2.8 V6 luonne
2.8 V6 luonne
Olen ajellut nyt n. 3 kk kutosaerolla (manuaali). Olisin kysynyt muilta samalla koneella ajavilta, että kuuluuko auton todella olla peruslaiska n. 3500 kierrokseen asti vai onko tässä joku vika. Eli käytännössä mitään ei tapahdu muuten, kuin kierrättämällä. Vertailukohtana mulla on vanha 2.0T aero, jota ei tarvinnut kierrättää ollenkaan vaan myös alakierroksilta löytyi kunnon tehot. Jos tällä nykyisellä esim. 100 km/h:n vauhdissa lyö kutosella kaasun pohjaan, niin mitään ei oikeasti tapahdu. Käytännössä tavallisessa ajossa auto vaikuttaa ihan perustuhnulta, joka herää henkiin vasta hirveellä huudattamisella. Ja sehän syö miestä julmetusti, kuten varmaan huomasitte...
Re: 2.8 V6 luonne
georgahti kirjoitti:The new 250 bhp (184 kW) 2.8 V6 Turbo engine
Totta.
250hp ja 350Nm vääntöää
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
- Paikkakunta: Helsinki, Viikki
- Viesti:
Re: 2.8 V6 luonne
En ole kyllä huomannut omassa, että olisi mitenkään laiska alkupään kierroksilla. Kyllähän se tietenkin ottaa jonkin verrankin sitä vääntöä enempi tuolla 3000 kierroksen jälkeen. Itsellä ainakin 100:sta ohitukset on onnistunut ilman, että auto jäisi lepäämään liian pitkäksi aikaa.
- Simo
- Simo
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Re: 2.8 V6 luonne
Kyllä sen nyt aika ripeästi pitäisi liikahtaa ja vääntää alhaaltakin.
Toki jos on tottunut johonkin kevyempään muun merkkiseen 250 heppaiseen niin tämä "ei mene mihinkään", painava auto kun on.
Mutta ei tuo nyt ihan normaalilta kuullosta.
Kaasua saa käyttää säästellen, ettei uusia renkaita tarvitse ostaa joka vuosi.
Toki jos on tottunut johonkin kevyempään muun merkkiseen 250 heppaiseen niin tämä "ei mene mihinkään", painava auto kun on.
Mutta ei tuo nyt ihan normaalilta kuullosta.
Kaasua saa käyttää säästellen, ettei uusia renkaita tarvitse ostaa joka vuosi.
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Re: 2.8 V6 luonne
Pitää käydä pajalla päivityksessä ja tarkistustuksessa. Ei tätä saa nyt edes kitkoilla sutaisemaan, paitsi kovalla kierrättämisellä. Luulisi kuitenkin tuolla tehomäärällä jotain tapahtuvan.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: 2.8 V6 luonne
1 ja 2 vaihde on väännöt rajoitettu (muistelisin lukeneeni jostain) ja luiston esto on melko hyvin reagoiva (pudottaa tehoa huomaamatta). herää 3 vaihteella vasta eloon. Varmasti ihan tarkoitus ettei se sudi turhaan.
Voihan se turbo ahtaa 3 pytyn pakokaasuilla 6 pyttyä. ei pako / ahto puolella tarvitse olla yhteyttä. En tiedä saabin ratkaisua. mutta aika pitkän putkiston saa vetää yhdelle turbolle molemmilta puolin. Korjatkaa paremmin asiaan perehtyneet.
Voihan se turbo ahtaa 3 pytyn pakokaasuilla 6 pyttyä. ei pako / ahto puolella tarvitse olla yhteyttä. En tiedä saabin ratkaisua. mutta aika pitkän putkiston saa vetää yhdelle turbolle molemmilta puolin. Korjatkaa paremmin asiaan perehtyneet.
Re: 2.8 V6 luonne
Se asymmetrinen turboahdin (eli vain kolmen pytyn pakokaasuja käyttävä), jota muutamat täällä muistelivat on vain OG9-5:n 3,0t:ssä, ei muissa.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 2.8 V6 luonne
Se asymmetrinen turboahdin (eli vain kolmen pytyn pakokaasuja käyttävä), jota muutamat täällä muistelivat, on vain OG9-5:n 3,0t:ssä, ei muissa.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 2.8 V6 luonne
tuli selväksi yhdelläkin viestillä
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007