2.0 Aero vai 2.8 ?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Millainenhan tuollainen 280hv 9-3 2.8t XWD olisi pitoautona?

Kulutus ei ole koskaan ollut itselle se hankinnan syy, että sillä ei nyt ole niin väliä että paljonko auto kuluttaa ja varsinkin, kun omat ajot on melko vähäisiä vuositasolla...

Yleisiä tyyppivikoja, osien saatavuus (osin hankalaa ilmeisesti) ja luotettavuus huollettuna (ylihuollan autojan melko helposti. :) ) tässä lähinnä mietin...

Näin talvella aina himottaisi neliveto kulkine ja ex-auto kun oli neliveto, niin kyllähän sitä aina liukkaiden aikaan kaipaa. :roll:
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?

Viesti Kirjoittaja Marko A »

XWD - tyyppiviat: Haldex pumppu, takatasauspyörästön vuodot, ohjausyksikkö (abs jne) yms. Sekä tadonsäädölliset takaiskarit, jotka ei kestä sataatonnia. Osien nykyisestä saatavuudesta ei osaa sanoa. Oma "haaveiden täyttymys", eli 2.0TS aut. XWD osoittautui yhdeksi painajaiseksi johon onneksi lopulta löytyi ratkaisu kaupan purkamisella. Joten, jos XWD mallia havittelet niin selvitä onko huollettu ja onko em viat jo mahdollisesti korjattu. Jos ei, niin kalliiksi tulee. Lisäksi 2.8v6t tuo mukanaan omat riskinsä, kuten nettisaiteilta voi lukea.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Juxu
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 12:04
Paikkakunta: Kouvola

Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?

Viesti Kirjoittaja Juxu »

Lisäksi 2.8v6t tuo mukanaan omat riskinsä, kuten nettisaiteilta voi lukea.
Kerrotko ihan mielenkiinnosta lisää noista riskeistä. Kiinnostaa tietää mitä on mahdollisesti luvassa, jos huonosti käy.
900C 4d -89
MB GLK -11
Buster L -04
exät: 9-3 2.0t -99, 9-5 2.3t vector wagon -04, 9-3 SC Aero 2.8TS A -07, 9-5 Wagon 1.9TiD Vector Griffin A -09, 9-5 TiD4 Linear A -10
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Marko A kirjoitti:XWD - tyyppiviat: Haldex pumppu, takatasauspyörästön vuodot, ohjausyksikkö (abs jne) yms. Sekä tadonsäädölliset takaiskarit, jotka ei kestä sataatonnia. Osien nykyisestä saatavuudesta ei osaa sanoa. Oma "haaveiden täyttymys", eli 2.0TS aut. XWD osoittautui yhdeksi painajaiseksi johon onneksi lopulta löytyi ratkaisu kaupan purkamisella. Joten, jos XWD mallia havittelet niin selvitä onko huollettu ja onko em viat jo mahdollisesti korjattu. Jos ei, niin kalliiksi tulee. Lisäksi 2.8v6t tuo mukanaan omat riskinsä, kuten nettisaiteilta voi lukea.
Onhan nuo viat, kuin jostain VAG-konsernin laitteesta lukisi kokemuksia. :)
Tai tämä tuli väkisinkin ekana mieleen...
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Juhaska kirjoitti:
Marko A kirjoitti:XWD - tyyppiviat: Haldex pumppu, takatasauspyörästön vuodot, ohjausyksikkö (abs jne) yms. Sekä tadonsäädölliset takaiskarit, jotka ei kestä sataatonnia. Osien nykyisestä saatavuudesta ei osaa sanoa. Oma "haaveiden täyttymys", eli 2.0TS aut. XWD osoittautui yhdeksi painajaiseksi johon onneksi lopulta löytyi ratkaisu kaupan purkamisella. Joten, jos XWD mallia havittelet niin selvitä onko huollettu ja onko em viat jo mahdollisesti korjattu. Jos ei, niin kalliiksi tulee. Lisäksi 2.8v6t tuo mukanaan omat riskinsä, kuten nettisaiteilta voi lukea.
Onhan nuo viat, kuin jostain VAG-konsernin laitteesta lukisi kokemuksia. :)
Tai tämä tuli väkisinkin ekana mieleen...
Äläs nyt. Tuo lista on lyhyt ja korjaukset halpoja jos VAG otetaan vertailukohdaksi: dsg, tsi, ovet rullalla, ohjauksen "mutteri", remmit paukkuu... Ja artisti maksaa!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

^
Ainoat fiksut VAG:ilaisethan on ilman dsg:tä ja mopokoneista 1.2l (vai mikä bongorumpu se nyt olikaan) TSI:tä :lol:

Taitaa paras vaihtoehto olla joku tdi pata manuaali lootalla... Golf GTD hieman piristettynä olisi suht' mukava laite, vaikka ei olekkaan se kaivattu neliveto.

R36 passat farkkuna olisi myös makea, mutta se pirun DSG... :roll:
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?

Viesti Kirjoittaja aero »

Klassinen nokkasorvi (V6 2.5 TDI), suutinongelmainen 2.0 pumppari vai railipumppunsa syövä 2.0TDI commonrail? :mrgreen:

Korjaamattomat nokkasorvit tosin alkavat vissiin olla aika harvassa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin