Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille

Viesti Kirjoittaja malait »

A.L. kirjoitti:Kai se sitten napsahtaa kaikista veemäisimmässä paikassa ja kelissä :D

Suosittelen kyllä pikapuoliin sen apulaitehihnan vaihtoa, kokemuksesta kaksikin kertaa voin sanoa(ei minusta johtuvista syistä, vaikka tumpelo olenkin autojen kanssa), että ei ole kiva, kun se napsahtaa poikki, matka loppuu siihen paikkaan ja sitten mietityttää, että meneekö jotain muutakin paskaksi, kyse kun ei kuitenkaan ole mistään järin suuresta rahallisesta satsauksesta, että tällainen tuli mieleen.
Asiasta kolmanteen, tänään juttelin yhden 9-3 ss:sän omistajan kanssa ja hän sanoi, että pakkasen ollessa vähän reilumpi alkaa korista/alustasta kuulua "natisevaa ääntä", mites muilla onko ollut samaa ongelmaa ?
Saab 9-5 2.3 t se wagon -99 (R.I.P)
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Onko paha homma vaihtaa itse tuo remmi? Tuleeko siihen jotain kiristinrullasettiä mukaan vai pelkkä remmi?
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

A.L. kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:
A.L. kirjoitti:Itse en teettänyt 120tkm huoltoa ja nyt jo 140tkm mittarissa.
Teitkö sen itse vai jätitkö kokonaan huoltamatta?
Jätin kokonaan pois.
8O
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille

Viesti Kirjoittaja malait »

A.L. kirjoitti:Onko paha homma vaihtaa itse tuo remmi? Tuleeko siihen jotain kiristinrullasettiä mukaan vai pelkkä remmi?

Eiköhän ne kaikki rullat kannata vaihtaa samalla, minä olen ainakin vaihdattunut kaikki remmin vaihdon yhteydessä, taitaa asia olla niin, että remmi ehkä kestäisi pidempään, mutta ne rullat ei ( viisaammat oikaiskoon, jos tarvetta).
Vaihdon helppoudesta en sano juuta enkä jaata, koska kuulun niihin jotka ostavat ko. palvelun.
Saab 9-5 2.3 t se wagon -99 (R.I.P)
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
Nico
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: La Syys 16, 2006 08:49
Paikkakunta: Littoinen

Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille

Viesti Kirjoittaja Nico »

Kritiikkiä saa pyytämällä...

1. Automaattiloota ei sovi ainakaan etuvedon ja pensakoneen kanssa yhteen.
A6:lla suorituskyky kärsii kun vaihteita veivataan edes takaisin koko ajan. Ilmeisesti polttoaineen kulutusta saadaan pienemmäksi, vaikkakin rengaskustannukset kasvaa kun ykkönen on surkean lyhyt.
Nelivetoon ja diisseliin sopii varmaan noilla välityksillä.

2. Jarrut on Ooppelista ja vaihtovälit ja laatu sen mukaiset.

3. 30000km ajettu vehje alkaa nitistä jo vähän joka puolelta.

4. Luistoneston toiminta. Hyödytön liukkaalla liikkeelle lähdettäessä. Kaarreajossa toimii kuitenkin joten kuten.
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5382
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille

Viesti Kirjoittaja VKe »

Nico kirjoitti: 3. 30000km ajettu vehje alkaa nitistä jo vähän joka puolelta.
4. Luistoneston toiminta. Hyödytön liukkaalla liikkeelle lähdettäessä. Kaarreajossa toimii kuitenkin joten kuten.
Näistä kohdista samaa mieltä.
Sininen Saab 9-3, '99
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille

Viesti Kirjoittaja crashline »

Kellään kokemuksia 9-3 vm-2006 2.0t wagonista?
Perse edellä puuhun.......Ja vauvan lusikalla velliä Suuhun........;-)
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Nico kirjoitti:Kritiikkiä saa pyytämällä...

1. Automaattiloota ei sovi ainakaan etuvedon ja pensakoneen kanssa yhteen.
A6:lla suorituskyky kärsii kun vaihteita veivataan edes takaisin koko ajan. Ilmeisesti polttoaineen kulutusta saadaan pienemmäksi, vaikkakin rengaskustannukset kasvaa kun ykkönen on surkean lyhyt.
Nelivetoon ja diisseliin sopii varmaan noilla välityksillä.

2. Jarrut on Ooppelista ja vaihtovälit ja laatu sen mukaiset.

3. 30000km ajettu vehje alkaa nitistä jo vähän joka puolelta.

4. Luistoneston toiminta. Hyödytön liukkaalla liikkeelle lähdettäessä. Kaarreajossa toimii kuitenkin joten kuten.

38tkm ajettu eikä nitise eikä kolise mistään
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5382
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille

Viesti Kirjoittaja VKe »

kalle37 kirjoitti:38tkm ajettu eikä nitise eikä kolise mistään
No sitten sinulla on keräilyharvinaisuus, joita ei ole maailmassa kuin 1 kpl. Onnittelut siitä.
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

VKe kirjoitti:
kalle37 kirjoitti:38tkm ajettu eikä nitise eikä kolise mistään
No sitten sinulla on keräilyharvinaisuus, joita ei ole maailmassa kuin 1 kpl. Onnittelut siitä.
Tai sitten muut ajotavallaan särkee autonsa
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille

Viesti Kirjoittaja tosu »

VKe kirjoitti:No sitten sinulla on keräilyharvinaisuus, joita ei ole maailmassa kuin 1 kpl. Onnittelut siitä.
Täällä toinen. 61 tkm ajettu, ei nitise eikä kolise.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5382
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille

Viesti Kirjoittaja VKe »

...tai jotkut on kuuroja...
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

VKe kirjoitti:...tai jotkut on kuuroja...

Minun tapauksessa ei kuuroudesta kysymys.
Työterveys tarkastuksessa kuulo todettiin erinomaiseksi.

Ei kai siitä tarvii hermostua jos meikän auto natise eikä kolise
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille

Viesti Kirjoittaja Bob »

tosu kirjoitti:
VKe kirjoitti:No sitten sinulla on keräilyharvinaisuus, joita ei ole maailmassa kuin 1 kpl. Onnittelut siitä.
Täällä toinen. 61 tkm ajettu, ei nitise eikä kolise.
Ei voi olla, koska se "keräilyharvinaisuus" on minulla - 200 000 km - ei todellakaan kolise.

Jos oma auto kolisee, niin ei kannata kuitenkaan yleistää - autoja pidetään niin eritavalla "kunnossa".
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille

Viesti Kirjoittaja Bob »

A.L. kirjoitti:Onko paha homma vaihtaa itse tuo remmi? Tuleeko siihen jotain kiristinrullasettiä mukaan vai pelkkä remmi?
Omaani itse vaihtanut remmin muutaman kerran (n. 200 000 km ajettu) - kiristintä ei kertaakaan - ei ole ollut tarvetta. Onnistuu ilman mitään erityistyökaluja.
Vastaa Viestiin