Näin siinä sitten kävi...

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1120
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: Näin siinä sitten kävi...

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Vajaatehoinenhan tuo vielä on :wink:

220hv/360nm ja 225/45-17 Bridgestone Blizzak Nordicit on ollut ihan hyvä yhdistelmä. Ensiviikolla pitännee testata tuo toinen kulkine em. tehoilla mutta 205/55-16 Bridgestone Noranza2:lla.

Nuo Noranza2:t maksoi KM-Däckissä 408€ allelaitettuna (EVO:t vissiin 40€/sarja kalliimmat) ja Nokialaisista pyydettiin muistaakseni likempänä 600€ sarja joten valinta ei ollut vaikea kun ero pidossa on paaaljon pienempi kuin hinnanero.

Minä ostaisin Aeroon 205/50-17 kokoiset talvirenkaat kun 9-3 kuuluu olevan alustageometrialtaan vähän turhan herkkä leveille renkaille. Itseasiassa Vectoriinkin olin em. kokoisia Noranza2:a ostamassa mutta 17" Noranzat oli silloin loppu KM-Däckissä niin kitkat tuli alle. Tosin niihinkin olen ollut todella tyytyväinen.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1742
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Näin siinä sitten kävi...

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Kysyhän talvirenkaista tarjous Rengas-Heikiltä Oulusta myös, voipi olla ettei tarvi Haaparantaan asti ajella. :)
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5382
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Näin siinä sitten kävi...

Viesti Kirjoittaja VKe »

Ei taida vielä mistään saada semmosta irroitettavaa koukkua joka ei vaatisi puskuriverhoitun tuhoamista? Tohon Koviliin tulee se musta muovipaisesuojus jota ei saa yhtenä kappaleena irti ja kahtenakin irroittaminen vaatii työkaluja... tai sit en vaan osaa :oops:

Renkaiksi ehdottaisin kitkoja jos sinulla aikaisemmassa TTiD:ssä oli nastat ja päinvastoin... Kokeilun arvoinen voisi olla, jotta saa omakohtaista kokemusta.
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Näin siinä sitten kävi...

Viesti Kirjoittaja ristos »

Jokos Saabiin saa niitä vetokoukkuja, mitä mm. BMW ja Volvo käyttävät? Ne taittuvat puskurin alle ja vapautuvat sähkönapilla ja sitten vain käsin varmistetaan koukun lukkiintuminen vetoasentoon.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Näin siinä sitten kävi...

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

ristos kirjoitti:Hieno uusi Saab Sinulla!
Tuohon rengaskeskusteluun ajatelin esittää sinule kysymyksen. :wink: Millaisilla maanteilla pääosin liikut?

Tämän kysymyksen takana on tuo kaikkien testien kunkku Nokian 7. Kun nuo testit lukee tarkemmin, niin7 on paras lumissa. Mutta jos liikutaan pääosin pääteillä, niin mielestäni vaihtoehtoja on muitakin. 7 on edelleen testien äänekkäin rengas ja se ei ole liene paras voitettava osio. Siksi varmasti erilaisten äänettömämpien vaihtoehtojen pohdinta ei ole pahasta.

Kun uusi auto on noin tehokas, houkutus nastoille on suuri. Itselläni on pitkä kokemus kitkoista ja ennen "pikkumustaa" olleella 9-3 ajoin kaksi sarjaa Contin Vikingcontact 5 renkaita. Ne sopivat autoon erinomaisesti ja ajoin renkaita menestysellä Ivalo-Gibraltarin majakka välillä. Poikani laittoi eilen omaan 9-3 SC:sa uudet Good Year kitkat.

Itselleni valitsin "pikkumustaan" Contin kitkat. Jos nastat laittaisin valitsin todennäköisesti Michelinin tai Continentalit, koska ne ovat hiljaisimmat äänimaailmaltaan. Nyt "pikkumustassa" on tuo Nokian7, kunnes nuo kitkat saan ja se on kyllä äänekäs tuon eilisen kotimatkan kokemuksella.

Onnea vielä upealle Aerolle ja turvallista matkaa! :D

Taas tuli sitten meikäläiselle väärä valinta.
Minulle on jäänyt sellainen kuva että nokian 7 olisi hiljainen nastarengas :?:
No se on kumminkin fakta jääkelillä kelillä ole nastarenkaan voittanutta :!:
Ja jääkeli on minun asteikolla se hankalin olosuhde.

Ja kitka renkaitten käyttäjät älkää alkako puhumaan ennakoinnista. Lp tilanteissa ei ole aikaa ennakointiin :lol:
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Näin siinä sitten kävi...

Viesti Kirjoittaja ristos »

Kuule Kalle!
Et sinä varmastikaan ole tehnyt väärää valintaa, Nokian7 on varmasti hyvä rengas kokonaisuutena. Mutta meillähän jokaisella on omat ajotapamme ja tottumuksemme, vaikka niitähän kyllä voi muutella. Niitä voi myös tietysti itsekukin jopa parantaa! Mutta en missään nimessä rupea Sinua enkä muitakaan opettamaan, siinä asiassa olen jo elämäntyöni tehnyt ja saanut vapautuksen työnteosta. Tämä oli olevinaan huumoria. :D

Mutta näissä renkaissa on todellakin eroja ja jokainen tekee lopulta valintansa omien käyttötarpeitten mukaisesti ja se on tärkein asia. Olen kanssasi samaa mieltä tuosta hankalimmasta olosuhteesta.

Turvallista matkaa meille kaikille.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Näin siinä sitten kävi...

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Kas, olet Marko noteerattu oikein Saabsunitedissa. Swade oli niin innostunut tarinastasi, että oikein Victorille asti sen suoraan laittanut. Ihan jees.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Näin siinä sitten kävi...

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Njoo. Tässä oli Stevenin kanssa jo aiemminkin Saabeista. Tuli sitten infottua sinnekin päin, kun se oli tavallaan hänen juttunsa "I want the Saab", jonka lukemisen jälkeen pää "selkeni" sen verran että oli hyvin selvää mitä kohtapuoliin tapahtuu. Ja näin se sitte meni. Oikeastaan se oli tuo samainen kaveri joka "myi" mulle aikanaan ekan TTiD:n.
Tilasin siis koeajamatta ja näkemättä. Enkä pettynyt.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2624
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Näin siinä sitten kävi...

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Onneksi olkoon minunkin puolesta :D Tuo on tyylikkäimpiä Saabeja ainakin omaan silmään. Itse olen päässyt ajamaan Subeilla, mutta eivät ole olleet omaan makuun ollenkaan. En ole pitkänä kuskina löytänyt Subista hyvää ajoasentoa sitten millään. Hyvää niissä on juuri se neliveto ja sitkeä moottori, mutta muuta hyvää en sitten ole niistä löytänyt. (tämä on vain oma mielipide)
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Näin siinä sitten kävi...

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Marko A kirjoitti:Mihinkä sitä koira karvoistaan pääsee...

Kuva

Klik!

:mrgreen:

Tänään tällaista, huomenna kaikki voi olla toisin..

Niin tässä rengas keskusteluksi muuttuneesa säikeessä on unohtunut onnittella hienosta paluusta oikean merkkisellä ja mallisella autolla :D
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Näin siinä sitten kävi...

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Marko A kirjoitti:Njoo. Tässä oli Stevenin kanssa jo aiemminkin Saabeista. Tuli sitten infottua sinnekin päin, kun se oli tavallaan hänen juttunsa "I want the Saab", jonka lukemisen jälkeen pää "selkeni" sen verran että oli hyvin selvää mitä kohtapuoliin tapahtuu. Ja näin se sitte meni. Oikeastaan se oli tuo samainen kaveri joka "myi" mulle aikanaan ekan TTiD:n.
Tilasin siis koeajamatta ja näkemättä. Enkä pettynyt.
Ei ole Subarulla tällaista porukkafiilistä ympäri maailman :) Aika uskomattomalle tuntuu kaikkiaan.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Näin siinä sitten kävi...

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

No katos, ja tämähän on se Arton Autossa jo vuosia seisonut automaatti eikö vaan? :) Oli mulla kokeilussa silloin aikoja sitten(faija siellä töissä silloin) ja Nikke_M pääsi sitä myös kokeilemaan tuolloin. (Joka nykyään itsekin ajaa TTiD Aerolla :wink: )
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Näin siinä sitten kävi...

Viesti Kirjoittaja aero »

Markolle onnea uuden auton johdosta!

Ja talvirenkaista sen verran, että komppaan ristossia - SC:n alla on nyt CVC5:t spekseillä 205/55/16T94 ja tämän syksyn ensikokemukset jatkavat hyvin viime talven muistikuvia, jämäkkä ja mukava rengas ajaa, mutta tuntui noilla ensiliukkaillakin pitoa olevan melko mallikkaasti, kun kotva sitten kotiin ajelin.

Mitä kesärenkaisiin tulee, niin jos ne 235 leveät ovat Pirellin Pzero Rossot, niin mullakin tuntuivat alkuun kulmikkailta, mutta pyöristyivät jollain 2000-3000km matkalla yllättävän hyvin, palaten taas kulmikkaamman tuntuisiksi eturenkaat n. 3mm pinnalle kuluneena (n. 21tkm ajettuna). Vaihdoin tilalle 225 leveät Pzero Nerot (vain etuakselille siis) ja uraherkkyys, vetelyt jne ainakin ensituntumalla ovat muisto vain (jonkun 4tkm taisin ehtiä ajaa ennenkö vaihdoin talvikumit), tämä testi jatkuu ensi kesänä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Näin siinä sitten kävi...

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Onnea Markolle uuden pirssin johdosta.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Näin siinä sitten kävi...

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Kiitosta vain.

Nastarenkaat meille tulee. Nokialaiset seiskat varasin KM Däckiltä. Ajoa tulee todella paljon syrjä/sivuteillä ja pohjoisessa (siis Lapissa) ajellaan tuon tuostakin, joten kaikki pito mitä on tarjolla, otetaan vastaan. Ei ollut Bridgen Noranza 2 malliin eroa kuin alle 80€ / sarja. Tosin nuo Noranzat on kyllä myös hyvät. Sellaiset mulla oli Subarussa ja hyvin ne pelitti joka kelissä. Eikä mitenkään erityisen meluisat olleet.
Melu on mulle kyllä ihan yks ja sama. Auto on sen verran kuitenkin hiljainen, ettei ne rengasäänet ihan älyttömiä kuulu. Volisee minkä volisee, korva tottuu siihen hyvin pian.

Kesärenkaiksi pitää tosissaan harkita edellä mainittua, että laittais eteen kapeammat. Sube kun ei vedellyt yhtään niin tuntuu aikamoiselta nuo 235:t. Hakee uria todella rajusti.

Tri-Lo, sama auto! Ei uudesta häpeä, hinta vain ei ole ollut kohdallaan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin