Mikä kytkin 9-3:een

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
simizek
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2014 15:16

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja simizek »

ppt kirjoitti:6-pykäläisessä oli.En muista oliko escon vai sierran. Asetelma s2 race.Vautipyörä PO metal billet.
Cossussa näyttäs olevan 240mm ja 23hampainen.

http://www.onlinecarparts.co.uk/sachs-z ... 92747.html
Saab foorumilla seikkaileva opel kuski. Vectra C GTS 2.0T Stage 1 (kohta 3)
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Noniin koko ketju luettu läpi enkä tiedä minkä kytkimen laittaisi :D

-orkkis 1.8t kesti 225tkm, joten ei täysin toivoton jos softaisi takaisin vakioksi
-2.0T Aero kytkin jousittamaton joten jotain helinöitä ja kilinöitä ja kolinoita luvassa?
-9-5 Aero kytkin halpa ja kestää vääntöä mutta ottaa alhaalta eli huono tuntuma
-vahvistettu Sachs kallein vaihtoehto mutta kestää hyvin vääntöä, jousitettu vai jousittamaton?
http://www.performance-kupplung.de/shop ... gory/1329/

Oletus on, että autossa on kiinteä vauhtipyörä. Kytkinpaketin lisäksi uusiksi menee työsylinteri, joka on halvin Neolla http://www.performance-kupplung.de/shop ... gory/1329/
Lisäksi ilmeisesti kampiakselin takastefa ja laatikon stefat olisi järkevää vaihtaa samalla?

Laittakaahan fiksummat vastauksia ja kommentteja niin pääsen tilaamaan osia.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Northwave
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 10:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja Northwave »

KAPU2 kirjoitti:Noniin koko ketju luettu läpi enkä tiedä minkä kytkimen laittaisi :D

-orkkis 1.8t kesti 225tkm, joten ei täysin toivoton jos softaisi takaisin vakioksi
-2.0T Aero kytkin jousittamaton joten jotain helinöitä ja kilinöitä ja kolinoita luvassa?
-9-5 Aero kytkin halpa ja kestää vääntöä mutta ottaa alhaalta eli huono tuntuma
-vahvistettu Sachs kallein vaihtoehto mutta kestää hyvin vääntöä, jousitettu vai jousittamaton?
http://www.performance-kupplung.de/shop ... gory/1329/

Oletus on, että autossa on kiinteä vauhtipyörä. Kytkinpaketin lisäksi uusiksi menee työsylinteri, joka on halvin Neolla http://www.performance-kupplung.de/shop ... gory/1329/
Lisäksi ilmeisesti kampiakselin takastefa ja laatikon stefat olisi järkevää vaihtaa samalla?

Laittakaahan fiksummat vastauksia ja kommentteja niin pääsen tilaamaan osia.
Itsellä on nyt melkein vuoden päivät ollut alla tuo 9-5 Aero kyktin ja tyytyväinen on saanut olla.
Toki se ottaa alemmalta kuin orkkis, mutta ei se tuntuma huono ole. Sanoisin, että parempi termi on "tarkka tuntuma". Siihen tottuu kyllä parin kuukauden jälkeen. Ja mielestäni tuntuma on nyt vuoden aikana parantunut niin, että se ei enää ota yhtä alhaalta kuin alussa.
Asennuksen ohessa vaihdoin myös työsylinterin ja takastefan.

Jos haluaa hieman halvemmalla päästä niin täältä ainakin ääni tuolle 9-5 Aeron kytkimelle.
9-3 SS -05 (stage 3)
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 517
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

KAPU2 kirjoitti:Noniin koko ketju luettu läpi enkä tiedä minkä kytkimen laittaisi :D

-orkkis 1.8t kesti 225tkm, joten ei täysin toivoton jos softaisi takaisin vakioksi
-2.0T Aero kytkin jousittamaton joten jotain helinöitä ja kilinöitä ja kolinoita luvassa?
-9-5 Aero kytkin halpa ja kestää vääntöä mutta ottaa alhaalta eli huono tuntuma
-vahvistettu Sachs kallein vaihtoehto mutta kestää hyvin vääntöä, jousitettu vai jousittamaton?
http://www.performance-kupplung.de/shop ... gory/1329/

Oletus on, että autossa on kiinteä vauhtipyörä. Kytkinpaketin lisäksi uusiksi menee työsylinteri, joka on halvin Neolla http://www.performance-kupplung.de/shop ... gory/1329/
Lisäksi ilmeisesti kampiakselin takastefa ja laatikon stefat olisi järkevää vaihtaa samalla?

Laittakaahan fiksummat vastauksia ja kommentteja niin pääsen tilaamaan osia.
Käsittääkseni kaksoismassa näissä on. 6-lovisissa siis.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Tarkennetaan sen verran että auton on 5-vaihteinen manuaali.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja TommyW »

KAPU2 kirjoitti:Laittakaahan fiksummat vastauksia ja kommentteja niin pääsen tilaamaan osia.
Omasta fiksuudesta ei ole mitään käsitystä, mutta aiemminkin olen tässä ketjussa kehunut tuota vahvistettua Sachs:n Aero-pakettia. Vaihdoin kytkimen yhteydessä myös kaksoismassavauhtipyörään - paketti on tuntumaltaan vähintään yhtä hyvä kuin vakio, ei helise, ei kilise, irroittaa "normaalissa" kohdassa + toistaiseksi kestänyt "stage-mikälie"-viritystason väännöt. Hankintahinnaltaan toki kallein, joten myytävään autoon ei varmaankaan paras ratkaisu.
Saabiton Saabisti
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

TommyW kirjoitti:
KAPU2 kirjoitti:Laittakaahan fiksummat vastauksia ja kommentteja niin pääsen tilaamaan osia.
Omasta fiksuudesta ei ole mitään käsitystä, mutta aiemminkin olen tässä ketjussa kehunut tuota vahvistettua Sachs:n Aero-pakettia. Vaihdoin kytkimen yhteydessä myös kaksoismassavauhtipyörään - paketti on tuntumaltaan vähintään yhtä hyvä kuin vakio, ei helise, ei kilise, irroittaa "normaalissa" kohdassa + toistaiseksi kestänyt "stage-mikälie"-viritystason väännöt. Hankintahinnaltaan toki kallein, joten myytävään autoon ei varmaankaan paras ratkaisu.
Vauhtipyörä on tosiaan tarkoitus pitää kiinteänä. Muuten tuo kytkin on ihan houkutteleva ja vain reilun 100€ kalliimpi, mutta nuo kilinät ja kolinat ihmetyttää.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Sama Sachs:n paketti täällä ku TommyW:llä ja tosi tyytyväinen ollu. Sitä en muista oliko jousitettu, kaksoismassa löytyy kyllä. Eli jos haluaa varmasti vanhaa vastaavan tuntumaltaan niin suosittelen :)

Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Saltsi
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 01:44

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja Saltsi »

Moi

"Tilasin tuon aeron kytkinsarjan osanro: 55562984 ja laakerin 55558371 tuolta englannista."

Mulla on tuo Aeron setti kestänyt 2012 vuodesta saakka ja vielä pitää.

2006 1.8t stage 1 flexifuel konversiolla, Aeron suuttimet, vakioturbo. Vääntöjä pitäs olla sen 360nm.
Saab 9-3 SportCombi Aero XWD 2.0T 2009
Nypa
"Viggen"
Viestit: 515
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 17:20
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja Nypa »

Sachs:n vahvistettu on jousittamattomalla levyllä. 2006 vuosimallissa ainakin mulla vielä kiinteä vauhtipyörä joten "kovalla setillä" tullut ajeltua jo 70 tkm. Hyvin on pelannut. Työsylinteri vaihdettiin samalla.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Minkä merkkistä työsylinteriä suosittelette? Vaihtoehtoja esim. Luk, Mapco, Sachs, TRW, Febi Bilstein
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Tässä kohtaa "uskalsin" itse luottaa vain "SAAB-merkkiseen", mikä valmistaja sen takaa sitten ikinä löytyykään... ...jos ei ole tulipalo-kiire, saa sellaisen kohtuuhintaan ainakin Briteistä
Saabiton Saabisti
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Jos alkuperäinen on poissuljettu niin Sachs tai LuK - ja nimenomaan tuossa järjestyksessä. Mutta sen voin sanoa että ei ainakaan mapco:a missään tapauksessa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

TommyW kirjoitti:Tässä kohtaa "uskalsin" itse luottaa vain "SAAB-merkkiseen", mikä valmistaja sen takaa sitten ikinä löytyykään... ...jos ei ole tulipalo-kiire, saa sellaisen kohtuuhintaan ainakin Briteistä
Periaatteessa saa, mutta kun tilaus ei tosiaan onnistu nettisivun kautta ja sähköposteihin ei vastata niin vaikeaa on :D Ja tulipalokiire on tietenkin.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Biopauwer
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Maalis 26, 2015 20:40
Paikkakunta: Kouvola

Re: Mikä kytkin 9-3:een

Viesti Kirjoittaja Biopauwer »

Vaihdatin omaan ´07 1.8t tehdas bioon 9-3 aeron/dieselin vakiokytkinpaketin. Vauhtipyörän tyypistä ei ole itsellä näköhavaintoa, mutta ei sillä ole merkitystä bensakoneessa kumpi siellä on, jos ei mennä extremen puolelle tehoissa. Varaosaohjelman mukaan taisi olla kaksoismassa. Uusi levy oli jousittamaton.
Diesel on eri asia värinöineen ja niissä hajoaa vauhtipyörät pääsääntöisesti kaikissa jossain vaiheessa. Autossa on pelkkä viinasofta 2xxhv/3xxNm jolla orkkis kytkin alkoi luistamaan. Saksasta tilattu Luk:n paketti hintaan 200€ on mielestäni edullinen. Valuuttakurssit huomioiden ei Neo Bros halvin paikka todellakaan ole. Vaihtotyö tehtiin Tallinnassa Saabiantilla hintaan 380€ sis. tarvikkeet ja pyöriensuuntauksen. Suomessa hinnat osineen hieman alle tonnin nyrkkipajalla ja merkkiliikkeessä vähän yli.
Vastaa Viestiin