Taustapeili

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

-
Viimeksi muokannut Bob, Ti Maalis 15, 2011 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: SS ja "kuoriutuvat peilit"

Viesti Kirjoittaja kimmop »

SportSedan kirjoitti:
Bob kirjoitti:Havaitsin tuossa äskettäin, että SS:n peilien juuren(runko-osa, jolla kiinnittyy koriin) musta pinnoitus kuplii. Itselläni yhdestä kohtaa on jo ko. rakkula puhki ja runko(metalli) näkyy - tämän lisäksi puhkeamattomia kohoumia on molempien peilien runko-osien laidoilla.

Ihme juttu, aiemmin olen törmännyt vastaavan tapaisiin ongelmiin vasta sitten kun auto on yli kymmenvuotias, mutta että jo vuoden vanhassa tällaisia :!:

Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Tämän tyyppiset viat lienee takuukorjauksia. Oven kahvoissa on ollut kuulemma ensimmäisissä versioissa vastaavaa, mutta omassani on ainakin niissä toistaiseksi pinnoitus pysynyt kiinni.
Sama homma täällä, molemmat puolet kuplii, menevät takuuna vaikka autosta on virallinen takuu jo loppunut. :lol:
Mulla on tammikuussa 2003 käyttöönotettu ja tänään kävin Laakkosella näyttämässä kuskinpuolen peilinjuurta, jonka eilen huomasin kuplivan. Samalla tuli valitettua vasemman takafillarin pulteista jotka ruosteessa.

Pulteista kuulemma enemmän kokemusta mutta tunsi myös tämän peilinjuuriongelman (mikä lienee osan virallinen nimi muuten?) ja lupasi jutella GM:lle, joka on kuulemma viime aikoina ollut vähän nihkeähkö näitten suhteen.

Ovenkahvojen harmaantuminen sen sijaan... no, ei jaksettu enää keskustella siitä.
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: SS ja "kuoriutuvat peilit"

Viesti Kirjoittaja koistha »

kimmop kirjoitti: Ovenkahvojen harmaantuminen sen sijaan... no, ei jaksettu enää keskustella siitä.
Ainakin 9-5:sissa noita kahvoja on vaihdettu värien lähdön vuoksi kampanjana. Miten lie sitten SportSedaneissa ?
mikkoma
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:03
Paikkakunta: Vaasa

SS "kuoriutuvat peilit"

Viesti Kirjoittaja mikkoma »

Tässä muutamana päivänä keskustelin ns.asiantuntijan kanssa kyseisestä
ongelmasta, hän heitti ajatuksen pesuaineista esim.konepesussa on kuulemma aikamoiset liemet,eihän se näin tietenkään saa olla kyllä pinnoite pesuaineet pitää kestää,itsellä on heinäkuu 03 otettu SS ja siinä
peilit ja kahvat ovat täysin virheettömat,autoni pestään kyllä käsin,mutta
en oikein jaksa uskoa ns.asiantuntijan lausuntoon????

terv.mikkoma
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

-
Viimeksi muokannut Bob, Ti Maalis 15, 2011 22:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: SS ja "kuoriutuvat peilit"

Viesti Kirjoittaja kimmop »

kimmop kirjoitti: Mulla on tammikuussa 2003 käyttöönotettu ja tänään kävin Laakkosella näyttämässä kuskinpuolen peilinjuurta, jonka eilen huomasin kuplivan. Samalla tuli valitettua vasemman takafillarin pulteista jotka ruosteessa.

Pulteista kuulemma enemmän kokemusta mutta tunsi myös tämän peilinjuuriongelman (mikä lienee osan virallinen nimi muuten?) ja lupasi jutella GM:lle, joka on kuulemma viime aikoina ollut vähän nihkeähkö näitten suhteen.

Ovenkahvojen harmaantuminen sen sijaan... no, ei jaksettu enää keskustella siitä.
Update: Laakkoselta soitettiin ja osat menee kuulemma takuuseen mutta työt joutuu maksamaan itse. Kommentteja tämän oikeudenmukaisuudesta? Itse olen kiikunkaakun jaksanko valittaa asiasta mutta toisaalta, tuotevirhehän tämä on ja ei siitä minulle kustannuksia saisi kovin paljoa tulla.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

jos kerta osat menevät takuuseen, niin pitäisihän siihen kuulua myös niitten vaihto.

Kannattaa edes kokeilla vaatia :?
mikkoma
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:03
Paikkakunta: Vaasa

SS "kuoriutuvat peilit"

Viesti Kirjoittaja mikkoma »

No niin tuli tuossa kehuttua ettei ole autostani peilien juuriosista tai ovenkahvoista maali lähtenyt,nyt on, huomasin kun viikko sitten pesettämässä auton, niin kuskin ovenkahvasta oli lähtenyt maalia pois,
soitin huoltoon ja sieltä luvattiin vaihtaa kaikkin oviin uudet kahvat,tai en tiedä onko pelkät pohjaosat, vaihdettiinko teillä kaikkiin oviin uudet joilla
kyseisiä ongelmia oli,sitten vielä maali lähtee keskikonsolista vaihde vivun alta olevasta mustastamuoviosasta jossa vaihdekaaviomerkinnät(automaatti)lupasivat senkin vaihtaa uudet.(pitäisi maalaria vaihtaa)
terv.mikkoma Saab 9-3SS Aero vm.03
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: SS "kuoriutuvat peilit"

Viesti Kirjoittaja kimmop »

mikkoma kirjoitti:No niin tuli tuossa kehuttua ettei ole autostani peilien juuriosista tai ovenkahvoista maali lähtenyt,nyt on, huomasin kun viikko sitten pesettämässä auton, niin kuskin ovenkahvasta oli lähtenyt maalia pois,
soitin huoltoon ja sieltä luvattiin vaihtaa kaikkin oviin uudet kahvat,tai en tiedä onko pelkät pohjaosat, vaihdettiinko teillä kaikkiin oviin uudet joilla
kyseisiä ongelmia oli,sitten vielä maali lähtee keskikonsolista vaihde vivun alta olevasta mustastamuoviosasta jossa vaihdekaaviomerkinnät(automaatti)lupasivat senkin vaihtaa uudet.(pitäisi maalaria vaihtaa)
terv.mikkoma Saab 9-3SS Aero vm.03
Missäpä liikkeessä noin joviaaleja ollaan?

Mulla on vielä osat tulematta, pitää pyytää Laakkoselta sitten sen GM:n takuukäsittelijän mailiosoite niin voi heittää kuluttajansuojalaista virhevastuupykäliä sinne niin sais sen vaihdonkin niitten piikkiin. Osien viallisuudenhan ne ovat jo myöntäneet.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
mikkoma
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:03
Paikkakunta: Vaasa

SS "kuoriutuvat peilit"

Viesti Kirjoittaja mikkoma »

Minullahan on kyllä vielä takuu voimassa heinäkuuhun asti, autoni olen
huollattunut ja samoin takuu asiat hoidettu Seinäjoella Rengastien autotarvike oy:llä,jossa on Saabin huolto, tosi hyvin siellä asiat on hoidettu.Itse asun Vaasassa mutta autoon liittyvät asiat hoidetaan Seinäjoella.

Terv.mikkoma
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: SS ja "kuoriutuvat peilit"

Viesti Kirjoittaja kimmop »

kimmop kirjoitti:
kimmop kirjoitti: Mulla on tammikuussa 2003 käyttöönotettu ja tänään kävin Laakkosella näyttämässä kuskinpuolen peilinjuurta, jonka eilen huomasin kuplivan. Samalla tuli valitettua vasemman takafillarin pulteista jotka ruosteessa.

Pulteista kuulemma enemmän kokemusta mutta tunsi myös tämän peilinjuuriongelman (mikä lienee osan virallinen nimi muuten?) ja lupasi jutella GM:lle, joka on kuulemma viime aikoina ollut vähän nihkeähkö näitten suhteen.

Ovenkahvojen harmaantuminen sen sijaan... no, ei jaksettu enää keskustella siitä.
Update: Laakkoselta soitettiin ja osat menee kuulemma takuuseen mutta työt joutuu maksamaan itse. Kommentteja tämän oikeudenmukaisuudesta? Itse olen kiikunkaakun jaksanko valittaa asiasta mutta toisaalta, tuotevirhehän tämä on ja ei siitä minulle kustannuksia saisi kovin paljoa tulla.
Pyöränpultit meni sitten kaikki kerralla uusiksi takuuseen, joten se on selvä.

Mutta sitten: tuota peilin aluslevyä (mikä lienee virallinen nimi) on kahta mallia riippuen siitä onko taitettavat peilit, kuten mulla tai ei. Arvannettekin että tuli väärä osa. Kannattaa siis varmistaa tämäkin jos tulee vaihto eteeen.

No, on kuulemma alta tunnin homma niin vaihdetaan sitten seuraavalla kerralla.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

-
Viimeksi muokannut Bob, Ti Maalis 15, 2011 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: SS ja "kuoriutuvat peilit"

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Bob kirjoitti: Mikä noita pyöränpultteja vaivasi? Oliko niissä joku rakennevika?
Pinta rikki ja pintaruostetta, lienee näillä kilometreillä vielä kosmeettinen vika mutta tuntuu olevan tyyppivika, joten uusivat niitä ihan kyselemättä.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
mikkoma
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:03
Paikkakunta: Vaasa

SS "kuoriutuvat peilit"

Viesti Kirjoittaja mikkoma »

No niin nyt vaihdettiin uudet ovenkahvat ja keskikonsolissa oleva muoviosa jossa vaihdekaavio(automaatti),ihmeteltiin kun kyseinen osa on valkoista muovia ja sitten näkyväpuoli maalattu mustaksi miksei mustaamuovia koko osa?Ovenkahvojen numerot oli muuttunut, mutta valmistaja on sama, kaipa siellä jotain parannuksia (toivottavasti)on tehty.Sitten tehtiin sentronic vaihteistoon vielä sopeuttamisohjelma(huh.huh)eli asentaja teki autolla 30min.lenkin testeri mukana,sillä kuulemma saadaan moottorin ja vaihteiston kommunikointi hyväksi?
ja täytyy sanoa että ainakin kaupunki ajossa auto tuli miellyttävämäksi ajaa,saa nähdä lähtikö se häiriö josta aikasemmin olen kirjoitellut.
ps.onko kukaan kuullut "sopeuttamisohjelmasta".

terv.mikkoma 9-3SS Aero Autom.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: SS "kuoriutuvat peilit"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

mikkoma kirjoitti:ps.onko kukaan kuullut "sopeuttamisohjelmasta".
Sopeuttamisohjelmasta en ole kuullut, mutta omassa NG900:ssa oli aikanaan Sensonic -järjestelmä, jolle pystyi suorittamaan sopeuttamisajon. Olisikohan kyse samankaltaisesta sopeuttamisajosta? Eli vaihteistojärjestelmä resetoidaan tai sitten vaihdetaan ohjelma. Sen jälkeen vaihteistolle tehdään sopeutusajo. Tämä tehtiin Sensonicille ajamalle tietty matka ja sen jälkeen pysähtymällä. Homma toistettiin useampaan otteeseen. Sen jälkeen lähdettiin liikkeeseen ja vaihdettiin vaihdetta mahdollisimman monta kertaa. Kun sopeutusajo oli tehty, vaihteisto toimi hieman paremmin kuin se oli alunperin toiminnut.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin