Alavääntö hukassa 1.9tid
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Tarttet OP-Comin kanssa sen OP-Comin mokkulankin. Sillä saa koneesta livedataa "nauhoitettua". Sen avulla on hyvä haarukoida esim. miten ahdot seuraa pyydettyä jne.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Ok kiitos. Täytyy hommata semmoinen kikkula.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 118
- Liittynyt: Su Touko 20, 2012 18:15
- Paikkakunta: varkaus
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
moi
minulla vastaavat oireet vm.06 sc 1.9 tids. syyksi paljastui jumitteleva vnt siivikko ahtimella.(ei antanut minkäänlaisia vika koodeja yms.)
tosin kerkesin vaihtaa imusarjan (läppien siirtotanko kaput ja tangot väljät imusarjaan)
ei apua vaivaan!
imusarjan vaihdon yhteydessä vaihdoin samalla jakopään sekä vesipumpun.(elämä halpa )
egr tulppaus aiheuttaa moot. ropeli valon syttymisen. ei vaikutusta ajoon. tulppauksen pois otto sammuttaa itsestään moot.vika valon.
ei apua vaivaan!
imusarjan putsaus fortella, alipaineella johdin siivikon liikuttelua edes takasin(onnistuu myös tech2), tupla annostus tankkiin forten ainetta sekä raskasta kaasupolkimen käyttöä sekä tankkasin nesteen pro dieseliä. kappas noin tankillisen ajon jälkeen alkoi saab jälleen vetämään kuten kuuluu ja on vetänyt siitä asti normaalisti noin 10kk ajan.
tiedä sitten mikä noista viimeisistä oli se oikea ratkaisu mutta arvelisin sen olevan noitten yhteisvaikutus joka auttoi että semmosta tällä kertaa
minulla vastaavat oireet vm.06 sc 1.9 tids. syyksi paljastui jumitteleva vnt siivikko ahtimella.(ei antanut minkäänlaisia vika koodeja yms.)
tosin kerkesin vaihtaa imusarjan (läppien siirtotanko kaput ja tangot väljät imusarjaan)
ei apua vaivaan!
imusarjan vaihdon yhteydessä vaihdoin samalla jakopään sekä vesipumpun.(elämä halpa )
egr tulppaus aiheuttaa moot. ropeli valon syttymisen. ei vaikutusta ajoon. tulppauksen pois otto sammuttaa itsestään moot.vika valon.
ei apua vaivaan!
imusarjan putsaus fortella, alipaineella johdin siivikon liikuttelua edes takasin(onnistuu myös tech2), tupla annostus tankkiin forten ainetta sekä raskasta kaasupolkimen käyttöä sekä tankkasin nesteen pro dieseliä. kappas noin tankillisen ajon jälkeen alkoi saab jälleen vetämään kuten kuuluu ja on vetänyt siitä asti normaalisti noin 10kk ajan.
tiedä sitten mikä noista viimeisistä oli se oikea ratkaisu mutta arvelisin sen olevan noitten yhteisvaikutus joka auttoi että semmosta tällä kertaa
Og900 Cab-90, 95-73.
Ex 9-5 tid-02, 9000 cse-97, 9-3sc-06, Og900s-90, 96-76, 90-87, Og900 2.1-91, Og900 T8 Finlandia-82, Og900-91, NG900 T sens-95
Ex 9-5 tid-02, 9000 cse-97, 9-3sc-06, Og900s-90, 96-76, 90-87, Og900 2.1-91, Og900 T8 Finlandia-82, Og900-91, NG900 T sens-95
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 11:49
- Paikkakunta: A51 Support 81
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Olen aina ollut sitä mieltä että moottorit tykkää reilusta kaasusta,kuten tässäkin tapauksessa.
Eisole poika mikhään.
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Kääntyileekö VNT ahtimien siivet jossain 2500 RPM kieppeillä vai kääntyileekö ne koko kierrosalueella portaattomasti?Alijohtaja kirjoitti:Olen aina ollut sitä mieltä että moottorit tykkää reilusta kaasusta,kuten tässäkin tapauksessa.
Ainakin meikäläisen kärryssä on ruennu nykäisemään tuolla kierrosalueella, kun kevyesti kiihdyttää. Reilummin kaasutellessa ei nyi. Kai sitä vaan pitää polkea enemmän, vaikka
etugummien kuluneisuudesta päätellen hyvin on kiihdytelty
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Onko kukaan koittanut putsata MAP anturia? Missä se sijaitsee 1.9 TiD koneessa? Jos koettaisi huomenna..
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
On putsattu: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=138534
Erittäin helppo paikka.
Erittäin helppo paikka.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Kiitos! Tuon varmaan voi putsata sillä imusarjan putsausaineella suihkuttaen? Sellainenkin olisi tarkoitus tehdä. Ihan en vielä ole 100% varma missä kohtaa tarkalleen sijaitsee, mutta eiköhän se sieltä löydy.jcarlson kirjoitti:On putsattu: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=138534
Erittäin helppo paikka.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
No silläkin varmasti onnistuu, itse suihkuttelin ihan vaan bräkleenillä ja puhaltelin paineilmalla. Pahimmat kököt ensin varovasti pienellä ruuvarilla. Moottorin suojamuovin alla imusarjassa kiinni kohti tulipeltiä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Kuuluiko turbolta silloin normaalia kovempi vihellys pikkukieroksilla? Oma vm. 08 1.9 tids autom. on nyt kesällä alkanut satunnaisesti potkaisemaan kovemmasti, kun lähtee reippaammin esim risteyksestä. Ainoa havaitsevani muutos autossa on silloin tällöin kuuluva turbon vihellys sopivilla kierroksilla, yleensä kevyellä kaasulla kiidytettäessä 1500rpm ylöspäin. Ääntä ei ole mielestäni aiemmin kuulunut noin selvästi. Toinen ajatus on, että laatikko oikuttelisi jostain syystä.sensonic95 kirjoitti:moi
minulla vastaavat oireet vm.06 sc 1.9 tids. syyksi paljastui jumitteleva vnt siivikko ahtimella.(ei antanut minkäänlaisia vika koodeja yms.)
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Putsasin tuon MAP anturin tänään. Oli ihan törkeässä kunnossa. Pelkkää moskaa täynnä koko anturi. Voi olla luuloa tai heittoa persdynossa, mutta ihan kuin putsauksen jälkeen olisi reagoinut paremmin kaasuun ja vetänyt paremmin matalilla kierroksilla. Huomenna perään Liqui Molylla imusarjan putsaus vielä.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Mä putsasin tänään myös tuon MAP:n ja törkyinen oli. En tosin huomannut mitään eroa aikaisempaa eli alavääntö edelleen kadoksissa. Täytyy vielä putsata imusarja Liqui molyn cleanirilla ja katsoa mitä käy.
Onko Vantaan alueella jollain Tech tai OP-com jolla voisi katsoa livedataa tuon ahtopaineiden osalta jotta voisi todeta onko MAP:ssa vikaa?
Onko Vantaan alueella jollain Tech tai OP-com jolla voisi katsoa livedataa tuon ahtopaineiden osalta jotta voisi todeta onko MAP:ssa vikaa?
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Nyt on imusarjakin putsattu Liqui Moly mömmöllä ja uusintaputsasin myös EGR:n ja MAP:n varmuuden vuoksi. EGR:stä ei vuoda "lautasen" välistä vettä kun testasin ja tapit liikkuvat hyvin. Tuntuu siis että EGR olis kunnossa? MAP:sta en osaa sanoa onko kunnossa ennen kuin saan OP-Comin jolla pääsen testaamaan ahtopaineet. Imusarja putsaus tuntui tasottavan käyntiä jotenkin tasaisemmaksi mutta ei poistanut edelleenkään alaväännön puutetta.
Järkyttävät savut pölläytti sieltä imusarjasta aluksi (lienee normaalia?) kun ruiskuttelin tuota Molya sinne mutta tasoittui pikkuhiljaa eikä lopuksi tullut savua yhtään sieltä. Oli muuten järkyttävä ääni mikä motista kuului kun teki tuota toimenpidettä. Välillä tuntui että leviiköhän se käsiin.
Järkyttävät savut pölläytti sieltä imusarjasta aluksi (lienee normaalia?) kun ruiskuttelin tuota Molya sinne mutta tasoittui pikkuhiljaa eikä lopuksi tullut savua yhtään sieltä. Oli muuten järkyttävä ääni mikä motista kuului kun teki tuota toimenpidettä. Välillä tuntui että leviiköhän se käsiin.
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Joo, ajoin myös putsausaineet tänään imusarjaan. Ensimmäiset 10 minuuttia moottori yski, ryki ja välillä toimi hyvin. Ilmeisesti mömmöt lähti liikkeelle ja loppupullon ajan kierrokset sitten vaan nousi tasaisesti. Käyntiääni tasoittui ja tosiaan tuntuu olevan taas enemmän puhtia koneessa. Pitää huomenna katsoa tuo MAP anturin toimivuus myös. Mistä kohtaa OP-COM sen näkee?porta kirjoitti:Nyt on imusarjakin putsattu Liqui Moly mömmöllä ja uusintaputsasin myös EGR:n ja MAP:n varmuuden vuoksi. EGR:stä ei vuoda "lautasen" välistä vettä kun testasin ja tapit liikkuvat hyvin. Tuntuu siis että EGR olis kunnossa? MAP:sta en osaa sanoa onko kunnossa ennen kuin saan OP-Comin jolla pääsen testaamaan ahtopaineet. Imusarja putsaus tuntui tasottavan käyntiä jotenkin tasaisemmaksi mutta ei poistanut edelleenkään alaväännön puutetta.
Järkyttävät savut pölläytti sieltä imusarjasta aluksi (lienee normaalia?) kun ruiskuttelin tuota Molya sinne mutta tasoittui pikkuhiljaa eikä lopuksi tullut savua yhtään sieltä. Oli muuten järkyttävä ääni mikä motista kuului kun teki tuota toimenpidettä. Välillä tuntui että leviiköhän se käsiin.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008