnin yksiköitä. Verstaalta löytyi sitten 1,5cmx6cm ja 1mm paksua metallia oleva työkalu. Laitoin sähkömiehenteippiä siihen päähän mitä aion sinne rakoihin tökkiä ettei tule jälkiä.

Toimi erittäin hyvin, peitelevy joka minulla on siinä cd:n kohdalla lähti kivuttomasti kun otti ensin toiselta puolelta reunan irvistämään ja sitten toiselta. ilmastoinnin yksikkö lähti vielä helpommin.

Odotin kyllä että saisi tuskailla enemmän noita irroittaessa, mutta yllättävän helppoa oli. Näin ainakin -03:ssa.

Kävin tuossa autossa tutkailemassa, niin näyttää sen mukipidikkeen peitelevyn yläreuna olevan hieman sen mittariston kehyksen alla. ilmastoinnin irtiotto voi helpottaa, en tiedä.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mukiteline kojelautaan

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Hetero kirjoitti:Missä kohdissa ja montako klipsiä peitelevyssä on? Ei tarvitsisi sokkona yrittää painella...
Muistaakseni kaksi ja ne sijaitsevat aika symmetrisesti tuossa mukipidikkeen taustalevyssä / peitelevyssä.

Aika vaikea selittää kun ei ole kuvaa tukena. Voisin tietysti ottaa kuvan tuosta peitelevystä ja laittaa linkin tänne, mutta se menee sitten huomiseen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tk60382
"Ruisku"
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2004 07:27

Re: Mukiteline kojelautaan

Viesti Kirjoittaja tk60382 »

Hieman hämmästyttää porukan into askarrella mokoman telineen vuoksi.

Riski peitelevyn, sen pidikkeiden yms. vaurioitumiseen lienee melkoinen. Mulla tuo teline oli valmiina, mutta ei sillä kyllä kauheasti mitään tee :!:

Teline on sen kokoinen, että esim. 0,5 l juomapullo ei siinä oikein tahdo pysyä (luiskahtaa helposti telllingin raoista lattialle). 1,5 l:n pulolle telinettä ei ole tarkoitettu, sillä noin iso pullo ei siihen mahdu, eikä teline kyllä kestäis sen painoakaan. Ainut mikä tuohon sopii on korvaton kahvimuki, jollaisesta mulla ei ole pahemmin tarvetta juopotella.

Joten ei taida olla vaivan arvoinen :?:
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: Mukiteline kojelautaan

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

tk60382 kirjoitti:
Teline on sen kokoinen, että esim. 0,5 l juomapullo ei siinä oikein tahdo pysyä (luiskahtaa helposti telllingin raoista lattialle). 1,5 l:n pulolle telinettä ei ole tarkoitettu, sillä noin iso pullo ei siihen mahdu, eikä teline kyllä kestäis sen painoakaan. Ainut mikä tuohon sopii on korvaton kahvimuki, jollaisesta mulla ei ole pahemmin tarvetta juopotella.

Joten ei taida olla vaivan arvoinen :?:
olisiko suunniteltu tölkkijuomia varten? Penkkien välissä oleva teline toimii paremmin, vaikkei sekään mitään avaruusteknologiaa ole käytettävyydeltään eikä toimivuudeltaan
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
tk60382
"Ruisku"
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2004 07:27

Re: Mukiteline kojelautaan

Viesti Kirjoittaja tk60382 »

Twarrior kirjoitti:olisiko suunniteltu tölkkijuomia varten? Penkkien välissä oleva teline toimii paremmin, vaikkei sekään mitään avaruusteknologiaa ole käytettävyydeltään eikä toimivuudeltaan
Juu tölkki tohon sopii, muta limua tulee harvemmin hankittua tölkissä ja oluttölkkiäkään ei tossa kehtaa ainakaan kuskin roolissa pitää :oops:

Takapenkillähän on myös mukitelineet keskipaikan ituimen etuosassa. Nille olis ollut useinkin käyttöä (takapenkkiläisten oluttölkkejä varten), mutta ne on piilotettu niin hyvin, että eipä niitä ole muistanut ottaa käyttöön.

Ja mitä tuohon penkkien välissä olvaan tellinkiin tulee, niin se on hieman huonosti sijoitettu: pidän kyynärnojaa etuasennossa, jolloin tuohon telineeseen ei korkea pullo sovi.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Mukiteline kojelautaan

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mitä sillä on väliä, että mikä siinä pysyy ja ei pysy. Pääasia, että varustus on täydellinen :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Mukiteline kojelautaan

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Twarrior kirjoitti: olisiko suunniteltu tölkkijuomia varten? Penkkien välissä oleva teline toimii paremmin, vaikkei sekään mitään avaruusteknologiaa ole käytettävyydeltään eikä toimivuudeltaan
Tölkki on varmaan oikea vaihtoehto. En muuten ole muissa merkeissä tavannut noin hienoja ja huonoja mukinpitimiä :lol: 2008 mallissa se perhosteline muuttuu hieman jämäkämmäksi muistaakseni. Harvemmin on tullut käytettyä. Joskus 0,5 litran urheilujuoma pullo lennähti vauhdissa pois paikoiltaan siitä, korkki tosin oli kiinni...
Se keskellä oleva teline soveltuu pahviselle kahvimukille jotenkuten.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mukiteline kojelautaan

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Twarrior kirjoitti: olisiko suunniteltu tölkkijuomia varten? Penkkien välissä oleva teline toimii paremmin, vaikkei sekään mitään avaruusteknologiaa ole käytettävyydeltään eikä toimivuudeltaan
Olenko mä sitten ainoa joka käyttää säännöllisesti tuota telinettä? Eikö muut käy koskaan tuossa kultaisten kaarien Amerikan pikaruokalassa? Eli McDonalds:n muki mielestäni istuu tuohon telineeseen täydellisesti. Myös take away kahvimukit mitä esim. huoltoasemilla myydään sopivat tuohon hienosti. Kotoa kun lähtee aamulla kiireessä ja haluaa ottaa kahvin tai teen mukaan niin tuohon telineeseen sopii myös Saabin TurboX termosmuki. Ainoa mikä tuossa telineessä ärsyttää liittyy MY07-> radioon eli Aux-liitin käytössä estää telineen avaamisen/sulkemisen.
Ks. linkki http://europe.saabexpressions.com/Produ ... temId=6719

Kuva
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mukiteline kojelautaan

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Avaa teline ennen kuin laitat aux liittimeen piuhan :wink:
uusi93 kirjoitti:
Twarrior kirjoitti: olisiko suunniteltu tölkkijuomia varten? Penkkien välissä oleva teline toimii paremmin, vaikkei sekään mitään avaruusteknologiaa ole käytettävyydeltään eikä toimivuudeltaan
Olenko mä sitten ainoa joka käyttää säännöllisesti tuota telinettä? Eikö muut käy koskaan tuossa kultaisten kaarien Amerikan pikaruokalassa? Eli McDonalds:n muki mielestäni istuu tuohon telineeseen täydellisesti. Myös take away kahvimukit mitä esim. huoltoasemilla myydään sopivat tuohon hienosti. Kotoa kun lähtee aamulla kiireessä ja haluaa ottaa kahvin tai teen mukaan niin tuohon telineeseen sopii myös Saabin TurboX termosmuki. Ainoa mikä tuossa telineessä ärsyttää liittyy MY07-> radioon eli Aux-liitin käytössä estää telineen avaamisen/sulkemisen.
Ks. linkki http://europe.saabexpressions.com/Produ ... temId=6719

Kuva
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Hetero
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 13:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mukiteline kojelautaan

Viesti Kirjoittaja Hetero »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Hetero kirjoitti:Missä kohdissa ja montako klipsiä peitelevyssä on? Ei tarvitsisi sokkona yrittää painella...
Muistaakseni kaksi ja ne sijaitsevat aika symmetrisesti tuossa mukipidikkeen taustalevyssä / peitelevyssä.

Aika vaikea selittää kun ei ole kuvaa tukena. Voisin tietysti ottaa kuvan tuosta peitelevystä ja laittaa linkin tänne, mutta se menee sitten huomiseen.
Kuva on aina kiva :D
Viikonloppu menikin mukavasti sairastaessa, joten asennus on vieläkin tekemättä.
Saab 9-5 Wagon 2008 2.3t A Linear Performance
Edelliset:Saab 9-3 SC 2008 1.9TTID A6 Vector Business, Saab 9-3SS 1.8t -04, Saab 9-3SE 2.0i -98
Hetero
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 13:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mukiteline kojelautaan

Viesti Kirjoittaja Hetero »

peinu kirjoitti:Mitä sillä on väliä, että mikä siinä pysyy ja ei pysy. Pääasia, että varustus on täydellinen :)
Naulankantaan. Näillä askarteluprojekteilla vain paikataan pieniä kauneusvirheitä varusteissa. Ei niillä välttämättä mitään tee...
Saab 9-5 Wagon 2008 2.3t A Linear Performance
Edelliset:Saab 9-3 SC 2008 1.9TTID A6 Vector Business, Saab 9-3SS 1.8t -04, Saab 9-3SE 2.0i -98
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Mukiteline kojelautaan

Viesti Kirjoittaja Ristom »

uusi93 kirjoitti: Olenko mä sitten ainoa joka käyttää säännöllisesti tuota telinettä?
Et, minulla on säännöllisesti termosmuki siinä, istuu täydellisesti.
uusi93 kirjoitti:Eikö muut käy koskaan tuossa kultaisten kaarien Amerikan pikaruokalassa?
Ei.
uusi93 kirjoitti:Eli McDonalds:n muki mielestäni istuu tuohon telineeseen täydellisesti. Myös take away kahvimukit mitä esim. huoltoasemilla myydään sopivat tuohon hienosti.
Ajatus (kuumaa)nestettä täynnä olevasta pahvimukista telineessä ajon aikana hirvittää.
uusi93 kirjoitti:Ainoa mikä tuossa telineessä ärsyttää liittyy MY07-> radioon eli Aux-liitin käytössä estää telineen avaamisen/sulkemisen.
MY07 alkaen soitin toistaa MP3-levyjä. Mihin tarvitaan johtohässäkkää ja irrallista soitinta, jonka akku hyytyy kylmässä..?
Korkeussuunnassa mitoitus on puhelintelineen kanssa aika jämpti. E90 menee juuri ja juuri mukitelineen alle, ottaa kiinni, 5mm olisi ehkä varaa pudottaa puhelintelinettä.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mukiteline kojelautaan

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

MY07 alkaen soitin toistaa MP3-levyjä. Mihin tarvitaan johtohässäkkää ja irrallista soitinta, jonka akku hyytyy kylmässä..?


Cd levylle mahtuu liian vähän kappaleita :D
Jos soitin osais lukea dvd levyä , niihin ehkä mahtusi riittävästi.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mukiteline kojelautaan

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Ristom kirjoitti:MY07 alkaen soitin toistaa MP3-levyjä. Mihin tarvitaan johtohässäkkää ja irrallista soitinta, jonka akku hyytyy kylmässä..?
Lähinnä suurimpana ärsytyksen kohteena onkin nimenomaan, että täytyy kojelaudassa olla tuo johtohässäkkä. MY03-06 autoissa aux-liitin oli kätevästi keskikonsolissa missä sen soisi edelleen olevan, tuo GM-radio nyt ei vain ole mun mielestä paras/kaunein/toimivin tuossa Saabi kojelaudassa.

Tiedän että soitin soittaa MP3-levyjä, mutta tuon toiminnon käyttö on mielestäni todella vaikeaa pieneltä näytöltä. Olisi edes vastaava selaustoiminto kappaleille kuin vanhassa ES2 (ICM2) soittimessa, mutta kun ei. Tyttöystävä tuolla välillä soittaa MP3-cd:tä (ja mua ainakin ottaa päähän oikean kappaleen etsiminen), mutta itse olen todennut että 80gb iPod on huomattavasti parempi omassa käytössä. iPodissa on aina kaikki kappaleet mukana mitä löytyy ja käyttöliittymä on nopea ja helppo. Akun kanssa mulla ei koskaan ole ollut ongelmia vaikka soitin usein jääkin autoon yöksi (rosvot huomio, mulla on hälytin ja vakuutus).

Itse asiassa olen miettinyt hyvinkin vakavasti tuon soittimen korvaamista jollain 6,5"-7" näytöllisellä soittimella, jossa olisi täydellinen iPod integrointi. Onkohan kellään Suomessa tuosta kokemuksia? Clarionilla näytti olevan ainakin Chevroletiin sopiva rattinappien adapteri, toimisikohan tuo myös Saabissa kun on sama radio? Sori että tää nyt meni näin pahasti offtopic.
TA
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 18:30
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Mukiteline kojelautaan

Viesti Kirjoittaja TA »

Itse asentelin kesällä kojelaudan mukitelineen.

Irroitin ensin autom.ilmastoinnin säätöpanelin (lähtee helposti vetämällä, kunhan avittaa oikeista kohdista esim. parilla ohuella ja kapealla muovipintaisella "lastalla") ja vasta sen jälkeen mukitelineen paikan peitelevy lähti nätisti ehjänä irti. Tämän jälkeen painetaan mukiteline paikalleen ja lopuksi ACC-paneli takaisin. (Kiitos vaan eräälle aktiiviselle "ääl.." eikun klubilaiselle vinkistä. :wink: )

Ainakin itse onnistuin tekemään asennuksen noin ilman vaurioita (SC vm.-06). Jokainen kokeilkoot omalla vastuulla ja tekniikalla.

Mullekin oli toki ensin merkkiliikkeessä sanottu, että pitäisi purkaa mittariston kehystä ym. mukavaa, koska peitelevy ottaa siihen kiinni purkaessa.


(Edit: Pahimmat kirjoitusvirheet.)
Vastaa Viestiin