BSR-virin asennusongelma?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Siis 1,8t:n voi laittaa 2.0t:n boxin ilman ongelmia? Hinnaltaan olisi hiukan edullisempi, kuin BSR, vai kuinka?
Itseä alkoi heti kiinnostamaan.... Tuon muutoksen voisi kai tehdä emännän huomaamatta :D
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
mheikkin
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 20:15

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja mheikkin »

G-mies kirjoitti:Anteeksi pieni aiheen vierestä kysyminen, mutta miten teillä on tomineet nuo 1,8t -> 2,0t muutokset? Isän autoon kokeiltiin yhtä 2,0t kolariauton boksia, joka oli oikein irrotettu, mutta siitä huolimatta boksi ei toiminut isän autossa ongelmitta. Antoi 2 vikakoodia, toinen oli muistaakseni polttoainejärjestelmään liittyvä, toista en muista. Huollon kaverin mukaan nämä kaksi koodia tulee 2 anturin puuttumisesta 1,8 koneesta. Eli voisitteko selventää hieman? Isän auto on -04 ja kolariauto oli muistaakseni -03.

Matti
Mullakin on toiminut moitteetta merkkiliikkeellä vaihdettu 2,0t:n boksi, joka on ollut käytössä kohta 1,5 vuotta.

Se on totta, että 1,8t ja 2,0t:n välistä tehon ja väännön eroa ei käytännössä erityisesti huomaa. Mietin vaan, että onko ero ihan oikeasti oleellinen 2,0t:n ja steg1:en välillä?
ss 2005
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja Marko A »

mheikkin kirjoitti:Mietin vaan, että onko ero ihan oikeasti oleellinen 2,0t:n ja steg1:en välillä?
ss 2005
On. Vääntö ja kierros alue ratkaisevat. Jopa 2.0TS:llä ja 1.8t + BSR Steg-1:llä on keskenään eroa jälkimmäisen eduksi. Jos tarjoutuu tilaisuus verrata niin suosittelen.
Jos ajaisin bensalla, niin 1.8t BSR ois ehdoton valinta. ´07+ mallit 220hp/330Nm on jo erittäin hieno paketti. Kulutus pysyy silti kohtuudessa.

1.8t:n ja 2.0t:n eron pienuus johtuu juuri väännöstä 240Nm vs 265Nm ei vielä ole kovin suuri.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Oletteko huomannut kulutuksessa suurta eroa 1.8t ja siitä päivitetyn 2.0t välillä? BSR:n kanssa kulutus on kai "normaali" ajossa laseknut hiukan?
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja Ristom »

1,8t vs. 2,0t keskusteluun otan sen verran kantaa, että itse en tekisi tuota päivitystä, ero on sen verran pieni. On tullut molemmilla versioilla ajettua vakiona ja piristettynä.

Suoraan BSR tai Hirsch.
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

Keväästä 2006 lähtien bsr-stegi1 autossani.
Suosittelen ainakin 1,8t vakioon ehdottomasti.
Ja, jos vaihdettu merkkihuollossa 2,0t boxi ja/tai softa,
niin luulispa sen tarvittava versionro/-koodi olevan
saatavissa tuolta merkkiliikkeeltä :?:
Sitten emailia bsr:lle in english (eller på svenska),
niin jo on kumma jonsei sopivaa ppc-softapurkkia löydy :roll:
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Oletkos saanut lisätietoa asiaasi :?:

mheikkin kirjoitti:Hei,

mulla on SS 1.8t, johon on vaihdettu Saabin merkkihuollossa 175hv:n boksi. Kyselin viime keväänä Doc Powerista, että onnistuuko steg1 päivitys kyseiseen boksiin. Doc Powerin vastaus oli seuraava:

Jaa-a riipuen minkä auton softa kyseiseen ecuun ajettu?
Pelkästään Saabin 9-3SS/SC 1,8T:hen löytyy 80 eri softa vaihtoehtoa sekä vakiona että STEG 1-3:sena. Perusteeltaan BSR ei tarjoa tässä tapauksessa softaa autoonne vasta kun autoonne on palautettu autoon tehtaalla asennettu ecu ja autoon tarkoitettu softa. Eli onko teillä auton omat "aivot" vielä tallella?


Mitä vastaus lie tarkoittaa? Eikö Saabbini pitäisi olla tällä hetkellä käytännössä 2.0t? En haluaisi ottaa sitä riskiä, että tilaan steg1:en, joka ei suostu asentumaan autooni.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
mheikkin
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 20:15

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja mheikkin »

Joo.

Merkkihuollossa sanoivat, että 2.0 boksin vaihtaminen alkuperäiseen 1.8 boksiini pitäisi onnistua "lennossa". Liekö hankala vaihtaa itse? En ole vielä tutkinut asiaa. Vaihdon jälkeen voin tilata sitten viimeistään steg 1:en.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Niin onnistuu, mutta vaatii teckillä hyväksynnän.
Ja kun vaihdat 1.8t boksin takaisin tulee se maksaa jotain 500€ ja sen päälle bsr jotain 600€ tai yli.

Eikö merkkiliike tiedä minkä ohjaimen ne on asentanut ja mikä ohjelma siinä on :?:

Kysyin vähän aikaa sitten maptun viri ohjelmaa. sieltä ilmoitetiin ettei ohjaimen vaihto 1.8t 2.0t:hen estä mitenkään heidän ohjelman asennusta.

Että siinä olis toinen vaihtoehto bsr tilalle

mheikkin kirjoitti:Joo.

Merkkihuollossa sanoivat, että 2.0 boksin vaihtaminen alkuperäiseen 1.8 boksiini pitäisi onnistua "lennossa". Liekö hankala vaihtaa itse? En ole vielä tutkinut asiaa. Vaihdon jälkeen voin tilata sitten viimeistään steg 1:en.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ei millään pahalla, mutta en näe tuossa juurikaan järkeä. Suoraan BSR1 softaa sisään. Maksaa jotain 850€ että saa PPC-2 ohjelmointilaitteen mukaan. Siinä on sitten päivitykset yms helppoja ja ilmaisia. Ja toimii.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Niin paljon alkoi asia kiinnosta, että lähetin äsken sähköpostia doc powerille.

He vastasivat lähes välittömästi. Todella mahtavaa asiakas palvelua.
Vastasivat sunnutai päivänä 10+++ pistettä


Vastaukseksi tuli he tarvitsevat ohainyksikön softa version numeron.
Sen saa näkyviin teckillä.

Ettei se sen monimutkaisempi juttu ole :lol:

Taitaapa meikäläinen heittää tilauksen vetämään ensivuoden alkupuolella.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
mheikkin
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 20:15

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja mheikkin »

Marko A:lle

Kyllä kyllä mutta miten VIN- ja ECU-numerot? On mahdollista, että niistä tulee ongelma.

petrisa kirjoitti:Autohan ei edelleenkään ole 2.0t alustanumeron (VIN) perusteella, vaan se alkuperäinen 1.8t. BSR:n viritys tapahtuu alkuperäisen alustanumeron perusteella ja PPC-laite tilataan tämän perusteella.

Kyseisessä tapauksessa moottoriohjainlaitteen (ECU) alkuperäinen sarjanumero ei täsmää auton alustanumeroon (VIN). Tässä saattaa tulla ongelmia virisoftan asennuksen yhteydessä. Eli PPC-laite ei suostu asentamaan softaa ECU:uun.
Varma en ole asiasta eikä ilmeisesti ole BSR:n softaa myyvä liikekään, näin tulkitsin heidän vastauksestaan. Paras tapa olisi asentaa auton alkuperäinen moottorinohjainlaite (ECU) takaisin, mikäli se on siis vielä tallessa ja tehdä viritys siihen. Uusi, eli nykyinen käytössä oleva ohjainlaite on kyllä "naitettu" autoon, muutenhan se ei toimisi ollenkaan, mutta virisoftan asennus voi vaatia alkuperäisen ECU:n sarjanumeroineen. Mene ja tiedä ....

Ehkäpä jollakin palstalaisella on oikeasti käytännön kokemusta vastaavasta tilanteesta ja näinollen arvailuille ei jää sijaa.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Mikähän tässä nyt oikein mättää :evil:

Jos minulle ilmoitetiin sähköpostin välityksellä tänään klo 16.08 doc powerilta joka toimitaa bsr viritys ohjelmia, että tarvitaan 2.0t ohjainyksikön softaversion numero ja sillä homma onnistuu.

En oikeen ymmärrä miksi asiasta pitää vaan jauhaa ja jauhaa :evil:

Ja jos homma ei mene niin kun myyjä on sanonut ei se ole ostajan ongelma :?
Eikä minulla ole mitään syytä epäillä myyjää.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja Marko A »

kalle37 kirjoitti: Ja jos homma ei mene niin kun myyjä on sanonut ei se ole ostajan ongelma :?
Eikä minulla ole mitään syytä epäillä myyjää.
PPC2:llä tulee vähintään 5 eri softaversiota ja JOS niistäkään ei mikään ole sopiva, tulee herja "Read car" ja auton softa luetaan -> BSR:lle -> oikea softa tulee omalle BSR sivullesi ladattavaksi.

Samalla voit sitten päättää autosi huippunopeuden väliltä (muistaakseni) 200kmh - 260kmh...

Yksinkertaista ja hienoa.

:mrgreen:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin