2.8 V6 luonne

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
joutsiju
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2007 21:18

2.8 V6 luonne

Viesti Kirjoittaja joutsiju »

Olen ajellut nyt n. 3 kk kutosaerolla (manuaali). Olisin kysynyt muilta samalla koneella ajavilta, että kuuluuko auton todella olla peruslaiska n. 3500 kierrokseen asti vai onko tässä joku vika. Eli käytännössä mitään ei tapahdu muuten, kuin kierrättämällä. Vertailukohtana mulla on vanha 2.0T aero, jota ei tarvinnut kierrättää ollenkaan vaan myös alakierroksilta löytyi kunnon tehot. Jos tällä nykyisellä esim. 100 km/h:n vauhdissa lyö kutosella kaasun pohjaan, niin mitään ei oikeasti tapahdu. Käytännössä tavallisessa ajossa auto vaikuttaa ihan perustuhnulta, joka herää henkiin vasta hirveellä huudattamisella. Ja sehän syö miestä julmetusti, kuten varmaan huomasitte...
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: 2.8 V6 luonne

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

georgahti kirjoitti:
The new 250 bhp (184 kW) 2.8 V6 Turbo engine

Totta.
250hp ja 350Nm vääntöää
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Re: 2.8 V6 luonne

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

En ole kyllä huomannut omassa, että olisi mitenkään laiska alkupään kierroksilla. Kyllähän se tietenkin ottaa jonkin verrankin sitä vääntöä enempi tuolla 3000 kierroksen jälkeen. Itsellä ainakin 100:sta ohitukset on onnistunut ilman, että auto jäisi lepäämään liian pitkäksi aikaa.

- Simo
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Nico
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: La Syys 16, 2006 08:49
Paikkakunta: Littoinen

Re: 2.8 V6 luonne

Viesti Kirjoittaja Nico »

Kyllä sen nyt aika ripeästi pitäisi liikahtaa ja vääntää alhaaltakin.
Toki jos on tottunut johonkin kevyempään muun merkkiseen 250 heppaiseen niin tämä "ei mene mihinkään", painava auto kun on.
Mutta ei tuo nyt ihan normaalilta kuullosta.
Kaasua saa käyttää säästellen, ettei uusia renkaita tarvitse ostaa joka vuosi.
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
joutsiju
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2007 21:18

Re: 2.8 V6 luonne

Viesti Kirjoittaja joutsiju »

Pitää käydä pajalla päivityksessä ja tarkistustuksessa. Ei tätä saa nyt edes kitkoilla sutaisemaan, paitsi kovalla kierrättämisellä. Luulisi kuitenkin tuolla tehomäärällä jotain tapahtuvan.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: 2.8 V6 luonne

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

1 ja 2 vaihde on väännöt rajoitettu (muistelisin lukeneeni jostain) ja luiston esto on melko hyvin reagoiva (pudottaa tehoa huomaamatta). herää 3 vaihteella vasta eloon. Varmasti ihan tarkoitus ettei se sudi turhaan.
Voihan se turbo ahtaa 3 pytyn pakokaasuilla 6 pyttyä. ei pako / ahto puolella tarvitse olla yhteyttä. En tiedä saabin ratkaisua. mutta aika pitkän putkiston saa vetää yhdelle turbolle molemmilta puolin. Korjatkaa paremmin asiaan perehtyneet.
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.8 V6 luonne

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Se asymmetrinen turboahdin (eli vain kolmen pytyn pakokaasuja käyttävä), jota muutamat täällä muistelivat on vain OG9-5:n 3,0t:ssä, ei muissa.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.8 V6 luonne

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Se asymmetrinen turboahdin (eli vain kolmen pytyn pakokaasuja käyttävä), jota muutamat täällä muistelivat, on vain OG9-5:n 3,0t:ssä, ei muissa.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: 2.8 V6 luonne

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

tuli selväksi yhdelläkin viestillä :wink:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Vastaa Viestiin