9-3 -06 1,8T sammui, ei käy

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
balanced
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2016 09:01

Re: 9-3 -06 1,8T sammui, ei käy

Viesti Kirjoittaja balanced »

Hieno homma :D Kiinnostuksesta, jäikö vaihtotyö itse maksettavaksi?
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
KariMatti
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: To Heinä 06, 2017 20:17

Re: 9-3 -06 1,8T sammui, ei käy

Viesti Kirjoittaja KariMatti »

balanced kirjoitti:Hieno homma :D Kiinnostuksesta, jäikö vaihtotyö itse maksettavaksi?
Jäi, mutta tässä tapauksessa ei edes viitsinyt riidellä, koska nyt auto tuli nopeahkosti kuntoon ja "omaan piikkiin" jäänyt vaihto oli reilusti vähemmän kuin moottori. (Ehkä noin 60/40%) En enempää tarkenna tätä asiaa :roll: !
Nuo kuluttajansuojaintoilijat yleensä kohkaa tuota "laki sanoo" pelkällä mutu tuntumalla, unohtaen, että jokainen tapaus kuluttajan suojassa on tapauskohtainen ja täysin eri asia kuin uuden tavaran kaupassa oleva "takuu". Neuvottelemalla sovussa nopea ratkaisu on paras, molempien kannalta. Ainakin minä olen tyytyväinen. Vaivaa ja harmia ei voi arvioida rahassa. Mutta tuli SAABbiasiat paljon tutummiksi. Tekninen laite voi hajota koska tahansa, jopa 11 vuotta vanha SAAB :D
balanced
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2016 09:01

Re: 9-3 -06 1,8T sammui, ei käy

Viesti Kirjoittaja balanced »

Näinhän se on. Ja jokainen valitsee itse minkä verran haluaa kinastella tai neuvotella asiallisesti, lopulliset lain tulkintojen edellyttämät vastuuthan selviää varmaan kuitenkin päätöksiä selaamalla aika hyvin. On vaan niin monenlaisia esimerkkejä siitä miten kauppiaat suhtautuu asioihin, ja moni asiakas pommin ostettuaan varmaan nielee myös pettymyksen eikä viitsi sanoa vastaan, kiroaa vaan kotonaan.

Kai se periaate on käytetyssä tavarassa sen kaltainen yleensä että jos laitetaan uutta palikkaa käytettyyn laitteeseen, niin silloin täytyy kustannusten jaossa ottaa huomioon että asiakas saa käytetyn tilalle uutta.
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-3 -06 1,8T sammui, ei käy

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, 11 vuotta vanhasta autosta tulee taatusi tavanomaista ikäistään aika selvästi parempi täysin uudella koneella. Ehdottomasti hyvä ratkaisu kun löytyi myyjän kanssa yhteinen sävel. Ainahan voi yrittää kaupanpurkua, jos yhteistä ratkaisua ei saada aikaiseksi, mutta itsekään en viitsinyt palauttaa omaa ttidiä, vaikka automyyjä ei kustantanut hajonnutta laturia kokonaan ja täällä aikanaan vittultiin ankarasti kun suostuin itse maksamaan osan korjauksesta :lol:

Eaki
KariMatti
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: To Heinä 06, 2017 20:17

Re: 9-3 -06 1,8T sammui, ei käy

Viesti Kirjoittaja KariMatti »

Eski kirjoitti:Jep, 11 vuotta vanhasta autosta tulee taatusi tavanomaista ikäistään aika selvästi parempi täysin uudella koneella. Ehdottomasti hyvä ratkaisu kun löytyi myyjän kanssa yhteinen sävel. Ainahan voi yrittää kaupanpurkua, jos yhteistä ratkaisua ei saada aikaiseksi, mutta itsekään en viitsinyt palauttaa omaa ttidiä, vaikka automyyjä ei kustantanut hajonnutta laturia kokonaan ja täällä aikanaan vittultiin ankarasti kun suostuin itse maksamaan osan korjauksesta :lol:

Eaki
Niin, ettei tule väärinkäsitystä, ei täysin uusi kone vaan 100tkm vähemmän ajettu (67tkm) 12kk/10tkm takuulla. Ei uutta konetta kukaan hullu voi edes kuvitella jonkun suostuvan maksamaan. Nyt kuitenkin pääsin itse valitsemaan moottorin, koska täysriidassa olisi pitänyt riittää, että vastaava ja se olisi sitten ollut se joka sinne laitetaan, kunhan olisi ollut vastaava, historiasta viis. Tulipahan samalla havaittua minkälainen "Sulo Vilen" maa tämä Suomi on. Niin uskomattomia viritelmiä leikkureilla irti revittyjä moottoreita tuli vastaan tuplahintaan Ruotsiin verrattuna, jossa kaikki oli kirjattuna auton poiston syy mukaan lukien, kuvineen.
Niitä ennakkotapauksia lukemalla ei vielä näe tapauksen lähtötietoja, kuten ei useinkaan asuntokauppajutuissakaan, vaan lähtötilanne on melkolailla veteen piirretty viiva. Yleensä kovinta meteliä näissäkin pitävät ne jotka luulevat jotain tietävänsä, tai ovat kaverilta kuulleet :D
Tietysti tässäkin olisi voinut vaatia vaikka kaupan purkua hyvästä yksilöstä, risa auto ja rahat seisseet jossain katveessa päätöstä odottaen.
Mutta kukin tavallaan, jotkut tykkää riidellä kuluista ja ajasta välittämättä :lol: Nyt tasan kolme vkoa, omalla vaivalla, minimi kuluilla :D
KariMatti
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: To Heinä 06, 2017 20:17

Re: 9-3 -06 1,8T sammui, ei käy

Viesti Kirjoittaja KariMatti »

Ei tarvitse sanoja, että miksi sammui kerrasta... Onneksi niin, jäi mahdollinen vian selvittely vähiin 8O Tuli kerrasta tuomio, vaihtoon, ennen näiden näkemistä. Ajettu 164tkm, jonkin sortin öljynkiertotukos, mutta koska ei ole lentokone, nämä kuvat riittänee :D

https://www.dropbox.com/s/sbfd4d5b0y4e95f/Saab.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/8mf3m0ic6pyyx ... 2.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/mhh2omwknhrwd ... 3.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/fomidfw6mdkui ... 4.JPG?dl=0
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2171
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 -06 1,8T sammui, ei käy

Viesti Kirjoittaja anv »

Ohhoh!
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Vastaa Viestiin