Huoltohinnat

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
93se.tj
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 17:59

Viesti Kirjoittaja 93se.tj »

mulla ois 3-kympin huolto kohta. mitä kusntantaa? oulun seudulla. taitaa tämä kolmekymppinen olla sellanen "rahastus huolto" mut kun takuu on vielä vuoden voimassa niin tarvii kärsiä tämäkin "saranoiden rasvaus".öljyt olen vaihtanut jo kerran. edelisessä saabissa huolsin itse ja se tuntui kelpavan kun vaihdoin ja sanoin että huollot on tehty itse.merkkasin myös huolto kirjaan.
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Kyllä se niin on näistä huolloista että kun takuu on loppunut niin öljynvaihtoleimat kun saa niin se riittää kaikille.Yleensä eivät edes viitsi katsoa niitä. 17 autoa ollut ja sama juttu kaikissa.Suurempi asia on se väliraha ja se riippuu siitä että halutaanko ottaa ja kuinka paljon niillä on vaihtoautoja.
mek
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 12:58

Kallista on...

Viesti Kirjoittaja mek »

Nyt on riisseli ensimmäisessä, 30 tkm huollossa. Tekstiviestillä tuli juuri ilmoitus, että auto on valmis, hinta 338,47 euroa. Hinta on lähes sata euroa kalliimpi, kuin mitä oli Audi A4 TDI:n vastaava 30 tkm huolto.

Ainoa syy, miksi vein auton Olarin Länsi-Autoon oli, että auton mukana tuli 50 % alennuskuponki ensimmäiseen määräaikaishuoltoon. Huoltoa varatessa ja autoa jättäessäni en maininnut alennuskupongista mitään, vaan aion yrittää ensin tingata huoltoneuvojalta vähän prosentteja osista ja sitten kassalla näyttää alennuskupongin. Saataahan se olla, että ovat huollon hinnassa varautuneet mahdolliseen alennuskuponkiin.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tevisu kirjoitti:EDIT: Pahasti tämä topic jo OT... :) ...ei kai vielä SS/SC kolkeissa tarvita lisätakuita...
No ei ainakaan ole ilmennyt toistaiseksi. Jos olisin nyt ostamassa Saabia, niin valinta menisi aivan varmasti Trionic 8 -Saabeihin. Miksi? No siksi, että Trionic 5 -Saabi mulla jo on, ja Trionic 7:aa en uskaltaisi ostaa moottoritakuusta huolimatta.

Ja jos haluaa viriä, niin Trionic 8:n viripotentiaalin pitäisi riittää 300 hv:aan saakka. Sama juttu Trionic 7:ssa orkkismäntien kanssa. Riittäisi mulle aivan mainosti.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

150000 huolto

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

150 tkm huolto Torek-autossa maksoi 227e ja siihen kuului öljy+ suodatin ja raitisilmasuodatin. Kohtuu hinta ja hyvä palvelu. Koska autossa (Saab 9-5 vm98) on vielä vaihtoauto takuuta jäljellä niin suositteli että menen Länsi-autoon kuunteluttamaan laatikon koska Toropainen kuuli sieltä vähän ylimääräistä ääntä. Tekevät siellä sitten paperit että laatikko ei ole ihan terve.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 150000 huolto

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

j.suuronen kirjoitti:Koska autossa (Saab 9-5 vm98) on vielä vaihtoauto takuuta jäljellä niin suositteli että menen Länsi-autoon kuunteluttamaan laatikon koska Toropainen kuuli sieltä vähän ylimääräistä ääntä. Tekevät siellä sitten paperit että laatikko ei ole ihan terve.
:idea:
vaikuttaa viisaalta tuo toropainen. :)
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Edgar
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2006 12:39
Paikkakunta: Riihimäki

120tkm huolto - Länsi Auto Hämeenlinna.

Viesti Kirjoittaja Edgar »

Hintaa hoidolle kertyi noin 500e.
Kun luetteloa katsoin hinnat näyttivät ihan kohtuullisilta.

Kallein yksittäinen osa oli tulpat!
Hintaa niille kertyi 120e (4 kpl)!!
Aivan, noin 700 mummoa meni tulppiin.
Juu juu, ne kestää sit 120tkm...

Mielestäni huolloissa kannattaa kyllä katsoa mitä voi tehdä itse ja mitä jättää ammattilaisille. Voi säästää ihan kohtuullisia summia.

9-3 SS 2.0 Aero vm. 2003
9-5 SE 2,0t vm. 2000
Ex 9000CD 2.0 vm. 1990
Ex BMW 545i vm. 2004
Ex MB CLK430 vm. 2000
Ex 9-3 SS 2.0TS Vector vm. 2007
Ex 9-3 SS 2.0t Vector vm. 2003
Ex 99 GLS vm. 1980
miSa
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 13:08
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja miSa »

60000km huollon kävin teettämässä perjantaina Turun autohallissa (Länsi-auto). Puhelimessa huoltoa varatessani hinnaksi sanottiin 387€ mutta autoa pois hakiessa hinta oli 358€ ja tuossa oli ylimääräisenä kustannuksena polttoaine suodatin joka oli kuulemma kuulemma ollut vaihtokunnossa (12,50€). Mielestäni palvelu oli mallikelpoista vaikkakin hirvittäviä hintoja öljynvaihdosta ja muutamasta suodattimesta.
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

Turbo Sensonic kirjoitti:
tevisu kirjoitti:EDIT: Pahasti tämä topic jo OT... :) ...ei kai vielä SS/SC kolkeissa tarvita lisätakuita...
No ei ainakaan ole ilmennyt toistaiseksi. Jos olisin nyt ostamassa Saabia, niin valinta menisi aivan varmasti Trionic 8 -Saabeihin. Miksi? No siksi, että Trionic 5 -Saabi mulla jo on, ja Trionic 7:aa en uskaltaisi ostaa moottoritakuusta huolimatta.

Ja jos haluaa viriä, niin Trionic 8:n viripotentiaalin pitäisi riittää 300 hv:aan saakka. Sama juttu Trionic 7:ssa orkkismäntien kanssa. Riittäisi mulle aivan mainosti.
Menee hieman asian vierestä mutta pakko kysyä :oops: kun olen vasta 'to be' saabisti. MItä nämä eri Trionic versiot ovat?
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Bugracer kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:
tevisu kirjoitti:EDIT: Pahasti tämä topic jo OT... :) ...ei kai vielä SS/SC kolkeissa tarvita lisätakuita...
No ei ainakaan ole ilmennyt toistaiseksi. Jos olisin nyt ostamassa Saabia, niin valinta menisi aivan varmasti Trionic 8 -Saabeihin. Miksi? No siksi, että Trionic 5 -Saabi mulla jo on, ja Trionic 7:aa en uskaltaisi ostaa moottoritakuusta huolimatta.

Ja jos haluaa viriä, niin Trionic 8:n viripotentiaalin pitäisi riittää 300 hv:aan saakka. Sama juttu Trionic 7:ssa orkkismäntien kanssa. Riittäisi mulle aivan mainosti.
Menee hieman asian vierestä mutta pakko kysyä :oops: kun olen vasta 'to be' saabisti. MItä nämä eri Trionic versiot ovat?
Ot:n puolelle, mutta......

Koeta hakua Trionic ja saat paljon luettavaa.

Haksu

Ps.Tällainen löytyi, onko apua ??

Rekisteriotteesta sen huomaa: 150 hv (Trionic 7) ja 154 hv (Trionic 5) -versiot ovat "pikku teetä", 185 (Trionic 5 ja 7)-200 (Trionic 5)-205 hv (Trionic 7) -versioiset "isoa Teetä".
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: Huoltohinnat

Viesti Kirjoittaja vili1 »

Kyselin juuri Saab 9-3 1.8T Sport Combiin 60 tkm huoltoja. Vantaan Magneetti ilmoitti hinnaksi 255€. Vastaavasti Viikin Metroauto ilmoitti hinnaksi 700€. Missä porukka on käyttänyt Saabejaan huollossa, sanotaan akselillä Viikki-Vantaa? Hintaero tuntuu melko suurelta Metroauton ja Magneetin välillä 8O

Ville
Viimeksi muokannut vili1, Ti Loka 13, 2009 13:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Huoltohinnat

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

vili1 kirjoitti:Kyselin juuri Saab 9-3 1.8T Sport Combiin 60 tkm huoltoja. Vantaan Magneetti ilmoitti hinnaksi 255€. Vastaavasti Viikin Metroauto ilmoitti hinnaksi 700€.
No ehottomasti Viikkiin, noin paljon kalliimman on pakko olla paljon parempi huoltamo. :wink:
Varmaan käyttävät moottoriöljynäkin nestemäistä kultaa ja asentaja työskentelee Hugo Bossin mittatilauspuvussa :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: Huoltohinnat

Viesti Kirjoittaja tosu »

"Välihuollon" (eli kaksi ensimmäistä minulla) normaalihinta Raision Magneetissa noin 250 Euroa. 60.000 km (eli "päähuolto") samassa paikassa oli noin 480 Euroa sisältäen ylimääräisen automaattiöljyn vaihdon. Tuo suunnaton hintaero noissa kahdessa saamassasi arviossa johtuu todennäköisesti että ei verrata omenaa ja omenaa, vaan omenaa ja päärynää. (tosin kultaiseen hinnasta päätellen)
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: Huoltohinnat

Viesti Kirjoittaja vili1 »

tosu kirjoitti:"Välihuollon" (eli kaksi ensimmäistä minulla) normaalihinta Raision Magneetissa noin 250 Euroa. 60.000 km (eli "päähuolto") samassa paikassa oli noin 480 Euroa sisältäen ylimääräisen automaattiöljyn vaihdon. Tuo suunnaton hintaero noissa kahdessa saamassasi arviossa johtuu todennäköisesti että ei verrata omenaa ja omenaa, vaan omenaa ja päärynää. (tosin kultaiseen hinnasta päätellen)

Kiitokset vastauksista. Pitää kysäistä vielä huomenna tuolta Airportin Metroautosta hintaa. Tämä Magneetin kaveri kyllä väitti, että 60tkm huolto maksaa juuri tuon 255€. Varmistin vielä häneltä toisenkin kerran, että hinta on varmasti "laajalle" huollolle (eli 60tkm) juuri tuo hinta. Näin väitti. Yleensä vaan huoltojen kanssa on tullut jotain yllätyksiä, josta on tullut lisälaskuja ja alkuperäinen hinta ei olekaan ollut se lopullinen.

Kyllä jos auton Viikkiin veisi, niin lompakko kevenisi melkoisesti :x Ei sillä, autot on tehty liikkumista varten ja niitä on huollettava. On muuten ensimmäinen Saab meille, ja olemme enemmän kuin tyytyväisiä. Tähän mennessä paras auto ajo-ominaisuuksiltaan :D

Ville
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: Huoltohinnat

Viesti Kirjoittaja vili1 »

Nyt on Suappi käytetty 60tkm huollossa, ja hintaa lystille tuli Vantaan Magneetissa 364€ ja rapiat. Olivat tosin vaihtaneet yhden parkkivalon polttimon, jolla oli hintaa 0,90€ ja vaihtotyö 39€...

"Paras" tarjous oli tosiaan tuo Viikin Metroauton tarjous samasta huollosta: 700€.

Huollossa löytyi pientä öljykosteutta käyttöhihnan (muistaakseni/tietääkseni) kohdalta, ja epäilivät että kampiakselin stefa tai muu vastaava tiiiviste falskaa. Huollon mukaan tuo ei ole vaarallista, jos öljyä ei ala ihan hirveästi menemään (olisivat halunneet tietysti korjata, hintaan 95€/h ja arvio työstä 1-3h+tiiviste). Olen tarkkaillut öljyn kulutusta viimeiset 8tkm ja mielestäni se ei ole vajunut yhtään. Joten suuresta falskista tuskin on kyse. Liekköhän tälläinen pieni falskaus vaarallista?

Kokonaisuudessaan Vantaan Magneetti oli joustava ja asiakaspalvelu oli moitteetonta. Eli omasta puolestani voin kyllä suositella, ja vien auton sinne varmaan seuraavaankin huoltoon. Ainoana miinuksena tuo parkkivalon vaihto, vaikka ennen huoltoa sanoin, että lamput vaihdan itse, pissapojan täytän ja renkaiden ilmanpaineet tarkastan, jos tarvetta on.

Vili
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Vastaa Viestiin