Huoltohinnat
mulla ois 3-kympin huolto kohta. mitä kusntantaa? oulun seudulla. taitaa tämä kolmekymppinen olla sellanen "rahastus huolto" mut kun takuu on vielä vuoden voimassa niin tarvii kärsiä tämäkin "saranoiden rasvaus".öljyt olen vaihtanut jo kerran. edelisessä saabissa huolsin itse ja se tuntui kelpavan kun vaihdoin ja sanoin että huollot on tehty itse.merkkasin myös huolto kirjaan.
Kyllä se niin on näistä huolloista että kun takuu on loppunut niin öljynvaihtoleimat kun saa niin se riittää kaikille.Yleensä eivät edes viitsi katsoa niitä. 17 autoa ollut ja sama juttu kaikissa.Suurempi asia on se väliraha ja se riippuu siitä että halutaanko ottaa ja kuinka paljon niillä on vaihtoautoja.
Kallista on...
Nyt on riisseli ensimmäisessä, 30 tkm huollossa. Tekstiviestillä tuli juuri ilmoitus, että auto on valmis, hinta 338,47 euroa. Hinta on lähes sata euroa kalliimpi, kuin mitä oli Audi A4 TDI:n vastaava 30 tkm huolto.
Ainoa syy, miksi vein auton Olarin Länsi-Autoon oli, että auton mukana tuli 50 % alennuskuponki ensimmäiseen määräaikaishuoltoon. Huoltoa varatessa ja autoa jättäessäni en maininnut alennuskupongista mitään, vaan aion yrittää ensin tingata huoltoneuvojalta vähän prosentteja osista ja sitten kassalla näyttää alennuskupongin. Saataahan se olla, että ovat huollon hinnassa varautuneet mahdolliseen alennuskuponkiin.
Ainoa syy, miksi vein auton Olarin Länsi-Autoon oli, että auton mukana tuli 50 % alennuskuponki ensimmäiseen määräaikaishuoltoon. Huoltoa varatessa ja autoa jättäessäni en maininnut alennuskupongista mitään, vaan aion yrittää ensin tingata huoltoneuvojalta vähän prosentteja osista ja sitten kassalla näyttää alennuskupongin. Saataahan se olla, että ovat huollon hinnassa varautuneet mahdolliseen alennuskuponkiin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No ei ainakaan ole ilmennyt toistaiseksi. Jos olisin nyt ostamassa Saabia, niin valinta menisi aivan varmasti Trionic 8 -Saabeihin. Miksi? No siksi, että Trionic 5 -Saabi mulla jo on, ja Trionic 7:aa en uskaltaisi ostaa moottoritakuusta huolimatta.tevisu kirjoitti:EDIT: Pahasti tämä topic jo OT... ...ei kai vielä SS/SC kolkeissa tarvita lisätakuita...
Ja jos haluaa viriä, niin Trionic 8:n viripotentiaalin pitäisi riittää 300 hv:aan saakka. Sama juttu Trionic 7:ssa orkkismäntien kanssa. Riittäisi mulle aivan mainosti.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
150000 huolto
150 tkm huolto Torek-autossa maksoi 227e ja siihen kuului öljy+ suodatin ja raitisilmasuodatin. Kohtuu hinta ja hyvä palvelu. Koska autossa (Saab 9-5 vm98) on vielä vaihtoauto takuuta jäljellä niin suositteli että menen Länsi-autoon kuunteluttamaan laatikon koska Toropainen kuuli sieltä vähän ylimääräistä ääntä. Tekevät siellä sitten paperit että laatikko ei ole ihan terve.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Re: 150000 huolto
j.suuronen kirjoitti:Koska autossa (Saab 9-5 vm98) on vielä vaihtoauto takuuta jäljellä niin suositteli että menen Länsi-autoon kuunteluttamaan laatikon koska Toropainen kuuli sieltä vähän ylimääräistä ääntä. Tekevät siellä sitten paperit että laatikko ei ole ihan terve.
vaikuttaa viisaalta tuo toropainen.
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
120tkm huolto - Länsi Auto Hämeenlinna.
Hintaa hoidolle kertyi noin 500e.
Kun luetteloa katsoin hinnat näyttivät ihan kohtuullisilta.
Kallein yksittäinen osa oli tulpat!
Hintaa niille kertyi 120e (4 kpl)!!
Aivan, noin 700 mummoa meni tulppiin.
Juu juu, ne kestää sit 120tkm...
Mielestäni huolloissa kannattaa kyllä katsoa mitä voi tehdä itse ja mitä jättää ammattilaisille. Voi säästää ihan kohtuullisia summia.
Kun luetteloa katsoin hinnat näyttivät ihan kohtuullisilta.
Kallein yksittäinen osa oli tulpat!
Hintaa niille kertyi 120e (4 kpl)!!
Aivan, noin 700 mummoa meni tulppiin.
Juu juu, ne kestää sit 120tkm...
Mielestäni huolloissa kannattaa kyllä katsoa mitä voi tehdä itse ja mitä jättää ammattilaisille. Voi säästää ihan kohtuullisia summia.
9-3 SS 2.0 Aero vm. 2003
9-5 SE 2,0t vm. 2000
Ex 9000CD 2.0 vm. 1990
Ex BMW 545i vm. 2004
Ex MB CLK430 vm. 2000
Ex 9-3 SS 2.0TS Vector vm. 2007
Ex 9-3 SS 2.0t Vector vm. 2003
Ex 99 GLS vm. 1980
60000km huollon kävin teettämässä perjantaina Turun autohallissa (Länsi-auto). Puhelimessa huoltoa varatessani hinnaksi sanottiin 387€ mutta autoa pois hakiessa hinta oli 358€ ja tuossa oli ylimääräisenä kustannuksena polttoaine suodatin joka oli kuulemma kuulemma ollut vaihtokunnossa (12,50€). Mielestäni palvelu oli mallikelpoista vaikkakin hirvittäviä hintoja öljynvaihdosta ja muutamasta suodattimesta.
Menee hieman asian vierestä mutta pakko kysyä kun olen vasta 'to be' saabisti. MItä nämä eri Trionic versiot ovat?Turbo Sensonic kirjoitti:No ei ainakaan ole ilmennyt toistaiseksi. Jos olisin nyt ostamassa Saabia, niin valinta menisi aivan varmasti Trionic 8 -Saabeihin. Miksi? No siksi, että Trionic 5 -Saabi mulla jo on, ja Trionic 7:aa en uskaltaisi ostaa moottoritakuusta huolimatta.tevisu kirjoitti:EDIT: Pahasti tämä topic jo OT... ...ei kai vielä SS/SC kolkeissa tarvita lisätakuita...
Ja jos haluaa viriä, niin Trionic 8:n viripotentiaalin pitäisi riittää 300 hv:aan saakka. Sama juttu Trionic 7:ssa orkkismäntien kanssa. Riittäisi mulle aivan mainosti.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Ot:n puolelle, mutta......Bugracer kirjoitti:Menee hieman asian vierestä mutta pakko kysyä kun olen vasta 'to be' saabisti. MItä nämä eri Trionic versiot ovat?Turbo Sensonic kirjoitti:No ei ainakaan ole ilmennyt toistaiseksi. Jos olisin nyt ostamassa Saabia, niin valinta menisi aivan varmasti Trionic 8 -Saabeihin. Miksi? No siksi, että Trionic 5 -Saabi mulla jo on, ja Trionic 7:aa en uskaltaisi ostaa moottoritakuusta huolimatta.tevisu kirjoitti:EDIT: Pahasti tämä topic jo OT... ...ei kai vielä SS/SC kolkeissa tarvita lisätakuita...
Ja jos haluaa viriä, niin Trionic 8:n viripotentiaalin pitäisi riittää 300 hv:aan saakka. Sama juttu Trionic 7:ssa orkkismäntien kanssa. Riittäisi mulle aivan mainosti.
Koeta hakua Trionic ja saat paljon luettavaa.
Haksu
Ps.Tällainen löytyi, onko apua ??
Rekisteriotteesta sen huomaa: 150 hv (Trionic 7) ja 154 hv (Trionic 5) -versiot ovat "pikku teetä", 185 (Trionic 5 ja 7)-200 (Trionic 5)-205 hv (Trionic 7) -versioiset "isoa Teetä".
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Re: Huoltohinnat
Kyselin juuri Saab 9-3 1.8T Sport Combiin 60 tkm huoltoja. Vantaan Magneetti ilmoitti hinnaksi 255€. Vastaavasti Viikin Metroauto ilmoitti hinnaksi 700€. Missä porukka on käyttänyt Saabejaan huollossa, sanotaan akselillä Viikki-Vantaa? Hintaero tuntuu melko suurelta Metroauton ja Magneetin välillä
Ville
Ville
Viimeksi muokannut vili1, Ti Loka 13, 2009 13:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Huoltohinnat
No ehottomasti Viikkiin, noin paljon kalliimman on pakko olla paljon parempi huoltamo.vili1 kirjoitti:Kyselin juuri Saab 9-3 1.8T Sport Combiin 60 tkm huoltoja. Vantaan Magneetti ilmoitti hinnaksi 255€. Vastaavasti Viikin Metroauto ilmoitti hinnaksi 700€.
Varmaan käyttävät moottoriöljynäkin nestemäistä kultaa ja asentaja työskentelee Hugo Bossin mittatilauspuvussa
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Huoltohinnat
"Välihuollon" (eli kaksi ensimmäistä minulla) normaalihinta Raision Magneetissa noin 250 Euroa. 60.000 km (eli "päähuolto") samassa paikassa oli noin 480 Euroa sisältäen ylimääräisen automaattiöljyn vaihdon. Tuo suunnaton hintaero noissa kahdessa saamassasi arviossa johtuu todennäköisesti että ei verrata omenaa ja omenaa, vaan omenaa ja päärynää. (tosin kultaiseen hinnasta päätellen)
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Huoltohinnat
tosu kirjoitti:"Välihuollon" (eli kaksi ensimmäistä minulla) normaalihinta Raision Magneetissa noin 250 Euroa. 60.000 km (eli "päähuolto") samassa paikassa oli noin 480 Euroa sisältäen ylimääräisen automaattiöljyn vaihdon. Tuo suunnaton hintaero noissa kahdessa saamassasi arviossa johtuu todennäköisesti että ei verrata omenaa ja omenaa, vaan omenaa ja päärynää. (tosin kultaiseen hinnasta päätellen)
Kiitokset vastauksista. Pitää kysäistä vielä huomenna tuolta Airportin Metroautosta hintaa. Tämä Magneetin kaveri kyllä väitti, että 60tkm huolto maksaa juuri tuon 255€. Varmistin vielä häneltä toisenkin kerran, että hinta on varmasti "laajalle" huollolle (eli 60tkm) juuri tuo hinta. Näin väitti. Yleensä vaan huoltojen kanssa on tullut jotain yllätyksiä, josta on tullut lisälaskuja ja alkuperäinen hinta ei olekaan ollut se lopullinen.
Kyllä jos auton Viikkiin veisi, niin lompakko kevenisi melkoisesti Ei sillä, autot on tehty liikkumista varten ja niitä on huollettava. On muuten ensimmäinen Saab meille, ja olemme enemmän kuin tyytyväisiä. Tähän mennessä paras auto ajo-ominaisuuksiltaan
Ville
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Huoltohinnat
Nyt on Suappi käytetty 60tkm huollossa, ja hintaa lystille tuli Vantaan Magneetissa 364€ ja rapiat. Olivat tosin vaihtaneet yhden parkkivalon polttimon, jolla oli hintaa 0,90€ ja vaihtotyö 39€...
"Paras" tarjous oli tosiaan tuo Viikin Metroauton tarjous samasta huollosta: 700€.
Huollossa löytyi pientä öljykosteutta käyttöhihnan (muistaakseni/tietääkseni) kohdalta, ja epäilivät että kampiakselin stefa tai muu vastaava tiiiviste falskaa. Huollon mukaan tuo ei ole vaarallista, jos öljyä ei ala ihan hirveästi menemään (olisivat halunneet tietysti korjata, hintaan 95€/h ja arvio työstä 1-3h+tiiviste). Olen tarkkaillut öljyn kulutusta viimeiset 8tkm ja mielestäni se ei ole vajunut yhtään. Joten suuresta falskista tuskin on kyse. Liekköhän tälläinen pieni falskaus vaarallista?
Kokonaisuudessaan Vantaan Magneetti oli joustava ja asiakaspalvelu oli moitteetonta. Eli omasta puolestani voin kyllä suositella, ja vien auton sinne varmaan seuraavaankin huoltoon. Ainoana miinuksena tuo parkkivalon vaihto, vaikka ennen huoltoa sanoin, että lamput vaihdan itse, pissapojan täytän ja renkaiden ilmanpaineet tarkastan, jos tarvetta on.
Vili
"Paras" tarjous oli tosiaan tuo Viikin Metroauton tarjous samasta huollosta: 700€.
Huollossa löytyi pientä öljykosteutta käyttöhihnan (muistaakseni/tietääkseni) kohdalta, ja epäilivät että kampiakselin stefa tai muu vastaava tiiiviste falskaa. Huollon mukaan tuo ei ole vaarallista, jos öljyä ei ala ihan hirveästi menemään (olisivat halunneet tietysti korjata, hintaan 95€/h ja arvio työstä 1-3h+tiiviste). Olen tarkkaillut öljyn kulutusta viimeiset 8tkm ja mielestäni se ei ole vajunut yhtään. Joten suuresta falskista tuskin on kyse. Liekköhän tälläinen pieni falskaus vaarallista?
Kokonaisuudessaan Vantaan Magneetti oli joustava ja asiakaspalvelu oli moitteetonta. Eli omasta puolestani voin kyllä suositella, ja vien auton sinne varmaan seuraavaankin huoltoon. Ainoana miinuksena tuo parkkivalon vaihto, vaikka ennen huoltoa sanoin, että lamput vaihdan itse, pissapojan täytän ja renkaiden ilmanpaineet tarkastan, jos tarvetta on.
Vili
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008