1.9 vs 2.2 tid

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Änkee
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Heinä 07, 2006 15:46
Paikkakunta: Helsinki-Vilna

1.9 vs 2.2 tid

Viesti Kirjoittaja Änkee »

Moikka.
Käyttöautoksi hakusessa diiseli 9-3:sta.
Mitkäs ovat mullistavimmat erot 1.9 ja 2.2 koneiden välillä?
kiitos
9-5 SC Vector Tid MY06, 9-3 Aero MY01
exät:kolkkeja joka lähtöön sekä jokunen hassu muu saab.
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1742
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: 1.9 vs 2.2 tid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Voimaa ainaki saa 1.9:stä enemmän. Miinuspuolena varmaan nuo saastehärpättimet mutta pääseehän niistä eroon jos haluaa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Nisse
"Turbo"
Viestit: 235
Liittynyt: Ke Syys 10, 2008 19:24

Re: 1.9 vs 2.2 tid

Viesti Kirjoittaja Nisse »

Tervehdys,

Saisiko pikaisen tiedotuksen vuosimallin 2003 2,2 TID-koneisista kulkineista? Sisko oli moisen hommannut ja nuo diesel-Saabit ovat aivan uusi tuttavuus tässä perheessä.

Sen verran luulen tietäväni, että kone lienee ketjulla? Auto on nähnyt maanteitä ihan riittävästi (lähes 400 000 km), mutta ei sen uusi ole tarkoituskaan olla.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
P.Y-J. Kannisto
"Hirsch"
Viestit: 903
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä

Re: 1.9 vs 2.2 tid

Viesti Kirjoittaja P.Y-J. Kannisto »

Paljookaan en tiedä, mut ketjukone.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: 1.9 vs 2.2 tid

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Minulla oli aikaisemmin -03 SS 2,2 Tid:illä ja nyt -08 SC 1,9 Tid:illä

Tässäpä omakohtaista kokemusta.....

2,2 Tid
-hyvä perus-sitkeä kone
-ei paljon tehoja mutta pärjää kyllä(joku väittänyt että ei kannata lastuttaa)
-jakopää ketjulla....huoleton
-sähköinen EGR venttiili....täysin susi(harva suostuu muistaakseni poistamaan tämän ohjelmallisesti koska vaatii ECU:n uudelleenohjelmoinnin(ei onnistu OBD:n kautta) ja voi mennä pieleen = uusi kallis ECU ostettava)
-heikkona kohtana myös syöttöpumppu......taitaa olla pumppusuutin versio ja joillakin on pumppu hajonnut.....jotkut tahot korjaavat tämänkin onnistuneesti vaikka on VP44 pumppu jossa elektroniikka valettu pumpun päähän.

1,9 Tid
-laiska kone alakierroksilla
-helppo "lastuttaa"....150 heppaa orkkiksena ja n. 180 hummaa saa irti
-jakopää hihnalla.....pitää vaihtaa säännöllisesti
-vesipumppu ongelmallinen.....ei aina kestä jakopään vaihtoväliä
-sähköinen EGR venttiili, voidaan helposti poistaa ohjelmallisesti
-yhteispaineruisku(common rail), kohtalaisen huoleton järjestelmä
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: 1.9 vs 2.2 tid

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Kumpikin hyviä koneita.2.2 moottori halvempi pitää lähes pommin varma.tarvii vain reipasta ajoa että ei karstoitu.pumpusta särkyy vain sähkö yksikkö joistakin malleista yleensä 300-500tkm.välissä halpa korjauttaa noin 150e/200e.jos osan iroittaa itse.

1.9 diselissä saaste härpäkeet häiritsee mutta voi poistaa/rekrutoida pois.
muuten varma kone mutta tarvii välillä kovaa ja pitkää ajoa ja hyvät öljyt.
Nisse
"Turbo"
Viestit: 235
Liittynyt: Ke Syys 10, 2008 19:24

Re: 1.9 vs 2.2 tid

Viesti Kirjoittaja Nisse »

Kiitos kaikille tasapuolisesti vastauksista. Pääasia, että perheen Saab-kiintiö pysyy edelleen kahdessa, vaikka itse siirryinkin välillä tähtikeulaan. Jos tuo kolkki vaikuttaa positiiviselta kapineelta, niin omalle vaimokkeelle voisi moista harkita, kun kuulemma taloudessa pitäisi olla kaksi autoa.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
jn1981
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Marras 28, 2011 14:51

Re: 1.9 vs 2.2 tid

Viesti Kirjoittaja jn1981 »

Itsellä nyt kohta pari vuotta ollut 2,2tid.
1500km on ennätys ilman moottorin vikavaloa. Ajanut olen noin 35tkm eli noin 30moottorin vikavaloa on nähty.

Autoon uponnut vian etsimiseen rahaa ja aikaa, eikä korjaamo löydä vikaa.
Lisäksi auto ei käynnisty hyvin yli viikon seisomisen jälkeen. Jälleen korjaamolla ihmetelty tätäkin useita kertoja.

Nuo ongelmat taitaa enemmänkin huonon korjaamon syitä, seuraavaksi vien johonkin toiseen pajaan, josko siellä vihdoin auto tulis kuntoon.

Vaikka auto tuliskin kuntoon, niin seuraava auto ei takuulla ole Saab. Luotto autoon on kadonnut, kun pitkiä matkoja pitää ajaa ja kertaakaan ei ole reissua tehty ilman jotain vikaa.
Vastaa Viestiin