TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

Mimmi kirjoitti:Välihuollossa ei resetoida öljylaskuria.
Asia selvä. Kiitos tiedosta.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Yksilömme sai 2009 ilmestyneen DPF-päivityksen softaan, koska oireet olivat kohtalaisen selvät, huolto-% sakkasi puolessa vuodessa ja ilmeisesti öljyäkin kertyi kesken jääneiden polttojen ja pätkäajon takia. No, jäädään seurailemaan..

Tampereen Metro-autolle pisteet päivitystapahtuman goodwillistä, samalla teetettiin ylimääräinen öljynvaihto ja yllättäen päivityksen osuus laskusta oli varsin sopiva..
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5382
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja VKe »

Ristom kirjoitti:Puhdas tuplakytkinvaihteisto olisi parasta mitä Saabiin voisi nyt uutena tulla. Nelivetoakin moni on kaivannut, mutta on eri asia kuinka moni sen lopulta ottaisi.
TTiD+DSG+XWD olisi silti varmasti kiinnostava paketti monelle.
No nyt voi käydä koeajamassa TDI+DSG+Haldex. Vain yksi T jää puuttumaan turbon speksistä... :wink: .

Skodamiehet kutsui koeajelulle... Liekö tuo nyt joku uutuuspaketti?
Sininen Saab 9-3, '99
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ristom »

VKe kirjoitti:
Ristom kirjoitti:Puhdas tuplakytkinvaihteisto olisi parasta mitä Saabiin voisi nyt uutena tulla. Nelivetoakin moni on kaivannut, mutta on eri asia kuinka moni sen lopulta ottaisi.
TTiD+DSG+XWD olisi silti varmasti kiinnostava paketti monelle.
No nyt voi käydä koeajamassa TDI+DSG+Haldex. Vain yksi T jää puuttumaan turbon speksistä... :wink: .

Skodamiehet kutsui koeajelulle... Liekö tuo nyt joku uutuuspaketti?
Ei kiinnosta VAG diesel, eikä VAG DSG.
Lisäyksenä todettakoon, että on se kuitenkin melkoinen kilpailuetu merkilleen..
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5382
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja VKe »

Ristom kirjoitti:Ei kiinnosta VAG diesel, eikä VAG DSG.
Lisäyksenä todettakoon, että on se kuitenkin melkoinen kilpailuetu merkilleen..
Juu, itse vaan tulee seurailtua joskus muidenkin merkkien tarjontaa eli sillä tapaa kiinnostaa mitä muilla on tarjota.

Ja tuo Haldex+DSG kiinnostaa kyllä.
Sininen Saab 9-3, '99
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

VKe kirjoitti:
Ristom kirjoitti:Ei kiinnosta VAG diesel, eikä VAG DSG.
Lisäyksenä todettakoon, että on se kuitenkin melkoinen kilpailuetu merkilleen..
Juu, itse vaan tulee seurailtua joskus muidenkin merkkien tarjontaa eli sillä tapaa kiinnostaa mitä muilla on tarjota.

Ja tuo Haldex+DSG kiinnostaa kyllä.
muuten mutta tuo DSG kun ei kestä...
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Meikku
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 16:19
Paikkakunta: Salo

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Meikku »

VAG dieselistä ei ole pahaa sanottavaa.
Ainakin tuossa Dodge Avengerissa liikuttaa autoa ihan kiitettävästi. Jos jotain huonoa pitää keksiä, niin öljyä taitaa syödä vähän "normaalia" enemmän.
Saabin dieseliin pääsen tutustumaan paremmin maaliskuun lopussa. 9-3 TTiD on tilauksessa...
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

DSG yleistyy koko ajan, myös muissa merkeissä eri nimellä ja kestävyys ei ole enään ongelma. Tuo kestämättömyyden maine on paljon perua ns ensimmäisen polven versioista, etupäässä kytkinyksiköitä on jouduttu vaihtamaan. Volkkari tuon otti ensimmäisenä käyttöön ja se muistetaan. Nyt onkin mielenkiintoista nähdä kumpi tulee olemaan parempi ja enemmän käytetympi tulevaisuudessa moottoreissa joissa on paljon vääntömomenttia alhaalta asti, DSG vai perinteinen momentinmuunnin vaihteisto, sekin on kehittynyt huimasti, kun vertaa kulutulukemia vanhoissa ja uusissa vaihteistoissa (bmw 8 lovinen). Toki välityksetön remmivaihtoisto on vielä se kolmas vaihtoehto vai pysyvätkö kaikki kuvioissa ja mitä pieni saab tekee, pysyykö aisinissa kun koneita alkaa tulemaan baijerista.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Bob »

joukolainen kirjoitti:DSG yleistyy koko ajan, myös muissa merkeissä eri nimellä ja kestävyys ei ole enään ongelma...
Kannattaa lukea kokemuksia esim. ultimatevw-foorumin ja taksifoorumin(jos on oikeudet) dsg-keskusteluketjuista. Itselle muodostui noita kokemuksia luettuani kyllä sellainen mielipide, että kierrän dsg:t mahdollisimman kaukaa, kun noita kilometrejäkin kertyy reippaasti.
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Bob kirjoitti:
joukolainen kirjoitti:DSG yleistyy koko ajan, myös muissa merkeissä eri nimellä ja kestävyys ei ole enään ongelma...
Kannattaa lukea kokemuksia esim. ultimatevw-foorumin ja taksifoorumin(jos on oikeudet) dsg-keskusteluketjuista. Itselle muodostui noita kokemuksia luettuani kyllä sellainen mielipide, että kierrän dsg:t mahdollisimman kaukaa, kun noita kilometrejäkin kertyy reippaasti.
Tuttu duunissa paikallisessa volkkariliikkeessä ja ainakin siellä on vähentynyt ongelmat paljon, verrattuna alkuaikojen ongelmiin. Suurin ongelma taitaa olla se että varaosia ei saa pikkunippeleinä vaan joudutaan vaihtamaan pienissäkin ongelmissa puoli vaihteistoa, joka maksaa takuun loputtua, mutta sehän on tätä päivää koko autoteollisuudessa. Kyllä noita ongelmia riittää muissakin automaateissa, taksareita kun haastatelee, mersu volvo....uusi ratkaisu aina kirjotuttaa enemmän...
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ennenkuin alatte kehumaan niitä DSG laatikoita kovin hirveästi, niin käykääpä kokeilemassa peruuttaa sellaista. Mieluusti loivaan ylämäkeen ja hyvin hitaasti. Ihan kuin olisitte ajamassa parkkiin, taikka siirtämässä kärryä pikkutarkkaan paikkaan.

Kun kävin huollattamassa tän oma 9-3:n viimeksi niin ajoin DSG Superbia. Ja kuten olen jo täällä kirjoittanut, se menee hienosti. Erityisesti reippassa ajossa on mahtava kun vaihtoja ei oikeastaan tunne. Mutta nykivä kaupunkiajo taikka mäkiperuutus on myrkkyä. Sanoisimpa jopa niin, että se on mahdotonta kun olosuhteet oikein "osuu kohdalleen".
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Marko A kirjoitti:Ennenkuin alatte kehumaan niitä DSG laatikoita kovin hirveästi, niin käykääpä kokeilemassa peruuttaa sellaista. Mieluusti loivaan ylämäkeen ja hyvin hitaasti. Ihan kuin olisitte ajamassa parkkiin, taikka siirtämässä kärryä pikkutarkkaan paikkaan.

Kun kävin huollattamassa tän oma 9-3:n viimeksi niin ajoin DSG Superbia. Ja kuten olen jo täällä kirjoittanut, se menee hienosti. Erityisesti reippassa ajossa on mahtava kun vaihtoja ei oikeastaan tunne. Mutta nykivä kaupunkiajo taikka mäkiperuutus on myrkkyä. Sanoisimpa jopa niin, että se on mahdotonta kun olosuhteet oikein "osuu kohdalleen".
Ei nyt kannata saabi palstalla alkaa pitämään ylistyslaulua tuosta DSG, mutta ajoin itse touranin 2,0 tdi ja kuten kirjoitit nätisti vaihtaa, ja jouduin itse peruuttamaan kahden auton väliin takaisin tullessa ja se onnistui ainakin ihan nätisti. Lähdöissä itsellä häiritsi eniten kun ensiksi ei tapahdu mitään ja sitten ampuu matkaan turhankin kiivaasti, vaikka on tarkoitus lähteä rauhallisesti.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Ajatus DSG:n toiminnassahan on hyvä. taloudellinen ja nopea vaihtoinen. Mutta haluttaa kyllä katsoa muutama vuosi kun nuo kehittyy ja ehtii kerätä kilometrejä. Ilmeisesti kuitenkin jotain ongelmaa ollut boksin ja kytkinten kestossa. Ja taas mikä hinta on huoltaa takuun ulkopuolella. Ekalle omistajalle toki auto tehdään.. Voisin itse kyllä kelpuuttaa mainiosti dsg:n.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Poikarukka kirjoitti:Ajatus DSG:n toiminnassahan on hyvä. taloudellinen ja nopea vaihtoinen.
Näin on. Tuohon kun joku hoksii laittaa momentinmuuntimen (tyyliin Subarun CVT vaihteisto) niin pitäis olla ainakin osa sudenkuopista ylitetty. Tosin siitä taloudellisuus hieman heikkenisi, ehkä?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Poy »

Uusimmassa TM:ssä oli juttua että kaikki 2011 9-3 dieselit ovat kaksivaiheisesti ahdettuja. Hyvä että Saab vaalii silläkin saralla turbo tekniikkaa.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Vastaa Viestiin