Tärinä ja misfiret

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Tärinä ja misfiret

Viesti Kirjoittaja hasha »

Jos noilla tulpilla on jo ajettu 15tkm, niin ensimmäisenä vaihtaisin ne ja sen jälkeen ihmettelemään puolien kuntoa.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tärinä ja misfiret

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Unohtu sanoa, että tulpat vaihdettiin tiistaina samalla kun tarkistettiin ajoitus.
captain colar
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Tammi 08, 2015 10:34

Re: Tärinä ja misfiret

Viesti Kirjoittaja captain colar »

muutama viikko sitte itelläki tärinää ja kolmosen puolaha siel oli sökö. no ei mitää uutta tilalle ja pari päivää sit ajellessa sama tärinä ja vikavalo vilkkuu. huollosta sillon ku hain ni sanoivat et yleensä menee nelosen tai kakkosen puola seuraavaks.. mutta että näin pian? normaalia?
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Tärinä ja misfiret

Viesti Kirjoittaja hasha »

Jos ei sytkästä löydy vikaa, niin voisko kaksoismassavauhtipyörä aiheuttaa tuota tärinää jos sulla sellainen löytyy?
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tärinä ja misfiret

Viesti Kirjoittaja supersaab »

hasha kirjoitti:Jos ei sytkästä löydy vikaa, niin voisko kaksoismassavauhtipyörä aiheuttaa tuota tärinää jos sulla sellainen löytyy?
Kaksoismassahan taisi olla noissa -03 versioissa? 5v manuaali -03 kyseessä itsellä. Onko noita kaksoismassoja mennyt näissä? Voisi käyttää myös tuota moottoritukea irti ja laittaa uudelleen kiinni jos vaikka jäänyt huonosti.

Puoliahan menee yleensä aina tasaisesti lukemani perusteella eli aina kannattaisi laittaa kaikki kerralla vaihtoon. Neobrosilta noin 200 puntaa kotiin kannettuna alennuskoodin kanssa.
captain colar
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Tammi 08, 2015 10:34

Re: Tärinä ja misfiret

Viesti Kirjoittaja captain colar »

supersaab kirjoitti:
hasha kirjoitti:Jos ei sytkästä löydy vikaa, niin voisko kaksoismassavauhtipyörä aiheuttaa tuota tärinää jos sulla sellainen löytyy?
Kaksoismassahan taisi olla noissa -03 versioissa? 5v manuaali -03 kyseessä itsellä. Onko noita kaksoismassoja mennyt näissä? Voisi käyttää myös tuota moottoritukea irti ja laittaa uudelleen kiinni jos vaikka jäänyt huonosti.

Puoliahan menee yleensä aina tasaisesti lukemani perusteella eli aina kannattaisi laittaa kaikki kerralla vaihtoon. Neobrosilta noin 200 puntaa kotiin kannettuna alennuskoodin kanssa.
Juu. Skruvat.fi on 57e kpl ja ilmanen toimitus, lähti nyt sit loputkin kolme tilaukseen :)
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Tärinä ja misfiret

Viesti Kirjoittaja Pakari »

supersaab kirjoitti:
hasha kirjoitti:Jos ei sytkästä löydy vikaa, niin voisko kaksoismassavauhtipyörä aiheuttaa tuota tärinää jos sulla sellainen löytyy?
Kaksoismassahan taisi olla noissa -03 versioissa? 5v manuaali -03 kyseessä itsellä. Onko noita kaksoismassoja mennyt näissä? Voisi käyttää myös tuota moottoritukea irti ja laittaa uudelleen kiinni jos vaikka jäänyt huonosti.

Puoliahan menee yleensä aina tasaisesti lukemani perusteella eli aina kannattaisi laittaa kaikki kerralla vaihtoon. Neobrosilta noin 200 puntaa kotiin kannettuna alennuskoodin kanssa.
2MassaVP löytyy 5-vaihteisista manuaaleista mallivuodesta 2003. Eli syyskuun -03 jälkeen tehtaalta pihalle tulleissa ei pitäisi olla..

Mulla tuossa ex-kulkineessa oli havaittavissa ratissa pientä värinää kun isolla vaihteella kiihdytti kaasu pohjassa siellä 2000rpm tietämillä. Tosin, siihen oli vaihdettu kytkin ja kytkinpaketti oli ostettuna kiinteään vauhtipyörään.. Eli jäin siihen käsitykseen että sinne nyt meni jousitettu levy massapyörään ja ajattelin sen johtuvan siitä... En antanut häiritä sen.

2MassaVP voi aiheuttaa sellaisen värinän kyllä, asialle tuskin kannattaa ennen tehdä mitään ennenkuin se kolisee.. Jos auto toimii muutoin normaalisti niin en itse stressaisi asiasta. Jos ja kun asianmukaisesti TECH2:lla todettu arvojen olevan kunnossa kuten sanoit, niin kovaa ajoa vaan.

Noilla missfire lukemilla puolissa en usko olevan mitään vikaa. Sitten jos niitä alkaa kertyä johonkin useita satoja lyhyellä aikavälillä niin sitten.. mutta tällöin CE-valo on todennäköisesti asiasta silloin ilmoittanut.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tärinä ja misfiret

Viesti Kirjoittaja supersaab »

captain colar kirjoitti:Juu. Skruvat.fi on 57e kpl ja ilmanen toimitus, lähti nyt sit loputkin kolme tilaukseen :)
Ovatkohan OEM Mitsubishi/Saab puolia vai tarvikkeita. Yleensä tarvikkeena saa tuohon hintaan. Ymmärtääkseni ei pitkään ainakaan stagetettuna kestä.
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tärinä ja misfiret

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Pakari kirjoitti:
supersaab kirjoitti:
hasha kirjoitti:Jos ei sytkästä löydy vikaa, niin voisko kaksoismassavauhtipyörä aiheuttaa tuota tärinää jos sulla sellainen löytyy?
Kaksoismassahan taisi olla noissa -03 versioissa? 5v manuaali -03 kyseessä itsellä. Onko noita kaksoismassoja mennyt näissä? Voisi käyttää myös tuota moottoritukea irti ja laittaa uudelleen kiinni jos vaikka jäänyt huonosti.

Puoliahan menee yleensä aina tasaisesti lukemani perusteella eli aina kannattaisi laittaa kaikki kerralla vaihtoon. Neobrosilta noin 200 puntaa kotiin kannettuna alennuskoodin kanssa.
2MassaVP löytyy 5-vaihteisista manuaaleista mallivuodesta 2003. Eli syyskuun -03 jälkeen tehtaalta pihalle tulleissa ei pitäisi olla..

Mulla tuossa ex-kulkineessa oli havaittavissa ratissa pientä värinää kun isolla vaihteella kiihdytti kaasu pohjassa siellä 2000rpm tietämillä. Tosin, siihen oli vaihdettu kytkin ja kytkinpaketti oli ostettuna kiinteään vauhtipyörään.. Eli jäin siihen käsitykseen että sinne nyt meni jousitettu levy massapyörään ja ajattelin sen johtuvan siitä... En antanut häiritä sen.

2MassaVP voi aiheuttaa sellaisen värinän kyllä, asialle tuskin kannattaa ennen tehdä mitään ennenkuin se kolisee.. Jos auto toimii muutoin normaalisti niin en itse stressaisi asiasta. Jos ja kun asianmukaisesti TECH2:lla todettu arvojen olevan kunnossa kuten sanoit, niin kovaa ajoa vaan.

Noilla missfire lukemilla puolissa en usko olevan mitään vikaa. Sitten jos niitä alkaa kertyä johonkin useita satoja lyhyellä aikavälillä niin sitten.. mutta tällöin CE-valo on todennäköisesti asiasta silloin ilmoittanut.
Joo ei noi knockitkaan näy tuolla logeissa kun lyö 5. vaihteella kaasun pohjaan motarilla, ahdot ja ilmamassa nousee molemmat tasaisesti eikä sahaa. Ilmeisesti nakujen tullessa tuo tiputtaisi ahtoja jonka huomaa sitten logeissa?

Eli kovaa ajoa vaan!
captain colar
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Tammi 08, 2015 10:34

Re: Tärinä ja misfiret

Viesti Kirjoittaja captain colar »

supersaab kirjoitti:
captain colar kirjoitti:Juu. Skruvat.fi on 57e kpl ja ilmanen toimitus, lähti nyt sit loputkin kolme tilaukseen :)
Ovatkohan OEM Mitsubishi/Saab puolia vai tarvikkeita. Yleensä tarvikkeena saa tuohon hintaan. Ymmärtääkseni ei pitkään ainakaan stagetettuna kestä.
http://www.skruvat.fi/Sytytyspuola-P389758.aspx

Juu on just tuo mitsun orkkis.. katoin tuotteen OEM numeron niin täsmää kotona lojuvan orrkiksen kanssa. Ja nettiin kun laitto OEM nro ni tuli vastaan juuri tuo mitsubishi/saab.
Perkeles ruottista osat halvalla! :D
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tärinä ja misfiret

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Eikös ne ilmoteta aina OEM numeron mukaan, mutta eivät silti ole genuine osia. Ilmota toki puolat saatuasi ovatko OEM puolia.
captain colar
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Tammi 08, 2015 10:34

Re: Tärinä ja misfiret

Viesti Kirjoittaja captain colar »

supersaab kirjoitti:Eikös ne ilmoteta aina OEM numeron mukaan, mutta eivät silti ole genuine osia. Ilmota toki puolat saatuasi ovatko OEM puolia.
totta. olinpas jorkki :D
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tärinä ja misfiret

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Puolat tilattu Neobrosilta 255€/4puolaa. Onko muuten mahdollista jollain tavalla, että tämä olisi yhteydessä TCS toimintaan? Tuntuu että välillä auto ei todellakaan sudi, mutta TCS valo saattaa välähtää ruudussa.
captain colar
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Tammi 08, 2015 10:34

Re: Tärinä ja misfiret

Viesti Kirjoittaja captain colar »

olis itekki pitäny varmaa tilaa tuolt neobrosilt ennenku lähti hätäilee noitte tarvike romppeide perää...

nyt bituttaa! eilen sain puolat vaihdettua. heti vaihdon jälkeen ku auton starttas ni huomas ettei pidä tavallista ääntä.. kevyttä nakutusta havaittavissa tyhjäkäynnillä. tänään aamulla käväsin nollaamassa vikamuistista vanhat misfiren jättämän vikavalon ja koodin ja sainkin yllättyä että sinne oli vielä ilmestynyt P0340 nokka-akselin asentotunnistin. vikavalo ja koodi palaa nollaamisen jälkeen lähes heti kun lähtee liikkeelle. ja joo tosiaan tyhjäkäynti muistuttaa melkein entistä diesel corollaani :D

ja kaikki tämäkö tarvike puolien syytä? ja auto on 2.0t (saabcom stage1 224hp 330nm)
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tärinä ja misfiret

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Melko varmasti tarvikepuolien vika. Toisaalta eikö noita voi laittaa takaisin, jos auto ei toimi niille tarkoitetuilla puolilla?
Vastaa Viestiin