Alavääntö hukassa 1.9tid

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Alavääntö hukassa 1.9tid

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kyllä sitä pystyy taulukko-ohjelmalla valitsemaan, mitä ottaa mukaan.
Microsoftin exel onkin aika paska käyttää, mutta vastaava openoffice on käyttäjäystävällisempi.

Eli nyt ensin tutustut ja opettelet office-ohjelmien käytön saloja, niin siitä se lähteeeee.....
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Alavääntö hukassa 1.9tid

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Importtaa ja määrittele erottimeksi (delimiter) pilkku.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
porta
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: To Elo 10, 2006 14:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alavääntö hukassa 1.9tid

Viesti Kirjoittaja porta »

Joo kaivelin tietoja miten onnistuu ja onnistuihan se. Tässä kuvaaja. Mitä asiantuntijat sanoo siitä? Näyttää ettei ihan ahdot ole sitä mitä pyydetään. Mistä johtuu?

Kuva
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Alavääntö hukassa 1.9tid

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vähän laiskasti nousee ahdot joo. Tarkista ettei ole vuotoja alipainelinjassa, eli pumpulta lähtevä letku (joka oli hapertunut tuossa omassa projektin autossakin jo) turbon mankkuvenalle asti ja sitten siitä VNT-kellolle menevä letku. VNT-kellon kalvonkin voisi testata irrottamalla letku mankkuvenan päästä ja kokeilemalla imemällä onko kalvo tiivis ja liikkuuko VNT-tanko kevyesti. Pitäisi saada letkusta imemällä liikkumaan ainakin jonkin verran ja sormilla loput. Ei saa jumitella tuntuvasti, kellon jousivoima vastustaa vain. Jos jumittelee niin VNT siivet on karstoittuneet jumiin. Seuraavat vaihtoehdot voi olla turbon mankkuvenan jumittelu tai likaisuus, sekä ahtovuoto jossain.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
porta
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: To Elo 10, 2006 14:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alavääntö hukassa 1.9tid

Viesti Kirjoittaja porta »

Sori olen aika noviisi näissä hommissa joten saisiko vähän koordinaatteja näistä mainitsemistasi hommista? :oops:
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Alavääntö hukassa 1.9tid

Viesti Kirjoittaja petrisa »

No niin, sieltähän ne tuli oikein hienot käyrät :D .

Minustakin näyttäisi vähän viiveellä ahdot nousevan. Se varmaan saa aikaan tuon tunteen (eikä pelkkä tunne vaan tosi seikka) alaväännön puutteesta.
Jokuhan siellä nyt ahdistaa ja hidastaa. Siitä vaan tutkimaan, kuten edellä eri paikkoja ehdotettiin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Alavääntö hukassa 1.9tid

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Turbon oletettavasti tunnistat, siinä kiinni oleva metallinen kalvorasia jossa on työntötanko ja johon tulee alipaineletku on VNT-kello. Seuraamalla VNT-kellosta lähtevää letkua löydät turbon magneettiventtiilin johon tulee sähköjohtoa ja alipaineletkua. Siitä toista letkua seuraamalla voit päästä moottorin kuskinpuoleisessa päädyssä olevalle alipainepumpulle. Kuvassa alipainepumppu letkuineen: https://lh3.googleusercontent.com/-OVzc ... 211056.jpg
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
porta
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: To Elo 10, 2006 14:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alavääntö hukassa 1.9tid

Viesti Kirjoittaja porta »

jcarlson kirjoitti:Turbon oletettavasti tunnistat, siinä kiinni oleva metallinen kalvorasia jossa on työntötanko ja johon tulee alipaineletku on VNT-kello. Seuraamalla VNT-kellosta lähtevää letkua löydät turbon magneettiventtiilin johon tulee sähköjohtoa ja alipaineletkua. Siitä toista letkua seuraamalla voit päästä moottorin kuskinpuoleisessa päädyssä olevalle alipainepumpulle. Kuvassa alipainepumppu letkuineen: https://lh3.googleusercontent.com/-OVzc ... 211056.jpg
Jep kiitos. Ja eikun tutkimaan...
porta
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: To Elo 10, 2006 14:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alavääntö hukassa 1.9tid

Viesti Kirjoittaja porta »

Pumpulta lähtevä letku näyttäisi olevan kunnossa. Otin magneettiventtiilistä pois sen VNT:lle menevän letkun ja imailin siitä ja sieltä kuului jotain liikettä imaistaessa.
Mistä sinne VNT-kellolle oikein pitäisi nähdä kun tavaraa on sen verran paljon edessä jotta pääsisi toteamaan että se tanko liikkuu?

Sori että kyselen tämmöisiä asioita jotka voi olla Teille itsestään selvyyksiä, mutta niin kuin sanoin, en ole ammattilainen näissä, mutta tässähän sitä oppii kun saa hyviä neuvoja ja tekee niin kuin käsketään :D
seppo02
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Ke Marras 16, 2011 21:30

Re: Alavääntö hukassa 1.9tid

Viesti Kirjoittaja seppo02 »

porta kirjoitti:Pumpulta lähtevä letku näyttäisi olevan kunnossa. Otin magneettiventtiilistä pois sen VNT:lle menevän letkun ja imailin siitä ja sieltä kuului jotain liikettä imaistaessa.
Mistä sinne VNT-kellolle oikein pitäisi nähdä kun tavaraa on sen verran paljon edessä jotta pääsisi toteamaan että se tanko liikkuu?

Sori että kyselen tämmöisiä asioita jotka voi olla Teille itsestään selvyyksiä, mutta niin kuin sanoin, en ole ammattilainen näissä, mutta tässähän sitä oppii kun saa hyviä neuvoja ja tekee niin kuin käsketään :D
Tuollalaillahan sitä kaikki ovat oppineet....tai siten kokeilemalla ja rikkomalla...joku harva ihan koulussakin :D
porta
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: To Elo 10, 2006 14:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alavääntö hukassa 1.9tid

Viesti Kirjoittaja porta »

Pystyykö tuota magneettiventtiiliä putsaamaan jos se on likainen tai jumissa?
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Alavääntö hukassa 1.9tid

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Periaatteessa pystyy, mutta auttaako, se onkin sitten jo toinen juttu.

Ota se irti ja suihkuta puhdistusainetta sinne ilmakanaviin. Sitten virittelet sopivat johdot ja erillisestä virtalähteestä (tai akusta) kytket sähköä käämiin edestakaisin useita kertoja. Näin saat sinne vähän "liikettä".
Samalla voit kokeilla puhaltamalla, että vaihtaako tuo nk. kolmitieventtiili kunnolla virtaussuuntaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
porta
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: To Elo 10, 2006 14:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alavääntö hukassa 1.9tid

Viesti Kirjoittaja porta »

Ok,
Voiko sinne suihkuttaa ihan liotinta (crc quickleen) tai crc 5-56?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Alavääntö hukassa 1.9tid

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Voi, quickleenia vaikka ensin ja sitten lopuksi pikku suihkaus crc:tä voitelemaan.

VNT-kellolle ei oikein hyvin nää purkamatta, mutta jos sieltä ääniä kuuluu niin liikkuuhan se. Olisi tietysti hyvä nähdä että liikerata on normaali.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
porta
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: To Elo 10, 2006 14:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alavääntö hukassa 1.9tid

Viesti Kirjoittaja porta »

Eipä auttanut putsaus ei. Nyt tais loppua osaaminen tän suhteen ja hermot siinä rinnalla... :x
Vastaa Viestiin