Vaihdevälin lyhentäjä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Okram
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
Viesti:

Vaihdevälin lyhentäjä

Viesti Kirjoittaja Okram »

Olisi tarkoituksena 9-3 ss:n vaihteistoon asentaa osa, joka lyhentää vaihdekepin liikerataa.
Ainoa ongelma on, että en tiedä onko kyseistä osaa olemassa. Ystäväni teki saman vaihdon omaan Volvoonsa ja hyvä tuli.
Haluaisin tietty saman asentaa Saabiin jos vain joku osaisi neuvoa, onko kyseistä osaa tullut vastaan. Osa on yksinkertainen ja se asennetaan vaihteensiirtäjään.
Ketokaapa jos olette asiaan törmänneet.

Kiitos!
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vaihdevälin lyhentäjä

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Tällainen on ainakin tarjolla/olemassa:

http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=516
Saabiton Saabisti
Okram
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
Viesti:

Re: Vaihdevälin lyhentäjä

Viesti Kirjoittaja Okram »

Kiitos TommyW! Osa tilattu...

Maksaakohan tullit ja verot (tax) jotain lisää vielä. Rahtikuluineen antoi hinnaksi 114 $. Itse osa maksaa 55.10 $. Atlantin ylitys maksaa, vaikka osa on pieni :roll:
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
SiipiSaapi
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vaihdevälin lyhentäjä

Viesti Kirjoittaja SiipiSaapi »

Okram kirjoitti:Kiitos TommyW! Osa tilattu...

Maksaakohan tullit ja verot (tax) jotain lisää vielä. Rahtikuluineen antoi hinnaksi 114 $. Itse osa maksaa 55.10 $. Atlantin ylitys maksaa, vaikka osa on pieni :roll:
Kerrotko kokemuksia kun saat autoon kiinni ? Itellä on ollu lyhentäjä mielessä kans.
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Vaihdevälin lyhentäjä

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Jenkeistähän tuo tulee....homma menee niin että jos tulli avaa paketin niin maksat tullin ja sitten alvin, alvi lasketaan niin että osan hinta+rahti+tulli ja siitä sitten 24% alvia lisää. Jos tulli ei avaa pakettia nämä tullit ja alvit jäävät pois. Tullin määrä riippuu sitä mikä tullinimike sopii parhaiten tähän osaan....näitä nimikkeitä on aivan piemästi:)
SiipiSaapi
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vaihdevälin lyhentäjä

Viesti Kirjoittaja SiipiSaapi »

Tullia varten kannattaa duunata kuitti etukäteen, ja samalla miettiä minkä kertoo osan olevan kategorian saat itse tarvittaessa katsoa tullin kirjasta.

Kategorioitakin on tosiaan jokunen. Olin kerran hakemassa tilattuja osia kaverin kanssa ja viereisellä tiskillä pohdittiin maksuja ja kategorioita kuukivelle (siis palanen kuun pinnalta) :) Sekin tullut Jenkkilän kautta.
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
Okram
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
Viesti:

Re: Vaihdevälin lyhentäjä

Viesti Kirjoittaja Okram »

SiipiSaapi kirjoitti:
Okram kirjoitti:Kiitos TommyW! Osa tilattu...

Maksaakohan tullit ja verot (tax) jotain lisää vielä. Rahtikuluineen antoi hinnaksi 114 $. Itse osa maksaa 55.10 $. Atlantin ylitys maksaa, vaikka osa on pieni :roll:
Kerrotko kokemuksia kun saat autoon kiinni ? Itellä on ollu lyhentäjä mielessä kans.
Kerron kyllä. Osaa ei ole kuulunut...
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Okram
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
Viesti:

Re: Vaihdevälin lyhentäjä

Viesti Kirjoittaja Okram »

Asennus suorittu. Tuntuma on melko hyvä. Kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa ei liikerata kovin paljoa lyhentynyt.
Kaikkiaan on ihan napakan oloinen vaihdekeppi nyt kannatti asentaa.

Usasta tilatessa vaan joutuu rahti yms. maksuja maksamaan aika paljon. Tämäkin osa maksoi rahdin takia yli puolet enemmän kuin itse osa.

SItähän tässä täytyy nyt miettiä, että miten hyödyntää sen vaihteiden vaihdossa säästetyn ajan :lol: :mrgreen:
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
SiipiSaapi
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vaihdevälin lyhentäjä

Viesti Kirjoittaja SiipiSaapi »

Mitenkäs tuo asennus ? Entä itse osa, voisiko sitä itse tai siis voiko tehdä metallipajalla kopion ? Esim Outotallin Mossemies kaikkiea metallihommia tuntuu tekevän.
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
Okram
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
Viesti:

Re: Vaihdevälin lyhentäjä

Viesti Kirjoittaja Okram »

http://www.genuinesaab.com/catalog/popu ... 48fc60db50

Samalla sivulla on myös asennusohjeet. Minä asennutin osan korrrjaamolla, enkä ollut katsomassa miten se tehtiin... :oops:

http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... 48fc60db50
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Vastaa Viestiin