TTiD
Re: TTiD
Siitä kun aavistin suhinaa ei mennyt kauaa, kun lakkasi suhisemasta ja ahtamasta. Mukavaa, kun putken saatavuudesta ei ole hyvää tietoa ollenkaan. Tarvikkeena en ole millään löytänyt, onko kellään tiedossa varaosanumeroa tai paikkaa mistä kysellä? Ne, mistä olen kysellyt, ei auttanut yhtään. Ihan hyvän hintainenkin se alkuperäinen 20 cm lähes suora letku, metrihinnaksi tulee yli 1300 euroa...
Re: TTiD
Taitaa olla TTiD:lle vaarallista keliä tämä hellesää.. Lähemmäs 30 astetta oli silloinkin lämmintä, kun meidän ahtoputki pullahti, tosin coolerin jälkeen. Coolerin jälkeinen alakäyrä löytyisikin ylimääräisenä jos joku tarvitsee.
Re: TTiD
Valmista letkua ei löytynyt mistään tähän tarpeeseen, joten tehtiin sopiva perusletkusta. Maksimipaineet tulivat takaisin, mutta nyt alavääntö on kateissa ja viivettä on melkoisesti. Turbojen ohjausta katsottiin, että pitäisi olla kunnossa, ja diagnoosin yhteydessä egr on myös väistynyt, joten menohalujen puute harmittaa.
Jouduin ajamaan vuotavalla ahtoputkella melkein 1500 km. Vaikka varovasti tuli ajettua, niin voisiko alaväännön puutteesta syyttää tukkeutunutta konetta? Dpf toimii ja on poltellut itseään.
Tuntuisi, että pienemmän kierrosalueen turbo ei ole mukana kunnolla, kai tämä on vietävä huoltoon ihmeteltäväksi. Tehty ahtoputki on tilavuudeltaan aavistuksen suurempi kuin alkuperäinen, sillä ei varmaankaan ole näin dramaattista vaikutusta ahtopaineiden nousuun?
Jouduin ajamaan vuotavalla ahtoputkella melkein 1500 km. Vaikka varovasti tuli ajettua, niin voisiko alaväännön puutteesta syyttää tukkeutunutta konetta? Dpf toimii ja on poltellut itseään.
Tuntuisi, että pienemmän kierrosalueen turbo ei ole mukana kunnolla, kai tämä on vietävä huoltoon ihmeteltäväksi. Tehty ahtoputki on tilavuudeltaan aavistuksen suurempi kuin alkuperäinen, sillä ei varmaankaan ole näin dramaattista vaikutusta ahtopaineiden nousuun?
Re: TTiD
Onko nyt paineistettu ettei vuoda enää mistään muualta? Letkun tilavuudella ei väliä. Imusarjan putsaus voisi olla viisasta tehdä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: TTiD
Ongelmalle on ainakin yksi mahdollinen paha paikka, kun vasta nyt huomasin, että paisuntasäiliö kuplii koneen käydessä. Egr:n ollessa irti sen reikään kertyy nestettä. Tässä on nyt katastrofin ainekset, eli olisiko sitten kannentiiviste alkanut vuotamaan. Muuta mahdollista vuotopaikkaa en löydä, jos ei egr:n istukka vuoda jostain piilosta. Nestettä ei näy koneen ympärillä tai maassa missään, egr:n kautta se vuotava neste pääsisi imusarjaan. Säiliöstä on mennyt hyvin vähän tämän seurailun aikana, täytyy antaa taas jäähtyä ja katsella koneen ympäristö ja säiliön pinta.
Puristuspainemittaukseen ja vuodon selvittämiseen tämä on nyt vietävä. Vesipumppu ja nesteet vaihdettiin 3000 km sitten, punainen neste on säiliössä, eikä jakopääremontti taida olla syyllinen tähän ongelmaan.
Nyt on paineistettu ja on tiivis. Imusarja on myös putsattu aineella, samalla myös egr ja map-anturi. Imusrajassa oli jonkin verran pehmeää moskaa, jonka kaivoin pois. Cooleri oli öljyinen, mutta ei valumiseksi asti. Moottoriöljy on myös pilalla 3000 km kohdalla. Veto ei putsauksella tullut takaisin, ehkä kuitenkin vähän herkistyi ja viive pieneni selvästi. Huippumeno jää kuitenkin saavuttamatta, eikä nyt enää viitsi kokeilla, jos tuo jäähdytinnestevuoto olisi tämän taustalla.
Puristuspainemittaukseen ja vuodon selvittämiseen tämä on nyt vietävä. Vesipumppu ja nesteet vaihdettiin 3000 km sitten, punainen neste on säiliössä, eikä jakopääremontti taida olla syyllinen tähän ongelmaan.
Nyt on paineistettu ja on tiivis. Imusarja on myös putsattu aineella, samalla myös egr ja map-anturi. Imusrajassa oli jonkin verran pehmeää moskaa, jonka kaivoin pois. Cooleri oli öljyinen, mutta ei valumiseksi asti. Moottoriöljy on myös pilalla 3000 km kohdalla. Veto ei putsauksella tullut takaisin, ehkä kuitenkin vähän herkistyi ja viive pieneni selvästi. Huippumeno jää kuitenkin saavuttamatta, eikä nyt enää viitsi kokeilla, jos tuo jäähdytinnestevuoto olisi tämän taustalla.
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 3
- Liittynyt: Pe Kesä 28, 2013 20:15
Re: TTiD
Akuuttia paniikkia pukkaa...
-08 TTiD 105tkm ajettu ja Limited Performance tulee koko ajan ruutuun.
DPF tukossa, manuaalipolttoa yritetty tuloksetta.
Olisko Pirkanmaalla joku joka osaa poistaa kapistuksen/tehdä tarvittavat ohjelmoinnit?
Pikkasen kyrsii, kun auto ei kiihdy eikä kulje juurikaan 80km/h lujempaa..
-08 TTiD 105tkm ajettu ja Limited Performance tulee koko ajan ruutuun.
DPF tukossa, manuaalipolttoa yritetty tuloksetta.
Olisko Pirkanmaalla joku joka osaa poistaa kapistuksen/tehdä tarvittavat ohjelmoinnit?
Pikkasen kyrsii, kun auto ei kiihdy eikä kulje juurikaan 80km/h lujempaa..
TTiD
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: TTiD
Onkohan mulla EGR väljä vai mistäköhän johtuu, että täristää 1700rpm kohdalla hetken.
Ettei vaan ole surullisen kuuluisa kaksoismassa?
Toisaalta muuten auto toimii kuin unelma, JCarlsonin softa tuli laitettua (kiitos, mahtavasti toiminut), mutta silti sama kuin vakiollakin, että tossa kohdassa tärisee hetkellisesti jos painaa kaasun pohjaan. Varsinkin 18" vanteilla toi tuntuu, kun vaihtoi pienemmän ja kevyemmät vanteet, niin efekti on huomattavasti pienempi, mutta tuntuu kuitenkin, varsinkin ylämäessä! Ja tämä on efekti on huomattavasti pahentunut sen 20tkm aikana, jonka olen auton omistanut. Oma omistusaika on tietysti ollut noin 75% jonotusta Helsingin ruuhkissa, joten kaipa se ois voinut EGR:äänkin vaikuttaa?
Lähinnä mietityttää, että pitäisiköhä tukkia egr läpällä, jos se auttaisi asiaan..Jos ei auta, niin ehkäpä Skoda Superb voisi olla jotain, kun nainenki tota jälkikasvua meinaa...
Ettei vaan ole surullisen kuuluisa kaksoismassa?
Toisaalta muuten auto toimii kuin unelma, JCarlsonin softa tuli laitettua (kiitos, mahtavasti toiminut), mutta silti sama kuin vakiollakin, että tossa kohdassa tärisee hetkellisesti jos painaa kaasun pohjaan. Varsinkin 18" vanteilla toi tuntuu, kun vaihtoi pienemmän ja kevyemmät vanteet, niin efekti on huomattavasti pienempi, mutta tuntuu kuitenkin, varsinkin ylämäessä! Ja tämä on efekti on huomattavasti pahentunut sen 20tkm aikana, jonka olen auton omistanut. Oma omistusaika on tietysti ollut noin 75% jonotusta Helsingin ruuhkissa, joten kaipa se ois voinut EGR:äänkin vaikuttaa?
Lähinnä mietityttää, että pitäisiköhä tukkia egr läpällä, jos se auttaisi asiaan..Jos ei auta, niin ehkäpä Skoda Superb voisi olla jotain, kun nainenki tota jälkikasvua meinaa...
Viimeksi muokannut Rommitommi, La Kesä 29, 2013 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: TTiD
EGR:n vuotelulta kuulostaa. Laita laippa, niitä saa nykyään valmiita myös ebaysta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: TTiD
Luotan sun asiantuntemukseen, sä kun sait Saabin tuntumaan ihan eri autolta ja eipä kulutuskaan ole noussut tippaakaan, vaikka on ehkä tullut pari kertaa kaasuakin painettua. Melko petollista, kun autossa oli 130hp ajoi todella nätisti, nyt tekee monesti mieli ihan vähän painaa kaasuajcarlson kirjoitti:EGR:n vuotelulta kuulostaa. Laita laippa, niitä saa nykyään valmiita myös ebaysta.
Läppä tilattu, laittelen kokemuksiam kun(ja jos) osaan laittaa sen paikalleen
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: TTiD
Jees, tilasithan sen "sokean" blanking platen, jos ostit siltä toimittajalta jonka oletusmalli on reiällä varustettu (autoihin joissa on EGR softassa vielä päällä jottei tulisi vikavaloa)?
1700rpm ja kuormitusta on tyypillinen täristysalue jos EGR päästää läpi.
1700rpm ja kuormitusta on tyypillinen täristysalue jos EGR päästää läpi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: TTiD
No tää kuulostaa hyvältä, mutta jos tän jälkeen ei toimi, niin pitää miettä, että maksaako pari tonnia väliä saman ikäisesti superbista..Vaikka hirveä kokemus se olijcarlson kirjoitti:Jees, tilasithan sen "sokean" blanking platen, jos ostit siltä toimittajalta jonka oletusmalli on reiällä varustettu (autoihin joissa on EGR softassa vielä päällä jottei tulisi vikavaloa)?
1700rpm ja kuormitusta on tyypillinen täristysalue jos EGR päästää läpi.
Mutta siis tilasin reiättömän läpän. Jotain luin ulkomaisilta foorumeilta ja jäi mietityttämään, että jäikö softauksen jälkeen EGR toiminaan normaalisti, mutta käytännössä siihen liittyvä softa oli nollattu, vai poistettiinko EGR kokonaisuudessaan softasta? (Mitä se nyt sitten tarkoittaakaan )
Tomppa & Saabit myyty :(